PDA

View Full Version : Interface + Windows 7



tomhaze
11 februari 2010, 16:04
Hee allemaal,

Ik ben nu al ontzettend lang bezig om mijn Line 6 Toneport UX2 werkend te krijgen op mijn nieuwe laptop. Op mijn oude PC (nu inmiddels stuk) met windows XP deed de Toneport het prima. Op mijn nieuwe laptop met Windows 7 doet hij het totaal niet. Ik heb er inmiddels ook Windows XP op gezet, maar omdat de laptop eigenlijk 'te nieuw' is voor windows XP moet je eerst heel veel klooien met drivers voordat Windows XP goed werkt.

Windows XP goed werkend gekregen, de Toneport werkt echter nog helemaal niet. Installeren lukt prima maar er komt een keiharde ruis en piep als hij geluid moet opnemen en afspelen. Hardware werkt dus niet goed samen met Windows 7 en ook niet Windows XP vol met drivers.


Ik zit dus eraan te denken om een nieuwe interface te kopen, een die wel werkt op Windows 7 zodat ik niet weer gedoe krijg. Erg jammer want ik was altijd erg tevreden over de Toneport UX2. Hierbij dus de vraag.

Welke interface, werkend op windows 7 zit dicht in de buurt bij de Toneport UX2?

Dat wil dus zeggen, mic. ingangen, 48V. phantoomvoeding, ingangen om gitaar op aan te sluiten, en goede geluidskaart.

Mocht iemand nog een geniaal idee krijgen om de toneport wel werken te krijgen, HEEL GRAAG:)

Alvast bedankt!

akpolfein
11 februari 2010, 16:28
als je naar het .exe bestand gaat, dan kun je het uitvoeren als XP ;)

tomhaze
11 februari 2010, 16:34
De hardware functioneert niet goed samen met het besturingssysteem (Zowel Windows 7, als de XP die ik met veel omwegen erop heb gekregen). Ligt dus niet aan Gearbox ofzo, ook het afspelen van het geluid van eem Mp3tje, of film kan de geluidskaart van mijn Toneport niet, heeft dus niets te maken met een .exe-bestand, helaas;)

harrie-beton
12 februari 2010, 09:34
Heb ook je andere draad gelezen.

Ik draai geen Vista maar Windows 7 op mijn muziek pc en dat werkt als een zonnetje. Heb een phase 88 (2x) en een pod x3 pro en de drivers werken allemaal naar behoren. Geen enkele kraak en ruis tot aan 96 khz.

Ik woon vast te ver weg (Groningen) want ik zou graag deze patient even zien. Het lijkt erop dat je toneport niet het probleem is maar de chipset in de laptop. Deze is minder goed dan de chipset van de vorige laptop - dat kan. De chipset regelt met name de usb transmissie naast andere dingen. Hier moet het probleem haast zitten.

Kun je me vertellen wat voor soort laptop het is?
Als je dat niet weet kun je het mini programma "CPU Z" downloaden en uitvoeren. Deze herkent de hardware.

flitslicht
12 februari 2010, 09:58
Misschien een domme vraag, maar heb je al op de site van Line6 gekeken?
http://line6.com/software/index.html

Vul je UX2 in en Windows 7 en vink de 'beta' checkbox aan. Je krijgt dan nieuwe drivers te zien voor Windows 7 en de vraag of je het wilt melden als eea niet werkt. Zou ik toch eerst even proberen, als je dat nog niet gedaan had.

tomhaze
12 februari 2010, 23:06
Bedankt voor alle reacties,

Ik heb inmiddels alles geprobeerd ongeveer. Alle soorten drivers geprobeerd (inclusief de beta drivers), op elk mogelijk manier, op elk besturingssysteem (Windows XP, Vista en Windows 7). Niets werkt en de fout blijft hetzelfde. Na de eerste installatie doet ie 't een minuut of 5 en daarna enkel ruis en gekraak.

Ik heb sinds 6 jaar weer een nieuwe laptop, dus het lijkt me dat deze chipset een stuk beter is dan die hiervoor. Ik zal even de dingen neerzetten die CPU Z heeft gevonden:

http://f.imagehost.org/0783/specstom.jpg (http://f.imagehost.org/view/0783/specstom)

Denk dat dit de belangrijkste punten zijn?

Ik heb een harstikke goede laptop, afgelopen jaar , eind van de zomer gekocht, maar misschien dat er IETS worstelt met de Toneport.... ik weet 't niet... zucht! Hoop dat iemand nog wat weet!

Alvast bedankt!

Terminus
12 februari 2010, 23:31
Lijkt me dat er iets niet klopt met de USB-aansluiting of het moederbord.

tomhaze
13 februari 2010, 10:22
Okee, ik ga vandaag weer wat proberen! Conclusie kan denk ik getrokken worden dat de Hardware niet goed werkt samen met de Chips in mn laptop. Ik ga een BIOS update proberen en kijken of dit wat uitmaakt!

Ik zal later vandaag posten of 't gelukt is of niet....

harrie-beton
13 februari 2010, 11:27
De cpu is 2,5 jaar oud, de laptop was niet heel duur denk ik. In theorie zou het wel moeten werken.
Deze is dual core 2,2 ghz met een FSB van 800 volgens de specs.
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Turion

Ga wel software gebreken testen,
Ook even van die voor de hand liggende dingen doen. Nieuwe installatie Windows 7, nieuwe drivers van line6 en aantal overbodige services uitzetten en even meerdere usb poorten proberen. Kan zijn dat er 1 niet in orde is.

tomhaze
13 februari 2010, 12:23
Harrie,

Laptop was toen ik 'm gekocht rond de 700-800 euro geloof ik, maar een laptop van 7 jaar oud, kan de Toneport geluidskaart ook aan, dus lijkt mij niet meer dan logisch dat mijn huidige laptop het ook kan.

Al meerdere malen opnieuw Windows geinstalleerd, alle USB-poorten geprobeerd, al mijn drivers en software zijn up-to-date. Begin een beetje hopeloos er van te worden... :-(

Wellicht ligt het aan het kabeltje van mijn Toneport naar de USB-poort van mijn laptop? Maargoed, als ik 'm aansluit dan herkent ie de Toneport prima. Pffff.... BIOS-update zou ik kunnen doen maar is ook meteen weer zon risico voor je moederbord....

Als er iemand nog wat te binnen schiet, let me know! Thanks voor het meedenken!

PanzerfaustNL
13 februari 2010, 20:35
Ik zou even kijken of de chipset van de moederbord en de chipset van de toneport compatibiliteits problemen heeft.

Ik heb dat wel eens meegemaakt op een ander vlak, ik had toen een moederbord met een VIA chipset en een ATI video kaart (een 9600 agp), ik kreeg de video kaart niet aan de praat en dat lag dus aan het VIA chipset. Dus dat werd of een andere videokaart of een ander moederbord.

Terminus
15 februari 2010, 18:18
Een BIOS-update is volgens mij niet eens zo'n vreselijk groot risico. Uiteraard waarschuwen de makers van moederborden voor het risico maar dat is meer om hun eigen aansprakelijkheid te verminderen.

Maar heb je echt pas één USB-poort geprobeerd?

Arvoitus
15 februari 2010, 19:32
Onzin, een BIOS update is helemaal geen risico. Ik zie dat je een Asus hebt, dus dat is helemaal simpel.

Hier een exe bestandje voor je notebook downloaden: http://support.asus.com/
downloaden, 2x klikken, bios wordt geupdate -> pc automatisch gerestart en klaar is tomhaze.

Over je probleem, ik denk dat je het beste weer terug kunt gaan naar Windows 7. Als je zelf al hebt zitten te rommelen met XP en andere drivers kun je daar best de fout in zijn gegaan.

Zorg eens voor een compleet hardware overzicht van je notebook.

Pucks
15 februari 2010, 23:02
Line6 heeft aangekondigd dat zij 19 maart 2010 met een Windows7 driver voor de UX2 komen.

Dus nog ff geduld of snel iets anders kopen. (Edirol draait als een zonnetje op W7)

tomhaze
15 februari 2010, 23:16
Wauw! Wauw! Wauw!

Ik heb geen BIOS update gedaan, ik was dit wel van plan. Ik had voor mijn gevoel elke mogelijke driver geprobeerd en zat een beetje verveeld en verslagen te zoeken naar drivers op internet voor mijn chipset. Ik vind iets wat ik nog niet eerder vond, ergens op de 100e pagina van de google-resulaten.... en: HIJ DOET 'T :dance:

Ongeloofelijk maar waar! Thanks voor alle hulp, gelukkig was een BIOS-update niet nodig, ook al neemt 't misschien niet zoveel risico met zich mee, als dat vaak beweert wordt... toch fijner als je 't met een driver af kan doen!

harrie-beton
16 februari 2010, 00:09
Zonder chipset driver werkt usb natuurlijk niet goed. Mooi dat het werkt!

Je bios is niet zo oud en een bios update zou weinig uit maken denk ik.
Don't flash bios when pc is working fine