PDA

View Full Version : Kyteman



Lykke
11 februari 2010, 15:33
Hi guys,

Ik weet niet of deze naam jullie iets zegt? Kyteman?
Totaal niet mijn soort muziek maar hij heeft een instrumentaal nummer gemaakt, 'Sorry', dat is zó mooi! Ik zou dit zo graag op de gitaar willen spelen (de solo van Colin Benders, op zijn bugel). Ik heb namelijk het idee dat het erg vet zou zijn met wat leuke effectjes enzo.

Dus mijn uiteindelijke vraag: Kent iemand dit nummer, en heeft hij/zij de tab hiervan?

Hier is 't nummertje:

Kyteman - Sorry live @ Tivoli (http://www.youtube.com/watch?v=6TUzaW0-K1k)

Spitfire
11 februari 2010, 18:50
Dit lijkt me nou echt een nummer wat super makkelijk zelf uit te zoeken is ;)

beruk
11 februari 2010, 19:12
Hier de accoorden (niet zelf bedacht hoor):
Gm 355333
Eb x6888x or xx134x
Cmi x35543
D x5777x
A.. 5x756x
Bb 6x876x

Intro/Verse
Gm Eb Cm D
Gm Eb Cm D Gm

Chorus
Gm A Bb Cm D


Lijkt me ook dat je dat gewoon moet proberen na te spelen. Goed luisteren, mee zingen en daarna op gitaar proberen.

Lykke
11 februari 2010, 21:08
Dit lijkt me nou echt een nummer wat super makkelijk zelf uit te zoeken is ;)

met een halfjaartje ervaring niet ;)
en dankje voor de akkoorden, had ik zelf ook al gevonden, maar dat zijn de akkoorden die de piano speelt. das niet de solo van de bugel :)

LaszloVersteeg
12 februari 2010, 02:31
gewoon goed luisteren. desnoods ga je iedere noot af op je gitaar te je de juiste hebt:cheerup:

en je mag mijn idee niet jatten, wilde het zelf ook al gaan doen:seriousf:

Lykke
12 februari 2010, 11:35
gewoon goed luisteren. desnoods ga je iedere noot af op je gitaar te je de juiste hebt:cheerup:

en je mag mijn idee niet jatten, wilde het zelf ook al gaan doen:seriousf:

haha vet is dat he! ik zie het al wel voor me om dat te soleren :)
prachtig nummer

LaszloVersteeg
12 februari 2010, 12:40
Het is 'n prachtig nummer ja, maar hoe het uit gaat pakken op de gitaar weet ik nog niet.
Ben zelf nu bezig met lady gaga - bad romance. Om daar 'n gitaarding van te maken zegmaar. maar weet ook niet of dat goed gaat komen.

Spitfire
12 februari 2010, 14:58
met een halfjaartje ervaring niet ;)
en dankje voor de akkoorden, had ik zelf ook al gevonden, maar dat zijn de akkoorden die de piano speelt. das niet de solo van de bugel :)

Ik denk dat het best te doen is eigenlijk. Maar goed, als je even wacht ga ik er zo mee bezig en dan zet ik er voor vanavond wel even een tab op ;)

Spitfire
12 februari 2010, 17:22
Ok misschien niet vanavond want er kwam (en komt) wat shit tussen, maar een dezer dagen post ik hem wel even ;)

Lykke
14 februari 2010, 14:38
Ok misschien niet vanavond want er kwam (en komt) wat shit tussen, maar een dezer dagen post ik hem wel even ;)

heel graag! super!

EuroCinema
15 februari 2010, 10:11
en dankje voor de akkoorden, had ik zelf ook al gevonden, maar dat zijn de akkoorden die de piano speelt. das niet de solo van de bugel :)

Zouden de noten in de solo misschien iets te maken hebben met de akkoorden? :soinnocent:

beruk
15 februari 2010, 11:08
Zouden de noten in de solo misschien iets te maken hebben met de akkoorden? :soinnocent:

Je zou et bijna zeggen:sssh:

Chocola
15 februari 2010, 11:44
Ik heb dat nummer even beluisterd en wat kun je hier niet aan ontleden/naspelen? Like, snelste wat hij doet is nog steeds langzaam en simpel :/:makeup:

Spitfire
15 februari 2010, 11:59
Ik heb dat nummer even beluisterd en wat kun je hier niet aan ontleden/naspelen? Like, snelste wat hij doet is nog steeds langzaam en simpel :/:makeup:

Halverwege komen wel een paar stukjes die snel gespeeld moeten worden, maar voor de rest valt het inderdaad nogal mee.

Lykke
15 februari 2010, 16:01
Ik heb dat nummer even beluisterd en wat kun je hier niet aan ontleden/naspelen? Like, snelste wat hij doet is nog steeds langzaam en simpel :/:makeup:

ik weet het, maar ik vind 't lastig, speel pas sinds september gitaar he.. dus tabben by ear is voor mij erg moeilijk

Spitfire
15 februari 2010, 17:27
ik weet het, maar ik vind 't lastig, speel pas sinds september gitaar he.. dus tabben by ear is voor mij erg moeilijk

Dat klopt, maar het wordt pas makkelijker als je het zelf gaat doen. Ik speel nu 10 jaar, eigenlijk altijd tabs of gewoon improviseren, en ben pas sinds een jaar of twee met het tabben van nummers begonnen. In het begin doe je zo 5 uur over een nummer (inclusief solo's, dat wel), maar het gaat steeds sneller naarmate je het meer doet. Je gaat ook patroontjes ontdekken die vaak voorkomen.

Wanneer heb je hem eigenlijk nodig? Aangezien ik het de komende dagen best wel druk heb ;)

Lykke
16 februari 2010, 15:10
Dat klopt, maar het wordt pas makkelijker als je het zelf gaat doen. Ik speel nu 10 jaar, eigenlijk altijd tabs of gewoon improviseren, en ben pas sinds een jaar of twee met het tabben van nummers begonnen. In het begin doe je zo 5 uur over een nummer (inclusief solo's, dat wel), maar het gaat steeds sneller naarmate je het meer doet. Je gaat ook patroontjes ontdekken die vaak voorkomen.

Wanneer heb je hem eigenlijk nodig? Aangezien ik het de komende dagen best wel druk heb ;)

Je hebt ongetwijfeld gelijk. Ik heb er absoluut geen haast mee! Misschien is het ook een goed idee als jij bijvoorbeeld het begin van het bugelstukje tabt, dat ik daarvanuit verder zelf kan proberen. Dan heb ik iig een beginnetje :)

guitarkid
22 februari 2010, 18:42
Hi guys,

Ik weet niet of deze naam jullie iets zegt? Kyteman?


Kyteman, Kyteman....? :???: :???: :???:
Was dat niet die gozer die vorig jaar niet van de podia te branden was en ook nog de Popprijs op Noorderslag kreeg en ik weet niet wat nog meer...
Bovendien een te gekke cd heeft gemaakt, die landelijk gigantisch veel aandacht heeft gekregen ?
Nee, nooit van gehoord, maar ik heb dan ook niets met muziek en leef in een hol onder de grond zonder radio, tv of kranten... :seriousf: :seriousf:

Gr. C.

Lykke
22 februari 2010, 20:48
Kyteman, Kyteman....? :???: :???: :???:
Was dat niet die gozer die vorig jaar niet van de podia te branden was en ook nog de Popprijs op Noorderslag kreeg en ik weet niet wat nog meer...
Bovendien een te gekke cd heeft gemaakt, die landelijk gigantisch veel aandacht heeft gekregen ?
Nee, nooit van gehoord, maar ik heb dan ook niets met muziek en leef in een hol onder de grond zonder radio, tv of kranten... :seriousf: :seriousf:

Gr. C.

ja, lach maar...
Als ik tegen bekenden begin over muziek staren ze me zelfs niet-begrijpend aan als ik het heb over Queens of the Stone Age of De Staat. :sneaky:

Lykke
24 februari 2010, 12:08
Oke ik ben met de akkoorden begonnen nu... daar de scale bijgezocht, dat is een begin, nietwaar?

Daar komt uitgerold dat het in A# Bebop Major OF D# Nine tone scale is geschreven.

Kan iemand mij even helpen hiermee? Wat nu? De noten die bij deze scale horen, daar moet ik iets mee, maar wat precies?

Joene1988
24 februari 2010, 22:05
Bebop A# scale?

Wat dacht je van gewoon Eb? of Cmineur?

Lykke
25 februari 2010, 16:49
Bebop A# scale?

Wat dacht je van gewoon Eb? of Cmineur?

ja daar kwam ik gisteravond ook achter.
jeetje wat is dit lastig, ben nu inmiddels met het nummer tabben op 1 minuut.. ben dr ongeveer 6-7 uur mee bezig inmiddels :dontgeti:

Spitfire
25 februari 2010, 17:04
Sorry dat ik hem nog niet afheb, maar ik had de afgelopen dagen even wat anders aan mijn hoofd en morgen ga ik op vakantie dus komt er ook niks van. Dit is wat ik tot nu toe heb.


E|----------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
B|---------------------------8------------------------------------------------------------------------------------|
G|------/7~~~~~~--------7-10--------------------------------------------------------------------------------------|
D|-----------------------------9h10--8~~----8h10p8---11b12r11b12---/5-8-----------------------8-10-11b12r11b12~~--|
A|--------------------------------------------------------------------------------------10-12---------------------|
E|----------------------------------------------------------------------------------------------------------------|


E|----------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
B|-------------------------------------------------------------------------------------------------------|
G|------10-12-14-14/15/14/15-14h15p14h15p14etc.---12-14-14h15-12-12-----------------------------------------------|
D|---12-------------------------------------------------------------12------------------|
A|---------------------------------------------------------------------------
E|-----------------------------------------------------------------------------

Fretwork
13 april 2012, 12:39
He allemaal,

Is het nog wat geworden?
Ik ben er ook ooit aan begonnen maar ben mijn poging inmiddels een beetje kwijt.
Als er iemand nog iets heeft liggen zou ik het graag horen.

Gr. Mark