PDA

View Full Version : overstap wagen...



Rock&Roll
16 april 2003, 23:52
hoi,
ik speel al een tijdje met een multi effect op mijn buizen amp. maar ik ben aan het overwegen om de overstap te maken naar losse pedaaltjes. op mijn verlanglijstje staan: een goeie wah, een boss mega distortion, een boss overdrive, nobels special distortion, boss delay, boss equaliser. lijkt dit er een beetje op of niet??

Mitch
17 april 2003, 00:13
Je hebt nu een buizenversterker en wil van een multi-effect over naar voornamelijk Boss-pedaaltjes.
Drie vragen:
-welke versterker heb je ?
-welke multi-herriebak heb je ?
-wat voor budget trek je uit voor effecten ?

Deze laatste vraag om te voorkomen dat we je allerlei dure, maar goede pedalen aanbevelen waar je misschien niet op zit te wachten.... Dure en cheapo pedalen kun je ook best mixen hoor, ligt er maar net aan welke effecten het belangrijkst zijn.

Rock&Roll
17 april 2003, 00:17
fender blues deville, in combinatie met ax1500g

Patchanka
17 april 2003, 10:08
Ik heb net mijn Zoom 2020 ingeruild voor een DOD FX90 analoge delay, een Metal Zone en een Cry Baby. Dat is echt een vooruitgang (maar dat is niet zo moeilijk meet een Zoom...).

Mitch
17 april 2003, 21:32
Weet nu nog niet wat voor budget je in je hoofd hebt, maar heb wel een idee.
Als je naar de delay kijkt, kun je met de Ibanez DE-7 absoluut besparen t.o.v. de Boss DD-serie. Klinkt lekkerder en is minder prijzig: absolute prijs/kwaliteit-winnaar.
Qua od/dist noem je redelijk wat uiteenlopende pedalen. Ik zou je wel willen aanbevelen om, zeker als je een buizenbak hebt, ook naar één van de wat duurdere pedalen te kijken die Clean Boost en Overdrive combineren in een true bypass verpakking. Het sterft er van momenteel en ze zijn erg handig: goeie overdrive sound en je solo's kun je lekker boosten (plaats je 'm achter je andere pedalen kun je ook solo's op je andere pedalen boosten; zet je 'm vóór je andere pedalen krijg je alleen meer gain, niet meer volume).
Kijk anders eens op musictoyz.com bij overdrives, dan krijg je een aardig idee.

BLOK182
17 april 2003, 22:03
Voor eq. is de boss ge-7 wel wat denk ik zo, verder zijn een hele hoop mensen razend enthousiast over teese wah's, zie http://www.musictoyz.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BLOK182 op 2003-04-17 22:03 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BLOK182 op 2003-04-17 22:04 ]</font>

BLOK182
17 april 2003, 22:08
ehm, wat was nou die duitse site ook alweer? Ook iets met toyz toch?

Mitch
17 april 2003, 22:17
http://www.tonetoyz.de

Your humble servant :wink:

PeArLjAm
17 april 2003, 22:19
Op 2003-04-17 22:17, schreef Seymour Paul:
http://www.tonetoyz.de

Your humble servant :wink:



Daar heb ik mijn teesewizard wah besteld, super service en erg aardige mensen. En je hoeft pas te betalen als je het product binnenhebt gekregen! Bovendien kreeg ik er ook nog 2 extra 9volt batterijen bij en een zakje plectra. Toch leuk ... :smile:

sash
17 april 2003, 22:26
Op 2003-04-16 23:52, schreef Rock&amp;Roll:
op mijn verlanglijstje staan: een goeie wah, een boss mega distortion, een boss overdrive, nobels special distortion, boss delay, boss equaliser. lijkt dit er een beetje op of niet??


Goeie wah: definitely Teese RMC1 of Wizard Wah. Zelf heb ik een RMC3 en ben er razend enthousiast over.
Waar wil je de equaliser voor gaan gebruiken, want die lijkt me een beetje overbodig met 2 distortions en een overdrive.
Als de Overdrive perse Boss moet zijn zou ik gaan voor een Bluesdriver.

Dirtypool
17 april 2003, 22:52
zou ik gaan voor een Bluesdriver

Net gekocht voor 51€€ op Ebay.de :smile:

sash
18 april 2003, 18:25
Cool! Kijk ook eens op http://www.robertkeeley.com Hij voert echt supervette mods uit op de Bluesdriver en de verzendkosten terug naar NL betaalt hij.

vinni
19 april 2003, 02:24
Hoi,

Heb een tijdje geleden ook alle digitale shit weggedaan.

Heb zelf ook een RMC1 wah, verder nog een hele rits andere effecten. Voor een lichte overdrive adviseer ik de Xotic RC Booster.
Prijzig maar goed. Voor het betere scheurwerk de Crowther Hotcake.

Heb ook nog een splinternieuwe Cry baby wah liggen. Als je intresse hebt mail me dan.

Groet,
Vinni

Negative K3 fan
19 april 2003, 13:43
je kunt in plaats van de boss bluesdriver ook een boss sd-1 nemen en modden naar een ts-808 (simpele mod) en true bypass modden.