PDA

View Full Version : line6 roto-sim



larsje
11 februari 2010, 09:22
hi,

Al veel lesliepedalen uitgeprobeerd (BYOC chorus, rotovibe, danelectro spinnin' wheel) nu uitgekomen in mijn zoektocht bij de line6 roto-sim. Eens kijken of deze in de buurt komt van wat ik zoek.

Ik heb de faq over de volgorde van plaatsing gelezen, maar kom er niet goed uit waar hem neer te zetten.

Mijn huidige opstelling is:

Wah (TB) -- BYOC tri-boost (TB) -- BYOC Overdrive2 (TB) -- Boss TU -- BYOC Britisch blues drive (TB)

Ik had de leslie-achtige pedalen meestal altijd voor de wah staan. Hebben jullie een tip?

nb. en misschien sowieso wel over mijn opstelling. (TB staat voor true bypass)

gt. lars

Bouke
11 februari 2010, 09:55
Hey Lars,

Rotosim heeft bij mij een repetitie naast mijn board gestaan. Volgende dag weer verkocht...

Check de HK Rotosphere. Iets duurder (en lomp groot) maar sound is geweldig! Bij mij staat deze bijna op het eind van de keten. De Red Snapper staat er nog achter. De wah en Super Drive ervoor.

Groet,

Bouke

dunnoaname
11 februari 2010, 13:20
Ik heb net de rotosim gekocht via marktplaats, zou hem binnen een paar dagen binnen moeten krijgen.

Misschien gaat ie wel weer snel de deur uit, heb namelijk ontzettende GAS voor een Line6 M9....

larsje
11 februari 2010, 14:03
oke, bouke. Jij zet hem dus voor je eindboost en na je overdrive als ik het goed begrijp. Ik heb hem al besteld. Als ik het niets vind gaat de zoektocht weer verder. De HK kost bijna 450 euro als ik de goede heb gevonden. Ik gebruik die Leslie voor max 2 a 3 nummers, de SRV-achtige dingen. Dat is me daarvoor iets teveel geld (maar snap dat je hem koopt hoor, hij klinkt super!).

Bouke
11 februari 2010, 20:25
die rotosim vond ik nogal dunnetjes klinken, geen ballen. De Rotosphere kun je zelf ook lekker over z'n nek laten gaan, mooie sound zit er in.

Nitefly7
11 februari 2010, 20:34
Ik vind de Rotomachine, in zo'n kleine behuizing, best fijne leslie-tones geven!

Vooral de lagere snelheid is prettig, de snelle leslie doet m'n Arion ook wel.
Rotosphere is andere klasse, maar daar betaal je ook gewicht en pedalboard-ruimte voor!

Ik zit echter sterk te twijfelen om't opdringerige Leslie-gebeuren op m'n jazzcombo-board, te vervangen voor m'n subtiele tremolo...

Iemand trouwens de G4 al eens getest? Verschijnt de laatste jaren behoorlijk vaak op MP en GM....

Bouke
11 februari 2010, 21:48
...Ik zit echter sterk te twijfelen om't opdringerige Leslie-gebeuren op m'n jazzcombo-board, te vervangen voor m'n subtiele tremolo...

hier ook steeds meer tremolo, heerlijk muzikaal effect!

jaywalker
11 februari 2010, 22:51
Het is een erg fijne en overtuigende leslie voor het geld hoor. Goeie instel mogelijkheden. Maar der zullen waarschijnlijk 1 of 2 geluiden zijn die je vast gaat gebruiken, de rest is leuk om eens mee te klooien.

Aca Ilic
12 februari 2010, 07:21
Leslie sim. achter in de eff. keten plaatsen. Ben met Bouke eens H&K is een heeeeeeeeeeele goeie leslie sim.Korg G4 is ook een geweldig ding, wordt o.a. door Bonamassa gebruikt.

timkermans
13 februari 2010, 11:42
Hebben jullie de Damage Control Glass Nexus al es geprobeerd? Daar zit een waanzinnige lesiesound in (en de rest is ook van Eventide kwaliteit). Heb ik hem eigenlijk ook voor gekocht, maar ik gebruik uiteindelijk geen rotary meer omdat ik niet veel blues dingen meer doe...