PDA

View Full Version : Biyang Metal-End King



Jimwoud
10 februari 2010, 21:05
Na wat filmpjes te hebben gezien op youtube, toch maar de gok gewaagd en er een besteld. In NL is alleen de normale versie te koop (zonder King/Kroon erop). Maar deze schijnt beter te zijn, en komt vanuit engeland voor het zelfde bedrag als de normale versie in NL, 80 euro.

Ik zocht een distortion voor bij m'n diy 18 watter, en omdat die alleen een tone regeling heeft vind ik een volledige tonestack wel een must. Heb zelf een Krank Distortus Maximus gemaakt, die wel ok is maar niet goed genoeg, en moet nog beginnen aan een Dr. Boogey. Maar het GAS bleef maar borrellen dus toch maar die Metal-End besteld.

Zijn er nog mensen met ervaringen met dit pedaal?

Als ik hem heb schrijf ik wel een review.

Terminus
11 februari 2010, 19:48
Kan je, als je hem hebt ook een geluidsdemo doen? Bij voorbaat bedankt.

Wat is er trouwens mis met de Krank?

Jimwoud
12 februari 2010, 20:01
Hij is wel ok hoor. Het mid werkt een beetje raar, en hij klinkt niet zo modern, meer een high gain marshall achtige sound. Maar misschien klinkt het origineel wel beter hoor.

Jimwoud
27 februari 2010, 18:04
Ik heb dit pedaal nu een tijdje, en moet zeggen, hij is erg veelzijdig en klinkt erg muzikaal. Niet te vergelijken met een metal zone. Erg veel geluidsmogelijkheden, van lichte distortion tot full blast, klinkt het erg goed, van rock tot over de top metal. De toonregeling is erg actief, elke kleine verandering hoor je. Er kan ook erg veel bas ingedraaid worden. Ik zal proberen een paar opnames te maken via m'n line 6 toneport.

De amp simulator werkt trouwens ook erg goed over een PA.

Als je een goed veelzijdig high gain pedaal zoekt is dit hem. Op E-bay is hij voor weinig te scoren(de King versie).