PDA

View Full Version : kent iemand de Washburn Idol WI65 (mat zwart)?



Kasper
16 april 2003, 23:47
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een gepaste gitaar voor mij. Eerst was mijn oog gevallen op de Epiphone LP Goth, maar er werd mij ook een Washburn Idol WI65 voorgesteld. Deze heeft Seymour Duncan pick-ups en een dunnere nek volgens mij.
Normaal ook wel een 150€ duurder dan de Epi Goth.
Mijn vraag is dus of er iemand al gespeeld heeft op zo'n washburn, of weet of het een goeie koop zou zijn.
De mat zwarte finish op bijde gitaren vind ik erg vet. Ik ben echter wat bang dat ik last zal hebben van het feit dat er enkel inlays op de zijkant van de nek staan.

graag wat feedback.
(op beide pics staan er dus inlays = niet het geval in realiteit)
http://images.misupply.com/products/original/Washburn/wi65c_Washburn.jpg

http://www.washburn.com/products/guitar/wi65.shtm

Kasper
16 april 2003, 23:49
Ik zou dus graag weten of ik meer ben met de Washburn, dan met de Epi.

(en "bijde gitaren" ===> "beide ..." :wink:)

john.3001
17 april 2003, 10:45
Nou, in die Washburn zitten iig al beter pickups dan in de Epiphone.
Voor de rest ziet de gitaar er kwalitatief heel verzorgd uit.
Maar je moet zo'n ding natuurlijk eerst in je handen hebben gehad...

MegaDrive
17 april 2003, 11:28
Nee nooit gezien, maar wel erg vet. Doet denken aan de Dean Evo Phantom.

jules
17 april 2003, 12:31
tja ik heb dus ook tussen die twee getwijfeld
en ik heb dus voor de epiphone les paul goth gekozen. de elementen die daar in zitten zijn (gibson alnico 490R bij de hals en een gibson alnico 498T bij de brug) dit zijn dus
wel de orginele gibson elementen (heb de elementen al er uit gehad in verband met het feit dat ik iemand een gipsplaat stond te zagen boven mijn gitaar (vrouwen grrrr)
verder is de gitar uitgerust met grover stem mechanieken die gewoon super zijn en ik had een aantal washburn bespeeld waar bij de fretrandjes mijn vingers pijn deden. en ik vond het les paul geluid gewoon erg mooi. dus voor vragen en fotos en geluidsampeltjes kun je me effe mailen hoor.

Kasper
17 april 2003, 12:52
De Epi LP Goth heb ik zelf ook al eens kunnen bespelen in de winkel. Klonk inderdaad heel mooi! Ik twijfel echter een beetje omdat ik vrees dat ik last ga hebben met die LP nek, ookal is hij niet zo enorm dik. Ik ben gewoon van op strat-type te spelen.
De washburn hadden ze ook in in voorraad, maar voor de één of andere reden was die nog niet in mekaar gestoken, brug stond er niet op, elementen nog niet verbonden.
Soort doe-het-zelf gitaar???
Anyway ik zal die zeker ook nog eens bespelen wanneer ik de kans krijg. Ondertussen zou ik gewoon graag wat feedback krijgen er over, aangezien je er zo weinig over vind op het internet.

Kasper
17 april 2003, 12:56
en btw, wat bedoelen ze eigenlijk met die "Grover 18:1 gear ratio tuners"?

jorrit
17 april 2003, 13:01
er zitten in de goth serie van epiphone geen orriginele gibson elementen, ze zijn licensd bij gibson en dus niet orrigineel.

ratio 18:1 heeft te maken met de nauwkeurigheid van de stemschroeven. weet niet precies hoe het zit maar hoe hoger de ratio hoe beter de stemschroeven zijn als ik me niet vergis.

jules
17 april 2003, 13:51
er zitten in de goth series wel orginele elementen, er staat op de achterkant made bij gibson en niet licensed of designed bij gibson. Het viel mij inderdaad op dat in nederland er designed bij gibson op staat en in duitsland (want daar heb ik hem besteld)made by gibson achter op de elementen staat, het type element en het merk en er stond niks van designed by gibson gewoon made bij gibson toevallig de de gitarenboer het er met mij over had dat hij er van stond te kijken dat dit een van de weinige epiphones met echte gibson elementen is)