PDA

View Full Version : Welk cabinet voor Fender Bandmaster??



rammybully
10 februari 2010, 18:39
Ik heb een Fender Bandmaster top. Geen reissue, maar the real thing.
Het plan is om er een dikke 2x12 speakerkast onder te kopen.
Ik heb mij oog laten vallen op 2 kastjes:
-Bogner 2x12 oversized cab
-Kool&Elfring 212XL
Allebei zijn deze vaak uitgerust meer Celestion 30V.

Heeft iemand ervaring met deze kastjes? Passen ze goed bij de Bandmaster? Zo Ja, welke het best?

Ik hoop dat er mensen zijn die hun ervaringen willen delen.

:strat:

nielsnielsniels
10 februari 2010, 20:06
Ik had een '65 Bandmaster en die klonk goed met een 2x G12H30 in een matchende ( was SF grill maar wellicht leveren ze ook BF grills ) custom cab via Haar Guitars. Klonk erg helder en clean en strakke bass, maar de hoge tonen konden best scherp klinken, dus misschien kan je een G12H30 mixen met een andere ( goedkopere ) speaker met meer mids. De originele bandmaster cabs waren volgens mij wat breder.

Ziet er zo uit: http://i268.photobucket.com/albums/jj17/kaazimir/BMMP1.jpg?t=1265828888

the sure thing
10 februari 2010, 21:43
Dus bedoel je dit:

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/stackfenderenbogner.jpg

Ik denk dat de Bogner of de K&E niet zoveel uitmaakt. Ik zou eerder een cab kiezen ZONDER V30's erin. Ik zou een vab kopen met daarin greenbacks. Of deze er zelf in zetten....

rammybully
10 februari 2010, 22:47
Ik denk dat de Bogner of de K&E niet zoveel uitmaakt. Ik zou eerder een cab kiezen ZONDER V30's erin. Ik zou een vab kopen met daarin greenbacks. Of deze er zelf in zetten....

Waarom geen V30's , maar wel GREENBACKS??

The Running Man
10 februari 2010, 22:59
Toneblo bouwt ze tegenwoordig ook

Eigen ontwerp; klinken heel erg groot en wegen niet zo heel erg veel


http://www.giablo.nl/page2.php?view=preview&category=8&image=21

toneblo
11 februari 2010, 05:31
Ik denk dat de Bogner of de K&E niet zoveel uitmaakt.

...Pardon? ik denk dat er toch wat verschil te beluisteren valt hoor!
En Greenback's hebben een nog duidelijker kleurbeeld dan die v30's...

the sure thing
12 februari 2010, 20:28
Waarom geen V30's , maar wel GREENBACKS??IMHO klinken V30's icm met Fender kil en hard: Greenbacks (G12M/G12H) wat warmer ronder dikker. Ik zou V30's kiezen voor Slash of harder (hardrock, metal enz) en de greenback klinkt met de Fender BMR veel meer smooth.

PeeVee
23 februari 2010, 16:25
4x10" Mojo (ook bij TAD) en dan je OT vervangen door een grotere RI (tweed) Bassman exemplaar dan heb je een piggyback Super Reverb. Ondanks dat ze een beetje uit de gratie zijn, is dat nog steeds dé blackface Fender amp met de meeste mojo. Moet je eens meegemaakt hebben!

King of clean zeggen ze wel eens maar dat is heel betrekkelijk, moet je 'm maar eens op 7 zetten (met HB's / P90's is 5 a 6 al voldoende, met dun Stratje of Tele op 8 of 9); precies in dat gebied dat ie op begint te breaken. Da's pure magie.

Chris Winsemius
23 februari 2010, 18:04
Zowel de kast (inhoud/constructie/etc.) als de speakers hebben 'n grote impact op de sound. 2e Hands mid 60s cabs zijn af en toe nog wel te vinden. Met m'n eigen blackface Bandmaster en diverse (al dan niet gemodificeerde) silverface Bandmasters en BandmasterReverbs vond ik de volgende speakers iig. heerlijk klinken:
- oude Greenback M25s
- oude of Heritage Greenback M20s
- oude of Heritage H30/55Hz speakers
- oude of Heritage G65s (open back dan wel)
- in 'n K&E cab vind ik de V30/T75 combi heerlijk met 'n HolyGrainMod BMR

Cabs: contact Toneblo! :ok:

Les Paul R8
23 februari 2010, 21:25
Ik heb de CMW gemodde Bandmaster van Bernd Veenema op mijn K&E met pre-Rola Greenbacks gehoord en dat was absoluut tone heaven!

Nielsje
24 februari 2010, 17:35
Cabs: contact Toneblo! :ok:

Ja, of Franc Vernet van Vernet amps.
Zijn 212MK kast is uitmuntend!

Chris Winsemius
24 februari 2010, 19:22
Ja, of Franc Vernet van Vernet amps.
Zijn 212MK kast is uitmuntend!

Dikke +11!

(sorry Franc! Waanzinnige cabs gewoon! :ok: )

the sure thing
25 februari 2010, 10:47
Tsja.... :)

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/vernet3.jpg