PDA

View Full Version : Analoge delay met tap tempo?



Luke-wannabe
10 februari 2010, 17:51
Wat vet!

http://www.ehx.com/products/deluxe-memory-boy



Kan dat überhaupt? Blijkbaar wel, maar ik dacht altijd analoog kan geen tap tempo omdat dat digitaal is.
Zal deze delay dan wel full analoog zijn?

Mitch
10 februari 2010, 18:01
Dat kun je gewoon van elkaar scheiden hoor, het delaysignaal en de opmaak van de delaytijd. Daar is Electro Harmonix niet de eerste mee; wél de eerste in een betaalbaar pakketje. De Boy en de Boy Deluxe zijn absoluut interessante pedalen!

Rinze
10 februari 2010, 18:04
Ze beweren dat het signaalpad volledig ananloog is. Zou kunnen dat de aansturing van de funkties digitaal is maar het signaalpad analoog, het staat er verder niet bij. Dat is ook wat ze op het EHX-forum (http://www.ehx.com/forums/viewthread/2074/) vermoeden..

Luke-wannabe
10 februari 2010, 18:28
Lijkt me wel een tof ding! Als -ie echt analoog is!

Dirk_Hendrik
10 februari 2010, 18:28
Ja. Dat kan.
Voor een analoge delaylijn is een kloksignaal nodig. Dat kun je net zo goed met een microcontroller maken.

Waarom gebeurt dat niet vaker?
Omdat veel pedalenbouwers of geen ervaring hebben met microcontrollers of er de tijd niet voor hebben (moi)

Mitch
10 februari 2010, 18:57
Lijkt me wel een tof ding! Als -ie echt analoog is!
Ga er maar van uit dat -ie dat gewoon is. Puur het feit of -ie nou wel of niet analoog is of niet is niet het belangrijkste, de precieze klankfiltering/voicing is vele belangrijker en ook hoe je 'm wil gebruiken (loop, voor de pre amp, etc. etc.).

Luke-wannabe
10 februari 2010, 19:02
Ik ben opzich nog niet in de markt voor een analoge delay. Wil er ooit wel eentje hebben want de sound is te gek. En als ik er eentje ga kopen maakt deze flinke kans!

dunnoaname
11 februari 2010, 13:28
Het signaalpad is volledig analoog. Alleen de delay tijd is digitaal instelbaar met tap-tempo.

De diamond memory lane doet dit ook (erg duur)

Malekko 919 gaat dit ook doen als 'ie uitkomt.