PDA

View Full Version : Volstrekt onverwacht: tweede Gibson in huis.



Mitch
10 februari 2010, 14:52
Sinds Almere zat die Tele me niet lekker. Een prachtig stuk hout,superding maar ik ben een beetje uitgekeken op de klassieke single coil Tele sound. Zou ik hem dan gaan verbouwen? Pff, ook weer zo drastisch...
Nou is de nieuwe Roadworn lijn uit daar zit ook de '72 reissue bij met één of twee (wannabe WideRange) humbuckers bij en dubbele controls, zoals ik het graag heb. Dus vandag naar Feedback, waarover later in een ander topic meer want ik heb heel veel getest.

Al testend in de categorie 300-900E pakte ik een SG op, een '09 Faded in washed cherry. Ik had SG's eigenlijk nooit goed getest, had er helemaal niks mee maar nu ik toch bezig was...
Heerlijk ding! Uitstkende dynamiek, precies lekkere output, mooie balans tussen helderheid en laag, redelijke resonantie en absoluut uitnodigend om te bespelen, niet in het minst vanwege de full access. En licht! Wauw!
En dat voor 649: heel veel gitaar voor relatief weinig. Niks Tele verbouwen, dit wordt gewoon mijn nieuwe gooi-en-smijtgitaar.


http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/DSCN4888.jpg

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/DSCN4889.jpg


Ultieme praktijktest: hoe ruikt -ie?

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/DSCN4891.jpg

bert k
10 februari 2010, 14:57
Hoe hij ruikt? Naar kattepis als je niet uitkijkt.

Gefeiciteerd met je nieuwe plank. SG is ook niet mijn ding, maar als hij goed speelt heb je geen keus. :D

flitslicht
10 februari 2010, 14:59
Gefeliciteerd, gaaf ding!

Sinner1980
10 februari 2010, 15:01
Gefeliciteerd,zou ook graag nog eens een SG aanschaffen

Chocola
10 februari 2010, 15:17
Zo een moet ik ook altijd nog eens hebben :D. Leuk ding!

Hiro
10 februari 2010, 15:28
ik ook willen hebben :rockon:

als je m ooit weg doet ;)

maar dat is inderdaad niet veel geld voor een nieuwe

almarvk
10 februari 2010, 15:29
Tof hoor! SG's zijn altijd wel gaaf. Ze hebben iets kaals, maar ze komen ook weer heel erg compleet over.

marc_o
10 februari 2010, 15:44
Tof Mitch!
Heb er ook eentje gehad, kijk maar goed uit voor de neck/headverbinding, ze zijn gevoelig voor headcracks, maar het is en blijft een heerlijk kuchende gitaar, lekker rauw, net als het baasje!


Rock!
:blast:

Chris Winsemius
10 februari 2010, 15:48
Mitch: TOF!!! :ok::cheerup::ok:

(Was net al telefonisch ingelicht door meneer LPR8 ;) )

Henri H
10 februari 2010, 15:50
Gefeliciteerd, SG's klinken en spelen goed, ik vind de looks niet echt wat.
Dit is wel één v.d. mooiere die ik gezien heb, mooie hout-tekening. :ok:

Persoonlijk heb ik juist meer GAS voor een Tele, die sound ontbreekt nog bij mij. ;)

Orpheo
10 februari 2010, 15:59
gefeliciteerd! ik heb ook zo'n gitaar gehad, mijn exemplaar had een enorm dikke hals, wat ik tof vond, heeft de jouwe dat ook?

eigenlijk hoort er in de special een set p90's, is dat niet iets voor jou? of vind je die humbuckers eigenlijk wel tof?

Les Paul R8
10 februari 2010, 16:09
Gefeliciteerd Mitch! Ziet er super uit. Ben benieuwd naar de klank.

macwilliams
10 februari 2010, 16:38
Nice axe :ok:



.

Mitch
10 februari 2010, 17:19
Hoe hij ruikt? Naar kattepis als je niet uitkijkt.

Ik heb haar goed opgevoed hoor :D


Tof Mitch!
Heb er ook eentje gehad, kijk maar goed uit voor de neck/headverbinding, ze zijn gevoelig voor headcracks, maar het is en blijft een heerlijk kuchende gitaar, lekker rauw, net als het baasje!
Ja, dat gooi-en-smijtgitaar bedoelde ik ook weer niet zó letterlijk hoor! Die gigbag van Gibson is trouwens nog steeds bedroevend van kwaliteit...


Mitch: TOF!!!
(Was net al telefonisch ingelicht door meneer LPR8 ;) )
Ghehe, positief roddelcircuit ;)


Gefeliciteerd, SG's klinken en spelen goed, ik vind de looks niet echt wat.
Dit is wel één v.d. mooiere die ik gezien heb, mooie hout-tekening. :ok:

Persoonlijk heb ik juist meer GAS voor een Tele, die sound ontbreekt nog bij mij. ;)
Ik heb ook helemaal niks met het uiterlijk, maar door de sound werd ik echt verliefd op deze. En transparant rood vind ik op zich altijd wel mooi. En hoogglans gitaren genoeg :)
Als je een tijdje een goeie Tele wil uitproberen mag je 'm wel effe lenen!


gefeliciteerd! ik heb ook zo'n gitaar gehad, mijn exemplaar had een enorm dikke hals, wat ik tof vond, heeft de jouwe dat ook?

eigenlijk hoort er in de special een set p90's, is dat niet iets voor jou? of vind je die humbuckers eigenlijk wel tof?
Nek: wat dikker dan de '60's nek, vergelijkbaar met mijn De Gier denk ik, maar wel iets breder dan beide. Maar absoluut lekker!
P90's, tja... ze hebben een soort heilige status, maar ik heb toch altijd het gevoel dat ik 'vast' zit aan die sound. Hartstikke leuk met steviger vervorming, niet altijd lekker met clean-met-een-randje. Ik vind het heel lekker klinken als een ander die sound heeft maar ik vind het zelf niet zo prettig om te hebben. Ik heb wel met een scheef oog naar een Junior gekeken, maar da's eigenlijk tegen beter weten in :D


Gefeliciteerd Mitch! Ziet er super uit. Ben benieuwd naar de klank.
Komt goed deze maand...

Thanx all!

grayfink
10 februari 2010, 17:22
:cheerup::cheerup:Gefeliciteerd!!:cheerup::cheerup :

Orpheo
10 februari 2010, 17:23
als je er prails in zou zetten, heb je EN die p90 sound, lekker rauw, en je humbuckersound, zit je nergens aan vast. niet om je in die hoek te drukken ofzo, alleen als extra perspectief ;) een 'stock' SG rockt ook al de pan uit natuurlijk.

Lexvandoef
10 februari 2010, 17:24
Gefeli Mitch!

Ben niet zo'n fan van SG's ;), maar wel tof!

Harry
10 februari 2010, 17:26
leuk ding hoor! Stiekem wil ik ook nog een SG, maar ja, ik wil al zoveel....

Mitch
10 februari 2010, 17:29
als je er prails in zou zetten, heb je EN die p90 sound, lekker rauw, en je humbuckersound, zit je nergens aan vast. niet om je in die hoek te drukken ofzo, alleen als extra perspectief ;) een 'stock' SG rockt ook al de pan uit natuurlijk.
Ik ben niet zo'n fan van alleskunners en drie-in-één-oplossingen. Vaak genoeg geprobeerd, maar of het nou een versterker, een pedaal of een gitaar is of een element, het is duidelijk niet mijn kopje thee en na genoeg keren proberen-tegen-beter-weten-in houd ik me daar nu aan en probeer ik het niet meer :D

Ik vraag me wel af wat erin zit, zal wel die 496/498 combi zijn of zo. Ze staan te hoog maar het klinkt nu al top. Ik ben toch wel een liefhebber van low tot medium output humbuckers, dat ligt me gewoon erg goed.

vulvasonic
10 februari 2010, 17:32
leuk ding hoor! Stiekem wil ik ook nog een SG, maar ja, ik wil al zoveel....

Wat Harry zegt, maar dan erger. :D

Gefeliciteerd! :cheerup:

HaroldA
10 februari 2010, 17:40
Ik heb het al vaker moeten zeggen: SG's zijn gaaf! :rockon:

Ik heb in mijn SG nu een Classic '57 bij de hals en een Bare Knuckle Black Dog bij de brug liggen. Ook leuk! ;)

Dweezman
10 februari 2010, 20:52
oeh! lekker!

Luke-wannabe
10 februari 2010, 23:39
Mooi gitaartje mitch! Maar wat bedoel je met 'sinds almere zat de tele me niet lekker'?

rijsberman
10 februari 2010, 23:43
Overdwars ingebracht zit niet lekker, Leon, als je te weinig vaseline gebruikt.

Heb ik me laten vertellen.

pmh
10 februari 2010, 23:46
Super gitaar, gefeliciteerd met je aankoop:ok:. Toevallig heb ik vorige week vrijdag op dezelfde gitaar gespeeld bij de Feedback in Apeldoorn. Heb je deze gitaar gekocht in Apeldoorn? Deze speelde namelijk echt geweldig.

Mitch
11 februari 2010, 00:14
Mooi gitaartje mitch! Maar wat bedoel je met 'sinds almere zat de tele me niet lekker'?
Nou, dat ding heeft een zalige resonantie en een super laag, maar met de huidige pups is het gewoon een goeie '52 style Tele en ik wil eigenlijk veel liever iets in de '72 style. Dan is dus de vraag: ga ik 'm verbouwen of kijk ik uit naar een andere? De radius van de toets bevalt me ook niet 100%, maar die resonantie jongens zeg... onderbuikgevoel all over the place. Dat was de aanleiding van de toch naar Feedback.


Super gitaar, gefeliciteerd met je aankoop:ok:. Toevallig heb ik vorige week vrijdag op dezelfde gitaar gespeeld bij de Feedback in Apeldoorn. Heb je deze gitaar gekocht in Apeldoorn? Deze speelde namelijk echt geweldig.
Nee, Rotterdam. Het speelgemak kon beter, ik heb 'm net enigszins afgesteld en hij speelt al soepeler. Sound was wel zeer, zeer dik in orde. Heb net weer effe lekker zitten knallen thuis en ik kan niet wachten tot het eerste rondje oefenruimte!

Fuhgawz
11 februari 2010, 00:23
Heeey zo eentje heb ik ook! Was eerst mijn main-axe, maar sinds een jaartje om thuis te pielen, mee te nemen en als mijn backup voor mijn SG Classic met P90's, wat toch echt wel een machtige sound is. De Faded resoneert inderdaad lekker en ik vermoed dat het gebrek aan lak hiervan een oorzaak is. Normaal gesproken zit er een 490r/490t combinatie in deze gitaren. Ik persoonlijk vond het brugelement wat aan de dunne kant en heb hem vervangen door een Rio Grande BBQ, maar als het dik genoeg is voor jou dan is dat alleen maar mooi want dat bespaart je weer centen. ;) Veel plezier ermee!

Michael AE
11 februari 2010, 00:42
Gefeliciteerd, Mitch! Ben heel benieuwd naar de klank. De enige SG's die ik regelmatig bespeel is een oude uit eind jaren '60 en een jaren '90 exemplaar van een vriend van me die te gek klinkt. Ik heb ook even op die van Han mogen rocken en die was ook heel cool.

Morgen ga ik trouwens ook toevallig wat Gibsons proberen. Misschien kom ik ok wel met een SG thuis. :D

Jay75
11 februari 2010, 00:54
Ik heb nog een mooie special 4 sale;)

Outline
11 februari 2010, 05:10
Sorry dat ik het zeg, maar er zitten hier maar echt weinig mensen die op de hoogte zijn van het (huidige) Gibson-assortiment.

2 redenen:
-We hebben 2 pagina's nodig voordat iemand de juiste elementen noemt (iets wat je met een blik op de site van Gibson ook zo weet). En nee Geert, op een Special Faded uit de huidige lijn (dus ook 2007) horen GEEN kapjes op de elementen!
-De SG Special Faded's zijn al een kleine eeuwigheid 649 euro. De Les Paul Studio Faded in Worn Brown kost bij Feedback overigens ook maar 649 euro! Grote grap: bij een hoop webshops is de LP nog duurder, terwijl ze (uitgaande van Gibson zelf) gelijk geprijsd horen te zijn...

Overigens is het 'n 50's neck die er op je SG zit. Als je hier: http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Gibson-USA/SG-Special-Faded/Features.aspx kijkt, zie je zo het verschil in de neck-profielen en zie je ook de elementen die er in zitten.


Verder wil ik je wel feliciteren met je SG! Heb 'm zelf ook gehad (was m'n 1e gitaar) en voor meer gekocht (uit de laatste bestelling van NL Muziek). Heb 'm er ook al weer uit gedaan omdat ik 'm te zwaar in de nek vond. Heb nu een hele andere en leukere collectie voor terug (zie de handtekening).

kenx
11 februari 2010, 07:46
Gefeliciteerd Mitch!

rocker_71
11 februari 2010, 08:47
Mooi ding Mitch! Ik ben zelf laatste tijd ook van de SG. Ben zelf begonnen op een Epi, dus mogelijk ooit een overstap naar een Gibson.

Wat ik mij afvroeg: is het verschil groot tussen deze SG en de standard? De standard is 300 euro duurder. Is dat verschil ook te merken/horen?

mesaman
11 februari 2010, 08:58
mooi ding!lijkt mij ook wel een keer wat.

en waarom bemoeien katten zich eingelijk met alles?

Bolder
11 februari 2010, 09:03
lekker, lekker

Henri H
11 februari 2010, 09:06
....
Als je een tijdje een goeie Tele wil uitproberen mag je 'm wel effe lenen!
....Hé, da's tof van je!
Probleem, hoe krijgen we die Tele naar de Koekstad?

Ik heb totaal (ok, ietwat overdreven, maar toch ;)) geen verstand van gitaren, laat staan Tele's.
Geen idee wat het verschil is tussen '52 en '72 style.

Ik zal je in de loop v.d. dag even PM'en.

Luke-wannabe
11 februari 2010, 09:41
Nou, dat ding heeft een zalige resonantie en een super laag, maar met de huidige pups is het gewoon een goeie '52 style Tele en ik wil eigenlijk veel liever iets in de '72 style. Dan is dus de vraag: ga ik 'm verbouwen of kijk ik uit naar een andere? De radius van de toets bevalt me ook niet 100%, maar die resonantie jongens zeg... onderbuikgevoel all over the place. Dat was de aanleiding van de toch naar Feedback.
Achzo..! Ik bespeelde pas een witte Road Worn Deluxe bij Feedback, maar die vond ik absoluut niet fijn. Frets waaraan je je poten open haalde. Gatver. Maar dat zegt natuurlijk niks. Het is eerder uitzondering dan regel dat je een goed afgestelde gitaar vind bij Feedback.
Maar die '72 Tele. Komt die nog ipv de '52? Of is dat nog even pijnzen?

richwoodplayer
11 februari 2010, 09:46
die ziet er gaaf uit!
mijn gibson is ook heel licht, maar wat een sound!:D

Riky
11 februari 2010, 10:08
ziet er tof uit mitch! Made to be played. Mooie matte finish. Hou ik van!

Mitch
11 februari 2010, 10:23
Sorry dat ik het zeg, maar er zitten hier maar echt weinig mensen die op de hoogte zijn van het (huidige) Gibson-assortiment.

2 redenen:
-We hebben 2 pagina's nodig voordat iemand de juiste elementen noemt (iets wat je met een blik op de site van Gibson ook zo weet). En nee Geert, op een Special Faded uit de huidige lijn (dus ook 2007) horen GEEN kapjes op de elementen!
-De SG Special Faded's zijn al een kleine eeuwigheid 649 euro. De Les Paul Studio Faded in Worn Brown kost bij Feedback overigens ook maar 649 euro! Grote grap: bij een hoop webshops is de LP nog duurder, terwijl ze (uitgaande van Gibson zelf) gelijk geprijsd horen te zijn...

Overigens is het 'n 50's neck die er op je SG zit. Als je hier: http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Gibson-USA/SG-Special-Faded/Features.aspx kijkt, zie je zo het verschil in de neck-profielen en zie je ook de elementen die er in zitten.
.
Sorry hoor meester :stop:
Ik heb gisteren inmiddels ook op de Gibson site gekeken en de informatie tot me genomen. Ik vond het wel verfrissend om een keer vantevoren niets over de specs te weten en gewoon onder de indruk te zijn van een gitaar. Maar blijkbaar doe ik het dan niet goed...


Wat ik mij afvroeg: is het verschil groot tussen deze SG en de standard? De standard is 300 euro duurder. Is dat verschil ook te merken/horen?
Geen idee, ik had geen behoefte meer om een Standard te testen :)


Achzo..! Ik bespeelde pas een witte Road Worn Deluxe bij Feedback, maar die vond ik absoluut niet fijn. Frets waaraan je je poten open haalde. Gatver. Maar dat zegt natuurlijk niks. Het is eerder uitzondering dan regel dat je een goed afgestelde gitaar vind bij Feedback.
Maar die '72 Tele. Komt die nog ipv de '52? Of is dat nog even pijnzen?
Dikke kans dat we dezelfde bespeeld hebben... En nee, over die '72 hoef ik voorlopig niet te peinzen, de SG wordt mijn 'nieuwe' Tele!


ziet er tof uit mitch! Made to be played. Mooie matte finish. Hou ik van!
Ja, het beviel mij eigenlijk ook wel. Het kan er soms erg goedkoop uitzien maar ik vond het in dit geval zeer oké. Die Faded Studio's vond ik ook al erg tof.

Luke-wannabe
11 februari 2010, 10:34
Jij was dus klaarblijkelijk ook niet onder de indruk? Cool! Worden SG's dan de nieuwe Tele's?

Geoffrey
11 februari 2010, 10:40
Leuk voor je..

Maar vernieuwend is het niet.

lindstrom
11 februari 2010, 10:44
Van harte Mitch!!! erg mooi ding!! goeie keuze!

guitarkid
11 februari 2010, 11:06
Verdorie Mitch.

Had ik net mijn GAS voor een betaalbare SG een beetje onderdrukt, kom jij aan met dit verhaal. En nu...? Nou..? ;)
Kan ik weer naar een winkel en toch die gitaar proberen en loop ik het risico dat ik 'm ook te gek vind. Dat gedonder ook altijd. En moet er ook weer een haak aan de muur of een grotere multi-stander bij komen.
Nou ja, dan gaan de kinderen maar niet studeren......
Rot-forum !!!!! :seriousf:

Ha(r)telijke groeten, C. :)

PS: mooi ding, dus !!!

Fuhgawz
11 februari 2010, 11:08
Nou, dat ding heeft een zalige resonantie en een super laag, maar met de huidige pups is het gewoon een goeie '52 style Tele en ik wil eigenlijk veel liever iets in de '72 style.

Yo Mitch, mag ik vragen op wat voor Tele/elementen je speelde? 'Super laag' en 'zalige resonantie' zijn dingen die me erg aanspreken. ;)



Overigens is het 'n 50's neck die er op je SG zit. Als je hier: http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Gibson-USA/SG-Special-Faded/Features.aspx kijkt, zie je zo het verschil in de neck-profielen en zie je ook de elementen die er in zitten.


Er schijnt nogal wat variatie in de halzen te zitten. Die van mij heeft een iets plattere hals dan de Standards die ik probeerde of mijn eigen Classic. De laatste keer dat ik dat hier vertelde had iemand ook een enorm grote bakkes omdat hij zelf juist een hele dikke hals had.


Leuk voor je..

Maar vernieuwend is het niet.

Waar de fok slaat dit nou weer op? :???:


Ik heb nog een mooie special 4 sale;)

Heb je alweer wat anders op het oog? Als je zo door blijft gaan met kopen/verkopen dan ben jij straks de ultieme vintage kenner hier op het forum. ;)

HaroldA
11 februari 2010, 11:12
Er schijnt nogal wat variatie in de halzen te zitten. Die van mij heeft een iets plattere hals dan de Standards die ik probeerde of mijn eigen Classic.

Mijn SG Std heeft ook een veel andere (plattere?) hals dan die faded SG die ik met de meeting in m'n handen heb gehad.

Het kan ook hoogglans gelakt vs ruw gelakt verhaal zijn, maar ik kon m'n weg absoluut niet op de faded vinden terwijl ik mijn Std echt geweldig vind spelen... :???:

Fuhgawz
11 februari 2010, 11:22
Mijn SG Std heeft ook een veel andere (plattere?) hals dan die faded SG die ik met de meeting in m'n handen heb gehad.

Precies wat ik bedoel! Als je de Gibson site bekijkt zie je dat ze beiden een dikke '50s neck zouden moeten hebben. Qua dikte zou er dus geen verschil in moeten zitten.

Geoffrey
11 februari 2010, 11:26
Waar de fok slaat dit nou weer op? :???:

Denk even na..

HaroldA
11 februari 2010, 11:33
Precies wat ik bedoel! Als je de Gibson site bekijkt zie je dat ze beiden een dikke '50s neck zouden moeten hebben. Qua dikte zou er dus geen verschil in moeten zitten.

Maar ja: het blijft mensenwerk dus afwijkingen kunnen voorkomen...



Leuk voor je..

Maar vernieuwend is het niet.

Waar de fok slaat dit nou weer op? :???:

Denk even na..

Ik snap 'm ook niet? :???:

bat
11 februari 2010, 11:36
Ik snap 'm ook niet echt...

@Mitch: gefliciteerd. 't Is toch wat, een echte Gibson die goedkoper en beter is dan de een echte vergelijkbare Fender...

Riky
11 februari 2010, 11:37
Ik snap 'm ook niet? :???:

Ik ook niet. Behalve dat een SG niet vernieuwd zou zijn, maar dan zou het een zwaar loze en domme opmerking zijn:)

Geoffrey
11 februari 2010, 11:42
Tel even de Gibsons hier op het forum samen.
Precies alsof iedereen hier een Gibson of Fender heeft..

Dus, niets vernieuwend..

;)
Moeilijk is het toch niet?
Of heb ik nu iets te hard getrapt?

HaroldA
11 februari 2010, 11:44
Tel even de Gibsons hier op het forum samen.
Precies alsof iedereen hier een Gibson of Fender heeft..

Als je het er niet mee eens bent reageer dan niet ipv zo'n zinloze en uitlokkende reactie te plaatsen. :stop:


Ter compensatie: SG's zijn gaaf! :rockon:

marc_o
11 februari 2010, 11:45
he ja, laten we lekker gaan bekvechten omdat Mitch een nieuwe gitaar heeft gekocht.....hoera, weer een enerverende dag op het Forum!!!


Mitch, ik vind je gewoon een vieze, laaghartige, schurftige schijthond dat je zomaar een gitaar koopt zonder dat je de spec's hebt uitgezocht, hoe durf je!!! Je weet niet eens hoe de hals heet, wat voor elementen erop zitten en hoe die klinkt, al heb je 'm nooit gehoord, en jij noemt jezelf een moderator? Ik vind dat je op moet stappen en je hier nooit meer mag vertonen.
(Prive hoop ik je nog vaak te spreken, maar voor hier ben je gewoonweg niet meer te handhaven, dus breng op z'n minst de SG terug naar de winkel zonder je geld terug te vragen).

Riky
11 februari 2010, 11:48
Tel even de Gibsons hier op het forum samen.
Precies alsof iedereen hier een Gibson of Fender heeft..

Dus, niets vernieuwend..

;)
Moeilijk is het toch niet?
Of heb ik nu iets te hard getrapt?
Dat slaat echt helemaal nergens op...

Mitch
11 februari 2010, 11:50
Je bent pas vernieuwend als je een Hamer, een Hondo of een Huber hebt? Fijn dat dat weer opgehelderd is :ok:

Fuhgawz, die Tele die zo resonant is en veel laag heeft...da's mijn eigen nineties CIJ '52ri. Die ha dik de avond tevoren nog even goed bespeeld om 'm vers in mijn geheugen te hebben en daar kwam geen enkel testexemplaar ook maar enigszins bij in de buurt helaas!

De '50's halzen verschillen zeker onderling, maar dat staat ook duidelijk op de site, dat hadden jullie kunnen weten. Tsss, wat een niveau weer zeg.

En ja Marc, ik weet het... ik informeer mezelf nooit ergens over, open het ene na het andere n00b topic en toch draai ik hier al zo lang mee. De bevestiging dat het wel vriendjespolitiek móet zijn :seriousf:

En sorry voor de GAS, guitarkid ;)

Harry
11 februari 2010, 11:53
Tel even de Gibsons hier op het forum samen.
Precies alsof iedereen hier een Gibson of Fender heeft..

Dus, niets vernieuwend..

;)
Moeilijk is het toch niet?
Of heb ik nu iets te hard getrapt?


ja, we moeten ons vreselijk schamen zeg. Foei! Een beetje gitaarspelen, terwijl iedereen weet dat die dingen al een paar honderd jaar bestaan.
Weest vernieuwend, wordt DJ!

Geoffrey
11 februari 2010, 12:02
Just my 2 cents..

Goed dat jij er blij mee bent Mitch.

Mitch
11 februari 2010, 12:22
O wacht, je bent van de Dean politie, ja, die voelen zich altijd een beetje miskend :D Ik heb ook wel andere merken gehad hoor, Godin twee stuks, andere Ibanez, Epiphone en ook nog eens een Dean, jawel...
Dat ik nu uiteindelijk uitkom bij twee stuks Fender Japan, twee stuks Gibson USA en een De Gier NL, tja, maakt dat me reactionair? Geen idee.
Ah joh, als we elkaar het plezier maar gunnen...everything's cool.

Michael AE
11 februari 2010, 12:22
Ik heb persoonlijk tien keer liever een Fender of Gibson dan zo'n graftak van Dean. Just my 2 cents.

Mitch
11 februari 2010, 12:23
Lief doen :makeup:

Henri H
11 februari 2010, 12:26
he ja, laten we lekker gaan bekvechten .....Hoe vernieuwend. :stop:

Geoffrey
11 februari 2010, 12:27
De Dean politie.. :dontgeti: *facepalm*
Heeft niets met miskend worden te maken. ;)

Laten we er maar geen Dean-Gibson discussie van maken jongens..
Ik hun Mitch zijn nieuwe Gibson, en heb mijn mening er over gegeven.

En Michael AE.. dan heb ik tien keer liever een Dean dan een Fender of Gibson graftak.
My 2 cents!

Michael AE
11 februari 2010, 12:50
En Michael AE.. dan heb ik tien keer liever een Dean dan een Fender of Gibson graftak.
My 2 cents!

Agree to disagree, zullen we maar zeggen! ;)

geert1976
11 februari 2010, 12:54
De Dean politie.. :dontgeti: *facepalm*
Heeft niets met miskend worden te maken. ;)

Laten we er maar geen Dean-Gibson discussie van maken jongens..
Ik hun Mitch zijn nieuwe Gibson, en heb mijn mening er over gegeven.

En Michael AE.. dan heb ik tien keer liever een Dean dan een Fender of Gibson graftak.
My 2 cents!

blehg zijn Gibson Ripoffs, hoe origineel (of weet jij niet dat Gibson de puntjes gitaren heeft bedacht in de 50's, zoals de V en de Explorer):seriousf:

Les Paul R8
11 februari 2010, 13:11
blehg zijn Gibson Ripoffs, hoe origineel (of weet jij niet dat Gibson de puntjes gitaren heeft bedacht in de 50's, zoals de V en de Explorer):seriousf:

Misschien weet jij wel niet dat Dean ook andere gitaren maakt, zonder punten en zeker geen Gibson ripofffs....Niet dat ik zo'n liefhebber van Dean ben, maar denk eens wat minder zwart wit. Even een voorbeeld:

http://www.deanguitars.com/img/c350ftrd.jpg

Michael AE
11 februari 2010, 13:17
Ha, een Dean strat kopie! Origineel! :p

geert1976
11 februari 2010, 13:19
Misschien weet jij wel niet dat Dean ook andere gitaren maakt, zonder punten en zeker geen Gibson ripofffs....Niet dat ik zo'n liefhebber van Dean ben, maar denk eens wat minder zwart wit. Even een voorbeeld:

http://www.deanguitars.com/img/c350ftrd.jpg

Dat weet ik wel, loop langer rond dan vandaag maar het was maar een grap hoor, gewoon de wink vergeten en ik denk niet zwart wit, dat maak jij ervan

Geoffrey
11 februari 2010, 13:24
En we zijn vertrokken..

http://skepticalteacher.files.wordpress.com/2009/10/facepalm1.jpg

rickert
11 februari 2010, 13:26
What the heck Mitch:D!!! COOL!!! Enjoy:crazyhappy:!

De rest van de gitaren ook weer op orde?

schizo910
11 februari 2010, 13:53
Cool, ik ga ff koffie en een peukie scoren. Wacht even met het bitchen tot ik terug ben.


Mitch, vette plank! Ik heb samen met het neefje van mijn vrouw een Vintage SG voor hem gekocht. Uiteraard ook even de Gibson SG's van de muur gehaald, daar zat er 1 tussen die mij echt opviel door zijn klank. Sindsdien wat meer gevoel bij de SG gekregen. Al zal het niet snel een gitaar voor mij zijn, ik vind hem meer dan tof!

barno
11 februari 2010, 14:00
great! een SG. Ik heb er zelfs nog nooit op gespeeld. Dat neemt niet weg dat ik vind dat elke gitarist er eigenlijk een zou moeten hebben. Ik hou van no nonsense gitaren: dus basispakket moet zijn, een tele, een SG en een strat een 335. niks tegen LP's maar da's gewoon geen handige gitaar.

Fuhgawz
11 februari 2010, 14:03
Tel even de Gibsons hier op het forum samen.
Precies alsof iedereen hier een Gibson of Fender heeft..

Dus, niets vernieuwend..

;)
Moeilijk is het toch niet?
Of heb ik nu iets te hard getrapt?

Oké, ik begrijp inmiddels wel wat je bedoelt en je hebt natuurlijk wel een punt, maar je eerste post hierover kwam een beetje 'bitchy' over (no offense) en is niet echt relevant in dit topic. Misschien is het een betere optie om 'vernieuwende gitaren' toe te juichen in plaats van 'niet-vernieuwende gitaren' af te kraken. Positieve energie is altijd beter dan negatieve energie! :) Peace!!

:hippie:

Fuhgawz, die Tele die zo resonant is en veel laag heeft...da's mijn eigen nineties CIJ '52ri. Die ha dik de avond tevoren nog even goed bespeeld om 'm vers in mijn geheugen te hebben en daar kwam geen enkel testexemplaar ook maar enigszins bij in de buurt helaas!

De '50's halzen verschillen zeker onderling, maar dat staat ook duidelijk op de site, dat hadden jullie kunnen weten. Tsss, wat een niveau weer zeg.

Thanks voor de info over de Tele! En ik ga me diep schamen voor mijn schamele Gibson-hals-kunde. :(

Mitch
11 februari 2010, 14:37
What the heck Mitch:D!!! COOL!!! Enjoy:crazyhappy:!

De rest van de gitaren ook weer op orde?
De Jazzmaster is 'getting there', van de week langsgeweest en hij was al redelijk gestript. Hij krijgt hierna 4 laagjes nitro om weer vintage white te worden. Hals moet nog gedaan worden en het nieuwe brugelement (dat was wel een vrije keuze) is onderweg.


great! een SG. Ik heb er zelfs nog nooit op gespeeld. Dat neemt niet weg dat ik vind dat elke gitarist er eigenlijk een zou moeten hebben. Ik hou van no nonsense gitaren: dus basispakket moet zijn, een tele, een SG en een strat een 335. niks tegen LP's maar da's gewoon geen handige gitaar.

:nervous: geen LP en wel een strat?!?! Nee joh gekkie... ik heb nu een Les Paul, een Tele, een SG, de semihollow staat op het moment van vertrekken, een Jazzmaster en een De Gier. Alle klassiekers op een rijtje dus :D

Ibanez666
11 februari 2010, 14:38
Gefeliciteerd! Bij mij komt er ook ooit nog eens eentje te staan..

Outline
12 februari 2010, 04:48
Fijn dat iedereen weer op z'n weewee getrapt is...

En volgens mij had ik Mitch al gefeliciteerd? Al had je SG eigenlijk Worn Brown moeten zijn... :soinnocent:

Kim Wilson
12 februari 2010, 08:09
Gaaf ding, Mitch! Gefeliciteerd! :ok:

Ash ketchum
12 februari 2010, 09:15
Gefeliciteerd Mitch, zijn puike gitaren die faded SG's.


great! een SG. Ik heb er zelfs nog nooit op gespeeld. Dat neemt niet weg dat ik vind dat elke gitarist er eigenlijk een zou moeten hebben. Ik hou van no nonsense gitaren: dus basispakket moet zijn, een tele, een SG en een strat een 335. niks tegen LP's maar da's gewoon geen handige gitaar.

Amen to that! Het LP gedeelte ben ik ook mee eens ;)

vulvasonic
12 februari 2010, 09:32
..... Al had je SG eigenlijk Worn Brown moeten zijn... :soinnocent:
De Worn Brown versie vind ik de meest smaakvolle SG uit het hele aanbod, los van de ontbrekende elementkapjes.


Oooooooh als ik €600,- zou kunnen krijgen voor mijn Japanse strat, zou ik haar meteen verkopen en linea recta naar de dealer lopen voor een Worn Brown SG Faded. Goddomme, ik zwel weer op. :cooler:

Fender83
12 februari 2010, 09:33
Inderdaad, retemooi ding!! Staat ook op mijn lijstje :D

Vraag me trouwens af waarom deze SG zoveel goedkoper is dan de LP's van Gibson?

schizo910
12 februari 2010, 10:11
Inderdaad, retemooi ding!! Staat ook op mijn lijstje :D

Vraag me trouwens af waarom deze SG zoveel goedkoper is dan de LP's van Gibson?


De SG is gewoon een 'simpelere' plank dan een LP. Alleen al het vervaardigen van de SG body staat niet in verhouding tot het maken van een gecarvde LP body...

Les Paul R8
12 februari 2010, 10:41
De SG is gewoon een 'simpelere' plank dan een LP. Alleen al het vervaardigen van de SG body staat niet in verhouding tot het maken van een gecarvde LP body...

Een LP Faded kost bij Feedback ook 649 euro. Zelfde prijs als de SG.
Kijk je naar de LP Standard, dan is die zeker duurder te maken dan de SG. Er moet een extra laag maple op gelijmd worden en dat is een arbeidsintensief proces. Daar betaal je voor.

Dude
12 februari 2010, 13:10
de 'hoorntjes' van sg's zijn erg kwetsbaar.... weet ik uit ervaring, gelukkig kan vox humana ze er heel proffesioneel en onzichtbaar weer oplijmen ;-)

gaaf ding hoor, ik heb de mijne in een vlaag van verstands verbijstering weggedaan een jaar of 3 geleden. Nog steeds spijt van !

Ash ketchum
12 februari 2010, 14:22
de 'hoorntjes' van sg's zijn erg kwetsbaar.... weet ik uit ervaring, gelukkig kan vox humana ze er heel proffesioneel en onzichtbaar weer oplijmen ;-)


Ik heb het nog nooit gezien, heb je er pics van? Volgens mij is de hals ook vrij kwetsbaar bij de SG. Niettemin is de hals ook leuk voor de kleine wiebel-effecten.

Mr.Bluesbreaker
12 februari 2010, 14:46
Mooi Mitch! Dus niet zo'n "plaklak" als de standards van Gibson bij de LP's/SG's?
Hoe zit het trouwens met de balans van neck/body?

Outline
12 februari 2010, 17:13
De Worn Brown versie vind ik de meest smaakvolle SG uit het hele aanbod, los van de ontbrekende elementkapjes.


Oooooooh als ik €600,- zou kunnen krijgen voor mijn Japanse strat, zou ik haar meteen verkopen en linea recta naar de dealer lopen voor een Worn Brown SG Faded. Goddomme, ik zwel weer op. :cooler:

Ik heb er een gehad en die heb ik ingeruild op zo'n geval: http://www.dv247.com/assets/products/34771_l.jpg En ergens heb ik wel spijt, maar dat komt vooral omdat ik nu te veel SG en te weinig TC 90 zie. Straks maar weer 'ns uit de hoes halen... Enne... in het echt is een TC 90 echt zoveel mooier dan op zo'n klote internet-plaatje...

M'n SG hangt nog steeds bij de dealer en ik hoop dan ook een een nieuwe term te kunnen introduceren: HNOGD (Happy New Old Guitar Day, voor de spijtoptant die z'n ingeruilde geliefde weer terug koopt).

Over de prijzen van een LP Faded en 'n SG Faded: deze zitten op de site van Gibson zelf maar 35 dollar uit elkaar en dat zou hier dus ook moeten zijn. Desalniettemin staan de Faded LP's bij de duitse webshop's (overal eigenlijk) zo'n 125 euro duurder dan de Faded SG's. Feedback hanteert in dit geval dus de juiste beprijzing en dit zou overal zo moeten zijn. Het maakt er de keus in die prijscategorie niet makkelijker op, maar als ik voor dat geld een gitaar zou moeten uitzoeken...

Overigens heb ik alleen iets met Faded Gibson's. Het duurdere, gelakte spul doet 'het' gewoon niet voor mij. Wel weer een voordeel, want zo zal ik dus nooit stuklopen de prijzen van dure Gibson's...

macwilliams
12 februari 2010, 17:49
Ik heb er een gehad en die heb ik ingeruild op zo'n geval: http://www.dv247.com/assets/products/34771_l.jpg En ergens heb ik wel spijt, maar dat komt vooral omdat ik nu te veel SG en te weinig TC 90 zie. Straks maar weer 'ns uit de hoes halen... Enne... in het echt is een TC 90 echt zoveel mooier dan op zo'n klote internet-plaatje...

M'n SG hangt nog steeds bij de dealer en ik hoop dan ook een een nieuwe term te kunnen introduceren: HNOGD (Happy New Old Guitar Day, voor de spijtoptant die z'n ingeruilde geliefde weer terug koopt).

Over de prijzen van een LP Faded en 'n SG Faded: deze zitten op de site van Gibson zelf maar 35 dollar uit elkaar en dat zou hier dus ook moeten zijn. Desalniettemin staan de Faded LP's bij de duitse webshop's (overal eigenlijk) zo'n 125 euro duurder dan de Faded SG's. Feedback hanteert in dit geval dus de juiste beprijzing en dit zou overal zo moeten zijn. Het maakt er de keus in die prijscategorie niet makkelijker op, maar als ik voor dat geld een gitaar zou moeten uitzoeken...

Overigens heb ik alleen iets met Faded Gibson's. Het duurdere, gelakte spul doet 'het' gewoon niet voor mij. Wel weer een voordeel, want zo zal ik dus nooit stuklopen de prijzen van dure Gibson's...

Ik ben benieuwd naar die melody maker, hoe is die ?
Dat is er een die ik aan mijn bescheiden collectie wil toevoegen.

Persoonlijk ben ik ook een faded liefhebber. Maar een mooie zwarte custom is nogsteeds mijn favoriet.

Outline
12 februari 2010, 18:23
Ik ben benieuwd naar die melody maker, hoe is die ?
Dat is er een die ik aan mijn bescheiden collectie wil toevoegen.

Persoonlijk ben ik ook een faded liefhebber. Maar een mooie zwarte custom is nogsteeds mijn favoriet.

Smaak is een persoonlijk iets, maar ik moet eerlijk zeggen dat die Melody Maker mij wel bevalt. Het heeft, net als bv. 'n Faded, iets basaals maar tegelijkertijd heb je ook weer het gevoel dat je eigenlijk niet meer nodig hebt dan dat. Maar ik ben op gitaar-gebied sowieso minimalistisch aangelegd...

Daarbij zijn ze lekker licht (als je geen schouderproblemen hebt...).

En laat je niet wijsmaken dat ze niet te intoneren zijn: die van mij maar ook van BillyChoas staat perfect afgesteld! Ook de afwerking is (op de zijkant van de frets na, maar ik heb er geen last van) gewoon goed voor elkaar. En voor 399 euro heb je wel een USA Gibson.

Ik heb ook nog gekeken naar een LP Junior maar persoonlijk vind ik die het geld niet waard: voor hetzelfde geld heb je een LP Faded.

macwilliams
12 februari 2010, 18:28
Smaak is een persoonlijk iets, maar ik moet eerlijk zeggen dat die Melody Maker mij wel bevalt. Het heeft, net als bv. 'n Faded, iets basaals maar tegelijkertijd heb je ook weer het gevoel dat je eigenlijk niet meer nodig hebt dan dat. Maar ik ben op gitaar-gebied sowieso minimalistisch aangelegd...

Daarbij zijn ze lekker licht (als je geen schouderproblemen hebt...).

En laat je niet wijsmaken dat ze niet te intoneren zijn: die van mij maar ook van BillyChoas staat perfect afgesteld! Ook de afwerking is (op de zijkant van de frets na, maar ik heb er geen last van) gewoon goed voor elkaar. En voor 399 euro heb je wel een USA Gibson.

Ik heb ook nog gekeken naar een LP Junior maar persoonlijk vind ik die het geld niet waard: voor hetzelfde geld heb je een LP Faded.

Ik heb ook al een faded en die bevalt goed. in totaal zes gibson LP's .
Maar een Melody Maker wil ik nog eens gaan proberen omdat ze er zo lekker uit ziet.

Dude
12 februari 2010, 19:26
Ik heb het nog nooit gezien, heb je er pics van? Volgens mij is de hals ook vrij kwetsbaar bij de SG. Niettemin is de hals ook leuk voor de kleine wiebel-effecten.

staan ergens op dit forum nog, heb ze niet meer op mn computer. Mijn kat had destijds een kaars van mijn marshall stack afgeduwd zo op een van die punten van de sg. Kaarsrecht afgebroken zullen we zeggen. Was er goed ziek van toen.

Outline
12 februari 2010, 20:27
Ik heb ook al een faded en die bevalt goed. in totaal zes gibson LP's .
Maar een Melody Maker wil ik nog eens gaan proberen omdat ze er zo lekker uit ziet.

Live zien ze er beter uit dan op een plaatje. Vooral in 't wit. Maar da's mijn mening...

En vergeet ook elke keer te melden dat je met je toon en/of volume-pot ook een palet aan klanken er uit kan halen...

Mitch
13 februari 2010, 10:58
Ik heb het nog nooit gezien, heb je er pics van? Volgens mij is de hals ook vrij kwetsbaar bij de SG. Niettemin is de hals ook leuk voor de kleine wiebel-effecten.
Nou, dat verbaasde me juist zo: de nek is ontzettend stijf! Ik dacht er even een subtiele vibrato uit te gooien door een beetje aan de hals te trekken, maar niks van dat al. Gigantisch voordeel wat mij betreft. Ik kan er altijd later een Bigsby op zetten :D


Mooi Mitch! Dus niet zo'n "plaklak" als de standards van Gibson bij de LP's/SG's?
Hoe zit het trouwens met de balans van neck/body?
Nee, inderdaad heel anders, hoewel ik moet zeggen dat ik de lak van mijn Standard absoluut niet ervaar als vervelend tijdens spelen. Als je 'm zo effe beetpakt lijkt -ie wat sticky maar in de praktijk geen probleem.

De balans is staand niet eens zo slecht. De semihollow die ik ervoor weggedaan heb had daar meer last van, go figure... maar goed, in Captain Peacock is het wel handig als de hals een beetje naar beneden valt, kan ik makkelijker tussendoor toetsen spelen, ghehehe.

geert1976
13 februari 2010, 11:00
Ik heb ook al een faded en die bevalt goed. in totaal zes gibson LP's .
Maar een Melody Maker wil ik nog eens gaan proberen omdat ze er zo lekker uit ziet.

Kom maar eens langs Mac. ik heb er eentje in het rek staan, die je mag uitproberen, onder het genot van een bakkie koffie:ok:

geert1976
13 februari 2010, 11:04
Nou, dat verbaasde me juist zo: de nek is ontzettend stijf! Ik dacht er even een subtiele vibrato uit te gooien door een beetje aan de hals te trekken, maar niks van dat al. Gigantisch voordeel wat mij betreft. Ik kan er altijd later een Bigsby op zetten :D


Nee, inderdaad heel anders, hoewel ik moet zeggen dat ik de lak van mijn Standard absoluut niet ervaar als vervelend tijdens spelen. Als je 'm zo effe beetpakt lijkt -ie wat sticky maar in de praktijk geen probleem.

De balans is staand niet eens zo slecht. De semihollow die ik ervoor weggedaan heb had daar meer last van, go figure... maar goed, in Captain Peacock is het wel handig als de hals een beetje naar beneden valt, kan ik makkelijker tussendoor toetsen spelen, ghehehe.

ghe ghe, de halzen van een faded zijn ontzettend stijf inderdaad, halsfibrato gaat inderdaad bijna niet, daarom heb ik al een trem op mijn SG Faded, kijk maar:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-61.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-59.jpg

Zijn van Schaller deze tomtrems, zo gemonteerd zonder hakken, boren enz., kosten rond de E 135,00 en ze werken echt goed:ok:

trouwens ik heb de vol- en toneknoppen vernieuwd voor classic knoppen en die vind ik persoonlijk mooier staan op de gitaar dan de standaard exemplaren, maar das een kwestie van persoonlijke smaak.

Ik vind de faded SG's ook erg goed en ben er heel erg tevreden over.

Fuhgawz
13 februari 2010, 11:34
Leuk die trem! Erg fijn dat je er je gitaar niet voor hoeft te verbouwen, maar wel een beetje jammer dat er nu gaten achter zitten. Maar je kunt niet alles hebben he. ;) Ik ben het volledig met je eens dat die 'nieuwe' knoppen van jou mooier zijn, maar aan de andere kant vind ik het niet echt een nuttige 'upgrade' dus heb ik het nooit gedaan.

geert1976
13 februari 2010, 12:07
ik heb nu afdekknopjes over de gaten gedaan.

ja die knoppen zijn enkel voor de eigen smaak, maar omdat die lekker bruin is, vond ik het wel leuk om te vervangen voor een lekkere vintage look:ok:

Mitch
13 februari 2010, 12:15
Vintage look Bell knobs hè? Drie keer raden wat ik dezelfde dag nog besteld heb? :) Die trem zal vast goed functioneren, maar als er een trem op komt wordt het een Bigsby of waarschijnlijker nog, de Duesenberg-variant die ook op mijn De Gier zit. Veel makkelijker snaren op te zetten. Maar goed, dan moeten er voor esthetiek ook meteen weer kapjes op de pups, voorlopig laat ik het maar even zo ghehehe...

geert1976
13 februari 2010, 12:23
Vintage look Bell knobs hè? Drie keer raden wat ik dezelfde dag nog besteld heb? :) Die trem zal vast goed functioneren, maar als er een trem op komt wordt het een Bigsby of waarschijnlijker nog, de Duesenberg-variant die ook op mijn De Gier zit. Veel makkelijker snaren op te zetten. Maar goed, dan moeten er voor esthetiek ook meteen weer kapjes op de pups, voorlopig laat ik het maar even zo ghehehe...

Als je dan toch gaat boren, waarom geen vibrola, staat heel mooi op een SG :lovelove:

vulvasonic
13 februari 2010, 18:12
HEEE MITCH, LUL!!!!!

Dankzij jou en je kutgitaar heb ik voor het eerst sinds jááááren weer serieus GAS. Je wordt bedankt. Wat moet ik nou?
Hier bestaat geen therapie voor. Geen kliniek wil me hebben. Een dwangbuis wordt overbodig geacht..... ZE MOESTEN EENS WETEN, de stumperts.

Maar IK zit er mee. Jij fijne gozer! :sneaky:


Man wat ben ik blij dat ze niet Worn Brown is..., dan was het nóg erger.

Ibanez666
13 februari 2010, 18:22
Als je dan toch gaat boren, :

Boren schijnt tegenwoordig niet meer nodig te zijn:
http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=vibramate-b5-kit-chrome&action=article&group_id=10000053&aid=2546&lang=NL

guitarkid
13 februari 2010, 20:25
HEEE MITCH, LUL!!!!!

Dankzij jou en je kutgitaar heb ik voor het eerst sinds jááááren weer serieus GAS. Je wordt bedankt. Wat moet ik nou?
Hier bestaat geen therapie voor. Geen kliniek wil me hebben. Een dwangbuis wordt overbodig geacht..... ZE MOESTEN EENS WETEN, de stumperts.

Maar IK zit er mee. Jij fijne gozer! :sneaky:


Man wat ben ik blij dat ze niet Worn Brown is..., dan was het nóg erger.

Dat bedoelde ik dus ook met mijn post, alleen verwoordde ik het iets anders..:) :

Verdorie Mitch.

Had ik net mijn GAS voor een betaalbare SG een beetje onderdrukt, kom jij aan met dit verhaal. En nu...? Nou..? ;)
Kan ik weer naar een winkel en toch die gitaar proberen en loop ik het risico dat ik 'm ook te gek vind. Dat gedonder ook altijd. En moet er ook weer een haak aan de muur of een grotere multi-stander bij komen.
Nou ja, dan gaan de kinderen maar niet studeren......
Rot-forum !!!!! :seriousf:

Ha(r)telijke groeten, C. :)

PS: mooi ding, dus !!!

Gr. C.

Mitch
13 februari 2010, 20:52
Boren schijnt tegenwoordig niet meer nodig te zijn:
http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=vibramate-b5-kit-chrome&action=article&group_id=10000053&aid=2546&lang=NL

Kijk, DAT is interessant en volledig zijn geld waard zeg. Heel aantrekkelijk...
Bedankt voor de tip!

@vulva & guitarkid: verschillen en overeenkomsten in jullie teksten maar ik voel me voor beide gevallen van GAS even verantwoordelijk. Wat zeg ik: diep schuldig :makeup:

Ibanez666
13 februari 2010, 21:33
Kijk, DAT is interessant en volledig zijn geld waard zeg. Heel aantrekkelijk...
Bedankt voor de tip!




astu. ik denk er zelf ook serieus over na :)

Outline
14 februari 2010, 07:00
HEEE MITCH, LUL!!!!!

Dankzij jou en je kutgitaar heb ik voor het eerst sinds jááááren weer serieus GAS. Je wordt bedankt. Wat moet ik nou?
Hier bestaat geen therapie voor. Geen kliniek wil me hebben. Een dwangbuis wordt overbodig geacht..... ZE MOESTEN EENS WETEN, de stumperts.

Maar IK zit er mee. Jij fijne gozer! :sneaky:


Man wat ben ik blij dat ze niet Worn Brown is..., dan was het nóg erger.

Hebben jullie even mazzel dat ik m'n fotowerk nog niet online heb! Anders had ik hier schaamteloos een foto van 'n Faded SG in Worn Brown in 'n mooi najaarszonnetje geplakt... :soinnocent:

macwilliams
14 februari 2010, 08:07
Kom maar eens langs Mac. ik heb er eentje in het rek staan, die je mag uitproberen, onder het genot van een bakkie koffie:ok:

Als die verdomde sneeuw nou eens oprotte.

Gisteren hing er een worn Brown SG in Utrecht in een winkeltje.
Niet eens zo veel duurder als bij de "groot handel" ik twijfelde nog of ik hem mee moest nemen. Maar ja, ik had m'n dochter een ijsje beloofd.

toneblo
14 februari 2010, 09:03
...ik zou ook voor dat ijsje gaan hoor!:soinnocent:
Beetje jezelf masogistisch plagen kan best lekker zijn zo op zijn tijd toch?!
Vooral als je staat te kijken en je ziet er een nieuwe koper mee weglopen....
HEERLIJK!!!...:ok:

macwilliams
14 februari 2010, 09:36
Zelfkastijding:ok:

mwoah, ik las dat er personen waren die er graag een zouden willen hebben. Nu kunnen ze maandag er om vechten in die winkel.

toneblo
14 februari 2010, 11:35
Zelfkastijding:ok:

mwoah, ik las dat er personen waren die er graag een zouden willen hebben. Nu kunnen ze maandag er om vechten in die winkel.


Waar is dat?
Ga ik er ook ff heen, de prijs eenbeetje opdrijven enzo maar vooral om ff lachen!!:crazyhappy:

macwilliams
14 februari 2010, 11:56
Het was zo'n klein winkeltje waarvan ik eerst vermoedde dat het een pandjeshuis was. Maar aan het eind van de dag ben ik daar naar binnen gegaan en merkte dat het een volgestouwd muziek winkeltje was. Er hingen daar diverse gibsons LP n SG's aan de wand met van die alarm dingen er aan. Toch wel indrukwekkend moet ik zeggen voor zo'n gemoedelijk winkeltje.
Gelukkig moest ik nog een 18volts adapter hebben voor m'n mxrkfk10 hebben dus heb ik een bonnetje.... Ergens. Het zit dus ergens aan die grachtjes en je loopt er bijna tegen aan als je de garage van de springweg uitloopt. Het zaakje doet smoezelig aan maar de mensen lijken mij vriendelijk. Als je naar binnenloopt staat rechts de kassa, links een kast met effecten en links achter d kast met effecten een gitaar afstel balie. Voor de kassa staat een rek met bekkens/ cymbalen en ander drumstel zooi. Ik vond het wel een leuk winkeltje.

Ik zal het bonnetje zo eens opzoeken.

The Running Man
14 februari 2010, 12:17
Het was zo'n klein winkeltje waarvan ik eerst vermoedde dat het een pandjeshuis was. Maar aan het eind van de dag ben ik daar naar binnen gegaan en merkte dat het een volgestouwd muziek winkeltje was.

Is dat niet gewoon het Utrechtse filiaal van Dirk Witte?
Heette vroeger anders btw

macwilliams
14 februari 2010, 12:22
Is dat niet gewoon het Utrechtse filiaal van Dirk Witte?
Heette vroeger anders btw

Misschien een heel domme vraag maar, wie is Dirk witte?

toneblo
14 februari 2010, 12:47
Is dat niet gewoon het Utrechtse filiaal van Dirk Witte?
Heette vroeger anders btw


Stand-by music op de oude gracht!

toneblo
14 februari 2010, 12:48
Trouwens, running man, heb jij ook niet onlangs zo'n SG hier gebracht om af te stellen?!!
Hij komt wel in de populaire kringen terecht zo, en Mitch betaalde er net ff iets meer voor dan jij!:sssh:

The Running Man
14 februari 2010, 13:17
Trouwens, running man, heb jij ook niet onlangs zo'n SG hier gebracht om af te stellen?!!
Hij komt wel in de populaire kringen terecht zo, en Mitch betaalde er net ff iets meer voor dan jij!:sssh:

Yep, was idd een worn SG.
Verjaardagscadeautje voor Ome Keith dus ff geen prijs noemen...
Hij is er helemaal weg van, favo na zijn Les Paul race monster:rockon:
http://img686.imageshack.us/i/img0020al.jpg/

The Running Man
14 februari 2010, 13:25
Misschien een heel domme vraag maar, wie is Dirk witte?
Amsterdamse liedjeszanger van lang geleden.
Had/heeft een muziekzaak in Amsterdam (Vijzelstraat geloof ik, ben er 26 jaar geleden een keer geweest) en heeft later een Urechtse zaak overgenomen (Standby)

macwilliams
14 februari 2010, 13:30
Op het bonnetje staat inderdaad Dirk witte. Maar eerlijk gezegd zegt mij dat niet zoveel. Het is een leuk winkeltje, dat wel.

Gaan jullie er morgen of vandaag al voor de deur liggen?

macwilliams
14 februari 2010, 13:32
Amsterdamse liedjeszanger van lang geleden.
Had/heeft een muziekzaak in Amsterdam (Vijzelstraat geloof ik, ben er 26 jaar geleden een keer geweest) en heeft later een Urechtse zaak overgenomen (Standby)

Geen wonder, ik ben niet zo'n levenslied liefhebber.
Thanks iig

soup
14 februari 2010, 13:37
de 'hoorntjes' van sg's zijn erg kwetsbaar.... weet ik uit ervaring, gelukkig kan vox humana ze er heel proffesioneel en onzichtbaar weer oplijmen ;-)

gaaf ding hoor, ik heb de mijne in een vlaag van verstands verbijstering weggedaan een jaar of 3 geleden. Nog steeds spijt van !
Vind je, ik ben ooit eens met mijn epiphone ergens erg hard tegen gelopen en dacht dat er iets kapot was maar gelukkig was er geen schade.

HUESSEN
14 februari 2010, 13:43
Is niet zo duur toch??/
met een man of 5 zo'n ding kopen en dan voor €520,- p.st meenemen??:cooler:

http://www.keymusic.com/details.asp?prodid=84236&taal=0

Outline
14 februari 2010, 16:02
En wat denk je hier van? Scheelt ook weer wat euro's... http://www.keymusic.com/details.asp?prodid=108931&taal=0

En waarom verkopen zo weinig Gibson-dealers de Melody maker? Valt me echt op...

The Running Man
14 februari 2010, 16:15
Geen wonder, ik ben niet zo'n levenslied liefhebber.
Thanks iig
Voor de zekerheid: ik ook niet; krijg uitslag van de "Jordanese snik" :punk:

vulvasonic
16 februari 2010, 00:43
DEZE G.A.S.- AANVAL IS GODNONDENAKENDEGLOEIENDEJU BLOEDSERIEUS!!!!

AAAAAAAAAH, de PIJN!!! :eek:

grayfink
16 februari 2010, 00:50
Twee keer optreden met de Zingende Begonia's, en dan kun zo'n SG'tje toch wel aanschaffen? :chicken:

vulvasonic
16 februari 2010, 01:11
Twee keer optreden met de Zingende Begonia's, en dan kun zo'n SG'tje toch wel aanschaffen? :chicken:

Hoho, daarvoor moet ik 3x optreden!!!
Tenzij ik wacht tot de laatste week van het jaar, want een optreden met oud en nieuw is goed voor een dubbele gage. :D

Maar helaas moet ik ook nog een kleine 6000 euro aflossen aan schuldeisers en zo. Dat zijn 30 optredens. Als het meezit wordt het pas halverwege volgend jaar. Ik ben alleen bang dat de serie tegen die tijd uit de productie is genomen en blabla. En tot die tijd?
Mijn aderen lijken een lichaamsvreemde entiteit en drukken met geweld tegen de onderzijde van mijn huid, open en bloot. Ik zie zelfs pijlvormig littekenweefsel ontstaan, wijzend naar de plek waar het infuus vol surrogaatgas in gefrot moet worden, om mijn hersenen te bedotten en te weerhouden van waanideeën. Mijn lijf is in oorlog met zichzelf en ik heb er geen controle over.

Ik ben ik gevaar! :eek:

HUESSEN
16 februari 2010, 01:31
Beetje bijbeunen heb je het zo bij mekaar!!

http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/straatmuzikant20anp20marcel20antoni.jpg

http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/staatmuziek.jpg



SG...SG...SG...SG...SG...SG...

HaroldA
16 februari 2010, 10:11
Hoogste bod is 460,-

http://img.2dehands.be/f/normal/69545009-gibson-sg-worn-brown-hardcase-new-state.jpg
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-sg-worn-brown-hardcase-69545009.html

guitarkid
16 februari 2010, 18:41
Verdorie Mitch.

Had ik net mijn GAS voor een betaalbare SG een beetje onderdrukt, kom jij aan met dit verhaal. En nu...? Nou..? ;)
Kan ik weer naar een winkel en toch die gitaar proberen en loop ik het risico dat ik 'm ook te gek vind. Dat gedonder ook altijd. En moet er ook weer een haak aan de muur of een grotere multi-stander bij komen.
Nou ja, dan gaan de kinderen maar niet studeren......
Rot-forum !!!!! :seriousf:

Ha(r)telijke groeten, C. :)

PS: mooi ding, dus !!!


Nou, ik ben vanmiddag (dankzij Mitch dus) naar Groningen gereden en heb de SG geprobeerd. Geluid absoluut helemaal goed, maar gelukkig, ik vond de hals niet helemaal mijn ding...! Bovendien was hij er alleen in Worn Brown en niet in Cherry. Gelukkig maar, dat was door het oog van de naald !!!! ;) ;)
Kost overigens maar 599 euro !!

Gr. C.

macwilliams
16 februari 2010, 18:44
Dat was dus mazzel C.
Pure deflatine :D

guitarkid
16 februari 2010, 18:57
Dat was dus mazzel C.
Pure deflatine :D

Me dunkt, Mac...! :seriousf:

Gr. C.

vulvasonic
16 februari 2010, 19:15
Hoogste bod is 460,-

http://img.2dehands.be/f/normal/69545009-gibson-sg-worn-brown-hardcase-new-state.jpg
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/gibson-sg-worn-brown-hardcase-69545009.html

Maak me niet gek. :sneaky:

guitarkid
16 februari 2010, 19:23
Maak me niet gek. :sneaky:

Toch wel, hij is volgens mij al verkocht.... :seriousf:

Gr. C.

HUESSEN
16 februari 2010, 19:23
Maak me niet gek. :sneaky:

Te laat! Verkocht!!

Als zoethouderdtje/troost........http://www.youtube.com/watch?v=u-2exSYO4nw

macwilliams
16 februari 2010, 19:29
Me dunkt, Mac...! :seriousf:

Gr. C.
Het is bij mij juist andersom. Die neck voelt zo fijn dat het de enige sg is die ik zou willen hebben.... gas...

geert1976
16 februari 2010, 19:51
Het is bij mij juist andersom. Die neck voelt zo fijn dat het de enige sg is die ik zou willen hebben.... gas...

Komt dat doordat je mijn Sg faded hebt beroerd:makeup:

Mitch
16 februari 2010, 20:13
Nou, ik ben vanmiddag (dankzij Mitch dus) naar Groningen gereden en heb de SG geprobeerd. Geluid absoluut helemaal goed, maar gelukkig, ik vond de hals niet helemaal mijn ding...! Bovendien was hij er alleen in Worn Brown en niet in Cherry. Gelukkig maar, dat was door het oog van de naald !!!! ;) ;)
Kost overigens maar 599 euro !!

Gr. C.

Nou, dat lucht me enorm op. Weg schuldgevoel :D

Ik maak me alleen nog een beetje zorgen om vulvasonic. Ik zou wel een benefietconcert voor je willen organiseren om je schuld te saneren zodat je je gage weer voor leukere dingen kan gebruiken, maar ja, daar heb ik geen talent en ruimschoots onvoldoende connecties voor :( Laat ik dan de profetie uitspreken dat tegen de tijd dat je er weer geld voor hebt, iemand zo suf zal zijn om zijn Faded SG op de tweedehandsmarkt te gooien en dat jij daar heerlijk van gaat profiteren. :lovelove:

Outline
17 februari 2010, 02:13
Bovendien was hij er alleen in Worn Brown en niet in Cherry.

Hoe vaak moet ik het gvd nog zeggen?!? Een Faded SG hoort Worn Brown te zijn! Dat rozige-Cherry-gedoe doe je maar op je frickin' Faded LP....

macwilliams
17 februari 2010, 06:11
Komt dat doordat je mijn Sg faded hebt beroerd:makeup:

Dat klopt helemaal. Ik zou alleen die elementen vervangen.

guitarkid
17 februari 2010, 09:38
Hoe vaak moet ik het gvd nog zeggen?!? Een Faded SG hoort Worn Brown te zijn! Dat rozige-Cherry-gedoe doe je maar op je frickin' Faded LP....

Hee, kalm aan een beetje..! Roze is roze (Hello Kitty...) en Cherry is cherry :)

Gr. C.

Ash ketchum
17 februari 2010, 10:15
Hee, kalm aan een beetje..! Roze is roze (Hello Kitty...) en Cherry is cherry :)

Gr. C.

Je hebt ook nog heritage cherry en plain cherry.

Jay75
17 februari 2010, 11:36
komt die met een koffer zon faded? Of met een tasje?
Maar toch, ik zou dan 200 extra bijleggen voor een 2dehandse standard :P

HaroldA
17 februari 2010, 11:47
Hoe vaak moet ik het gvd nog zeggen?!? Een Faded SG hoort Worn Brown te zijn! Dat rozige-Cherry-gedoe doe je maar op je frickin' Faded LP....

Ach, zolang je Gibbie maar in een roze pluchen koffer zit met dito roze satijnen laken mag hij van mij elke kleur van de regenboog zijn!* :ok:



*) Behalve de lelijke kleuren, natuurlijk.

Negative K3 fan
17 februari 2010, 18:27
Mooi dingetje, ik heb een paar maanden een Tokai SG gehad waarna ik erachter ben gekomen dat SG's niet aan mij besteed zijn. Ze voelen een beetje iel/kwetsbaar aan en hij hield wat betreft geluid het midden tussen mijn Shamray en Agile (+/- strat en LP) terwijl ik uiteindelijk altijd voor de uitersten ging.

vulvasonic
17 februari 2010, 19:31
Nou, dat lucht me enorm op. Weg schuldgevoel :D

Ik maak me alleen nog een beetje zorgen om vulvasonic. Ik zou wel een benefietconcert voor je willen organiseren om je schuld te saneren zodat je je gage weer voor leukere dingen kan gebruiken, maar ja, daar heb ik geen talent en ruimschoots onvoldoende connecties voor :( Laat ik dan de profetie uitspreken dat tegen de tijd dat je er weer geld voor hebt, iemand zo suf zal zijn om zijn Faded SG op de tweedehandsmarkt te gooien en dat jij daar heerlijk van gaat profiteren. :lovelove:

Je bent te goed voor deze wereld. :lovelove:

marc_o
17 februari 2010, 22:22
Je bent te goed voor deze wereld. :lovelove:


Vind ik ook, en daarom moet hij eraf!
:blast:

HUESSEN
18 februari 2010, 23:17
Is niet zo duur toch??/
met een man of 5 zo'n ding kopen en dan voor €520,- p.st meenemen??:cooler:

http://www.keymusic.com/details.asp?prodid=84236&taal=0


Hebben ze het weer €20,- duurder gemaakt na 4 dagen..........of hebben ze het gelezen???

HaroldA
18 februari 2010, 23:24
Hebben ze het weer €20,- duurder gemaakt na 4 dagen..........of hebben ze het gelezen???

Als ze dit forum een beetje in de gaten houden zien ze dat de vraag enorm is gestegen de laatste paar weken.

Als het aanbod hetzelfde blijft dan gaat de prijs natuurlijk omhoog... Doe je niets aan.

HUESSEN
18 februari 2010, 23:44
Als ze dit forum een beetje in de gaten houden zien ze dat de vraag enorm is gestegen de laatste paar weken.

Als het aanbod hetzelfde blijft dan gaat de prijs natuurlijk omhoog... Doe je niets aan.


Dus...........afzeiken die faded SG's

Wat een kut dingen zijn het ook.3e rangs hout en geeneens een koffer bijgeleverd.Wat moet je met zo'n ding?:soinnocent:

HaroldA
18 februari 2010, 23:48
Dus...........afzeiken die faded SG's

Wat een kut dingen zijn het ook.3e rangs hout en geeneens een koffer bijgeleverd.Wat moet je met zo'n ding?:soinnocent:

Dat kan ook averechts werken. Ik wil helemaal geen gitaar die iedereen al heeft...

Als jullie 'm niet meer willen wil ik 'm des te meer!

schizo910
19 februari 2010, 09:57
Maak me niet gek. :sneaky:


Als ik de loterij win koop ik een SG voor je broertje!

HaroldA
22 februari 2010, 00:16
Geheel onverwacht heb ik de veiling niet gewonnen: :mad:

http://img.iwascoding.com/1/2010/02/11/DA0BB1BE69A34A4E80878BF7DADF3004.jpg

geert1976
22 februari 2010, 00:33
Geheel onverwacht heb ik de veiling niet gewonnen: :mad:

http://img.iwascoding.com/1/2010/02/11/DA0BB1BE69A34A4E80878BF7DADF3004.jpg


Was dat deze veiling?:

http://cgi.ebay.com/1967-Gibson-SG-Jr-59-SG-Junior-Vintage-Guitar_W0QQitemZ130367251990QQcmdZViewItemQQptZGui tar?hash=item1e5a7e6616#ht_500wt_1182

Op het Gibsonforum zaten we deze veiling in de gaten te houden, dat ding is voor een koopje weggegaan.

Mitch
22 februari 2010, 00:34
Seriously sexy Junior. U heeft mijn sympathie :dontgeti:

vulvasonic
22 februari 2010, 00:42
Als ik de loterij win koop ik een SG voor je broertje!

Mijn broer! :lovelove:
En als IK de loterij win, krijg jij van mij een Gibson ES 335. :D

soup
22 februari 2010, 00:45
Was dat deze veiling?:

http://cgi.ebay.com/1967-Gibson-SG-Jr-59-SG-Junior-Vintage-Guitar_W0QQitemZ130367251990QQcmdZViewItemQQptZGui tar?hash=item1e5a7e6616#ht_500wt_1182

Op het Gibsonforum zaten we deze veiling in de gaten te houden, dat ding is voor een koopje weggegaan.
kan toch niet er staat

USA ONLY


en wat moet je doen als je een feedback score onder de 10 hebt, kun je dus totaal niet meedoen of moet je dan een mail sturen?

Jay75
22 februari 2010, 00:46
Wel erg goedkoop die Ebay veiling, die van mij is voor veel meer weggegaan en die was niet helemaal origineel.

Mitch
22 februari 2010, 00:49
kan toch niet er staat

USA ONLY

Zo moeilijk is het niet om vantevoren contact op te nemen met de verkoper...
Maar hoe dan ook is de foto die Harold gepost heeft van een heel andere gitaar.

nickofzo
22 februari 2010, 01:57
Mijn broer! :lovelove:
En als IK de loterij win, krijg jij van mij een Gibson ES 335. :D

als ik de loterij win maak ik een soort van prijsvraag waarmee iemand op dit forum een gibbie kan winnen:P

HaroldA
22 februari 2010, 09:47
Was dat deze veiling?

Nope, het was een Junior uit 1991. Ik had gehoopt 'm onder de € 1000,- te kunnen bemachtigen maar ben afgehaakt met een bod van € 1350,- :makeup:

Voor dat bedrag heb je al bijna de < '65 versie!

Mitch
4 april 2010, 16:05
Zo, dikke BUMP! Inmiddels is er een beetje gesleuteld aan de SG. Wat me puur kosmetisch niet beviel waren de knoppen en de chromen hardware.



http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/DSCN4891.jpg

Saaie zwarte krengen en het glanzende chroom stond in schril contrast met de rest van de gitaar door de Faded lak. Nou ben ik geen extreme fan van relic, maar het één mag best een beetje in balans met het ander. Een paar knoppen was snel gescoord en dat zag er al een stuk meer authentiek uit. Daarna een nikkel brug én nikkel afgewerkt lichtgewicht staartstuk. Die heb ik zelf bewerkt met Scotchbrite. Van heel dichtbij zie je nog wel wat schuurkrasjes maar van normale afstand ziet er prima 'dof' uit. Daarna liep ik nog tegen een setje Sheptones aan die 'aged nickel' kappen had. De originele elementen waren niet slecht maar wel redelijk saai en met mijn Les Paul had ik ook erg goeie ervaringen met low output PAF-achtigen, dus die beslissing was ook snel genomen.

Na:

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/DSCN4916.jpg

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/DSCN4918.jpg

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/DSCN4915.jpg

Luke-wannabe
4 april 2010, 16:11
Mooi, Mitch! Verrrie stailisj!

E-J
4 april 2010, 16:14
Tof! Ziet er goed uit Mitch! Mijn LP heeft sinds een tijdje een stalen brug en een aluminum staartstuk en ik durf te wedden dat het geluid ook een tikkie veranderd is, gebalanceerder b.v. Die SG van jou klinkt vast prachtig! Gelukkig zitten er geen P90s in anders was ik waarschijnlijk meteen naar de winkel gesprint :ok:

JeroenP
4 april 2010, 17:01
Dat is een hele verbetering zeg! Ik vond de faded-serie nooit zo mooi. Maar deze wil ik wel hebben!:mmmm:

grayfink
4 april 2010, 17:52
Mwoah, ik vond "before" er ook wel goed uitzien. Ik denk dat ik de originele knoppen prefereer. De kapjes vind ik wel mooier.

Henri H
4 april 2010, 18:06
Zowaar een mooie SG! :crazyhappy:

HUESSEN
4 april 2010, 19:01
Dan zou ik er ook een ander setje tuners opzetten.....;)
(gezocht:tuners voor Gibson SG)

Mitch
4 april 2010, 19:11
Ghehe, ik weet niet of dat nikkel of chroom is, anders haal ik daar nog wel een keer de scotchbrite overheen. Nee, serieus, de kop boeit me minder om de één of andere manier. Maar goed, een keer experimenteren is wel leuk natuurlijk. Kan onze huisarts eens lief aankijken of ik met de stikstof mag spelen :crazyhappy:

HUESSEN
4 april 2010, 19:50
Je hebt chromen kapjes over de elementen gezet? Beinvloed dit het geluid niet ten nadele??:chicken:
Dit lijkt mij namelijk ook wel wat voor op m'n SG Special

Mitch
4 april 2010, 19:52
Je hebt chromen kapjes over de elementen gezet? Beinvloed dit het geluid niet ten nadele??:chicken:
Dit lijkt mij namelijk ook wel wat voor op m'n SG Special

Probeer het nog eens :D


Daarna liep ik nog tegen een setje Sheptones aan die 'aged nickel' kappen had. De originele elementen waren niet slecht maar wel redelijk saai

Dus nee, andere pups met nikkel kappen. En zo dramatisch is het effect van een chromen kap op een element nou ook weer niet hoor...

ewout
4 april 2010, 21:51
Very nice Mitch!! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe bevallen die Sheptones?

Ik was zelf ook van plan een set Sheptone HB's te halen nu ik al twee jaar 100% tevreden ben met Sheptones in m'n strat. Die Shep heeft z'n oren op de goede plek zitten voor wat ik mooi vind denk ik. Ik twijfel nog tussen de normale en de BK set. Welke set heb jij?

Mitch
5 april 2010, 12:12
De PAF Tribute set. Ik heb nog geen klankverslag uitgebracht om de simpele reden dat ik 'm alleen nog maar thuis heb kunnen bespelen. Dat geeft wel een indruk omdat ik de amp nu al met een uiteenlopend aantal gitaren gehoord heb, maar ja, een DA5 of een AC30HH...

Ibanez666
5 april 2010, 12:16
De gitaar was al niet lelijk, maar is nu nog een stukje mooier geworden!

HUESSEN
5 april 2010, 13:10
Deze trussrod cover erop en het is af.....:ok:
http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/HXTTCAZ8H88CCAKJ4AIACA2XMI1OCAULPGI.jpg

Mitch
5 april 2010, 20:41
Nee, da's pas met block inlays :seriousf:

ewout
7 mei 2010, 20:58
De PAF Tribute set. Ik heb nog geen klankverslag uitgebracht om de simpele reden dat ik 'm alleen nog maar thuis heb kunnen bespelen. Dat geeft wel een indruk omdat ik de amp nu al met een uiteenlopend aantal gitaren gehoord heb, maar ja, een DA5 of een AC30HH...

Is het misschien al tijd voor een update? (hint, hint) Ben nieuwsgierig! :-D :-D

Mitch
8 mei 2010, 13:33
Nou vooruit :D
Hij heeft een redelijk neutrale basisklank. Geen overheersend middengebied maar ook geen dip, precies mooi voor de bandmix heb ik gemerkt. Op het halselement een lekkere bak laag die niet in de weg zit van de bassist en een mooi puntige treble op het brugelement, die (globaal) inhangt tussen een goeie Tele en een Les Paul. Rhythm crunch op brug pickup, zingende lead op hals is hier een heel logische keuze, de gitaar vráágt er gewoon om. De oorspronkelijke 490R/T set gaf dit al heel duidelijk door en de Sheptones idem, al hebben die natuurlijk een wat mooier, ronder tophoog.
Desalniettemin moet ik eerlijk bekennen dat het waarschijnlijk geen blijvertje wordt. Nu de Jazzmaster weer terug is blijft dat toch mijn onbetwiste nummer 1 wat betreft de sounds die subtieler moeten zijn dan ik uit mijn LP haal. De LP Standard/Jazzmaster combinatie is voor mijn werk in Captain Peacock echt een gouden combinatie. Voor Electric Co is de De Gier Custom onontbeerlijk en thuis heb ik nu dikke pret met de LP Junior. Blijft er dus ééntje over die er tussenin hangt :(