PDA

View Full Version : (H)NGD! Ibanezje,weer s wat anders!



Sinner1980
10 februari 2010, 13:51
Tja,wat is er nou beter dan één stratocaster...twee natuurlijk!
Tenminste,dat dacht ik... Er komt toch een voorliefde voor één van de gitaren waardoor de ander een beetje stof gaat verzamelen.
Zo ook bij mijn persoontje. Na mijn vintage hot rod een knappe afstelbeurt gegeven te hebben speelt deze waanzinnig,goed nieuws natuurlijk.
Slecht nieuws voor de Billy Corgan strat daarentegen...na deze er weer eens bij te pakken vloog ze alweer snel de case in...gevolg: exit Corgan strat.
Ik ben op marktplaats gaan struinen en kwam van alles tegen voor eventuele ruildeals (toch wel handig dat strats zo gewild zijn want je bent er zo vanaf).Poging 1 betrof een Gibson SG standard maar ik bleek net te laat,daar ging een Belg mee aan de haal. Vervolgens nog 2 andere gasten gemaild. De één had een telecaster plus en de ander een Ibanez RG in de aanbieding.
2 compleet verschillende gitaren, I kow,maar ben zelf ook een beetje schizo soms dus dat mag geen naam hebben. De Ibanez klant reageerde vlot en woonde in Zaandam,goed te doen dus. Dezelfde avond heen gereden met ietwat gemengde gevoelens...ik ben niet zo van die moderne planke (qua looks dan). Vrijblijvend getest en eigenlijk was ik snel om...met dit als resultaat:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IbanezRG2550Z001.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IbanezRG2550Z002.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IbanezRG2550Z003.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/IbanezRG2550Z004.jpg

Ik moet zeggen dat de kwaliteit me verbaast,de hals is geweldig en de afwerking is top. Pickups daarentegen zijn niet zo dus mocht dit een blijver zijn dan komen er zsm echte Dimarzio's in..en of het een blijver is kom ik na een paar weekjes wel weer achter. Vooralsnog ben ik wel content met de ruil;)

TimoSomers
10 februari 2010, 14:05
Zijn lekkere gitaartjes die RG prestiges!
Echte Dimarzio's erin scheelt enorm veel, ga je veel plezier aan beleven.

marc_o
10 februari 2010, 14:37
Gatver, wat vind ik dat toch een gore bakken! Doe je daar een strat voor weg?

Ik ben in shock!!!


















































zal best klinken en prima spelen, maar het wordt verdomme wel weer eens tijd voor een ibanez-oorlog!

Chocola
10 februari 2010, 14:40
Niet mijn smaak qua kleur, maar ziet er toch aardig uit! Leuke pickups, leuke koffer, leuke gitaar :cheerup:

Sinner1980
10 februari 2010, 15:44
Zijn lekkere gitaartjes die RG prestiges!
Echte Dimarzio's erin scheelt enorm veel, ga je veel plezier aan beleven.

Geloof ik graag man,geluid is het net niet nu. Maar s goed kijken wat voor Dimarzios het gaan worden;weer een nieuw doel;)
Voorlopig eerst maar ff spelen voordat ik ga investeren. Speelt wel belachelijk makkelijk;prima voor de luie gitarist.
Op mn strat moet ik echt wat meer mn best doen;die daagt ff wat meer uit zeg maar dus misschien wel lekker voor de afwisseling.
Stratje blijft wel nr 1 hoor:strat:

marc_o
10 februari 2010, 15:47
Probeer eens een Dimarzio superdistortion, voor mij een van de goede oude superelementen die zo'n plank net dat rauwe randje kan geven. Laat je niet misleiden door de naam, ze cleanen goed op met volumeknop en clean is zeer goed te doen. Er is ook een splitbare superdistortion, de Tonezone.

Sinner1980
10 februari 2010, 16:10
Probeer eens een Dimarzio superdistortion, voor mij een van de goede oude superelementen die zo'n plank net dat rauwe randje kan geven. Laat je niet misleiden door de naam, ze cleanen goed op met volumeknop en clean is zeer goed te doen. Er is ook een splitbare superdistortion, de Tonezone.

Bedankt voor de tip man. Ik heb een tonezone (single) in mn strat zitten en die klinkt top.
Als ik besluit de gitaar te houden wil ik er een beetje een veelzijdige gitaar van maken waar ik geen snoeiharde metal over ga spelen maar meer een beetje 80's rock (hair metal:rockon:). Lekker cleans,niet al te lompe scheur en vette pinch harmonics.

Nog even over je vorige post:

Qua looks zijn die moderne planken ook niet helemaal mijn ding maar qua speelcomfort is deze gitaar toch wel belachelijk fijn. Ook vind ik de prijs-kwaliteitverhouding erg goed. De finish is ook niet helemaal mijn ding dus wellicht een leuk hobbyprojectje (mn eerste) om die tzt er eens af te gaan halen (föhntje en scherpe krabbers). ben Schilder dus moet lukken. Op youtube is er een kereltke met dezelfde gitaar en deze heeft dat ook gedaan met een knap resultaat vind ikzelf...jammer dat ie de zijkanten vergeten is maar goed

marc_o
10 februari 2010, 16:17
Bedankt voor de tip man. Ik heb een tonezone (single) in mn strat zitten en die klinkt top.
Als ik besluit de gitaar te houden wil ik er een beetje een veelzijdige gitaar van maken waar ik geen snoeiharde metal over ga spelen maar meer een beetje 80's rock (hair metal:rockon:). Lekker cleans,niet al te lompe scheur en vette pinch harmonics.

Nog even over je vorige post:

Qua looks zijn die moderne planken ook niet helemaal mijn ding maar qua speelcomfort is deze gitaar toch wel belachelijk fijn. Ook vind ik de prijs-kwaliteitverhouding erg goed. De finish is ook niet helemaal mijn ding dus wellicht een leuk hobbyprojectje (mn eerste) om die tzt er eens af te gaan halen (föhntje en scherpe krabbers). ben Schilder dus moet lukken. Op youtube is er een kereltke met dezelfde gitaar en deze heeft dat ook gedaan met een knap resultaat vind ikzelf...jammer dat ie de zijkanten vergeten is maar goed

Een superdistortion lijkt me dan een geweldige keuze. Je moet die naam zien in de tijdsgeest van waaruit die stamt, de 70ies...wat toen superdistortion was is nu lekkere scheurende rock. Ik heb 'm in een aantal gitaren gehad en is echt nooit tegengevallen.

Een single tonezone? Die ken ik dan weer niet...kan die ook een beetje gain aan? Ziet ie eruit als een " normale" single-coil?



P.S. Ik weet dat ze goed spelen en goed afgewertk zijn, maar toch....een Ibanez....op jouw leeftijd.....dat doe je toch niet?

hahahahaha

Orpheo
10 februari 2010, 16:25
@marc o:

sorry, maar de tonezone is totaaaaal niet de superdistortion. de tonezone heeft bijvoorbeeld minder weerstand, ander draad, en een totaal andere sound. ik denk dat je de dual sound bedoeld. de superD die je nu kunt kopen, is ook splitbaar e.d., alleen de oudjes niet.


edit: andere polepieces (slug/screw vs. hex/hex, alnico5 vs ceramisch, 17k vs een krappe 14k...

marc_o
10 februari 2010, 16:27
@marc o:

sorry, maar de tonezone is totaaaaal niet de superdistortion. de tonezone heeft bijvoorbeeld minder weerstand, ander draad, en een totaal andere sound. ik denk dat je de dual sound bedoeld. de superD die je nu kunt kopen, is ook splitbaar e.d., alleen de oudjes niet.


edit: andere polepieces (slug/screw vs. hex/hex, alnico5 vs ceramisch, 17k vs een krappe 14k...


Juistem, dat was de naam, ik twijfelde al bij het schrijven daarnet, er zijn ook zoveel types ondertussen.
Thanks Orph.

DaChosen1
10 februari 2010, 16:29
wow mooi ding, ik heb ook zioets. Ook met dezelfde IBZ/Dimarzio elementen en ben ook van plan er op termijn eens Dimarzio's in te stoppen. Weet nog niet precies welke, maar een combinatie ToneZone-Air Norton schijnt erg populair te zijn...

HUESSEN
10 februari 2010, 18:20
Heb ook een RG.De 570.Heb het orginele brugelement(V1?) vervangen voor een Dimarzio DP159 Evolution.Wat een verschil en super sound:rockon:

Luke-wannabe
10 februari 2010, 18:27
Jezus jij blijft ook echt kopen en verkopen heh. Gefeli

Sinner1980
10 februari 2010, 19:27
Jezus jij blijft ook echt kopen en verkopen heh. Gefeli

Ja idd,al moest ik nu maar s gaan kopen zonder te verkopen;krijg ik tenminste ook eens een soort van collectie:seriousf:

Sinner1980
10 februari 2010, 19:29
P.S. Ik weet dat ze goed spelen en goed afgewertk zijn, maar toch....een Ibanez....op jouw leeftijd.....dat doe je toch niet?

hahahahaha[/QUOTE]

Vervroegde midlife crisis denk ik...en zo oud ben ik niet...toch?:dontgeti:

Sinner1980
10 februari 2010, 19:31
@marc o:

sorry, maar de tonezone is totaaaaal niet de superdistortion. de tonezone heeft bijvoorbeeld minder weerstand, ander draad, en een totaal andere sound. ik denk dat je de dual sound bedoeld. de superD die je nu kunt kopen, is ook splitbaar e.d., alleen de oudjes niet.


edit: andere polepieces (slug/screw vs. hex/hex, alnico5 vs ceramisch, 17k vs een krappe 14k...

Heerlijk die tech talk...heb jij nog suggesties Orph? (Dimarzio)

HUESSEN
10 februari 2010, 19:37
Dimarzio Evolution:ok: DP159

geert1976
10 februari 2010, 19:42
Mooie Ibanez :cheerup:

die zal je Fender strat snel doen vergeten denk ik:ok:

Sinner1980
10 februari 2010, 19:48
Mooie Ibanez :cheerup:

die zal je Fender strat snel doen vergeten denk ik:ok:

Zal toch niet?:strat:

macwilliams
10 februari 2010, 20:26
Wat een schitterende gitaar. Waar is de body van gemaakt?
Kijk anders op de dimarzio site bij high output humbuckers.

Bernstien
10 februari 2010, 20:26
Mooi ding! Gefeliciteerd!

Ik heb zelf een Limited prestige uit 2006, ook door team J-craft gemaakt. Opvallend goede afwerking en bespeelbaarheid, zoals jezelf al opmerkte. Ga je veel plezier mee beleven!

v.w.b pups: realiseer je dat de die IBZ/Dimarzio's die er nu inzitten het meest vergelijkbaar zijn met de Superdistortion(!) (brug) en de Steve Morse (nek). Deze info stond een tijdlang bij de FAQ's op de dimarzio-site maar is er inmiddels vanaf.

Of je met een nieuwe Superdistortion veel verschil gaat merken is dus maar snel de vraag. De kombi Tone zone/Air norton is inderdaad erg populair voor deze prestiges, wellicht ook de reden dan Ibanez deze elementen in hun nieuwe prestiges heeft gezet.

Ik ga binnenkort in ieder geval deze kombi eens uitproberen.

Succes ermee

Oceanborn
10 februari 2010, 20:34
Mooie gitaar man! Ben zelf nooit zo van de strats geweest. Lekker voor een blues, maar het echte scheurwerk trekken ze net niet. :rockon:


wow mooi ding, ik heb ook zioets. Ook met dezelfde IBZ/Dimarzio elementen en ben ook van plan er op termijn eens Dimarzio's in te stoppen. Weet nog niet precies welke, maar een combinatie ToneZone-Air Norton schijnt erg populair te zijn...

By the way: I might be totally wrong, maar voor zover ik begrepen heb zijn die IBZ/Dimarzio elementen wel 'echte' Dimarzio's: http://ibanez.wikia.com/wiki/DiMarzio_IBZ

Pepe
10 februari 2010, 20:37
@marc o:

sorry, maar de tonezone is totaaaaal niet de superdistortion. de tonezone heeft bijvoorbeeld minder weerstand, ander draad, en een totaal andere sound. ik denk dat je de dual sound bedoeld. de superD die je nu kunt kopen, is ook splitbaar e.d., alleen de oudjes niet.


edit: andere polepieces (slug/screw vs. hex/hex, alnico5 vs ceramisch, 17k vs een krappe 14k...

Ooit, lang geleden, kwam Larry met een handvol pickups de markt op, 3 humbuckers en 2 strat pickups. Eigenlijk waren het 2 humbuckers want de Dual Sound was gewoon een SD die te splitten was, hence the name. Nog steeds een mooi ding.

Bram+
10 februari 2010, 21:20
By the way: I might be totally wrong, maar voor zover ik begrepen heb zijn die IBZ/Dimarzio elementen wel 'echte' Dimarzio's: http://ibanez.wikia.com/wiki/DiMarzio_IBZ
Wel gemaakt door DiMarzio inderdaad, maar hebben volgens velen een 'algemeen' niet erg uitgesproken geluid die 'echte' (of andere) DiMarzio's wel (schijnen te) hebben.

Sinner1980
10 februari 2010, 23:00
Wat een schitterende gitaar. Waar is de body van gemaakt?
Kijk anders op de dimarzio site bij high output humbuckers.

Body is van basswood. Voorlopig trek ik het nog wel even met de huidige elementen. De combi Tone Zone,True Velvet,Air Norton is idd populair en idd ook stock bij sommige RG's. Zal niet geheel zonder reden zijn.
Ik ga met de tijd eens rustig kijken wat ik met de gitaar ga doen. Als ik de gitaar ook in mn band ga gebruiken met ze ook weer niet teveel output hebben...ach,toekomstmuziek allemaal;zien we dan wel weer:ok:

Sinner1980
10 februari 2010, 23:02
[QUOTE=Oceanborn;2285908]Mooie gitaar man! Ben zelf nooit zo van de strats geweest. Lekker voor een blues, maar het echte scheurwerk trekken ze net niet. :rockon:

Ben ik wel met je eens ja,vandaar ook de keuze om dr één weg te doen en dit scheurijzer ervoor terug te halen en tja;scheuren als een malle met dat ding natuurlijk:rockon:

macwilliams
10 februari 2010, 23:06
Ik heb gelezen dat de megadrive van dimarzio het ook heel erg goed doet in basswood. Tijdje terug waren er zelfs "wanted" ads voor dit element op bepaalde fora. Ik heb er zelf twee van en die bewaar ik totdat ik een basswood gitaar aan m'n collectie toe voeg.

mesaman
11 februari 2010, 09:44
super gitaartje.er zijn maar weinig gitaren die de bespeelbaarheid kunnen overtreffen.als je hier aangewend bent.......:mmmm:

have fun