PDA

View Full Version : wat is dat allemaal een kabinet enzo?



flearulez
29 december 2001, 17:57
Hallo misschien een domme vraag, maar wat is zo'n kabinet.
Ik zelf heb nu een combo versterker, maar als ik wat langer speel en meer power wil wat kan ik dan kopen? Ik heb wel iets gelezen over voorversterkers van bv. Hartke maar wat komt er allemaal bij kijken???

AllodoX
31 december 2001, 17:03
Een cabinet is heel simpel een kast met speakers erin :smile:

een combo is een cabinet met ingebakken versterker :smile:

flearulez
1 januari 2002, 16:28
tanx

bakkerbas
3 januari 2002, 00:03
Wat je kunt kopen hangt af van meerdere factoren, ten eerste het budget, ten tweede wat zoek je aan geluid en vermogen en je moet het ook nog kunnen vervoeren naar je optredens. Zelf speel ik over een Hartke 3500 top daarin zitten twee voorversterkers eentje buis en de ander transistor met een eindtrap en daar tussen een 10bands eq, het geluid word richting trommelvliezen gestuwd door twee kasten (kabinetten) een kast met 4x10" en de ander 1x15". Deze kasten met alluminium speaker kunnen hard en zijn enorm strak, denk wel aan zo'n FL5000.00.

anoniem
5 januari 2002, 18:24
Yep..

Ik heb zelf een SWR workingman's 4004 met een Eden cx210 , daar kon ik ook al een kleine 1400 € voor neerflappen

AllodoX
5 januari 2002, 18:25
uhm.. ik was dat dus.. :wink:

Jos the BassBoss
17 januari 2002, 01:31
bakkerbas, dat klinkt indrukwekkend! voor wat voor soort optredens heb je dat geweld nodig en hoe hard gaat het eigenlijk? zeker wel veel sjouwen?

Ik speel al 10 jaar op een Dynacord DSP. Dat is een combinatie van een combo en een kabinet. De combo heeft een woofer, 2 tweaters en een transistorversterker van 300 watt. De kabinet is kastje met 1 woofer. Om misselijk van te worden zo sub-laag dat is. Handig is dat je het combo los kan gebruiken. Verder is ie extreem gebruikszeker en altijd (veel te) hard genoeg. Harder dan standje 5 ben ik nooit gegaan. Minder fijn is dat het combo loodzwaar is.