PDA

View Full Version : tegenvallende output Bareknuckle Warpig



AgileGhost
10 februari 2010, 12:02
Hoi,

Onlangs heb ik in mijn Indie IPR Solid (PRS-achtige gitaar) een Bareknuckle Warpig laten zetten. Ook heb ik die meteen laten splitten (push/pull pot) en mijn halselement (de standaard humbucker) ook.

Nu valt me op dat alhoewel de Warpig veel bass en mid heeft en erg gedefinieerd klinkt, hij vrij weinig output lijkt te hebben. Dit terwijl volgens de Bareknuckle site de Warpig een ziekelijk hoge output zou moeten hebben. Ter illustratie: De GFS "hot paf" in mijn Richwood LP klinkt veel vetter, met (veel) meer hoog en meer output, ook veel sprankelender. En ook het halselement van de Indie houdt qua output de Warpig redelijk bij.

De warpig heeft gewoon een 500k volumepot. Ik heb hem laten installeren bij Vox Humana.

De Warpig valt me dus gewoon een beetje tegen. Zou er iets fout zijn gegaan bij de installatie, of verwacht ik er gewoon te veel van?

Orpheo
10 februari 2010, 12:07
allereerst: laten installeren? je soldeert dat toch zo zelf? zeker met zo'n simpele mod, de coiltap. 10 minuutjes werk. je kunt dan gelijk zelf kijken of 't gewerkt heeft...

maar ok...

de warpig is een snoeiheet element, met heel veel mids en laag. Ik heb al wel eens gemerkt dat dikke magneet+veel dc's niet perse garant staan voor veel output, helaas. Dat komt omdat je gitaar zelf een resonantiefrequentie heeft, en de pickup ook. als die 2 elkaar compleet mislopen, of elkaar wegdrukken (cancellation), dan krijg je dus heel weinig output.

ik zou als ik jou was gewoon even zelf de bedrading nakijken, kijken of 't klopt, en zo niet, mail BKP.

AgileGhost
10 februari 2010, 12:11
Tja, ik ben geen held met de soldeerbout, en wil het wel goed hebben. Zeker met zo'n coiltap vond ik het niet verstandig om het zelf te doen.

Overigens is het niet heel erg weinig output, maar zeker niet zo snoeiheet als dat jij hem omschrijft. Maar dat met die resonantiefrequentie, dat kun je toch niet meten ofzo? Hoe kan ik dat checken? Ik denk dat de bedrading wel klopt.

Spitfire
10 februari 2010, 12:17
Tja, ik ben geen held met de soldeerbout, en wil het wel goed hebben. Zeker met zo'n coiltap vond ik het niet verstandig om het zelf te doen.

Overigens is het niet heel erg weinig output, maar zeker niet zo snoeiheet als dat jij hem omschrijft. Maar dat met die resonantiefrequentie, dat kun je toch niet meten ofzo? Hoe kan ik dat checken? Ik denk dat de bedrading wel klopt.

Nouja, nu heb je het iets minder goed eigenlijk ;)

Nog een mogelijkheid: staat het element wel dicht genoeg op je snaren? Ik heb zelfs een keer gehad dat een net geïnstalleerd element alleen maar heel erg zachtjes te horen was, omdat hij bijna helemaal in de body geschroefd zat.

AgileGhost
10 februari 2010, 12:25
Nouja, nu heb je het iets minder goed eigenlijk ;)

Nog een mogelijkheid: staat het element wel dicht genoeg op je snaren? Ik heb zelfs een keer gehad dat een net geïnstalleerd element alleen maar heel erg zachtjes te horen was, omdat hij bijna helemaal in de body geschroefd zat.

Ja hoor, hij staat flink hoog. Dat is het ook niet...

Fuhgawz
10 februari 2010, 12:26
Tja ik denk toch dat er wat mis is. Misschien met het element zelf. Dat je Fat Paf 'sprankelender' klinkt is niet verwonderlijk aangezien de War Pig niet gemaakt is voor sprankel. Dat hij veel minder output heeft is wel verwonderlijk. De Fat Paf (ik neem aan dat je deze bedoelt met 'Hot Paf') heeft 14k, terwijl de War Pig 22k heeft. Dat zou toch een outputverschil moeten opleveren in het voordeel van de War Pig! Kun je dat niet eens nameten?

Rinze
10 februari 2010, 13:45
Eerst doormeten, maak het elektronicavak even open, maak een paar goeie foto's en post ze hier. Heeft die Warpig echt 22 kOhm? :eek: Lijkt me wat over de top, maar goed.

Sinner1980
10 februari 2010, 13:54
Idd ff Tim van BKP mailen,dan komen jullie er vast wel uit:ok:

Antoon
10 februari 2010, 22:59
Als VH het element gesplitst heeft is het mogelijk dat ze de twee spoelen (per ongeluk) parallel gezet hebben in plaats van in serie (kan de beste gebeuren). Dat zou ik ook even controleren. Meet de weerstand tussen het signaal en de aarde met alleen het element (met beide spoelen) ingeschakeld en het volume en de toonregeling vol open. Als je daar een stuk onder de 22k meet is er ook wat mis met de bedrading. Meet je bijvoorbeeld 5k tot 6k dan staan de spoelen parallel (en dus fout).