PDA

View Full Version : sorry...weer zo'n versterker gezocht topic



rudolf
10 februari 2010, 11:53
Na veel meelezen op dit onderdeel van het forum kan ik er toch niet helemaal uitkomen naar welke versterkers ik moet gaan kijken. Ik weet dat ik het beste gewoon kan gaan testen in een winkel, maar er zijn zoveel verschillende versterkers dat ik graag met een beetje voorkennis naar de winkel ga, dat ik niet alles hoef te gaan testen en dat ik tegen de verkoper kan zeggen: ik zou graag die en die versterkers proberen. Het moet mijn eerste goede versterker worden.

Mijn eisen:
*buizenbak
*moet er mee op kunnen treden in kleine zaaltjes
*moet ook versleepbaar zijn van huis naar repetitiehok (slecht beveiligd daar dus ga em daar niet laten staan) 50watt is max denk ik dan?
*combo of top+cab maakt me niet zoveel uit.
*iig 2 of meerdere kanalen

kwa muziekstijl:
Voornamelijk lekkere stevige rockmuziek. Af en toe een nummertje van metallica echt harder gaat het niet. Om maar even wat bands te noemen:
QotSA, eagles of death metal, de staat, wolfmother, kyuss, ac/dc, staind, pearl jam.
ik ben erg fan van Queens of the stone age en speel ook veel nummers van hun. Daarom zoek ik iets wat lekker rauw klinkt. Maar verder vinden we het ook leuk om met de band een lekker bluesje te spelen. Hij moet dus best veelzijdig zijn denk ik. Maar als ik moet kiezen dan ga ik voor lekker rauw. Dan maar een rauw bluesje :)

Budget: ik wil zo rond de €700-€800 besteden. max €1000,- Liefst nieuw maar met een goede tweedehands heb ik opzich ook niet zo'n probleem.

Wie kan mij een beetje op weg helpen in mijn zoektocht zodat ik in ieder geval een beetje weet welke versterkers ik zeker moet gaan proberen.

Wat heb ik al geprobeerd:
nog niet zoveel alleen een VOX ac30. Vond em erg lekker klinken, maar ben bang dat ie toch dat echt rauwe randje mist. Of heb ik het mis?
Ook een Engl Thunder geprobeerd, maar die vond ik kwa mogelijkheden toch een beetje aan de krappe kant. Wel lekker klein en toch een flink volume.

Bedankt alvast.

TimS
10 februari 2010, 12:04
Ik zou dan kijken naar een tweedehands Orange combo denk ik, nieuw is net iets te duur.

rudolf
10 februari 2010, 12:35
De orange rocker 30c bijvoorbeeld?

hezz
10 februari 2010, 12:37
Nogal dezelfde muzieksmaak en waarschijnlijk ook vergelijkbare speelstijl als mijzelf... ik ben voor Orange gegaan in ieder geval. Klinken net wat donkerder en heerlijk rauw.

Misschien een Rocker30 combo of Thunder30 combo uit Engeland bestellen (http://www.soundslive.co.uk/categories~manufacturer~280~name~Orange.asp)?

Synx
10 februari 2010, 12:40
Spider valve 112 MkII zou ik ook eens proberen! Knopje manual drukken, dan heb je sneller je sound gevonden.

Bolder
10 februari 2010, 13:54
Orange!
Rocker 30 of AD30 combo..

Ewoud Kuijt
10 februari 2010, 15:02
Probeer eens een Egnater Rebel 30. Traploos varieren in wattage en de tubemix knop. Erg interessant.

Luke-wannabe
10 februari 2010, 16:19
Egnater Tourmaster! Die heeft eigenlijk wat je zoekt. Decent scheurkanaal die echt wel tot Metallica gaat. En verder. Overdrive is fijn voor blues enzo en 2 clean kanalen.

SlowerHand
10 februari 2010, 17:21
Ook hier iemand met een zelfde muziek smaak. :crazyhappy:

QotSA vind ik zelf juist een best wel bluesy toon hebben. Het is rauw en zwaar, maar niet helemaal kapot vervormd. Ik heb onlangs een Marshall JCM2000 DSL401 gekocht, en met mijn Les Paul erin (zonder pedalen of wat dan ook) heb ik precies mijn ultieme toon, die akelig dicht in de buurt komt van QotSA. Veel mids, met de gain nog niet de helft van het volume op het OD1 overdrive kanaal, en dan met de boost/OD2 krijg ik dat harde distortion geluid als bijvoorbeeld bij Song for the Deaf (dat hoge stukje waar je twee gitaren een typische woestijnachtige gypsy toonladder spelen). Klinkt geweldig.

Homme zelf gebruikte in het begin van Kyuss een Peavy bak, en nu gebruikt hij zoveel verschillende dingen dat ik er geen touw meer aan vast kan/wil knopen. Voor de andere bands is zit je met een Marshall sowieso goed. Ik heb in review hier gelezen dat de JCM 800 (waar er de laatste tijd veel tweedehands van te vinden zijn) erg schel kan klinken, terwijl op andere fora juist wordt gezegd hoe vet hij klinkt. Ik kan er niet veel over zeggen dus, behalve dat Tom Morello de 800 gebruikte met RATM.

Wat Vox betreft, dat kan ontzettend rauw klinken juist, maar dan wordt al gauw heel smerig (waar ik zelf veel van hou maar het is niet voor iedereen bestemd).

Hope it helps.

Rock Bottom
11 februari 2010, 01:03
Orange rocker 30 zoals de meeste al zeggen of een jcm 800 combo.
Compleet verschillende amps maar beide zeer geschikt voor het soort muziek dat je wilt.

cerpintaxt
11 februari 2010, 09:51
De band waar ik mee speel(we houden zelf ook wel van wat stevige muziek sleep/kyuss dat soor dingetjes)

Ik speel zelf op een orange rocker 30. die gaat luid zat als je hem voor de helft open zet. ik denk zelfs dat ie mischien iets te luid is om thuis aan te zetten maar dat kun je inde winkel ook wel ff proberen natuurlijk.

De andere gitarist speelt over een fender hotrod.
(die vindt ik zelf ook wel erg geil klinken)

Mischien is een blackstar ook wel iets, die hebben vaak van die switches dat je het vermogen van de amp kan halveren of een potmeter waar mee dit kan.
is wel handig voor als je hem thuis hebt staan.
maar ik heb geen idee hoe die dingen klinken.

rudolf
11 februari 2010, 11:51
Voor thuis heb ik altijd nog mijn oefen ampje. Die doe ik zowieso niet weg.

Heb in ieder geval wat ideeën gekregen in welke richting ik moet gaan zoeken. Scheelt me al weer een hoop. Bedankt!