PDA

View Full Version : Lars de Rijck en Joe Robinson



ekopp
10 februari 2010, 10:53
Gisteravond dus naar een optreden geweest in het Thalia Theater in Velsen van deze 2 knapen. Lars is heel goed, Joe is fenomenaal. respectievelijk 17 en 18 jaar oud, wauw!
Joe Robinson is zo snel en zo zuiver dat het haast onmogelijk is. Zijn linkerhand rent als een spin over de hals, ongelofelijk.
Hij begint nu ook wat meer podium ervaring te krijgen en weet iets beter met het publiek om te gaan. Dat mist Lars nog een beetje, hij is wat verlegen en soms wat onzeker, maar wat wil je met 17 jaar.
Beide hebben hetzelfde genre als Tommy Emmanuel, wat voor beide het voorbeeld is, waarbij Joe al een redelijk eigen repertoire heeft. Tommy Emmanuel kan het publiek echt boeien, weet ook precies dat echte gevoel in zijn spel te leggen en heeft een heel divers repertoire, van heel heftig tot romantisch. En dat missen deze 2 talenten nog. Maar wat wil je? Een verschil van zo'n 40 jaar ervaring. Juist dan is de prestatie van Lars en Joe goed te beoordelen en dan blijft er maar 1 oordeel over. Geweldig, petje af!!!!!

Joe was pas laat in de ochtend geland vanuit Sidney (!) en op Schiphol was zijn koffer ook nog eens weg. Had hij ook nog niet terug. Hij voelde zich na zo'n reis een beetje als een zombie (24 uur reizen met zo'n 12 jaar tijdverschil), maar jezus, hoe moet hij wel niet spelen als hij fit is!

Als 1e trad Lars 25 minuten op met mooie nummers, daarna Joe ruim een uur en vervolgens 3 nummers samen. Daar was het verschil in ervaring goed te zien. Maaaar, zonder te oefenen (door het gedoe op Schiphol) toch heel netjes zeer moeilijke stukken samen spelen, petje af.

Ze treden deze week nog 2 keer samen op, ik meen in Franeker en Middelburg. Op www.larsderijck.nl staat het precies. Als er nog kaarten te krijgen zijn; Aanrader!!!

Gr. Erik

liesje
13 februari 2010, 19:09
Gisteren Joe gezien in het concertgebouw, wauw!!
niet te geloven, iederen moet dit zien!!:lovelove:

sietze
13 februari 2010, 20:57
Ik heb ze in Franeker gezien! Ik vond eerlijk gezegt Lars best wel tegenvallen, veel foutjes en niet echt subtiele acties als keihard je snaren dempen (erop slaan) na een ballad ipv eind akkoord laten klinken.
Als je Emmanuel een beetje kent zie je Lars dezelfde grapjes maken en die komen dan net niet helemaal uit de verf. Hij is door hollands got talent iets te snel naar de top gevlogen naar mijn idee.
Ik heb de hele avond echter met een grijns op mn kop naar Robinson gekeken, ik kon het niet geloven zo goed. Heb Misty inmiddels onder de knie! Wat een leuk liedje is dat.
Maar Lars gaat er zeker ook komen! :D

Gigita
14 februari 2010, 16:17
Ik heb ze in Franeker gezien! Ik vond eerlijk gezegt Lars best wel tegenvallen, veel foutjes en niet echt subtiele acties als keihard je snaren dempen (erop slaan) na een ballad ipv eind akkoord laten klinken.
Als je Emmanuel een beetje kent zie je Lars dezelfde grapjes maken en die komen dan net niet helemaal uit de verf. Hij is door hollands got talent iets te snel naar de top gevlogen naar mijn idee.
Ik heb de hele avond echter met een grijns op mn kop naar Robinson gekeken, ik kon het niet geloven zo goed. Heb Misty inmiddels onder de knie! Wat een leuk liedje is dat.
Maar Lars gaat er zeker ook komen! :D

Ik was er ook bij in Franeker! Vond Lars zeker niet tegenvallen, je moet niet vergeten dat Lars een hele andere achtergrond heeft dan Joe. Probeer zelf maar eens zo te spelen:soul: Mij lukt het iig niet, dus zal er ook geen commentaar op geven.. Ben reuze benieuwd naar hoe je Misty speelt! Kun je hem opnemen? :lp:

ekopp
15 februari 2010, 14:00
Zoals ik al zei; Lars is heel goed (als je het afzet naar zijn leeftijd en ervaring) en Joe is fenomenaal. Dat is echt een supertalent.
Ik denk ook dat je het een beetje in een passend beeld moet bekijken.
Joe reist volgens mij al ruim 5 jaar de wereld rond en doet niets anders dan spelen, spelen en nog eens spelen. Op zijn 14e bracht hij zijn eerste cd uit en daarvoor trad hij al op met bekende Australische gitaristen. De school verplichtingen zijn daar heel anders dan hier (vooral in de outback).

Lars heeft het daar zwaarder in. Behalve gitaar spelen, moet hij ook nog naar school (en misschien een bijbaantje). Ik zie het aan mijn eigen zoon, die hetzelfde wil doen, dan wordt de leertijd voor nummers en techniek toch heel wat anders. Ze willen wel uren oefenen, maar dan wordt het nachtwerk. En dat is ook weer niet vol te houden, wil je ook nog op school wakker blijven.
Daardoor heeft een Nederlandse jonge gitarist het, volgens mij, al zwaarder. De tijd ontbreekt!
Als je dan, zoals Lars, toch zo weet op te treden, dan is dat toch wel heel goed. Als je het dan ook nog durft om naast een wonder als Tommy Emmanuel of Joe Robinson te gaan staan, dan is dat gewoon heel moedig.
Dus: petje af!

eddie127
22 februari 2010, 17:55
Gisteren Joe gezien in het concertgebouw, wauw!!
niet te geloven, iederen moet dit zien!!:lovelove:

daar was ik ook !
heb nog met joe gepraat !