PDA

View Full Version : wat is nou een goede betaalbare delay



blademan
10 februari 2010, 10:34
Na de zoekfunctie gebruikt te hebben en de zoekresultaten doorgespit te hebben zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat is nu een goed, betaalbaar delay pedaal. Er is zoveel op de markt, in zulke diverse prijscategorieen dat ik het niet meer weet. Ik zal hem niet al te vaak gebruiken maar wil hem af en toe inzetten bij solo's en slagpartijen. M.a.w. de allerduurste pedalen hoef ik niet.

almarvk
10 februari 2010, 10:35
Ibanez DE-7. De best betaalbare delay die er is.

Realeigo
10 februari 2010, 10:46
Artec SE-ADL voor als je een goedkope, analoge en true-bypass delay wil.
Die nog best goed is ook!

Fuhgawz
10 februari 2010, 10:52
EHX Memory Boy/Toy! Klinkt geweldig en heeft nog modulatie ook. De DE-7 van Ibanez is inderdaad ook een aanrader.

Maakt het voor jou eigenlijk wat uit of het analoog of digitaal is? Of er modulatie op zit? Hoeveel delaytijd je minstens wilt hebben?

blademan
10 februari 2010, 12:16
weet ik eigenlijk niet zo goed, wat is het verschil in geluid/gebruik tussen analoog en digitaal? Het pedaal moet wel true bypass zijn, verder heb ik niet zoveel eisen

lindstrom
10 februari 2010, 12:26
Tjah, wat vind je betaalbaar??

ik vind de Carbon Copy echt heel erg goed! en betaalbaar ook!

Rick trodat
10 februari 2010, 13:01
Malekko 616, al moet ik em nog even zelf testen. Maar de filmpjes beloven veel goeds.

jaspie
10 februari 2010, 13:08
analoog: carbon copy
digitaal: hardwire dl-8 (heb ik zelf op dit moment, enige jammere is dat de taptempo niet real-time is)

Tankman
10 februari 2010, 15:49
Hofner maakt Analoge delays die heel leuk zijn, en ze kosten 60-65 euro. (Hun hele serie is trouwens wel leuk).

Medeforumlid blindfaith85 heeft weleens wat reviewtjes gschreven over de lijn.

Luke-wannabe
10 februari 2010, 16:09
Schijnen niet echt analoog te zijn..

speedmusic
10 februari 2010, 16:23
+1 voor de Carbon Copy

Nielsje
10 februari 2010, 16:40
Ging het niet om betaalbaar?
Dan is de eerste vraag natuurlijk: definieer betaalbaar.
De carbon copy zit nu op (snelle feedback check) 170 euro.
Voor de een is dat betaalbaar, voor een ander niet.
Ik vind het zeker niet goedkoop!

In de categorie goedkoop te krijgen:
* Ibanez DE-7
* BYOC delay

Beiden zijn 2e hands voor 60~70 euro te vinden, en dat is een prima bedrag voor een goede delay. In ieder geval een heel stuk betaalbaarder dan de carbon copy..

EuroCinema
10 februari 2010, 17:00
Nog niet getest maar zag er leuk uit: De Electro Harmonix Memory Toy (niet Boy dus!). Analoog voor weinig.
Ook nog niet zelf getest maar misschien de moeite van het proberen waard: Guyatone md3, heel klein delaypedaaltje.

speedmusic
10 februari 2010, 23:12
carbon copy kun je 2dehands onder de €100,-- scoren, dat is mij verleden jaar gelukt.

blademan
11 februari 2010, 12:23
en de Boss Digital Delay? is dat wat? Zijn 2e hands genoeg van op Marktplaats. Wel andere nummers, dus de DD2 en de DD5 etc.

Dirk_Hendrik
11 februari 2010, 12:34
hij moest toch TB zijn?

dunnoaname
11 februari 2010, 13:18
Analoog zou ik EHX memory boy zeggen,
Digitaal de DE-7 of dd-serie van boss tweedehands.

blademan
11 februari 2010, 15:54
hij moest toch TB zijn?

ik begrijp dat die dat dus niet is? En die EHX memory toy?

Dirk_Hendrik
11 februari 2010, 17:21
ik begrijp dat die dat dus niet is? En die EHX memory toy?


Vraag jezelf eerst eens af hoe belangrijk dat TB echt voor je is. Omdat je een probleem hebt of omdat je je hebt laten vertellen dat het TB zou moeten zijn. TB kan voordelen hebben maar pedalen uit de lijst van opties schrappen omdat ze niet TB zijn vind ik altijd een jammer argument.

blademan
11 februari 2010, 18:02
okay, maar leg me het voordeel eens uit van niet True Bypass. Ik hoor altijd dat het anders teveel van je toon wegzuigt.

Dirk_Hendrik
11 februari 2010, 18:36
En intussen spelen er miljoenen gitaristen met non-tb pedalen.

Voordelen kunnen idd de integriteit van je signaal zijn. Daar kun je last van gaan krijgen als je veel pedalen achter elkaar gooit. Daarnaast moet je jezelf de vraag stellen of je er last van hebt of dat je het meeneemt als een factor die je gitaargeluid ook beinvloed. Dat hoeft niet per se negatief te zijn.

Nadelen van TB zijn bijgeluiden (ploppende schakelaars) en meer kans op het opvangen van storingen die anders door je buffering worden opgelost. "TB omdat dat beter is" is een uiteindelijk gestart als reclamepraat en een modeverschijnsel. Eind jaren 70 werkten meerdere fabrikanten (DOD, Boss, Maxon) juist aan elektronische bypass om van dat soort factoren af te zijn.

Allen komt dus neer op je eigen beoordeling. Heb je geen probleem, ga er dan ook geen oplossing voor zoeken.

Mitch
11 februari 2010, 19:33
Ik hoor altijd dat het anders teveel van je toon wegzuigt.
Blijven luisteren, dan vertellen wij je het tegendeel, hoor je weer eens wat anders ;)
Persoonlijk vind ik een mix van beide soorten bypass ideaal. Liefst een gebufferd pedaal vooraan. Blijft je toon juist fris.

blademan
12 februari 2010, 12:36
okay, dank voor de heldere interpretaties. Fijn om zo bijgepraat te worden. Ik heb inmiddels mn oog laten vallen op de EHX memory toy, slechts 69 euro bij Feedback. Zal eens gaan kijken

Swan
12 februari 2010, 12:47
vergelijk hem ook nog even met de Ibanez DE7, die klinkt ook erg goed en heeft bijv. een langere delaytijd dan die memorytoy..
over de memory toy lees je veel slechte dingen qua betrouwbaarheid en rare veranderingen in de delaytijd..

blademan
12 februari 2010, 12:55
okay, thanks