PDA

View Full Version : Line 6 toneport + Windows 7



tomhaze
10 februari 2010, 06:42
Hallo allemaal,

Ik heb me helemaal suf gezocht op internet maar ik kan tot nu toe nog geen enkele oplossing voor mijn probleem vinden. Op mijn oude laptop met windows XP kan ik met mijn Line 6 Toneport UX2 prima opnemen. Software (gearbox) installeren, toneport erin pluggen en opnemen maar!

Ik heb sinds een tijdje een nieuwere laptop waar ik windows 7 (x86) op heb staan. Hierbij krijg ik de de software wel geistalleerd, de laptop herkent de toneport ook, maar de hardware van de Toneport werkt niet goed samen met windows 7. Door de koptelefoon die ik als monitoring gebruik hoor ik niets anders dan keihard gepiep en gekraak. Van mijn condensatormicrofoon is niets te horen. ASIO drivers zijn allemaal geinstalleerd, dus dat is ook het probleem niet.

Line6 geeft op de officiele website aan, officieel windows 7 nog niet te ondersteunen, maar ze hebben wel een beta-versie met drivers die het 'zou kunnen doen'. Deze heb ik gedownload, maar helaas... geen succes!

Weet iemand een bepaalde workaround, of een andere manier waarop ik mijn toneport UX2 toch draaiende kan krijgen op windows 7? Ik heb gelezen dat dit niet alleen het geval is met de UX2 maar ook met de UX1 en andere producten van Line6, slechte support met windows 7 :(

Alvast bedankt!

mvg,

Tom Haze

bert k
10 februari 2010, 09:28
Probeer eens drivers voor Vista, als ze die hebben. Bijna alles voor Vista werkt onder 7.

PanzerfaustNL
10 februari 2010, 11:10
En als dat niet werkt, terug naar win xp totdat ze goede drivers hebben.

Terminus
11 februari 2010, 18:24
Ik dacht dat er gewoon ondersteuning was. Probeer gewoon de nieuwste Vista drivers, dat zou moeten werken.