PDA

View Full Version : guitarport en imac



jarigitari
10 februari 2010, 01:23
Hee mensen,
onlangs heb ik een imac gekocht. mac osx 10.6.4.
Mooi, maar nu wil ik de gitaar aanluiten op deze mac. Ik ben wel nieuwsgierig naar garageband. Nu heb ik onlangs de guitarport wer aangeschaft. Als ik deze aansluit gaat alles goed tot dat ik de guitarport met de usb aansluit. dan komt er een grijs veld van boven in mijn scherm naar beneden zakken en krijg ik de melding de computer opnieuw op te starten, dit keer op keer. wie weet raad?
Groet,
Jerry:(

PanzerfaustNL
10 februari 2010, 11:08
Ja, terug naar de winkel!!

Er zit of iets mis in de interface of in de iMac.

Terminus
11 februari 2010, 19:40
Heb je echt een Guitarport gekocht of een nieuwer model? Hoe dan ook, het kan dat die versie van OS X niet ondersteund wordt.

Pickel
11 februari 2010, 22:04
zo'n ding moet je hebben die je in je Audio line in propt (2de van links)
http://www.monstercable.com/images_350w_225h/computer/ai_istudiolink.jpg
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=2440

rijsberman
11 februari 2010, 22:46
Dat grijze scherm is de apple versie van het Blue screen of death. En krijg je eigenlijk alleen bij hardware problemen, meestal rot RAM of rotte USB apparatuur. En 't is normaal gesproken zeldzaam, ik heb er de laatste 9 jaar 2 of 3 x 1 gezien. Als je mac het ook met andere USB dingen doet, ligt het aan je mac, anders is het die guitarport.

Ik heb ook dat monstercable ding. Ideaal. Werkt goed met Garageband.

Pickel
11 februari 2010, 22:49
Dat grijze scherm is de apple versie van het Blue screen of death. En krijg je eigenlijk alleen bij hardware problemen, meestal rot RAM of rotte USB apparatuur. En 't is normaal gesproken zeldzaam, ik heb er de laatste 9 jaar 2 of 3 x 1 gezien. Als je mac het ook met andere USB dingen doet, ligt het aan je mac, anders is het die guitarport.

Ik heb ook dat monstercable ding. Ideaal. Werkt goed met Garageband.

Rot RAM lijkt me sterk met een nieuwe mac hoor!

harrie-beton
12 februari 2010, 09:41
als nieuwe computers stuk gaan doen ze dat binnen een maand. Vergeet niet dat ze inelkaar gezet zijn door onderbetaalde chinezen in waarschijnlijk een vreselijke fabriek.

jarigitari
12 februari 2010, 10:55
Ik ga maar terug naar de winkel. Ik heb hem vanaf december en alles werkt goed, Alleen deze week de guitarport geprobeerd en die doet het dus niet.
Andere usb apparaten werken wel goed, dus dat is raar, Maar ik kom er zo niet uit en heb 2 verschillende guitarports geprobeerd. Balen
Bedankt voor de reacties,
Groet,
Jerry

Roel#1
12 februari 2010, 11:11
als nieuwe computers stuk gaan doen ze dat binnen een maand. Vergeet niet dat ze inelkaar gezet zijn door onderbetaalde chinezen in waarschijnlijk een vreselijke fabriek.

[/offtopic]
Volgens mij worden iMacs in Ierland in elkaar geschroefd...
[/ontopic]

jarigitari
23 februari 2010, 23:20
Ik ben vandaag naar de winkel geweest. Niet met mijn mac, maar met de guitarport.
Probleem voorgelegd. Daar de boel op een mac geladen, guitarport aangesloten en boem, hij deed het daar ook niet. Ook weer het scherm naar beneden. Probleem ligt dus bij de guitarport of de software. Ik heb ook een andere guitarport getest en ook die deed het niet.

Raaarrr.
Maar bedankt voor de input,
Groet,
Jerry

PanzerfaustNL
24 februari 2010, 00:08
Heb je in ieder geval enige duidelijkheid.

artnaz
24 februari 2010, 00:39
Ligt aan de software i.c.m. de hardware. Heb ik ook met mijn Toneport en Macbook gehad, Line6 is vaak erg laat met drivers. Tijdlang heb ik hem helemaal niet kunnen gebruiken. En nog steeds doet ie het niet optimaal, ik kan hem vaak niet zomaar aansluiten (kan wel, maar dan heb ik brak geluid), dus dan moet ik de Mac ingeplugd opnieuw opstarten. Tijdens een bepaalde periode van Leopard deed ie het wel prima, en het overgrote deel van Tiger.

Overigens bestaat 10.6.4 nog niet, we zijn nu bij 10.6.2.

Megadeth22
24 februari 2010, 08:20
zo'n ding moet je hebben die je in je Audio line in propt (2de van links)
http://www.monstercable.com/images_350w_225h/computer/ai_istudiolink.jpg
http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=2440
Die werkt voor mij veel slechter dan een interface.

Ik heb trouwens datzelfde scherm ook meerdere keren gehad in het begin, nu heb ik er eigenlijk nooit last meer van na een paar keer weer proberen aan te sluiten. Truuk is volgens mij om alles al in te pluggen en DAN pas je mac aan te zetten.