PDA

View Full Version : USA Standard strat.



Hendriks
9 februari 2010, 21:49
Ik heb de Fender USA standards nooit hoog op mijn verlanglijsje gehad , ik vond ze niet echt slecht , maar ook vond ik ze nergens in uitblinken , een beetje karakterloos , ik had meer met de MIJ RI's en AVRI's (ookdie kunnen tegevallen).

Ik kreeg een ruilvoorstel voor mijn Gibson SG met een 2009 standard en dacht "laat ik het eens proberen'.

Dus afgelopen zondag een afspraak gemaakt met een vriendelijke zuiderbuur en tevens forumlid voor de ruil.

Het gaat dus om het "nieuwe"2009 model met een aantal wijzigingen tov het vorige , oa : delta circuit toonregeling , andere trem, andere lak en nog een paar zaken die mij even niet te binnen schieten.

Deze strat heeft mij zeer positief verrast , heerlijke hals (alleen de toets is hoogglans en prettig geluid , veel "belletjes".
Hij ziet er in Olympic white ook nog eens lekker uit.

Morgen zal ik wat foto;s van het origineel maken .

http://img191.imageshack.us/img191/1475/owstrat.jpg
Deze is van de Fender site,

Dommedik
9 februari 2010, 21:51
Nice, echt een gave look, olympic white met een maple hals. Gefeliciteerd met je ruil!

Bolder
9 februari 2010, 21:56
hmmm lekker!

TimoSomers
9 februari 2010, 22:02
Dat zijn de allermooiste gitaren die er bestaan :lovelove:

Hoe klinkt deze in vergelijking met een dure reissue of customshop?
(ben zelf ook opzoek naar een goeie strat en weet niet of de dure modellen het geld waard zijn, ga binnekort testen)

barno
9 februari 2010, 22:03
nice one!
gek genoeg heb ik net hetzelfde gevoel als jij over standard usa's, wat karakterloos, maar mss zit dat gewoon in mijn hoofd :) Ik heb er es eentje nieuw gekocht, verkocht ondertussen, maar ik heb er toch heimelijk veel op gespeeld. zijn waarschijnlijk gewoon heel degelijke, betrouwbare gitaren, met idd minder mojo dan ri's of ouwe jappen

benwave
9 februari 2010, 22:09
Een Fender Stratocaster standaard USA karakterloos.. Èèn van meest herkenbare gitaren qua geluid die er zijn

Hendriks
9 februari 2010, 22:13
Hoe klinkt deze in vergelijking met een dure reissue of customshop?
(ben zelf ook opzoek naar een goeie strat en weet niet of de dure modellen het geld waard zijn, ga binnekort testen)

Ik heb 2 AVRI 's gehad beide de 57 , de eerste uit 1991 en de tweede uit 2001 , die oude was geweldig (moest weg wegens poen gebrek) en de nieuwere was veel minder , ook weinig karakter , mindere hals , dan doet deze standard daar niet voor onder.

@ Barno , deze is zeker niet karakterloos , gewoon een lekker ding , zal toch te maken hebben met de upgrades .
Dat karakterloos zal ook bij Fender zijn doorgedrongen , vandaar deze veranderingen , de dunnere lak voelt ook beter , het is nog geen nitro , maar toch.

barno
9 februari 2010, 22:13
Een Fender Stratocaster standaard USA karakterloos.. Èèn van meest herkenbare gitaren qua geluid die er zijn

okee niet echt karakter loos maar zeker wat meer middle of the road dan goede avri's hoor.

at hendriks, ja ik heb een nieuwe gehad van early 90's, de huidige standaards ken ik eerlijk gezegd niet
heb veel strats gehad
de beste twee heb ik nog:
een usa ri van 1986 en een jap contemp van 85

Dealer
10 februari 2010, 01:25
Ik heb exact dezelfde als jij, zelfde kleuren, zelfde jaar:)

Fckin leuk ding ehj, nooit spijt van gehad:) hals is echt fijn

Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken

Hendriks
10 februari 2010, 09:24
Dit is hem dan in het echt:

http://img37.imageshack.us/img37/2773/blondy002.jpg

http://img200.imageshack.us/img200/5155/blondy001.jpg

Daan_B
10 februari 2010, 09:26
Te gek man!
Was zelf niet zo blij met mijn std. USA, dat kwam met name door die super dikke laklaag.
Fijn om te horen dat ze daar wat aan hebben gedaan:ok:.

Hendriks
10 februari 2010, 14:29
Een Fender Stratocaster standaard USA karakterloos.. Èèn van meest herkenbare gitaren qua geluid die er zijn

Ik bedoelde tov bv de AVRI's .

vulvasonic
10 februari 2010, 17:48
Ziet er godvergeten kek uit man. Ik heb dezelfde gehad in het zwart. Klonk voor geen meter, maar haar schoonheid mis ik nog iedere dag.

Gefeliciteerd! :cheerup:

Sj03rd
10 februari 2010, 17:56
Dat is het ding met die Fender strat's....de ene is ontzettend goed, maar een andere kan echt rotzooi zijn. Zelfs custom shops zijn weleens prut!
Heb onlangs een MIJ '57RI gekocht. Fantastisch ding! Beter dan m'n Haar-strat in veel opzichten...
veel plezier ermee!

mesaman
11 februari 2010, 10:10
fantastisch gitaartje meneertje....ik heb hem zelf ook.

janpetrarca
11 februari 2010, 14:08
Idem dito. Speelt erg soepel en fijn!