PDA

View Full Version : Deluxe Reverb RI volumeregeling



Mimasu
9 februari 2010, 21:01
Ik heb recent een Deluxe reverb RI gekocht. Klinkt fantastisch, waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar alle preampbuizen door TAD's vervangen heeft. Zitten nog wel de stock 6V6 eindbuizen in (Electro Harmonix met GT sticker erop).

Ik heb één nadeel ontdekt. Het volume regelt prima tussen 0 en 4. Tussen 4 en 5 gaat het zo snel harder dat er bijna niet mee te regelen is. Boven de 5 gaat het dan weer. Ik kom dit op internet wel eens vaker als probleem tegen bij de DR RI's. Een oplossing kan ik echter niet vinden.

Iemand een goede suggestie?

groeten
Leon

PeeVee
11 februari 2010, 14:47
Hoi Leon,

Gewoon op 10 zetten zoals het hoort en met je Tele het volume regelen ;)

Ik zou wel eens kunnen proberne om er een andere (lees: goede) pot in te zetten maar ik vrees dat de pot op een print zit (met nog andere pots) net als bij die Vibroverb RI's en dan gaat dat dus niet passen. Als je heel veel geduld hebt, dan wil ik er wel een keertje naar kijken.

Mimasu
11 februari 2010, 21:57
Hoi Pleun,

Ook hier?
Ik soms (zit de rest van de tijd te moderaten op japanaxe.com).

Dat met die tele klopt niet helemaal meer. We zijn wat meer rock gaan doen en daarvoor gebruik ik tegenwoordig een Haar 62 relic stratocaster.

Die Deluxe reverb RI valt me 200 % mee. Veel van de nadelen die je overal op internet vindt hoor ik bij mij niet. Komt misschien door de reeds gewisselde buizen en de ingespeelde speaker.
Je weet dat ik een goed clean geluid (zoals mijn 72'er TR) in een zo klein mogelijk kastje zocht. Heb inmiddels veel geprobeerd en deze Deluxe komt het beste in de buurt. OK, wel anders, maar toch een mooi rond clean geluid. Kan ook qua volume prima mee in de band en bij repetities. En doet het goed met pedaaltjes (TS9 en SD9).

Bedankt voor je aanbod. Ik ga er eerst zelf mee aan de slag. Moet nog open omdat ik ook nog wat andere eindbuizen wil proberen en daarvoor wat biasmeetpunten naar buiten wil leggen. Kijk ik meteen even naar de volumepot. Zit inderdaad allemaal op een print. Wel één groot voordeel. De buizen zitten netjes op het chassis met bedrading naar de print. Mensen met te veel vrije tijd bouwen hun DRRI om naar PTP wiring. Doe ik nog wel eens als ik oud ben.

Zag op internet dat dit volumeverloop een Fender probleem bij sommige nieuwe amps lijkt te worden. Met name de Mexicaanse reissue Blues deluxe, en nog wat andere Hot rod achtige dingen, hebben er last van. En blijkbaar mijn DRRI.

groeten
Leon