PDA

View Full Version : Muza l/91



Jilles
9 februari 2010, 20:06
Hallo allemaal,

Een jaar geleden heb ik een keer ergens een elementje gekregen. Ik zou graag willen weten of iemand enig idee heeft over wat voor element het gaat.

Het betreft een zwarte humbucker, zonder verstelbare polepieces. Aan de bas-kant zit één schroef om hem in hoogte te verstellen, en aan de treble-kant zitten 2 schroeven om de humbucker in hoogte te verstellen (en te kantelen??).
Aan de achterkant is een messing (geloof ik) achterplaatje te zien, met op elke hoek van het plaatje een schroef (vier in totaal). Er komt een kabel uit met 3 draden erin. Bloot koper, een draad met doorzichtig isolatiemateriaal eromheen, en nog een derde blote draad wat lijkt op soldeer. De kabel zelf is helaas het best te omschrijven als een platte dropveter.. :makeup:

Maargoed, het belangrijkste:
Op het achterplaatje staat het volgende ingestanst: l / 91 MUZA
Diverse speurtochten op het internet leverden niets bruikbaars op.
Het element is heel wat jaar geleden tijdens een vakantie ergens in Polen gekocht...

(PS: Ik heb wel foto's, maar toen ik die wilde uploaden kwam ik erachter dat er iemand met een wieltje van de bureaustoel over het usb-stekkertje is gereden..kapoet dus.. Ik zal ze zsm proberen te posten.)

Groeten,
Jilles

macwilliams
9 februari 2010, 21:17
Zoals jij de ophang punten omschrijft lijkt het op een BC Rich element zoals ik deze in m'n oude warlock uit Korea had.

Jilles
9 februari 2010, 21:27
Ik heb de dubbele ophangpunten aan de treble kant weleens vaker gezien bij elementen. Weet je misschien of dit typisch iets is voor Koreaanse elementen?
Als ik 'muza' of 'muza l/91' google krijg ik voornamelijk Poolse sites, of in ieder geval iets uit het oostblok. Niets wat met gitaar elementen te maken heeft alleen..

Maar er staat een code achterop, dus blijkbaar maakt het element deel uit van een productie serie. Raar..

wietse
9 februari 2010, 21:33
Zoals jij de ophang punten omschrijft lijkt het op een BC Rich element zoals ik deze in m'n oude warlock uit Korea had.

en japanners, italianen etc, etc, veel merken hebben dit wel gebruikt uit de ophangpunten kan je niks afleiden.
kan best pools zijn, ook daat staat een gitaar fabriek, defil, maakte vroeger bar slechte gitaren dat is tegenwoordig wel anders alleen komt er weinig van dat spul deze kant op.

Jilles
9 februari 2010, 22:27
Wietse, bedankt voor je info.
Ik heb het volgende gevonden:
http://www.cheesyguitars.com/defil_muza.html
Een Defil Muza, volgens de site waarschijnlijk uit de jaren 90.
Zou mijn element misschien uit een Muza model komen, productiejaar 91?

Nu nog even de l voor 91 achterhalen, :chicken:
Als dit element echt uit zon MUZA model komt, dan is mijn gok dat de 'l' staat voor brug of nek.

Jilles