PDA

View Full Version : Gitaarbouwersmeeting Bunnik (U) 6 juni 2010



Gitaarbouwer
8 februari 2010, 22:30
Op zondag 6 juni 2010 vindt in Bunnik (bij Utrecht) de derde Gitaarbouwersmeeting plaats. Met diverse interessante demo's en presentaties en natuurlijk de verkiezing van de mooiste zelfbouwgitaar.

Aan deze editie hebben wederom diverse Gitaarnetters hun medewerking verleend. Check de website voor het programma (onder voorbehoud).

Tot ziens op 6 juni!

http://www.gitaarbouwersmeeting.nl

McVenco
8 februari 2010, 22:48
Ziet er nu al veelbelovend uit, ik ben er zeker bij.

En nu opschieten met die lente, dan kan ik weer buiten aan de slag met schuren en lakken! :makeup:

niekb
9 februari 2010, 10:41
Het plan is om er deze editie ook bij te zijn!

Woml
9 februari 2010, 10:53
Staat al een paar maanden in mijn agenda :ok:

pueblo
9 februari 2010, 20:28
Staat al een paar maanden in mijn agenda :ok:

en je gitaar staat ook op de site

Jilles
9 februari 2010, 21:02
Jep, staat ook op mijn 'to-do' lijstje! :crazyhappy:

G.G.
11 februari 2010, 20:06
ik zorg dat ik erbij ben voor de derde keer. Joepie, ik kijk er nu al naar uit...

Hoogie
11 februari 2010, 20:17
Ik denk dat ik ook even langs kom. Ik hoop dat mijn creatie dan klaar is:).

charlotte
23 februari 2010, 20:05
Wij komen ook weer... . :)
De vrije dagen staan al gepland....

groetjes Charlotte :lp:

DanielL
4 maart 2010, 16:00
als ik dan niet op vakantie ben ik kom ik uiteraard ook, zal ik mijn gitaartje ook meenemen? hij heeft wel heel veel schoonheidsfoutjes hoor, ik weet niet of ik al het commentaar wel aandurf:$

superfly
4 maart 2010, 16:38
als ik dan niet op vakantie ben ik kom ik uiteraard ook, zal ik mijn gitaartje ook meenemen? hij heeft wel heel veel schoonheidsfoutjes hoor, ik weet niet of ik al het commentaar wel aandurf:$

Don't worry; iemand die nog nooit een (schoonheids)foutje heeft gemaakt heeft nog nooit iets gebouwd.

hassent
5 maart 2010, 20:48
Ik ben er ook! Hopelijk wordt het weer net zo gezellig als in 2008!

Thiez
5 maart 2010, 21:29
Is het echt alleen voor gitaarbouwers of ook voor geinterreseerde die zich wat willen verdiepen in wat er bij het bouwen van een gitaar komt kijken?

ernieman
5 maart 2010, 21:31
Enkel voor volledig professionele gitaarbouwers ;-)

Neen, natuurlijk niet, iedereen is welkom. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

oknarb180
6 maart 2010, 17:52
Hey,

Ik vind het erg jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ben de vorige keren wel geweest en vond het fantastisch en erg interessant. Toevallig zijn we dat weekend met het gezin een lang weekendje weg. Dus ik moet het helaas laten schieten voor andere erg leuke dingen.

Maar ik ben zeker benieuwd naar de feedback van de komende editie. Ziet er veelbelovend uit!

Allemaal alvast een prettige dag toegewenst!!!

vr.gr.

Branko

Zatar
6 maart 2010, 18:51
Of ik de auto heb of niet, KOMEN ZAL IK!

Cocobolo
6 maart 2010, 19:53
Hey,

Ik vind het erg jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ben de vorige keren wel geweest en vond het fantastisch en erg interessant. Toevallig zijn we dat weekend met het gezin een lang weekendje weg. Dus ik moet het helaas laten schieten voor andere erg leuke dingen.

Maar ik ben zeker benieuwd naar de feedback van de komende editie. Ziet er veelbelovend uit!

Allemaal alvast een prettige dag toegewenst!!!

vr.gr.

Branko

Jammer Branko! Ik had het leuk gevonden je weer te spreken. Maar ja, een weekend met het gezin is ook erg leuk :crazyhappy:

Ik ben natuurlijk ook weer van de partij :)

hassent
7 maart 2010, 09:36
Maar ja, een weekend met het gezin is ook erg leuk :crazyhappy:

:seriousf::seriousf:

Je hebt het hier wel over dé DGBM hé..... Blijft toch een kwestie van de juiste prioriteiten stellen ;).
He Branko, misschien een idee om 'even' op zondag thuis 'de was' te gaan doen...??:soinnocent:

grattrock
23 maart 2010, 21:39
nah, dat is dan op een paar steenworpen afstand van mijn huis. ik zal waarschijnlijk van de partij zijn, zelfs als ik nog geen gitaar heb gebouwt (zit er net over na te denken het eens te proberen) maar ik kan altijd ervaringen opdoen, toch?

Jilles
6 april 2010, 00:29
Hoe gaan die mooiste gitaren eigenlijk gekozen worden? Is er een soort van jury aanwezig of gaat dit gebeuren m.b.v publieksstemmen?

Gitaarbouwer
6 april 2010, 19:18
Hoe gaan die mooiste gitaren eigenlijk gekozen worden? Is er een soort van jury aanwezig of gaat dit gebeuren m.b.v publieksstemmen?

He Jilles,

Vorige keer deden we het met publieksstemmen. Dit jaar gaat het vermoedelijk iets anders, maar helemaal precies weet ik dat nog niet. Wel komt er sowieso een aparte verkiezing voor akoestische gitaren en een aparte voor elektrische.

Meer info volgt binnenkort via de mailinglist en dit forum.

Cocobolo
6 april 2010, 21:39
...Wel komt er sowieso een aparte verkiezing voor akoestische gitaren en een aparte voor elektrische....


Lijkt me een prima keus :)

niekb
6 april 2010, 23:16
Het schiet al aardig op. Nog 2 maanden wachten. Dan kan ik mooi mijn 8 snaar afbouwen. Dan kan die iig mee.

Jilles
7 april 2010, 14:38
He Gitaarbouwer,
Bedankt voor de informatie. Ik zal de site wel in de gaten houden en dan weet ik het snel genoeg. :)

Nagramoth
30 april 2010, 23:18
Geen ervaring met bouwen, maar uit pure belangstelling zal ik van de partij zijn.

oigun
30 april 2010, 23:21
Dit jaar gaat niet lukken helaas... Mijn dochter is dan jarig.:makeup:

Raikko
1 mei 2010, 19:19
Ik wil gaan beginnen met gitaarbouw en het is dan ook de bedoeling om van de partij te zijn!

Mattia
2 mei 2010, 15:08
Chris V en ik gaan samen een presentatie geven over de constructie van rosetten. Tijdens de presentatie gaan we twee rosetten maken en inleggen (met engie voorbereiding, uiteraard). Daarbij uitleg, tips, trucs, design ideen, etc.

Als eerste een 'simpele' rozet in spalt maple met purfling binnen en buiten, beetje zoals deze, maar zonder abalone purfling:

http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics6/ban/rosette06.jpg

Als tweede gaan we een 'segmented' rozet maken, dus een circle opbouwen uit meerdere rechte segmenten en vervolgens inleggen, met daaromheen 'radiaal' purfling uit een andere houtsoort. In dit geval wordt het een cocobolo of madagascar rosewood roset met zebrawood radial purfling. Voorbeeld van radial purfling kun je in onderstaand plaatje zien, op de body zelf, met de in te leggen 'strips' erbij. Gitaar is van Todd Stock (Greenridge Guitars), een vriend van Chris:

http://www.luthiersforum.com/forum/download/file.php?id=14266&mode=view

Wat wij graag zouden willen hebben: twee mensen die een top willen leveren om in te laten leggen. Wij doen het werk en leveren de materialen, jij krijgt je topje daarna 'gewoon' terug. Spruce, Western Red Cedar, maakt allemaal niks uit, mag je zelf weten. Graag gevoegd, en op z'n minst aan een de voorkant glad, en markeren waar je klankgat zal zitten.

Wij gaan uit van een vrij standaard klankgatgrootte van 4" (10 cm).

Any takers?

verhoevenc
2 mei 2010, 15:28
And for those of you who haven't seen my couple posts on here (and aren't members of other building forums) I am the Chris Verhoeven in question. Can't wait to meet you guys this summer!
Chris

Cocobolo
4 mei 2010, 08:33
Leuk onderwerp Mattia / Chris!

Vraagje aan topic starter (of aan moderators) : zou deze aankondiging misschien niet alleen in ZELFBOUW moeten staan maar ook elders op gitaarnet?
Veel gitaristen in mijn kennissenkring hebben gezegd te zullen komen nadat ze van mij hoorden van het bestaan van de DGBM. Ik vraag me af of de gitaarnetleden wel allemaal in de categorie zelfbouw kijken?

Gitaarbouwer
5 mei 2010, 20:59
Hallo allemaal,

Er is veel nieuws te melden!

Onderstaande nieuwsbrief is verstuurd aan iedereen die op de mailinglist van de Gitaarbouwersmeeting staat: http://www.gitaarbouwersmeeting.nl/newsletter/newsletter.html

Lees het rustig door en kom vooral langs op 6 juni in Bunnik!

Vrgr,
Gitaarbouwer & Superfly

Javaca
29 mei 2010, 10:54
Nog een week...

Zoals altijd hoop ik er weer bij te zijn.

Is het mogelijk om met iemand mee te rijden?
Ik woon in Doorn (vlakbij Bunnik), maar heb zelf geen vervoer ter beschikking.
Als iemand mij -en een kist met luiten- onderweg op zou willen pikken zou ik dat erg fijn vinden. :hippie:

jan jansen
29 mei 2010, 11:40
Bestel ik vandaag eindelijk een kaartje krijg je een mail terug dat de betaling uiterlijk 28 mei 2010 op de rekening moet staan.Volgens mij het inmiddels 29 mei....en dan vindt ik het vreemd dat je dus nog wel kan bestellen.......en nu?

:blast::blast::blast:

Yoshida
29 mei 2010, 12:16
Wachten in de rij voor de kassa ;)

Gitaarbouwer
29 mei 2010, 13:13
Bestel ik vandaag eindelijk een kaartje krijg je een mail terug dat de betaling uiterlijk 28 mei 2010 op de rekening moet staan.Volgens mij het inmiddels 29 mei....en dan vindt ik het vreemd dat je dus nog wel kan bestellen.......en nu?

:blast::blast::blast:

Had er niet meer aan gedacht de boel dicht te gooien. Dat ga ik gelijk doen. De betaling via de bank zal nog wel lukken als je dit weekend de overboeking doet. Bedankt voor de opmerkzaamheid!

Vrgr

jan jansen
29 mei 2010, 15:09
Wachten in de rij voor de kassa ;)

hahaha,dacht het dus niet...is inmiddels prettig geregeld..,

:blast::seriousf::seriousf::cheerup::ok:

JJ

Yoshida
29 mei 2010, 16:45
hahaha,dacht het dus niet...is inmiddels prettig geregeld..,

:blast::seriousf::seriousf::cheerup::ok:

JJ

phuuuck... mazzelaar :)
Zit er voor mij niks anders op dan op tijd komen.

Raikko
29 mei 2010, 17:15
zal de rij dan zo enorm groot zijn? Anders moet ik ook maar op tijd weg gaan.:dontgeti:

superfly
29 mei 2010, 17:37
Als iemand mij -en een kist met luiten- onderweg op zou willen pikken zou ik dat erg fijn vinden. :hippie:

Als je het niet erg vind om ong. 07:30 opgehaald te worden. Geen probleem. Stuur maar een PM of mail

Wim

aaronstonebeat
1 juni 2010, 23:26
Als ik mij mag verstouten, een gedachte kwam spontaan bij me op:

Omdat ik komende zondag iets mag vertellen over het zelf maken van elementen, is het misschien zinvol hier al de vraag te stellen waarmee ik jullie het meest van dienst zou kunnen zijn.

Ik heb zelf in mijn hoofd om eerst iets te vertellen over de werking van elementen en de natuurkunde erachter en vervolgens mijn eigen methodes toe te lichten om theorie in praktijk om te zetten; en wat je daar dan zo onderweg al bij tegenkomt. Ook hoe je het goedkoop aan kunt pakken, want duur hoeft het niet te zijn.
Ik neem ook een gitaar mee met zelfbouwelementen.

Een greep kreten:
- draaddikte, aantal wikkelingen
- dimensie van de spoel(en)
- soorten magneten en pole pieces
- materialen; wat en waar te krijgen
- manieren van wikkelen
- waxpotten
- string pull
- inductie, impedantie, weerstand
- etc

Roept u maar, wat mij betreft. Om De Zinvolheid te dienen ;)
Ik zie er echt naar uit :cheerup:

jan jansen
2 juni 2010, 06:15
Als ik mij mag verstouten, een gedachte kwam spontaan bij me op:

Omdat ik komende zondag iets mag vertellen over het zelf maken van elementen, is het misschien zinvol hier al de vraag te stellen waarmee ik jullie het meest van dienst zou kunnen zijn.

Ik heb zelf in mijn hoofd om eerst iets te vertellen over de werking van elementen en de natuurkunde erachter en vervolgens mijn eigen methodes toe te lichten om theorie in praktijk om te zetten; en wat je daar dan zo onderweg al bij tegenkomt. Ook hoe je het goedkoop aan kunt pakken, want duur hoeft het niet te zijn.
Ik neem ook een gitaar mee met zelfbouwelementen.

Een greep kreten:
- draaddikte, aantal wikkelingen
- dimensie van de spoel(en)
- soorten magneten en pole pieces
- materialen; wat en waar te krijgen
- manieren van wikkelen
- waxpotten
- string pull
- inductie, impedantie, weerstand
- etc

Roept u maar, wat mij betreft. Om De Zinvolheid te dienen ;)
Ik zie er echt naar uit :cheerup:

Goede vraag:;

Als ik zo je post lees sla je de spijker al op zn kop denk ik.Ik zelf ben benieuwd wat bv een element van een telecaster nu een element van een telecaster doet klinken.....zo`n goedkoop ding ziet er net zo uit als een vintage 52 van fender zelf...maar klinkt anders...oftewel waar zit het verschil in en of het rendabel is en haalbaar om zelf die dingen te maken..,

JJ

Javaca
2 juni 2010, 06:50
Vergeet niet uw kleine gitaartjes niet mee te nemen naar de meeting!

stijnkenens
2 juni 2010, 09:13
Is er iemand die vanuit België rijdt, en zin heeft om 1 persoon en 3 instrumenten op te pikken in Antwerpen?

Ik ben nog op jacht naar een auto, maar ik dacht, ik vraag het toch maar even :)


s.

ernieman
2 juni 2010, 10:45
Vergeet niet uw kleine gitaartjes niet mee te nemen naar de meeting!

En ook een gitaarstandaard, of 2 (of 3 in geval van Stijn ;) )


Vergeet niet uw kleine gitaartjes niet mee te nemen naar de meeting!
Dus men moet ze NIET meenemen?

Javaca
2 juni 2010, 12:39
Sorry, het was vroeg vanmorgen. :makeup:

Wel meenemen dus!
Uiteindelijk komt er toch een wedstrijdje voor.:cheerup:

ernieman
5 juni 2010, 22:56
Veel plezier allemaal morgen, ik kan er helaas niet bij zijn :( , maak maar een hoop mooie foto's!

stijnkenens
5 juni 2010, 23:22
En ook een gitaarstandaard, of 2 (of 3 in geval van Stijn ;) )

Het zullen er maar 2 zijn:
De Fleta en een niet gepolijste mini.
Beetje jammer, maar soit.

See you all tomorrow...


s.

Gitaarbouwer
5 juni 2010, 23:51
Ja, iedereen tot morgen!
Jammer EJ dat je er niet bij bent.
Ik denk dat ik zelf wel ga :) :)

Javaca
6 juni 2010, 06:13
Ik denk dat ik zelf wel ga :) :)

Gelukkig, dan hoef ik niet te lopen... :ok: ;)

Voor alle gitaarnetters: maak je ook even bekend met je forumnaam, dat maakt het soms wat overzichtelijker.
Ik ben die idiote luitbouwer naast de stand van Mattia Valente. :chicken:

G.G.
6 juni 2010, 07:58
Goed idee Jan.

Ik ben die ongeschoren figuur die geen gitaar bij zich heeft :supercool:

Heb deze keer eens geen zin om vanalles mee te slepen. Het is toch allemaal al te zien op het I-net

jan jansen
6 juni 2010, 08:20
Vergeet niet uw kleine gitaartjes niet mee te nemen naar de meeting!

Had ie af geweest of bijna af dan had ik hem meegenomen...nu dus alleen een fototoestel...:crazyhappy::crazyhappy:

Chris Winsemius
6 juni 2010, 17:40
Leuke middag gehad!

Met McVenco mee vanmorgen. Eindelijk aaronisstonedbeat meegemaakt, aantal zeer toffe gitaren gezien en ook in m'n handen gehad en wat knopjes en 'n hals-plaatje aangeschaft (naast broodjes frikadel ;) ).

Yoshida
6 juni 2010, 17:50
Aantal zeer toffe gitaren gezien! Ik ben diep onder de indruk van sommige bouwels, een inspirerende ervaring die me zeker wat nederiger maakt (even). ;)

Dikke pluim voor de organisatie!

McVenco
6 juni 2010, 19:08
Yep, was een leuke dag. Veel moois gezien, waarvan een aantal instrumenten van een kwaliteit waarvan ik voorlopig alleen nog maar kan dromen.

Heb de eer gehad om diverse Stonebeats en Guttlins vast te houden, waaronder de briljante Aaronphone en de inderdaad zeer slecht te fotograferen Bling King (in het echt een lean mean pimpin' machine :cooler: ).

Maar de allermooiste gitaar vond ik de "Jippie, een archtop" van Woml. Wát een schitterend instrument is dat zeg, niet te geloven. Die flame, die carve en vooral het geluid, te mooi om waar te zijn gewoon. Heb hem even een paar minuten vastgehad, en toen maar weer met gepaste eerbied terug in de standaard gezet, hopende dat ik met veel oefenen over een lange tijd iets kan maken wat enigszins in de buurt komt.

Echt vakwerk wat je geleverd hebt Woml, petje af! :ok:


http://img714.imageshack.us/img714/6806/p1000294x.jpg

Thiez
6 juni 2010, 20:02
Zeker mooie gitaar! Vond het jammer dat ik niet bij de meeting aanwezig kon zijn. Misschien volgend jaar en misschien wel met een zelfbouw ;)

Hoogie
6 juni 2010, 20:18
Ik ben vandaag ook geweest en ik heb echt prachtige gitaren gezien en gehoord, O.a de archtop van Woml (in een woord: schitterend:ok:)

De lord of the ring is in het echt veel mooier dan op de foto's. De kleur, inlays, de ledverlichting enz. is prachtig gedaan.

Ik moest helaas eerder naar huis, dus ik weet niet wie de winnaars zijn:(
Het was erg gezellig en heb zelf ook veel positieve reacties gehad op mijn prs:)

Gitaarbouwer
6 juni 2010, 20:23
Ik kom nog wel met een officiele reactie, maar eerst even dit:

Je gelooft het niet, maar er is dus iemand vergeten zijn zelfbouwgitaar weer mee naar huis te nemen! Ik zit hier nu dus met andermans gitaar thuis...

Vind het eigenlijk wel komisch, maar vind ook dat de gitaar weer terug moet naar de rechtmatige eigenaar. Heb wel een idee van wie hij is. Zal 'm ff een pm sturen...

forceps
6 juni 2010, 20:26
Oh jee, zal de betreffende eigenaar er al achter zijn?

Woml
6 juni 2010, 20:40
Ik was het niet! Die van mij zijn weer veilig thuis gekomen :D

En ik heb het ook erg naar mijn zin gehad! Leuke lezingen, en ook erg leuk dat iedereen zo over de mijne te spreken was. Ook Eltjo klonk nogal onder de indruk :rockon:
Jammer alleen dat er niet zo veel bouwsels waren... Ik meen me te herinneren dat die hele middentafel vorige keer stampvol met gitaren stond!
Volgende keer neem ik mijn eerste project-zonder-supervisie mee. Die zal een stuk minder indrukwekkend zijn :soinnocent:

Hoogie
6 juni 2010, 20:45
Volgende keer neem ik mijn eerste project-zonder-supervisie mee. Die zal een stuk minder indrukwekkend zijn :soinnocent:

Komt goed. Niet te bescheiden:ok:

oigun
6 juni 2010, 20:51
Damn, Helaas kon ik er niet bij zijn, vandaag is mijn dochter jarig. volgend jaar hopelijk niet rond 6 juni.

Gitaarbouwer
6 juni 2010, 20:53
Oh jee, zal de betreffende eigenaar er al achter zijn?

Nu wel:)
Kreeg zojuist een PM van 'm. Mooi zo, ook weer opgelost.

superfly
6 juni 2010, 20:53
Bij mij zijn maar een paar foto's een beetje gelukt (mn toestel had kuren)

http://lh3.ggpht.com/_R9kcoESZBVw/TAvp8bYmOeI/AAAAAAAAENU/zJj0bOnJdMA/s400/IMG_1758.JPG
Eltjo de gitaarkeurmeester

http://lh3.ggpht.com/_R9kcoESZBVw/TAvp8__IomI/AAAAAAAAENY/dYyc1dpFtVA/s400/IMG_1755.JPG
Charlotte, de terechte winnares

http://lh3.ggpht.com/_R9kcoESZBVw/TAvp9Ocb-pI/AAAAAAAAENc/tMDq5ZGAR1Q/s400/IMG_1745.JPG
Rijtje zelfbouwwonders

http://lh4.ggpht.com/_R9kcoESZBVw/TAvp9aXXvaI/AAAAAAAAENg/UQ8idm_Jzec/s400/IMG_1742.JPG
Jan Zonjee de relaxte docent

http://lh3.ggpht.com/_R9kcoESZBVw/TAvp9uC1JvI/AAAAAAAAENk/0oUP-gAt4eM/s400/IMG_1736.JPG
Workshop van Eltjo

aaronstonebeat
6 juni 2010, 20:53
Je gelooft het niet, maar er is dus iemand vergeten zijn zelfbouwgitaar weer mee naar huis te nemen! Ik zit hier nu dus met andermans gitaar thuis...

Vind het eigenlijk wel komisch, maar vind ook dat de gitaar weer terug moet naar de rechtmatige eigenaar. Heb wel een idee van wie hij is. Zal 'm ff een pm sturen...

Het ziet ernaar uit dat ik deze prijs voor vergeetachtigheid win :makeup:

Ik vond het een zeer toffe dag. Prachtige gitaren gezien en aardige mensen ontmoet; sommigen kende ik al, anderen nog niet.

Van Woml heb ik helaas alleen de gitaar gezien.

Woml
6 juni 2010, 20:59
Van Woml heb ik helaas alleen de gitaar gezien.

We hebben elkaar wel degelijk even gesproken! Ben alleen vergeten te zeggen dat ik het was :chicken:
Volgende keer naamstickers verplicht!

aaronstonebeat
6 juni 2010, 21:03
We hebben elkaar wel degelijk even gesproken! Ben alleen vergeten te zeggen dat ik het was :chicken:
Volgende keer naamstickers verplicht!

Nondedju, dat is ook weer wat :seriousf:

Maar nu ben ik toch gerustgesteld. Hij ziet er geweldig uit!

Yoshida
6 juni 2010, 21:04
We hebben elkaar wel degelijk even gesproken! Ben alleen vergeten te zeggen dat ik het was :chicken:
Volgende keer naamstickers verplicht!

Mee eens :)

Ik heb het genoegen gehad om met Charlotte over gitaarbouw te praten. Damn wat maakt die mooie instrumenten.

Op zo'n dag raak je wel doordrongen van de meat&potatoes van het zelf bouwen. Hopelijk kan ik dat ook in mijn projecten tot uiting laten komen.

jan jansen
6 juni 2010, 21:24
Mee eens :)

Ik heb het genoegen gehad om met Charlotte over gitaarbouw te praten. Damn wat maakt die mooie instrumenten.



yep idd ik heb het genoegen gehad om er wat mooie plaatjes van te mogen schieten....giga klus geweest al die inleg....mooi hoor.Ben nu de foto`s digitaal aan het ontwikkelen...de gitaren blinkten zo dat ik nu de flits en de gewone lampen vervloek..:seriousf::seriousf:

En aaronstonebeat...jammer dat ik je niet heb gesproken...ik begrijp dat je gitaarles geeft voor je beroep...dat heb ik nu eens nodig van een goeie instructeur....,

JJ

http://i290.photobucket.com/albums/ll258/aldeboarn/gitaarbouwmeeting%202010/IMGP76411111.jpg

http://i290.photobucket.com/albums/ll258/aldeboarn/gitaarbouwmeeting%202010/IMGP76331111.jpg

http://i290.photobucket.com/albums/ll258/aldeboarn/gitaarbouwmeeting%202010/IMGP76321111.jpg

niekb
6 juni 2010, 21:32
Ik was het niet! Die van mij zijn weer veilig thuis gekomen :D

En ik heb het ook erg naar mijn zin gehad! Leuke lezingen, en ook erg leuk dat iedereen zo over de mijne te spreken was. Ook Eltjo klonk nogal onder de indruk :rockon:
Jammer alleen dat er niet zo veel bouwsels waren... Ik meen me te herinneren dat die hele middentafel vorige keer stampvol met gitaren stond!
Volgende keer neem ik mijn eerste project-zonder-supervisie mee. Die zal een stuk minder indrukwekkend zijn :soinnocent:

Zeg iets meer kredits voor jezelf he!

Mooie gitaren gezien, erg leuk om bijvoorbeeld de Guttlins eens vast te houden en natuurlijk de mensen achter de gitaren te zien en te spreken. Ik vond het een leuke beurs.
Ook ik vond de gitaar van Charlotte mooier in het echt.

De volgende keer neem ik ook wat gitaren mee. Ik zal zorgen dat ik dan representatief materiaal heb.

Ik had Fred ook nog even aan willen schieten maar dat is er bij in geschoten.

Fijn dat er mensen zijn die dit soort evenementen organiseren en mede mogelijk maken :ok:

niekb
6 juni 2010, 21:37
Het ziet ernaar uit dat ik deze prijs voor vergeetachtigheid win :makeup:

Ik vond het een zeer toffe dag. Prachtige gitaren gezien en aardige mensen ontmoet; sommigen kende ik al, anderen nog niet.

Van Woml heb ik helaas alleen de gitaar gezien.

Welke ben je vergeten dan? Was je zo onder de indruk?

Helaas heb ik je lezing gemist maar tof je te spreken!

aaronstonebeat
6 juni 2010, 21:42
Welke ben je vergeten dan? Was je zo onder de indruk?

Helaas heb ik je lezing gemist maar tof je te spreken!

Het genoegen was geheel mijnerzijds, Niek :ok:

Ik ben m'n Aaronphone vergeten in de auto te laden. Stom, teveel opgegaan in geklets zeker. Of iets als: 4 of 5 gitaren, is allebei veel, dat merk je niet ;)

charlotte
6 juni 2010, 21:42
Hey Allemaal :)
Ook wij hebben het weer leuk gevonden om iedereen weer te zien,al dan niet met hun creaties.
Ook wil ik via deze weg iedereen die op mij / mijn gitaar gestemd heeft harterlijk bedanken daarvoor,echt tof die eerste plaats, en een "kroon " op het harde werk.
Helaas vloog de dag weer voorbij,maar we kijken nu al uit naar de volgende meeting.

http://home.kpn.nl/charlotte.mijnders3/DGBM%202010%20%2007.jpg

En uiteraard weer chapeau voor de organisatie!!!.

Groetjes Charlotte :lp:

barno
6 juni 2010, 21:54
Het genoegen was geheel mijnerzijds, Niek :ok:

Ik ben m'n Aaronphone vergeten in de auto te laden. Stom, teveel opgegaan in geklets zeker. Of iets als: 4 of 5 gitaren, is allebei veel, dat merk je niet ;)

ok, we zijn niet verbaasd dat gitaarbouwer al snel een idee had wie hij moest contacteren

Had fun: was de lange rit waard. Relaxte sfeer.

Ja charlotte kan zowat alles, alleen foto's trekken is wat minder, want die LP is in het echt heel stuk mooier. de zwaarden en verlichting halen de klasse wat weg voor mij, maar ondanks dat: een juweeltje.

Voor de rest onder de indruk van de usual suspects: stijn, superfly, koot, robrock (die archtop!), woml, javaca en ik vergeet er nog.
En die thinline voor dochter aaron klinkt dus officieel geweldig.
niek, je bent je stijntoetsen vergeten, stijn bedankt voor de toets :)

niekb
6 juni 2010, 21:59
ok, we zijn niet verbaasd dat gitaarbouwer al snel een idee had wie hij moest contacteren

Had fun: was de lange rit waard. Relaxte sfeer.

Ja charlotte kan zowat alles, alleen foto's trekken is wat minder, want die LP is in het echt heel stuk mooier. de zwaarden en verlichting halen de klasse wat weg voor mij, maar ondanks dat: een juweeltje.

Voor de rest onder de indruk van de usual suspects: stijn, superfly, koot, robrock (die archtop!), woml en ik vergeet er nog.
En die thinline voor dochter aaron klinkt dus officieel geweldig.
niek, je bent je stijntoetsen vergeten, stijn bedankt voor de toets :)

Ik weet het.. ik heb m al bericht gedaan.
We hadden meteen kofferbak handel moeten voeren toen we de auto's naast elkaar parkeerden.. Teveel indrukken denk ik, dan wil de bovenkamer wel eens wat chaotisch worden :soinnocent:

Nagramoth
6 juni 2010, 22:01
Heb wel een idee van wie hij is
Tja, want laat de Aaronphone nou net de minst herkenbare gitaar wezen... ;)

Toffe dag gehad. Ik heb niet iedereen gezien of gesproken (moest nog naar een familie-feestje), maar ik heb iig handje kunnen schudden met Yoshida, Cocobolo, Barno, A. Stonebeat, Charlotte, Niekb en McVenco.

Zeer inspirerend allemaal, maar de "Jippie" van Woml was inderdaad eenzame klasse. Wat een prachtgitaar zeg... :lovelove:

Gitaarbouwer
6 juni 2010, 22:25
Er is een kort verslag toegevoegd aan de site + heel veel fotoooooooooos!!! www.gitaarbouwersmeeting.nl (http://www.gitaarbouwersmeeting.nl)

superfly
6 juni 2010, 22:32
Ach en deze zijn ook nog wel leuk

sfeerplaatje
http://lh4.ggpht.com/_R9kcoESZBVw/TAwE3pA5gLI/AAAAAAAAEOE/d6J3lVoN9kg/s400/IMG_1746.JPG

Chris was echt niet de stoppen. Wedstrijd rozetje infrezen op je knieen.

http://lh5.ggpht.com/_R9kcoESZBVw/TAwE4bo7pOI/AAAAAAAAEOQ/gr0LU6cu1cc/s400/IMG_1773.JPG

superfly
6 juni 2010, 22:35
Prof. Aaron aan het werk.

http://lh4.ggpht.com/_R9kcoESZBVw/TAwGIqrpsuI/AAAAAAAAEOs/PU_jZyB-6tI/s400/IMG_1774.JPG

Raikko
6 juni 2010, 23:11
Het was leuk vandaag! Nog een hele tijd staan praten met Robrock, leuk! Ik heb veel opgestoken en ook nog een paar spulletjes gekocht voor mijn projectje. Nou kunnen we weer verder met de opgedane ervaringen! En ik sta op de foto!:crazyhappy:

Yoshida
7 juni 2010, 07:23
Jammer dat ik een paar bekenden gemist heb! Volgende keer zeker naamkaartjes met bij voorkeur het Gitaarnet logo. En n secret handshake. En een codewoord! :p

hassent
7 juni 2010, 08:52
Wat ons betreft ook weer super gezellige en geslaagde dag. Leuke om weer eens de gezichten achter de GN'rs te zien. Dikke pluim voor de organisatie!

Cocobolo
7 juni 2010, 10:29
Ik/wij hebben ook enorm genoten van gisteren. Geweldige leuke dag gehad, en de organisatie wil ik heel erg bedanken. De locatie is perfect en heel sfeervol.

Het was voor ons leuk om een keer een stand te hebben maar daardoor heb ik helaas te weinig rond kunnen lopen om met iedereen bij te kletsen/kennis te maken en uitgebreid van de prachtige bouwsels te genieten. Erg jammer om bijvoorbeeld niet even bij Woml met z'n Jippie uitgebreid te kunnen praten, of bij Barno, Aaron, Charlotte, Javaca, Stijn en ga maar door.
Ook had ik nog een lijstje van materiaal dat ik had willen kopen maar het is er niet van gekomen. Volgende keer ben ik absoluut weer van de partij maar ik denk dat ik dan lekker bij de ander bouwers ga staan met een paar nieuwe gitaren...ik ben al aan het fantaseren waar ik nu aan ga beginnen (nog wel eerst even de mini perfectioneren en intoneren) :):):)).

LaurentB
7 juni 2010, 17:36
Ja, het was leuk. Was de bouwer van die lichtgekleurde jazzgitaar die Eltjo testte trouwens een gitaarnetter? Daar zat ik echt met mijn kin op de grond bij te kijken, het was zijn eerste project nota bene! Zag er prachtig uit en klonk prachtig.

Yoshida
7 juni 2010, 18:38
Ja, het was leuk. Was de bouwer van die lichtgekleurde jazzgitaar die Eltjo testte trouwens een gitaarnetter? Daar zat ik echt met mijn kin op de grond bij te kijken, het was zijn eerste project nota bene! Zag er prachtig uit en klonk prachtig.

Was dat die ene bouwer die een cursus had gevolgd en naar eigen zeggen maar wat zat te rotzooien? Prachtding!

Er waren veel eerstelingen trouwens waarvan ik erg onder de indruk was. Relatief erg veel akoestisch viel me op.

LaurentB
7 juni 2010, 18:56
Was dat die ene bouwer die een cursus had gevolgd en naar eigen zeggen maar wat zat te rotzooien? Prachtding!

Er waren veel eerstelingen trouwens waarvan ik erg onder de indruk was. Relatief erg veel akoestisch viel me op.

Ja precies, die! Hij was tamelijk verlegen met alle lof, dat was ook zo grappig.

Woml
7 juni 2010, 20:03
Ja sorry, ik kan het niet helpen... daar heb ik wel vaker last van...

Maar het is wel zo! Mijn eerste twee projecten zijn echt niet om over naar huis te schrijven. Dit was de eerste serieuze, en als je gedurende het hele proces op je vingers gekeken wordt of alle stapjes wel goed gaan, komt er ook wat goeds uit! Zegt meer over de kwaliteit van de cursus dan over die van mij :sssh:

Yoshida
7 juni 2010, 20:12
Ja sorry, ik kan het niet helpen... daar heb ik wel vaker last van...

Maar het is wel zo! Mijn eerste twee projecten zijn echt niet om over naar huis te schrijven. Dit was de eerste serieuze, en als je gedurende het hele proces op je vingers gekeken wordt of alle stapjes wel goed gaan, komt er ook wat goeds uit! Zegt meer over de kwaliteit van de cursus dan over die van mij :sssh:

Ja welke cursus was dat eigenlijk? Ik zou er wel wat voor over hebben om die ook te doen.
En als je een keer eigen ideeen hebt hoop ik van harte dat je zo door blijft rotzooien ;)

LaurentB
7 juni 2010, 20:17
Ja sorry, ik kan het niet helpen... daar heb ik wel vaker last van...

Maar het is wel zo! Mijn eerste twee projecten zijn echt niet om over naar huis te schrijven. Dit was de eerste serieuze, en als je gedurende het hele proces op je vingers gekeken wordt of alle stapjes wel goed gaan, komt er ook wat goeds uit! Zegt meer over de kwaliteit van de cursus dan over die van mij :sssh:

Ahaaa, dat was jij! Ik heb je nog gevraagd na afloop van de presentatie bij Eltjo of jouw gitaar meedeed aan de uitverkiezing.
Ik heb een Stewmac kit gebouwd, en heb dus een (slechts globaal) idee van wat erbij komt kijken. Ik vond het een prachtig instrument, en al helemaal toen we hem ook nog eens te horen kregen. Wat een prachtig, ouderwets geluid!!

Woml
7 juni 2010, 20:26
Ja welke cursus was dat eigenlijk? Ik zou er wel wat voor over hebben om die ook te doen.


Het was nogal een deftige cursus, bij Richard Heeres. Een-op-een les, dus alle aandacht. Ik weet niet wat je er voor over zou hebben, maar er is dus weer een plaatsje vrij aan het komen ;) (sorry, spam!)


Ahaaa, dat was jij! Ik heb je nog gevraagd na afloop van de presentatie bij Eltjo of jouw gitaar meedeed aan de uitverkiezing.
Ik heb een Stewmac kit gebouwd, en heb dus een (slechts globaal) idee van wat erbij komt kijken. Ik vond het een prachtig instrument, en al helemaal toen we hem ook nog eens te horen kregen. Wat een prachtig, ouderwets geluid!!

Dank, dank, dank! Ik denk dat ik kan zeggen "Ahaaa, dat was jij!" maar ik weet het niet helemaal zeker. Ik heb die vraag wel een paar keer gehad :D
Maar ik vond het toch ergens niet netjes om mee te doen met een ding dat ik onder zulke zware begeleiding heb gemaakt.

LaurentB
7 juni 2010, 20:29
Het was nogal een deftige cursus, bij Richard Heeres. Een-op-een les, dus alle aandacht. Ik weet niet wat je er voor over zou hebben, maar er is dus weer een plaatsje vrij aan het komen ;) (sorry, spam!)



Dank, dank, dank! Ik denk dat ik kan zeggen "Ahaaa, dat was jij!" maar ik weet het niet helemaal zeker. Ik heb die vraag wel een paar keer gehad :D
Maar ik vond het toch ergens niet netjes om mee te doen met een ding dat ik onder zulke zware begeleiding heb gemaakt.

Ik zag jou bij de workshop van 1 uur. Maar dat is wel een correcte overweging van je, dat wel. Niettemin heb je nu een prachtig instrument, waar ik in de winkel meerdere duizenden euro's voor zou verwachten te moeten betalen. :)

Gitaarbouwer
7 juni 2010, 20:43
Wie is de eigenaar van deze gitaar? Een gitaarnetter? Heeft iemand een nickname voor me? Kan deze persoon zich even bij mij melden?

gitaarbouwersmeeting@hotmail.com

http://www.xs4all.nl/~a160999/gitaarbouwersmeeting/2010/album/photos/rsz_29.jpg

LaurentB
7 juni 2010, 21:02
Die klonk goed hè, dat was mij opgevallen.

Gitaarbouwer
7 juni 2010, 21:34
Die klonk goed hè, dat was mij opgevallen.

Ik moet bekennen dat ik zondag geen enkele gitaar heb bespeeld. Ben altijd als de dood dat ik ergens tegenaan bots en de gitaar beschadig.... Ik laat het daarom liever aan een ander over:)

G.G.
7 juni 2010, 21:47
Was zeker gezellig. Veel oude en nieuwe bekenden gezien.

Na 2006, 2008 en 2010 is het wachte op 2012. Ik zal er zijn.

Organisatie, bedankt!

Yoshida
7 juni 2010, 21:52
Was zeker gezellig. Veel oude en nieuwe bekenden gezien.

Na 2006, 2008 en 2010 is het wachte op 2012. Ik zal er zijn.

Organisatie, bedankt!

Voor de wereld vergaat wil ik iets laten zien waar ik wel trots op ben, hm theoretisch moet ik er nog een stuk of 3 kunnen maken ;)

jan jansen
7 juni 2010, 21:57
[/QUOTE]

Ik moet zeggen dat de organisatie perfect geregeld was net als 2 jaar geleden.
Waar ik nog niemand over heb gehoord is het aanbod van zelfbouw gitaren.Het meeste wat ik heb gezien was accoustisch en maar weinig electrische gitaren,dat vond ik jammer.(tja ik had zelf ook niets mee....)

Ik heb links en recht wat foto`s gemaakt en die post ik binnenkort wel eens,

JJ

Javaca
7 juni 2010, 22:05
Ik ben m'n Aaronphone vergeten in de auto te laden. Stom, teveel opgegaan in geklets zeker. Of iets als: 4 of 5 gitaren, is allebei veel, dat merk je niet ;)
Die naam doet me onwillekeurig toch aan dit instrument denken... ;):makeup:
http://www.iict.ch/Tcom/HomePages/MJN/Projets/gaffophone.jpg

Heb een erg gave dag gehad. Heel veel mensen gezien en gesproken, oude bekenden, nieuwe bekenden, onbekenden.
Inmiddels voelt de dgbm als een oude jas, als je hem aandoet is het meteen vertrouwd. :hippie: :grouphug:

Jammergenoeg van Woml enkel bewust de gitaar gezien. Ook Chris CMW niet herkend. Volgende keer idd verplicht de labeltjes met forumnamen, en een forumgroepsfoto!

Wat van mijn foto's (niet denderend, heb net een nieuw cameratje, dat is wennen).

http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/2009-10/dgbm%202010/DSC00002.jpg
's Morgens om 8 uur...

http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/2009-10/dgbm%202010/DSC00005.jpg

Javaca
7 juni 2010, 22:14
http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/2009-10/dgbm%202010/DSC00006.jpg
M'n eigen stand. Links Chris Verhoeven.

http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/2009-10/dgbm%202010/DSC00008.jpg
Eltjo, Stijn en Febo

http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/2009-10/dgbm%202010/DSC09122.jpg

http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/2009-10/dgbm%202010/DSC09130.jpg
De kleintjes. (Helaas wat minder dan gehoopt)

http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/2009-10/dgbm%202010/DSC09134.jpg
M'n collega Maarten probeert een van Karels gitaren.

http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/2009-10/dgbm%202010/DSC09135.jpg
Charlotte's stand

http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/2009-10/dgbm%202010/DSC09138.jpg
Aan het einde...

Er zijn ongetwijfeld nog meer foto's. Post ze!!!

DaanW
7 juni 2010, 22:19
Ik heb zo te zien wel weer wat gemist :(
helaas had ik wat anders die dag (net zoals de vorige 2 keren :S ).

Volgende keer ben ik er zéker bij.


Als ik dat setje kleine gitaren zo zie... is het niet leuk om dat hele idee van "we bouwen allemaal een ...." uit te bouwen voor de volgende keer? Zoals ze op tdpri wel eens die 100 dollar builds hebben.

aaronstonebeat
7 juni 2010, 22:22
Die naam doet me onwillekeurig toch aan dit instrument denken... ;):makeup:
http://www.iict.ch/Tcom/HomePages/MJN/Projets/gaffophone.jpg



Dat was ook een absolute inspiratiebron :rockon:

aaronstonebeat
7 juni 2010, 23:28
Ruim een dag later kan ik de indrukken iets beter overzien. Ik vond het geweldig dat de stoelen bezet waren bij mijn praatje; dank aan allen voor de aanwezigheid en interesse :ok:
Achteraf bedenk ik dat ik veel dingen niet heb verteld die ik wel had willen en kunnen vertellen; je begrijpt iets pas echt als je het ook uit kunt leggen. Maar in de hoop dat ik enigszins samenhangend wat informatie heb kunnen overbrengen, ben ik erg blij deze eerste gelegenheid te hebben gehad om mijn gedachten voor een publiek te formuleren.

Een eer en een genoegen :cheerup: Voor mijzelf was het uiterst leerzaam.

Perfect georganiseerd ook. Geweldig om te ervaren dat er achter een internetgemeenschap als deze gewoon hardwerkende, enthousiaste en toegewijde mensen schuilen :ok:

Javaca
8 juni 2010, 06:12
Als ik dat setje kleine gitaren zo zie... is het niet leuk om dat hele idee van "we bouwen allemaal een ...." uit te bouwen voor de volgende keer? Zoals ze op tdpri wel eens die 100 dollar builds hebben.
Ik speel ook met die gedachte.
Er zijn zo veel mogelijkheden. Het was wel opgezet als ludieke actie, zou het niet gaan uitbouwen in de zin van meer categorieën en prijzen. Er zijn al 2 wedstrijden met 6 prijzen vanuit de DGBM.

Wazakindjes
8 juni 2010, 09:01
Het was leuk vandaag! Nog een hele tijd staan praten met Robrock, leuk! Ik heb veel opgestoken en ook nog een paar spulletjes gekocht voor mijn projectje. Nou kunnen we weer verder met de opgedane ervaringen! En ik sta op de foto!:crazyhappy:

Teehee. Ik stond er lekker gezellig bij. :3 Dus dat heb ik ook even mooi meegepikt. =D En die gitaar van Charlotte, damn. O.o En volgens mij heb ik ook nog de Aaronphone gezien. :3

Alleen mijn achterkant staat op de foto. D: Nouja, volgende keer beter. :3

Yoshida
8 juni 2010, 09:19
Teehee. Ik stond er lekker gezellig bij. :3 Dus dat heb ik ook even mooi meegepikt. =D En die gitaar van Charlotte, damn. O.o En volgens mij heb ik ook nog de Aaronphone gezien. :3

Alleen mijn achterkant staat op de foto. D: Nouja, volgende keer beter. :3

Ja en ik zit op een foto naast Charlotte in geekmode te luisteren naar het verhaal van Eltjo, met gitaar vol in het zicht. :)
http://lh3.ggpht.com/_R9kcoESZBVw/TAvp9uC1JvI/AAAAAAAAENk/0oUP-gAt4eM/s400/IMG_1736.JPG

Wazakindjes
8 juni 2010, 09:21
Volgens mij zat je daar zo: "Toffe shit *drool*". Of niet? :3

Yoshida
8 juni 2010, 10:16
Volgens mij zat je daar zo: "Toffe shit *drool*". Of niet? :3

Meer zo van 'ik kan me niet voorstellen dat dat iemand's eerste zelfbouwer is'. En voor het overige klopt dat inderdaad aardig :)

DaanW
8 juni 2010, 10:59
Ik speel ook met die gedachte.
Er zijn zo veel mogelijkheden. Het was wel opgezet als ludieke actie, zou het niet gaan uitbouwen in de zin van meer categorieën en prijzen. Er zijn al 2 wedstrijden met 6 prijzen vanuit de DGBM.

Nee idd, niet perse als nieuwe categorie, maar gewoon als een soort van "bouwopdracht" . Dus niet om prijzen, maar puur voor de lol van het bouwen ervan.