PDA

View Full Version : Klittenband pedaltrain laat los?



the sure thing
8 februari 2010, 20:40
Hallo,

Ik heb 2 maanden geleden de pedaltrain gekocht en ben er super tevreden mee. MAAR.... het bijgeleverde klittenband laat los van de metalen "banen" van de pedaltrain!!! Is op zich vreemd, want het lijkt mega te plakken (althans: aan mijn pedaaltjes en mijn vingers :)). Maar het laat dus weer van de pedaltrain los als ik pedaaltjes eraf trek. Nog meer mensen met deze klacht?

Comfortably Daniel
8 februari 2010, 20:44
hmm...vreemd.:dontgeti: Ik heb er in elk geval geen last van. Heb je 'm wel van te voren ontvet?

Ferraririk
8 februari 2010, 20:50
Maar het laat dus weer van de pedaltrain los als ik pedaaltjes eraf trek

Is dat niet de hele bedoeling dat als je een pedaal eraf wil halen, dat hij dan niet vast blijft zitten ? :dontgeti:

rocker_71
8 februari 2010, 21:05
LOL.
Als ik een pedaaltje eraf wil halen, doe ik dat altijd met een spatel.
Anders trek je alles los enzo.

Misschien een tip.

http://www.dutchoutdoorcooking.nl/images/accessoires/spatel.jpg

the sure thing
8 februari 2010, 21:32
Is dat niet de hele bedoeling dat als je een pedaal eraf wil halen, dat hij dan niet vast blijft zitten ? :dontgeti: Ja Grappig :( De ene kant van het klittenband moet op het pedaal blijven zitten en de andere op de pedaltrain. Bij mij trek ik met het pedaal ook het klittenband van de pedatrain mee.

Nielsje
8 februari 2010, 21:36
Het kan zijn, dat je de klittenband op de pedaltrain hebt geplakt, terwijl die niet goed vetvrij was. Dan kan het loskomen.

Zelf nooit problemen. Hoeveel van die meuk plak je onder je pedalen? Ik heb per 'normaal' pedaal (DLS, Tonepress, diablo, etc) vier kleine hoekjes zitten, met een totale maximale oppervlakte van 6~8 cm2 als ik het zo bekijk. Dat is voor mij écht genoeg.

vinni
9 februari 2010, 18:26
Ik heb nog nooit klitteband gebruikt.

Op mijn Pedaltrain/2 gebruik ik Autotape om de pedalen te bevestigen.
Geloof me.....dat laat echt niet los.

Vinni

Fuhgawz
9 februari 2010, 18:57
Ik heb nog nooit klitteband gebruikt.

Op mijn Pedaltrain/2 gebruik ik Autotape om de pedalen te bevestigen.
Geloof me.....dat laat echt niet los.

Vinni

Soms wil je juist dat het loslaat, zodat je pedalen kunt wisselen. Ik heb zelf nooit problemen gehad met de kleefkracht van het klittenband van PedalTrain. En ik heb toch al redelijk wat pedalen veranderd / verplaatst.


Het kan zijn, dat je de klittenband op de pedaltrain hebt geplakt, terwijl die niet goed vetvrij was. Dan kan het loskomen.

Dit kan mogelijk de oorzaak zijn. Gewoon het klittenband vastlijmen met stevige lijm. Ik neem tenminste aan dat het klittenband op de plank zelf toch 'voor altijd' daar hoort te blijven zitten.


Zelf nooit problemen. Hoeveel van die meuk plak je onder je pedalen? Ik heb per 'normaal' pedaal (DLS, Tonepress, diablo, etc) vier kleine hoekjes zitten, met een totale maximale oppervlakte van 6~8 cm2 als ik het zo bekijk. Dat is voor mij écht genoeg.

Ik plak altijd een hele strip over een Phase90-formaat pedaal. Dus breedte hou ik van de rol aan, voor lengte neem ik iets minder dan de lengte van het pedaal zelf. Bijna de hele onderkant is dan bedekt. Voor Phase100-formaat pedalen plak ik twee strips. Eentje over de breedte aan de bovenkant en eentje over de breedte aan de onderkant. Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om er minder op te doen.

Dude
9 februari 2010, 19:26
Als je de makers van pedaltrain (kan ff niet op de naam komen) vriendelijk mailt met een fotootje sturen ze je zo een nieuwe vooraad klitteband op, way better dan de troep die je bij de gemiddelde hobbyzaak koopt

the sure thing
15 februari 2010, 23:01
Als je de makers van pedaltrain (kan ff niet op de naam komen) vriendelijk mailt met een fotootje sturen ze je zo een nieuwe vooraad klitteband op, way better dan de troep die je bij de gemiddelde hobbyzaak kooptHa Dude, dank voor je tip! Ik heb ze gemaild en dit kreeg ik als reply:

....,
Thanks for the message and choosing the Pedaltrain.
Sorry about the issue with the velcro. We did have a small run of bad velcro and have been replacing those few that actually got out to our customers.
......

Cool he? Ik krijg nu nieuwe velcro. Service....

EuroCinema
15 februari 2010, 23:07
Cool! Ik gebruik op de mijne trouwens dat spulletje van de hema, supersterk is dat: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2290826&postcount=9533

Mitch
15 februari 2010, 23:33
Nadeel van het Hema spul vond ik dat het wel erg hoog is en als je dan een iets te smalle strook hebt wordt het pedaal een beetje wiebelig. En het zit bijna TE vast, niet normaal...

Les Paul R8
16 februari 2010, 08:47
Ik heb er inderdaad ook wel eens last van gehad met mijn eerste pedaltrain. Ik heb toen bij een creabea winkel klittenband gekocht en dat was perfect.