PDA

View Full Version : Fingerstyle: Cover Andy McKee en eigen werk



ekopp
8 februari 2010, 13:58
Hallo allemaal,

hier een cover van mijn zoon Rigo van For my father van Andy McKee.
http://www.youtube.com/watch?v=AjGzfA0F-PU

Hier zijn eigen nummer Starting;
http://www.youtube.com/watch?v=n23bCH8L33w


Hier zijn eigen nummer Changes;
http://www.youtube.com/watch?v=5Ln4F-jZ1zk


En hier zijn nieuwste nummer It will be allright;
http://www.youtube.com/watch?v=zsafarnItqA

Gr. Erik

Harald
8 februari 2010, 15:33
Hij speelt mooi. Hoe lang speelt Rigo?

Vraag me wel af, waarom post hij niet gewoon zelf?

ekopp
8 februari 2010, 15:44
Hij speelt mooi. Hoe lang speelt Rigo?
Vraag me wel af, waarom post hij niet gewoon zelf?

Dank je. Hij speelt nu bijna 4 jaar, waarvan de laatste 1,5 a 2 jaar serieus.

Ik zal hem wel vragen of hij zich ook wil aanmelden voor dit forum, maar hij heeft al zijn MSN, Youtube, e.d. waarop hij ook volop met de gitaar bezig is. Dan nog al het spelen, dan blijft er weinig tijd over.

Ik post omdat ik erg geïnteresseerd ben in wat hier allemaal te lezen is (en het uitzoekwerk voor Rigo doe naar gitaren, amps, pickups e.d.), gitaar muziek zelf heel mooi vind en het natuurlijk heel leuk vind wat Rigo kan.

Gr. Erik

Harald
8 februari 2010, 15:57
Gaat goed voor die tijd!

M Kactus
8 februari 2010, 16:02
Dank je. Hij speelt nu bijna 4 jaar, waarvan de laatste 1,5 a 2 jaar serieus.

Ik zal hem wel vragen of hij zich ook wil aanmelden voor dit forum, maar hij heeft al zijn MSN, Youtube, e.d. waarop hij ook volop met de gitaar bezig is. Dan nog al het spelen, dan blijft er weinig tijd over.

Ik post omdat ik erg geïnteresseerd ben in wat hier allemaal te lezen is (en het uitzoekwerk voor Rigo doe naar gitaren, amps, pickups e.d.), gitaar muziek zelf heel mooi vind en het natuurlijk heel leuk vind wat Rigo kan.

Gr. Erik

Dan gaat het wel erg vlot! Da's nog niet heel lang, maar hij speelt wel al prima! Als ik de stukjes bekijk, voel ik dat hij ook niets overhaast doet. Het is allemaal klaar voor het opgenomen wordt. Dat zie je soms wel eens anders (ikzelf maak er me ook wel eens schuldig aan, te vlug willen opnemen).

Ook fijn dat je zo mee bent met de hobby/passie van je zoon. Altijd leuk om samen ergens mee bezig te zijn.

ekopp
8 februari 2010, 16:23
Dan gaat het wel erg vlot! Da's nog niet heel lang, maar hij speelt wel al prima! Als ik de stukjes bekijk, voel ik dat hij ook niets overhaast doet. Het is allemaal klaar voor het opgenomen wordt. Dat zie je soms wel eens anders (ikzelf maak er me ook wel eens schuldig aan, te vlug willen opnemen).

Ook fijn dat je zo mee bent met de hobby/passie van je zoon. Altijd leuk om samen ergens mee bezig te zijn.

Hij doet niets overhaast, is zelf heel kritisch op zijn spel. Zijn laatste eigen werk, It will be allright, vind ik, en hij zelf ook, nog niet zuiver genoeg. Zitten nog een beetje veel onzuivere tonen in, maar het was in een week bedacht en gespeeld. Dat verklaart veel. Reden waarom hij het wilde opnemen was ook omdat het aan een meisje opgedragen werd :-)

Dit samen doen is inderdaad heel erg leuk. Geeft een hele leuke band met je zoon als je gemeenschappelijke interesses hebt.

Morgenavond samen naar een optreden van Joe Robinson en Lars de Rijck. beide 18 jaar en 2 super knapen! Daar kijken we allebei dan al maanden naar uit. In april weer naar Tommy Emmanuel, kan ons niet snel genoeg gaan. Dat is echt een fenomeen en iemand die het publiek boeit.

Gr. Erik

Riky
11 februari 2010, 13:00
erg knap! Helemaal voor de vrij korte tijd van spelen.

Perfect is het niet, maar feeling heeft hij.
Ik denk dat hij over twee denkt: wtf wat een easy nummertjes en wat maakte ik toen nog slordige foutjes. Ik denk namelijk dat hij nog aardig wat beter gaat worden.

Met name het laatste nummer klinkt een beetje houterig.
Verder vind ik het zoals gezegd knap en goed klinken.

ekopp
11 februari 2010, 17:29
Perfect is het niet, maar feeling heeft hij.
Ik denk dat hij over twee denkt: wtf wat een easy nummertjes en wat maakte ik toen nog slordige foutjes. Ik denk namelijk dat hij nog aardig wat beter gaat worden.

Met name het laatste nummer klinkt een beetje houterig.
Verder vind ik het zoals gezegd knap en goed klinken.
Dank je!

Het laatste nummer heeft Rigo in 1 week bedacht en opgenomen. Eigenlijk te snel opgenomen, maar hij wilde graag zijn nieuwe gitaar op youtube hebben. Normaal is hij veel kritischer. Zelfs soms te kritisch voor zijn leeftijd. Maar in principe een goede eigenschap voor een gitaarartiest (dat wil hij namelijk worden).

Gr. Erik

DTmaster
24 februari 2010, 00:40
hey lekker hoor,

Wat voor gitaar en snaren gebruik je.


Gr DTmaster

ekopp
26 februari 2010, 15:09
hey lekker hoor,

Wat voor gitaar en snaren gebruik je.


Gr DTmaster

Het is mijn zoon die speelt.
Het nummer "It will be allright" speelt hij op zijn Cole Clark FL2A met, volgens mij, Elixer nanoweb Light. De andere nummers zijn op een Ibanez Concord 671 Vintage met dezelfde merk/soort snaren, maar die is nu ingeruild op de Cole Clark.

Gr. Erik

harrie-beton
26 februari 2010, 16:09
Zo te horen neem je audio en video apart op. Audio klinkt keurig maar door de beroerde video (slechte camera, slecht licht en slechte FPS) zie je bijna niet of hij echt speelt op dat het een McKee cd is die mee draait.

berkayb
26 februari 2010, 16:19
Upcoming artist hm :crazyhappy:?

Ik vind 't echt heel cool, fingerstyle is wel leuk zo nu en dan :ok:

ekopp
1 maart 2010, 16:29
Zo te horen neem je audio en video apart op. Audio klinkt keurig maar door de beroerde video (slechte camera, slecht licht en slechte FPS) zie je bijna niet of hij echt speelt op dat het een McKee cd is die mee draait.
Rigo, mijn zoon dus, neemt het wel zelf en gelijk op, maar het beeld gaat via een webcam en het geluid via een pod naar de pc en Audacity. Daarom het grote verschil. Betere (film)apparatuur heeft hij nog niet, tot zijn grote ergernis!!
Pas een Colo Clark FL2A gekocht, dus het geld van de sponsor (ik dus) is ook even op.
De kwaliteit scheldt hij zelf ook op. Hij moet nu mp3's opsturen voor een auditie voor school en filmpjes voor het voorprogramma van Andy McKee. Dat 1e zal niet zo'n probleem zijn (alhoewel hij het geluid ook matig vind), maar die filmpjes daar baalt hij ook van.

Iemand een tip om dat beeld beter te krijgen??? De webcam is wel met video resolutie.

Erik

harrie-beton
1 maart 2010, 18:07
Beter beeld kan door twee dingen te doen. Bij een camera gaat het om licht en contrast. Geen licht van achteren dus maar licht van voren op de gitaar gericht. Camera ook dichterbij het object, in dit geval de hals.

Als je direct opneem in een video programma kan je volgens mij de webcam en het audiospoor direct kiezen, dan hoef je achteraf niets meer te combineren.

HvV
1 maart 2010, 19:25
Niet mijn genre, maar erg goed gespeeld gezien ook de tijd dat hij bezig is met gitaarspelen. Hij heeft er zeker gevoel voor en dat legt ie ook in zijn spel. Wat de clips betreft, zo te zien is er maar weing daglicht voorhanden of zijn ze s'avonds opgenomen? Dan ga je frames missen en zelfs de beste sync met je audio gaat dat niet meer goed maken. Met de audio zit het wel goed maar ik zou toch de aanschaf van een betere camera overwegen.

ekopp
2 maart 2010, 16:01
Het is een zolderkamer, dus inderdaad weinig daglicht. Ook neemt hij meestal 's avonds op omdat hij overdag naar school moet. Ik zal het doorgeven van het licht. De webcam is redelijk goede kwaliteit met video resolutie, dus zou in principe goed op moeten kunnen nemen. Het licht is de grote boosdoener.

Achteraf combineren doet hij ook niet, het gaat in 1 opname.

Met dat licht gaan we eens experimenteren.

Bedankt,

Erik.