PDA

View Full Version : Engl Powerball (1 of 2)



dennie2002
8 februari 2010, 12:09
Luitjes,

na veel lezen over de Engl powerball ben ik toch erg enthousiast geworden. Ik heb al eens over de combo's kunnen spelen en de sound is gewoon helemaal mijn ding. Maar, nu kom ik overal de Engl E645 tegen, maar op Thomann de Powerball 2 versie. Hier is echter niets over te vinden op engl-amps.com zelf.

Weet iemand hier wat over?
http://www.thomann.de/nl/engl_powerball_ii_e645_2.htm
http://www.thomann.de/nl/engl_powerball_e645.htm

Via Thomann is er een bundle beschikbaar, iemand daar ervaring mee?
http://www.thomann.de/nl/engl_powerball_e645_bundle_3.htm

Ik hoor het wel, alle advies is welkom! :D

Orpheo
8 februari 2010, 12:27
je...moet...testen! ik vind de pb2 beter. minder gruizig,beter af te stellen,iets meer kloten. hij gaat meer naar de ouwe savage special edition,maar dan met t powerballsausje,en niet de savage.

de bundles,wat zou daar mis mee zijn? als t bij toeval is wat je wilt,is t n mooie deal,anders is t minder.ikzelf zou n totaal andere kast kiezen...

dennie2002
8 februari 2010, 13:46
Thanks, maar ik kan die powerball 2 nie vinden in de omgeving.. Rockpalace heeft die 1e versie staan. Ik zie wel dat die II versie meer knoppen heeft en wellicht meer instelmogelijkheden. Waar heb je die II geprobeerd?

Marc Oblivian
8 februari 2010, 14:15
Ik denk dat hij de 'verbeterde' versie van de oorspronkelijke versie bedoelt.
Je hebt dus de eerste versie, de aangepaste variant daarvan (betere noisegate, wat andere gainstructuur) en de nieuwste versie (andere kleur frontplate, midboost en dergelijke).
De laatste is vrij recent en volgens mij nog niet in Nederland verkijgbaar.

caliban
8 februari 2010, 18:58
Er is echt heel weinig informatie over de nieuwe versie. Hoort een beetje bij de Fireball100 denk ik.

dennie2002
9 februari 2010, 08:00
Wellicht is het nog een betere versie van de huidige powerball ;) Ik heb gemaild met Engl, ben benieuwd.

Marc Oblivian
9 februari 2010, 09:37
Misschien dat Guitarking hem binnenkort op voorraad heeft. Die hadden de nieuwe Fireball ook redelijk vlot binnen.

caliban
9 februari 2010, 10:12
Het is dan ook een vrij geweldige winkel hč :)

Boekel Amps
9 februari 2010, 17:34
De nieuwe Powerball is nog niet leverbaar.
Ik heb de importeur net gebeld en volgens ENGL zit er totaal geen sound verschil tussen de 2 versterkers.
Ik heb de powerball al een tijdje geleden besteld en ging hem als 1e in Nederland krijgen.
Hij word wel iets duurder maar natuurlijk...hij heeft ook iets meer functies.
Overigens zijn de verwachtingen dat er na deze versterker geen prijsverschillen meer zijn tussen Duitsland en Nederland met Engl.

Verder wil ik me niet te veel bemoeien met wat hier gezegt word omdat het dan als spam overkomt....maar als je een powerball koop, ga dan niet voor een harley benton cab, maar ga eens testen en vergelijken enkoop meteen een goede cab erbij... Jammer van de mooie powerball anders. en het is namelijk wel een groot gedeelte van je sound.

Succes !

Orpheo
9 februari 2010, 17:39
De nieuwe Powerball is nog niet leverbaar.
Ik heb de importeur net gebeld en volgens ENGL zit er totaal geen sound verschil tussen de 2 versterkers.
Ik heb de powerball al een tijdje geleden besteld en ging hem als 1e in Nederland krijgen.
Hij word wel iets duurder maar natuurlijk...hij heeft ook iets meer functies.
Overigens zijn de verwachtingen dat er na deze versterker geen prijsverschillen meer zijn tussen Duitsland en Nederland met Engl.

Verder wil ik me niet te veel bemoeien met wat hier gezegt word omdat het dan als spam overkomt....maar als je een powerball koop, ga dan niet voor een harley benton cab, maar ga eens testen en vergelijken enkoop meteen een goede cab erbij... Jammer van de mooie powerball anders. en het is namelijk wel een groot gedeelte van je sound.

Succes !

+1. dat advies kreeg ik bij jullie in de winkel vorig jaar, toen ik m'n SE kocht (uhm... eind 2008, niet 2009), en ik ben nog steeds blij dat ik de juiste cab kocht. klinkt stukken beter dan welke cab dan ook. alsof die 2 gewoon bij elkaar horen :P

caliban
9 februari 2010, 18:04
Cabinet is inderdaad heel veel van je sound. Hoor ik in het verschil tussen de Crate en Orange, beide prima, maar anders zeker wel.

Ik heb zelf nooit over die HB gespeeld, maar even afgaande op enkele clipjes (die van fearedSE oid op youtube), klinkt die ook zeker niet mis, maar dat kan door post-recording komen.

Orpheo
9 februari 2010, 18:17
ik heb net weer even gespeeld op de SE, maar eigenlijk is 't een oneerlijk vergelijk. de SE buldozer't over de sovereign heen :makeup: in tone, vibe, features, in alles eigenlijk:crazyhappy: idem dito met de JCM/JMP :P volgens mij staat ie op de nominatie om verkocht te worden. tenzij ik n speaker vind die echt de sound smoother maakt, en dat maffe midhoog en hoog egaler maakt.

caliban
9 februari 2010, 18:26
De Sovereign?

Orpheo
9 februari 2010, 18:48
De Sovereign?

ja, de sovereign. de se of de marshall verkopen? geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt ;)

dennie2002
10 februari 2010, 11:45
De nieuwe powerball is dus al te koop bij thomann. Maar ik wacht wel ff tot deze in NL beschikbaar is.

Ik wil zowiezo voor een 2x12 gaan. Welke dat wordt, moet dan maar even blijken :)

Boekel Amps
9 maart 2010, 18:01
Nou wil ik niet spammen... Maar aangezien ik eerder heb gepost wil ik toch voorzichtig zeggen dat ik zojuist telefoon heb gehad van Engl dat er 4 nieuwe powerball's beschikbaar komen en dat deze komende week geleverd worden. dan komen er pas weer een paar eind april. Mochten mensen het leuk vinden wil ik het vergelijk oude/nieuwe powerball wel maken en hier even een berichtje over posten tenzij er mensen zijn die dit te veel spam en reclame maken vinden dan zie ik er vanaf... Ik hoor het graag. Bij te veel commentaar op dit bericht zal ik ook dit bericht verwijderen wegens spam...... Bedankt !

macwilliams
9 maart 2010, 18:41
Zo jammer dat jullie zo ver weg zitten.

caliban
9 maart 2010, 22:07
Nou wil ik niet spammen... Maar aangezien ik eerder heb gepost wil ik toch voorzichtig zeggen dat ik zojuist telefoon heb gehad van Engl dat er 4 nieuwe powerball's beschikbaar komen en dat deze komende week geleverd worden. dan komen er pas weer een paar eind april. Mochten mensen het leuk vinden wil ik het vergelijk oude/nieuwe powerball wel maken en hier even een berichtje over posten tenzij er mensen zijn die dit te veel spam en reclame maken vinden dan zie ik er vanaf... Ik hoor het graag. Bij te veel commentaar op dit bericht zal ik ook dit bericht verwijderen wegens spam...... Bedankt !

Ik heb hier helemaal geen probleem mee :). Jullie zijn bij mijn weten de enige winkel in Nederland die een relevante hoeveelheid amps hebben staan om echt een goed vergelijk te kunnen doen, dus...

Marc Oblivian
10 maart 2010, 10:52
Ik ben ook wel benieuwd. Gewoon posten zeg ik (misschien wat soundclipjes daarvan maken of filmpjes:-).

dennie2002
10 maart 2010, 14:27
Post maar :)

caliban
10 maart 2010, 18:47
Ik ben ook wel benieuwd. Gewoon posten zeg ik (misschien wat soundclipjes daarvan maken of filmpjes:-).

Dat zou cool zijn

Boekel Amps
11 maart 2010, 11:44
Ik ga kijken of ik in ieder geval een review kan maken tussen de oude en nieuwe powerball...
Geluids fragmenten en filmpjes moet ik even kijken maar ik ga het proberen...

caliban
11 maart 2010, 11:58
Ik ga kijken of ik in ieder geval een review kan maken tussen de oude en nieuwe powerball...
Geluids fragmenten en filmpjes moet ik even kijken maar ik ga het proberen...

Als je hulp nodig hebt, :)

Marc Oblivian
11 maart 2010, 13:28
Reampen zeg ik! heheh

Boekel Amps
19 maart 2010, 16:07
Marc, moeten we een dagje van maken ;)


Ik heb helaas vandaag vernomen dat de powerball 2 een weekje of 1-2 op zih laat wachten... Engl is erg druk voor de Messe ( komende week) en ze zijn nog met iets nieuws bezig wat daar voor het eerst te zien zal zijn. En dat heeft nu even voorrang.

Ze komen wel met iets leuks.....Ik zal het volgende week hierw el even laten weten.... Nu mag ik nix zeggen helaas :D:D.

caliban
19 maart 2010, 17:05
Marc, moeten we een dagje van maken ;)


Ik heb helaas vandaag vernomen dat de powerball 2 een weekje of 1-2 op zih laat wachten... Engl is erg druk voor de Messe ( komende week) en ze zijn nog met iets nieuws bezig wat daar voor het eerst te zien zal zijn. En dat heeft nu even voorrang.

Ze komen wel met iets leuks.....Ik zal het volgende week hierw el even laten weten.... Nu mag ik nix zeggen helaas :D:D.

Ook geen mini-tipje van de sluier? Desnoods langs pm oid :D :)

Boekel Amps
19 maart 2010, 19:37
:D nou ga ik mensen nieuwschierig maken :D :D ...... Kzeg alleen dat je nix groots ofzo moet verwachten...... :D

Steven Otto
19 maart 2010, 19:39
Tube Toner pt.2? :crazyhappy:

caliban
19 maart 2010, 20:25
:D nou ga ik mensen nieuwschierig maken :D :D ...... Kzeg alleen dat je nix groots ofzo moet verwachten...... :D

200 watt SE dus zeg je

Boekel Amps
20 maart 2010, 10:13
Tube Toner pt.2? :crazyhappy:

Bijna goed .... Het is een samenwerking met Boss ..De Engl Tube Metal Zone !

Neee !! Afwachten :D

caliban
20 maart 2010, 11:45
Bijna goed .... Het is een samenwerking met Boss ..De Engl Tube Metal Zone !

Neee !! Afwachten :D

:seriousf::seriousf:

Gothra
20 maart 2010, 11:51
Nou maak je ons wel erg nieuwsgierig!


Even over die harley&benton cab, ik heb hier een G112 staan. Klinkt zeker niet verkeerd, totdat je wat harder gaat spelen (en dat is dan hard op slaapkamer niveau!) Dan gaat het gewoon ruk klinken. Nou weet ik niet hoe dat zit met de 4x12. Clean komt er overigens prima uit.

caliban
20 maart 2010, 12:04
Laten we allemaal raden wat ENGL gepland heeft.....

guitarguru
20 maart 2010, 12:20
Laten we allemaal raden wat ENGL gepland heeft.....

Lijkt mij simpel. Ze kunnen niet achterblijven, dus het zal wel een mini-topje zijn.. Ik zeg: De Miniball :soinnocent:

caliban
20 maart 2010, 12:29
Of ME, ipv special edition, mini edition :D

Remork1970
20 maart 2010, 12:52
Een basversterker

macwilliams
20 maart 2010, 13:59
ENGL sehr kleiner KLÖTZ?

Gothra
20 maart 2010, 14:14
Een ENGL gitaar?

AART
20 maart 2010, 14:14
De ENGL Schweinball.

Thiez
20 maart 2010, 14:59
Een 5 watt engl ampje?

Remork1970
20 maart 2010, 17:23
Een modeling amp

Ash ketchum
20 maart 2010, 18:19
Een Engl voor basgitaar, (B)engl :rockon:

caliban
20 maart 2010, 23:11
Een modeling amp

In vervolg op de marshall JMD en zo, maar ENGL heeft dacht ik nog nooit iets solidstate gemaakt, terwijl marshall dat wel gedaan heeft, dus zou modelling wel raar zijn.....

Boekel Amps
25 maart 2010, 10:37
Nou, Gisteren naar de beurs geweest en natuurlijk even naar engl gegaan....

De nieuwe Engl is de Gigmaster 15...
2 kanalen, 2 input gains, bass, middle, treble, Lead Volume, Master Volume en Mid boost.

De Demo versie stond op de stand en was de dag eerder pas bespeelbaar gemaakt. Er komt een topje, een combo 1x10 en een 1x10 Kastje.

verkoopprijs van de Head 499, de combo 599, en het kastje 180 ongeveer.
Het is een volledig in duitsland gemaakte top en zal de looks hebben van een kleine Fireball. Helaas zag deze demo versie er niet zo heel mooi uit! Maar het klinkt wel !!!

Ik ga kijken of ik straks wat foto's online kan zetten.

Thiez
25 maart 2010, 10:54
Klinkt veelbelovend! lijkt me erg gaaf

Arvoitus
25 maart 2010, 12:04
Ik ben benieuwd!

Remork1970
25 maart 2010, 16:51
Waar blijven de feauteaus?

caliban
25 maart 2010, 18:20
Spijtig dat de speakers maar 10 inch wezen.. Weet je wat voor sound ze ermee willen?

Steven Otto
25 maart 2010, 18:25
10inch geeft lekker veel punch. :p Ik ben wel benieuwd! Klinkt als de ideale slaapkamer versterker, al is 600 euro aardig aan de prijs.:nervous:

Boekel Amps
26 maart 2010, 21:04
Sorry voor de slechte kwaliteit.. Maar het is in ieder geval iets!

Ik ben ook meer over de powerball teweten gekomen.

Kanaal 1 en 2 zijn het zelfde.
Kanaal 3 is wat minder gain om zo meer een classic rock sound te krijgen.
En het laag is wat strakker gemaakt... Dus ze zeggen dat je de zelfde sounds als de oude kan krijgen.. Alleen dat hij iets veelzijdiger is.....Als ik hem hier heb ga ik het allemaal testen !


Engl 1 (http://www.guitarking.nl/content/images/51babd882106ad76c059be350c407dd6.jpg)
Engl 2 (http://www.guitarking.nl/content/images/80ea418d4312add98107e576ccaf61a7.jpg)
Engl 3 (http://www.guitarking.nl/content/images/56cdafdd9ed27ff2effdd5f567b8122a.jpg)

Thiez
26 maart 2010, 21:15
ziet er erg gaaf uit! misschien over een tijdje wel vervanger voor de blackstar ht-5 die ik nu sinds kort op me kamer heb staan ;)

RoelSmoel
26 maart 2010, 21:58
ziet er erg gaaf uit! misschien over een tijdje wel vervanger voor de blackstar ht-5 die ik nu sinds kort op me kamer heb staan ;)

:nervous:

Vervanger voor de Blackstar?


(natuurlijk moet je dat helemaal zelf weten, maar 600 euro voor een slaapkameramp vind ik wat veel...)

macwilliams
26 maart 2010, 22:32
:nervous:

Vervanger voor de Blackstar?


(natuurlijk moet je dat helemaal zelf weten, maar 600 euro voor een slaapkameramp vind ik wat veel...)

Vind het nog wel meevallen als je er echt goed geluid voor terug krijgt.

caliban
27 maart 2010, 09:24
Ik ben benieuwd hoe die klinkt..

Steven Otto
27 maart 2010, 15:04
http://www.youtube.com/watch?v=8erhlxIEUJk

vanaf 2:00 wordt het interessant.:ok:

3:20
ENGL Bass rack :eek::eek::eek:

Remork1970
27 maart 2010, 15:13
Dus toch een basversterker, wat ik al riep, ha!...

I want my box of goodies!!!!!!!

Thiez
27 maart 2010, 15:56
:nervous:

Vervanger voor de Blackstar?

(natuurlijk moet je dat helemaal zelf weten, maar 600 euro voor een slaapkameramp vind ik wat veel...)

blackstar is nieuw 360 euro voor de head. En deze word nieuwprijs 500. Hij is wat duurder maar hij is ook 15watt schakelbaar naar minder. En net wat meer opties als blackstar.
Ik heb er ook een knipoogje achter staan omdat ik mezelf eerst wil laten overtuigen natuurlijk door dat dingetje.

-----------
Ik vind het versterkertje zeker gaaf. Zeker die knop op de achterkant om hem te switchen naar minder watt en direct mengpaneel. Zeker voordeel dat het 15 watt is, ideaal voor repetitie en thuis ampje. 5 watt blackstar kwam bij mij net te kort op repetitie.

Ook die bassamp van engl ziet er lekker strak uit!

caliban
28 maart 2010, 17:28
Basamp: VET

RoelSmoel
31 maart 2010, 19:28
blackstar is nieuw 360 euro voor de head. En deze word nieuwprijs 500. Hij is wat duurder maar hij is ook 15watt schakelbaar naar minder. En net wat meer opties als blackstar.
Ik heb er ook een knipoogje achter staan omdat ik mezelf eerst wil laten overtuigen natuurlijk door dat dingetje.

-----------
Ik vind het versterkertje zeker gaaf. Zeker die knop op de achterkant om hem te switchen naar minder watt en direct mengpaneel. Zeker voordeel dat het 15 watt is, ideaal voor repetitie en thuis ampje. 5 watt blackstar kwam bij mij net te kort op repetitie.

Ook die bassamp van engl ziet er lekker strak uit!

Beetje late reactie, maar ik verlang op het moment naar hem te testen, na de Powerball en de Fireball getest te hebben:hippie:

Boekel Amps
8 april 2010, 10:21
Jaaa, De nieuwe powerball is zojuist binnen gekomen. Ik ga kijken of ik hem straks even kan testen en een review schrijven.

RoelSmoel
8 april 2010, 11:33
Jaaa, De nieuwe powerball is zojuist binnen gekomen. Ik ga kijken of ik hem straks even kan testen en een review schrijven.

Hey Boekel Amps, weet je ook al meer over de 15 watt Gigmaster van Engl?

caliban
8 april 2010, 12:49
Jaaa, De nieuwe powerball is zojuist binnen gekomen. Ik ga kijken of ik hem straks even kan testen en een review schrijven.

Benieuwd ;)

Marc Oblivian
8 april 2010, 12:51
Ja, en dan ook graag in vergelijking met de oudere versie:-)

Liquid_Metal
8 april 2010, 13:29
Jaaa, De nieuwe powerball is zojuist binnen gekomen. Ik ga kijken of ik hem straks even kan testen en een review schrijven.

Damn, had ik dan toch een week later moeten komen om te testen? :P

Boekel Amps
8 april 2010, 18:08
Damn, had ik dan toch een week later moeten komen om te testen? :P

Tsja...Volgens mij hadden we samen we een doel bereikt waar je voor kwam toch ?? Maar was idd wel leuk geweest als hij er was

Nou, het was vandaag weer enorm druk maar ik heb in mijn pauze even de versterker kunnen proberen.
Dit was wat ik tot nu toe heb kunnen horen. Overigens neem ik deze week een keer de tijd om hem te vergelijken met een "oude" powerball.

De gebruikte setup is:

Powerball 2
Kings-cab 2x12 V30
Monster 1000 speaker kabel.
Monster rock gitaar kabel.
Gibson LP Studio 1992 Ebben toets.

Clean kanaal:

Door dat deze een aparte gain regeling heeft, wat ik de powerball 1 nog gedeeld werd met het crunch kanaal, is deze veel mooier in te stellen. Een net en strakke clean sound kan je er uit krijgen. Een Bright en bottom knop heb je om je clean nog wat aan te passen. Wel worden deze knoppen en de equalizer gedeeld met het Crunch kanaal.
Conclusie van dit kanaal....Beter bruikbaar door losse gain. Net en bruikbaar voor iedere hi gain speler, maar geen waaaanzinnige clean.

Crunch kanaal:

Ik heb mn eq en bright/bottom laten staan en de gain op 11u gezet. Meteen een lekkere crunch. Lijkt iets vloeiender dan bij de P1....maar dat kan ook lijken omdat deze knop waarschijnlijk meteen iets meer gain geeft omdat je er geen clean uit hoeft te halen zoals bij de P1. Lekkere niet te korrelig aanvoelende crunch.
Hierna even de gain 3/4 open gezet en had meteen een redelijk klassieke rock sound .... Hier zou ik wel een Dio of Black Sabbath nummertje mee kunnen spelen zonder dat het te metal wordt ! Hij doet me een beetje denken aan het 2e kanaal van een Invader....beetje de zelfde feel...je kan de korrel uit te crunch halen zonder dat het te hi gain word... soort van crunch kanaal voor de moderne gitarist.
Conclusie: Modern crunch kanaal, van niet te korrelige crunch naar redelijk klassieke low gain sound.

Low gain kanaal:
Dit kanaal is waar het de meeste mensen om gaat bij de powerball....Het beruchte kanaal waar de powerball bekend mee is geworden......Zou het nog zo goed zijn.....of beter zelfs...??????.....zou er gebeurt zijn waar we bang voor zijn.....dat het niet meer zo goed is...of zou het ze gelukt zijn....
Ik zet de gain meestal tussen een kwart en half...Dus nu ook....En...Ik was aangenaam verrast!!!! Hij leek minder gain te hebben...Dit kanaal begint waar het crunch ophoudt. Ze zijn goed op elkaar af te stemmen ! en als ik hem wat meer gain geef komt hij toch heel dicht bij de P1. Alleen wat mij ook opviel is dat het laag wel errrrug strak is !! Nog strakker dan de p1...En toch is het niet te kil!
Conclusie: Nog steeds een Super vet kanaal..Iets strakker en geleidelijker in te stellen gain.

Hi Gain kanaal:
Hier was ik nooit zo enorm weg van op de P1. Deze had in mijn beleving alleen meer compressie en voelde voor mij niet zo prettig. Bij de P2 is het onprettige weg en ik zou dit kanaal bij de P2 waarschijnlijk wel gebruiken. Verder lijkt ook hier de gain iets ander te reageren maar dat komt ook weer doordat kanaal 3 en 4 een aparte gain regeling heeft.
Conclusie: In mijn beleving iets beter te gebruiken dan bij de P1. zeer strakke sound ook weer!

Maar toen......hoorde ik daar nou een fuzzy hoog.....Iets waar ik zelf totaal niks mee heb...net zoals mesa dat heeft....dog eens luisteren en nog eens met de treble en precense knop draaien....Hij lijkt het iets te hebben...Maar misschien had de P1 dat ook wel....maar die sound is zo bekend dat je niet zo in detail luistert........Dus de uitslag daarvan houden jullie van me tegoed tot ik de P1 er langs heb getest !!!

Totale Conclusie:

Het is ze gelukt !!! ( dit zeg ik niet als winkel maar ook als Engl speler ).
Nog strakker, iets anders, iets bruikbaarder en nog steeds even lekker als de oude powerball. Wel een moderne top voor gitaristen van nu!

LETOP!!!!!! Deze review is slechts gebaseerd op een mening! laat je niet wijsmaken dat dit de ULTIEME en BESTE versterker is! Er is maar 1 iemand die kan bepalen wat voor jou de beste versterker is en dat ben JIJ zelf...door te testen en proberen en zelf je conclusie te trekken! Succes!

caliban
8 april 2010, 18:21
Interessante review!

Remork1970
8 april 2010, 18:22
Bereikt, geleidelijk, apart, gebeurd, gebaseerd....

Boekel Amps
9 april 2010, 10:33
Damn ja, Ik had het heel snel geschreven en ben nog al dyslectisch aangelegd.... Kzal het dadelijk even nakijken.

Remork1970
9 april 2010, 11:33
Aangelegd, nakijken.

bass blom
9 april 2010, 11:35
ah.. plaag die man nou niet zo :D

guitarguru
9 april 2010, 14:10
ah.. plaag die man nou niet zo :D

Ik vind het ook wel belangrijk om te streven naar foutloos taalgebruik. Simpele ezelsbruggetjes kunnen je al helpen te weten komen of je een t, d, of dt moet toepassen.
Terwijl ik dit intyp loopt er ook een spellingscontrole mee. Hier moet je een eind mee kunnen komen... ;)

bass blom
9 april 2010, 15:00
als iemand aangeeft dislect te zijn vind ik dat je het er niet nog eens in moet wrijven.
IMHO :)

Boekel Amps
9 april 2010, 15:18
HAHA, Jaa, het zou idd niet mogen... Jullie hebben helemaal gelijk. Het komt door dat ik het bericht tegen sluitingstijd snel heb geplaatst. Mijn fout, ik zal er op letten ;)

guitarguru
9 april 2010, 15:24
Het is, in dit geval, wel een grijs gebied hoor. Nu blijkt vooral haast, van doorslaggevende betekenis te zijn geweest.. Maar genoeg nu. Inhoudelijk een puike review in ieder geval. :ok:

caliban
9 april 2010, 22:23
Ik let ook heel erg op dit type van spellingsfouten, maar heel wat van de grote gitaarnet gebruikers, maken dezelfde fouten zeker zo vaak, en worden hier niet altijd over aangesproken verder op in de discussie. Daarenboven gaat het hier om iemand die op het moment van posten heel wat beter te doen heeft dan ons komen informeren over de nieuwe powerball, namelijk werken, terwijl een grote hoop van ons, inclusief ik, op hun luie reet achter hun computer zitten. En toch is hij zo vriendelijk om een uitgebreide review te geven, dan zie ik de paar luttele foutjes compleet door de vingers heen, en vond ik Remork zijn opmerking eigenlijk best wel arrogant, maar dat moet daarom niet zo zijn :)

Boekel Amps
10 april 2010, 13:10
Hey Boekel Amps, weet je ook al meer over de 15 watt Gigmaster van Engl?

Niet meer dan we al wisten... 2 kanaals topje...15 watt...
Hij staat in bestelling maar hij komt waarschijnlijk einde van de zomer.

RoelSmoel
10 april 2010, 14:37
Niet meer dan we al wisten... 2 kanaals topje...15 watt...
Hij staat in bestelling maar hij komt waarschijnlijk einde van de zomer.

Dat wist ik helaas al:(

caliban
10 april 2010, 17:03
Iemand een idee welke lampen en hoeveel ervan?

dennie2002
12 april 2010, 09:31
Voor "specs"

http://www.engl-amps.com/pics/Powerball2_brochure_web.pdf

100 W atts output power, 4 x 6L6GC power tubes
Four ECC83 (12AX7) preamp tubes

movo.
12 april 2010, 09:50
Ik let ook heel erg op dit type van spellingsfouten, maar heel wat van de grote gitaarnet gebruikers, maken dezelfde fouten zeker zo vaak, en worden hier niet altijd over aangesproken verder op in de discussie. Daarenboven gaat het hier om iemand die op het moment van posten heel wat beter te doen heeft dan ons komen informeren over de nieuwe powerball, namelijk werken, terwijl een grote hoop van ons, inclusief ik, op hun luie reet achter hun computer zitten. En toch is hij zo vriendelijk om een uitgebreide review te geven, dan zie ik de paar luttele foutjes compleet door de vingers heen, en vond ik Remork zijn opmerking eigenlijk best wel arrogant, maar dat moet daarom niet zo zijn :)

Aan de ene kant begrijp ik je maar andere kant heb ik zoiets van, je weet toch wat hij of zij bedoeld/t?

caliban
12 april 2010, 11:08
Aan de ene kant begrijp ik je maar andere kant heb ik zoiets van, je weet toch wat hij of zij bedoeld/t?

Ja natuurlijk, ik zeg toch net, ik vond die fouten heel erg goed meevallen. Er zijn hier op het forum veel mensen die continu dt-fouten maken, maar niet elke keer berispt worden. Daarom vond ik het niet gepast van remork om dit te doen.

caliban
12 april 2010, 11:09
Voor "specs"

http://www.engl-amps.com/pics/Powerball2_brochure_web.pdf

100 W atts output power, 4 x 6L6GC power tubes
Four ECC83 (12AX7) preamp tubes

Bij de powerball 2 is dat vrij logisch, maar ik bedoelde welke tubes bij die nieuwe kleine head.

RoelSmoel
18 april 2010, 18:02
Engl Gig Master 15 combo

http://www.youtube.com/watch?v=OBxAerqnwrs
:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy::) :):):)