PDA

View Full Version : Info over de oudere koch versterkers.



Dabbie
29 december 2001, 00:39
Wie weet of de oudere koch versterkers een beetje goed zijn? (zoals de kc 50) Wat voor scheur ze hebben etc. Koch maakt ze nu niet meer en ik kan er nergens info over vinden.

Slowhand41
30 december 2001, 14:50
Hoi,

Ik heb zelf een Koch KC50 Deluxe, een driekanaals buizenversterker welke qua 'scheur' het meest in de richting gaat van een Vox.

pinostut
13 juli 2002, 15:37
Ik heb een KV 50 (te koop ook trouwens), en die scheurt behoorlijk...
Het is trouwens wel puur een voor-en eindtrap in 1. In een 2 He 19 inch behuizing.

piezo
26 juli 2002, 00:27
Heb KC 50 deluxe. Mooi. Er zijn nogal wat productieverschillen m.b.t. galm en luidsprekers. Oudere versies hadden een ruimere galm, meer Fenderachtig, wat andere schakelaars en Electrovoice luidsprekers i.p.v. Eminence.

alhambra
26 juli 2002, 10:33
Ook ik heb een kv-50 maar dan alleen de eindtrap en ik moet zeggen ook al is het alleen de eindtrap ik ben er erg tevreden mee. Hij is erg stil (op het draaien van de fan na dan) en heeft een gigantische power en ook nog speaker demping alhoewel ik daar niet zoveel mee kan schijnt het beste te werken als je je versterker wat verder open kan draaien en dat moek thuis maar nie te veel doen. Ben van plan om er binnenkort een kochpedaltone bij te kopen als voorversterker en hoop dan eigenlijk hte geluid van een multi of twin tone te kunnen benaderen. Trouwens die kv-50 kan wel tering heet worden zeg, hoe warm mag zo'n ding eigenlijk worden. En weet 1 van jullie zo welke buizen er in zitten kep nie zoveel zin om hem weer op te draaien :grin: .

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: alhambra op 2002-07-26 09:35 ]</font>

sebass
26 juli 2002, 11:41
Maar hoe zit het met het geluid. Heeft een Koch een beetje een goed clean geluid. Aangezien jullie het er hier toch over hebben. Is het ook zo dat transistor bakken sneller oversturen dan buizen? Ik heb vaak het probleem met versterkers dat als je ze een beetje aardig wat volume mee wilt geven dat je dan al snel een beetje grunge achtig geluid krijgt en dat is erg vervelend. Maar ik dacht altijd dat Koch heel erg goed clean had toen las ik ineens ergens op dit forum dat hij snel overstuurde op het clean kanaal. Ik vind gewoon dat een clean kanaal ook echt volledig clean moet zijn ook op hogere volumes.

piezo
3 augustus 2002, 14:55
Op 2002-07-26 10:41, schreef sebass:
Heeft een Koch een beetje een goed clean geluid. Aangezien jullie het er hier toch over hebben. Is het ook zo dat transistor bakken sneller oversturen dan buizen? Ik heb vaak het probleem met versterkers dat als je ze een beetje aardig wat volume mee wilt geven dat je dan al snel een beetje grunge achtig geluid krijgt en dat is erg vervelend. Maar ik dacht altijd dat Koch heel erg goed clean had toen las ik ineens ergens op dit forum dat hij snel overstuurde op het clean kanaal. Ik vind gewoon dat een clean kanaal ook echt volledig clean moet zijn ook op hogere volumes.


IEDERE versterker, buizen of transistor, zal bij een bepaalde vermogensvraag gaan vervormen, tenzij het ding bewust is overgedimensioneerd is om dat te voorkomen of er een beperking (pad) bij de gainregelaar is aangebracht. Transistors gaan van clean INEENS naar vervorming, buizen geleidelijk. Bij transistorversterkers ligt het vervormde vermogen dan ook maar een beetje (10%) boven het opgegeven (cleane) vermogen, bij buizen vaak wel 80 % erboven. Koch versterkers hebben een schitterend clean geluid; de vervorming die je krijgt bij vol opendraaien van het cleane kanaal is EINDVERSTERKERVERVORMING. Dat is de vervorming zoals die juist zo gewaardeerd wordt in oude versterkers (Vox, Fender, Marshall). Klinkt eigenlijk veel beter maar heeft als nadeel dat je heel hard moet om voldoende vervorming te krijgen. Vandaar dat juist laag-vermogen versterkers door pro's gewaardeerd worden: bij weinig volume heb je al een mooie ouwerwetse overdrive.