PDA

View Full Version : bluesedriver mod vraag (Dirk Hendrik?)



Rick trodat
8 februari 2010, 10:26
Gisteren heb ik volgens deze site

http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=11&t=1062

een aantal mods op mijn bluesedriver uitgevoerd en ik moet zeggen dat het echt de moeite waard is. Daarnaast ook mijn ts-9 aangepast en ik ben stiekem wel een beetje verslaafd geraakt aan dat modden.

Maar hier mijn vraag. Voor de BD-2 van Boss staat er op een gegeven moment:


C100 Here is where Keeley can affect the tone control. He prefers a little more lower-midrange and bass frequencies through the tone section. You can increase the lower frequencies by increasing the capacitor value to 0.033uF. Install a switch to add a 0.068uF cap in parallel with this value for the Phat Mode!

Maar deze staat niet op het schema. Waar zit deze condensator?

http://i279.photobucket.com/albums/kk146/flo0987654321/BossBD2modlayout.gif

HaroldA
8 februari 2010, 10:34
Maar deze staat niet op het schema. Waar zit deze condensator?

Heeft de BD-2 niet een klein extra printje bij de tone knop zitten?

Rick trodat
8 februari 2010, 11:05
dat klopt, maar er zitten volgens mij daar geen Condensatoren.

Heffie
8 februari 2010, 11:09
Klopt. Op dit schema staat C100 onderin het schema bij potmeter vr2(de tonepot).

http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=116

succes!

Marcel
:strat:

Rick trodat
8 februari 2010, 11:32
Klopt. Op dit schema staat C100 onderin het schema bij potmeter vr2(de tonepot).

http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=116

succes!

Marcel
:strat:

Oke dus toch op het 2e printje??

Heffie
8 februari 2010, 11:41
Ja het tweede printje inderdaad. Ik heb ook een heel tijdje gezocht naar die condensator destijds:). Volgens mij was het ook een rotklus om dat tweede printje eruit te krijgen, bij de weg. Wel een mooie mod vond/vindt ik zelf.

Rick trodat
8 februari 2010, 11:54
Zeker!!

Ik had eerst de ts-9 van ibanez een beetje aangepast. Eigenlijk vond ik als ie aan stond een beetje weinig bas had. Dit was een kwestie van een component vervangen en het ''probleem'' was meteen weg ongelooflijk!

Omdat ik heel veel,( mijn oom werkt ermee), film weerstanden had liggen, dacht ik: Laat ik de ts808 mod ook even doen. En het verschil is toch wel duidelijk te horen. Hij is wel degelijk transparanter. Verder alle componenten vervangen door film en dat is wel te horen. Ik heb wel gemerkt dat het veranderen van waardes meer invloed heeft, dan het veranderen van types.

Met mijn boss had ik een haat liefde verhouding. Ik wilde eigenlijk minder fuzz en scherpte en meer volume. Wat ik heb gedaan is C19 eruit gehaald en C14 vervangen door een andere waarde. Nu heb ik wat meer bas en veel meer volume. Alleen de toonpot en de level pot vind ik nog een beetje onbruikbaar. Te veel hoog als je daar een slinger aan geeft.

Maar ik ben helemaal verliefd geworden op dat modden. Ik ga voorlopig geen nieuwe pedalen meer kopen. Ik ga ze gewoon zelf maken binnenkort denk ik.

HaroldA
8 februari 2010, 11:57
Maar ik ben helemaal verliefd geworden op dat modden. Ik ga voorlopig geen nieuwe pedalen meer kopen. Ik ga ze gewoon zelf maken binnenkort denk ik.

Zo ben ik ook begonnen ;)

Ik hoop dat je genoeg vrije tijd hebt om op te offeren? :soinnocent:

Dirk_Hendrik
8 februari 2010, 12:02
???

Ik geloof dat het probleem al weg is :rockon:

Rick trodat
8 februari 2010, 12:02
Nou weinig tijd heb ik eigenlijk. Maar ja blijft leuk.

Het enige waar ik achter probeer te komen is hoe je de switch van een boss, of ibanez pedaal kan veranderen. Om deze zo in een andere behuizing kan doen. True bypass vind ik niet nodig, dat verschil vind ik verwaarloosbaar.

Ik wil de behuizing veranderen om zo de knoppen en power supply te verplaatsen.

Heffie
8 februari 2010, 15:00
Zeker!!


Met mijn boss had ik een haat liefde verhouding. Ik wilde eigenlijk minder fuzz en scherpte en meer volume. Wat ik heb gedaan is C19 eruit gehaald en C14 vervangen door een andere waarde. Nu heb ik wat meer bas en veel meer volume. Alleen de toonpot en de level pot vind ik nog een beetje onbruikbaar. Te veel hoog als je daar een slinger aan geeft.

Maar ik ben helemaal verliefd geworden op dat modden. Ik ga voorlopig geen nieuwe pedalen meer kopen. Ik ga ze gewoon zelf maken binnenkort denk ik.

Je kan die knoppen ook links van de 12 uur stand zetten hoor:). Als je C10(in het schema van free information society) vervangt door een hogere waarde worden de hoge frequenties ook wat minder benadrukt als je de levelknop verder opendraait(correcter gezegd: er wordt meer bas doorgelaten). Feitelijk voer je dan dezelfde truuk uit die je met C14 ook al gedaan hebt, alleen nádat je het signaal door het effect gehaald hebt. Tis maar een idee.
Een nog beter idee is je bluesdriver te boosten met je TS! Ik heb dat over m'n plexicloon gedaan en heb daar net zoveel lol mee gehad als m'n buren ergernis. :blast:
Ik sluit me verder bij HaroldA aan. Als je eenmaal met modden begint en de smaak te pakken krijgt...:cool:

Fuhgawz
8 februari 2010, 15:04
Ik sluit me verder bij HaroldA aan. Als je eenmaal met modden begint en de smaak te pakken krijgt...

...dan kun je GVD niet meer ophouden! Het is net een ziekte. :dontgeti: Is er geen praatgroep voor anonieme DIY'ers of zo?

Rick trodat
8 februari 2010, 15:23
Je kan die knoppen ook links van de 12 uur stand zetten hoor:). Als je C10(in het schema van free information society) vervangt door een hogere waarde worden de hoge frequenties ook wat minder benadrukt als je de levelknop verder opendraait(correcter gezegd: er wordt meer bas doorgelaten). Feitelijk voer je dan dezelfde truuk uit die je met C14 ook al gedaan hebt, alleen nádat je het signaal door het effect gehaald hebt. Tis maar een idee.
Een nog beter idee is je bluesdriver te boosten met je TS! Ik heb dat over m'n plexicloon gedaan en heb daar net zoveel lol mee gehad als m'n buren ergernis. :blast:
Ik sluit me verder bij HaroldA aan. Als je eenmaal met modden begint en de smaak te pakken krijgt...:cool:

Nou dit is precies wat ik al doe. Ik zet mijn fender superchamp, of mijn hook op clean, maar dan net tegen het randje. Met mijn tubescreamer geef ik dan dat lekkere blues geluid, tja hoe omschrijf je het. Mijn bluesedriver voor de solo.

Voordat ik mijn bd had gemod kwamen de hoge freq juist erg hard door als ik de TScreamer aan had. Ook al had ik de toonknop helemaal naar links gedraaid. Dat is nu al een stuk minder. Het pedaal lijkt een stuk transparanter en, waar niemand omheen kan, veel meer volume. Waardoor het voor mij een meer bruikbaar pedaal is geworden.

Heffie
9 februari 2010, 04:18
Aha. Ik dacht te begrijpen dat je je bluesdriver na de mod nog steeds te scherp vond klinken als je de levelknop open draaide, vandaar mijn idee om de waarde van C10 te vergroten. Maar als je tevreden bent: houwe zo!(wat tegen dovemans oren is gezegd bij de meeste modders, ik weet het:)).
Blijft over dat een bluesdriver met een tubescreamer een super combinatie is!