PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel - Angelina



Nekojiru
8 februari 2010, 00:37
Hey!

Een tijdje terug had ik Those Who Wait van Tommy Emmanuel opgenomen en hier neergegooit. Het volgende project werd Angelina en dat is nu na maanden oefenen zo'n beetje af. Hier en daar nog wat fouten maar hoe hard ik het ook probeer, ik blijf fouten maken dus ik leg me bij dit resultaat zo'n beetje neer.

Hier is die, hopelijk valt het in de smaak!

http://home.planet.nl/~burge251/Tommy_Emmanuel_-_Christiaan_Burgel_-_Angelina.mp3

Heb het trouwens opgenomen met mijn Peer Dellen stratocaster en een Koch Studiotone. De reverb komt uit mijn keyboard want ik stuur mn signaal uit de versterker direkt mn keyboard in voor de effecten en het opnemen.


Trouwens, de versterker was ongeaard dus vandaar dat je hier en daar wat brom hoort aan het einde. Slordig maar heb geen aarde op deze kamer helaas :P. En nu ik het terug luister merk ik dat het gaat vervormen doordat ik teveel bas heb gebruikt in de equalizing. Mischien nog eens terugtrimmen...

ateng
8 februari 2010, 10:22
Heel mooi gespeeld en een lekker clean geluid... alleen vind ik persoonlijk nog iets te dun qua klank.

hendrix2
8 februari 2010, 16:47
Een van mijn favoriete nummers. Erg mooi gespeeld. Al vind ik wel dat je het op een akoestische zou moeten doen! Dat zou het 'af' maken kwa klank.

Maar erg mooi in ieder geval. Ik heb me zelf ook al een aantal keer aan het nummer gewaagd, maar ben nog nooit tot het eind geraakt... Ik heb al meerdere malen gevloekt op T.E. nummers :D

Harald
8 februari 2010, 17:19
Zoals zoveel nummers klinkt dit zoveel makkelijker dan het eigenlijk is als Tommy het speelt. Zou zelf als ik het op elektrische doet misschien veel meer afwijken van het origineel, en dan gitaar met backing. klinkt best goed zo. Maar goed, je hebt wel een lekker soepel spelende akoestische gitaar nodig voor dit soort werk. Als je het leuke muziek om te spelen vindt (en dat kan haast niet anders, want zo'n nummer zit er niet in een half uurtje in) zou een goede akoestische gitaar toch wel een aanrader zijn.

Nekojiru
8 februari 2010, 17:55
Thanks mensen! Ik zou ook graag een mooie acoustische gitaar hebben want die dunheid krijg je er gewoon niet uit met een dunne set snaren etc. Maargoed, 2 weken na deze opname waren mn buizen gaar van de Koch StudioTone, dus mischien dat daar nog een stuk dunheid vandaan komt.

In elk geval staat die acoustische gitaar hoog op mn verlanglijst :D.

michaelsteen
10 februari 2010, 00:05
kijk, een mede gitarist die ook graag akoestische nummers elektrisch speelt! :cooler: ik moet zeggen dat het erg goed gedaan is...natuurlijk hoor je duidelijk het verschil met tommy, vooral door de elektrische gitaar..het klinkt wat dun inderdaad. Maar ga zo door! :ok:

Nekojiru
10 februari 2010, 00:19
Hehe! Ja, men moet roeien met de riemen die hij bezit. :P

Hopelijk kan ik iets als dit kopen, dat lijkt me fantastisch!!!

http://link.marktplaats.nl/311779980

ekopp
10 februari 2010, 11:09
Die Maton is ook fantastisch! Maarrrrrr, als je op die advertentie af gaat, dan kom je misschien bedrogen uit. Die winkel heeft, in ieder geval toen mijn zoon daar laatst was, (bijna) niets op voorraad. Je mag ook nergens aankomen zonder dat iemand er bij is.

Maton is geweldig, maar wil je een goed alternatief dan is Cole Clark ook een aanrader. Dezelfde techniek (de maker heeft lang bij Maton gewerkt), bijna exact dezelfde gitaar, maar wel een stuk goedkoper. Wij hebben laatst een Cole Clark gekocht bij Souman in Wezep. Daar kun je echt proberen, heel veel keus, en uitermate relaxte hulp.

Gr. Erik

Henri H
10 februari 2010, 11:39
Mooi gedaan!

Ik ben niet bekend met het werk van T.E., maar ik vind dit op z'n tijd best lekkere muziek. :ok:

Nekojiru
10 februari 2010, 16:39
Die Maton is ook fantastisch! Maarrrrrr, als je op die advertentie af gaat, dan kom je misschien bedrogen uit. Die winkel heeft, in ieder geval toen mijn zoon daar laatst was, (bijna) niets op voorraad. Je mag ook nergens aankomen zonder dat iemand er bij is.

Maton is geweldig, maar wil je een goed alternatief dan is Cole Clark ook een aanrader. Dezelfde techniek (de maker heeft lang bij Maton gewerkt), bijna exact dezelfde gitaar, maar wel een stuk goedkoper. Wij hebben laatst een Cole Clark gekocht bij Souman in Wezep. Daar kun je echt proberen, heel veel keus, en uitermate relaxte hulp.

Gr. Erik

Hey thanks voor het alternatieve idee! Zal eens gaan researchen binnenkort!

Riky
11 februari 2010, 12:35
ik vond het wederom heerlijk!
Prima feel en knap gespeeld!