PDA

View Full Version : peavy wolfgang of musicman van halen



ildotore
16 april 2003, 16:48
Hallo, weet iemand het verschil tussen deze 2 gitaartjes, of heeft er ervaring mee.
alle tips welkom
groeten edward

Franc
16 april 2003, 19:13
Niet zo neerbuigend gitaarTJES.
Zijn volwaardige bijlen.
En twee totaal verschillende gitaren, gebouwd volgens de specs van 1 gitarist.

ildotore
16 april 2003, 21:00
was natuurlijk niet neerbuigend bedoeld.
vind het alleen gek dat ik nergens specs kan vinden over de musicman, maar wel over de peavy, waarschijnlijk omdat hij daar een endorsement heeft lopen.
het enige dat ik weet is dat de musicman kwalitatief net iets beter is.
maar mijn vraag was of iemand er ervaring mee heeft
groeten edward

Barret Wallace
16 april 2003, 21:34
musicman van halen?

BLOK182
16 april 2003, 21:38
music man? zie http://www.ernieball.com en dan ff op musicman klikken, info genoeg lijkt me!

Barret Wallace
16 april 2003, 21:42
ja ik ken de music man wel
maar er staat music man van halen

ik wist niet dat van halen een signature music man had :eek:

BLOK182
16 april 2003, 21:43
bedoelde de link voor ildotore :wink:

Barret Wallace
16 april 2003, 21:45
Oh sorry ik ben weer dronken bezig

ildotore
16 april 2003, 21:49
zo ver was ik ook gekomen ja,
hij is eind 1990 gestopt met zijn endorsement aldaar, en overgestapt op peavy.
mijn vraag blijft helaas nog steeds onbeantwoord,
heeft iemand ervaring met deze 2 gitaren
bij voorbaat dank
groeten edward

BLOK182
16 april 2003, 21:50
ik was van plan ze te testen, mja, ze hingen niet in music store koeln, erg jammer, zo'n musicman lijkt me wel cool, verrekte mooie nek.

Franc
16 april 2003, 22:29
groeten edward


:grin:
Hehehe, sorry hoor, je heet Edward en wilt een Edward Van Halen signature? :wink:
Dan heb je recht op allebei.

ildotore
17 april 2003, 00:43
:smile:)
helaas niet naar hem vernoemd, maar naar edward kennedy(john f `s geile broertje)
allebei de gitaren? mmm dat trekt bruintje nog niet, die musicman is zelfs 2 de hands nog prijzig,en ik ben wel van mening dat je een gitaar beter zelf kan inspelen.
maar een beetje dromen is nooit weg.
groeten ed

moretel
17 april 2003, 01:44
Ik bespeel al een tijdje een koreaanse wolfgang en ben er erg tevreden over, hals is wat breder dan b.v. fender.
Geluid is heerlijk, je gaat er vanzelf op scheuren.
Let op de afstelling in de winkel want ik heb er zien hangen die echt beroerd te bespelen waren.

Casey
17 april 2003, 10:16
Ik heb zelf ook de Wolfgang uit korea en ben verbaasd over de goeie kwaliteit en het geluid voor die 450 €.
De Amerikaanse versie is veel duurder , heeft birds eye maple i.p.v. hardrock maple voor de hals maar of ie nou zo veel beter is met dat prijsverschil , ik denk het niet .
De Musicman word niet meer gemaakt , is een supergitaar maar ze vragen er tweedehands nu meer voor als dat ie ooit nieuw kostte .

marc_o
18 april 2003, 17:14
Heb nu een jaar of 7 de Musicman Van Halen, is een wereldgitaar, onze 2e gitarist heeft de USA Wolfgang, ook erg mooi.
Van Halen is bij Musicman weggegaan omdat ze de vraag feitelijk niet aankonden qua bouw en daarom is er een ruzie ontstaan. Naar mijn mening klinkt de Musicman wat warmer en de hals is iets dieper, en ik moet bekennen dat ik 'm veel mooier vind, maar dat blijft een smaakkwestie. Bij Peavy zijn ze voor een iets algemenere halsvorm gegaan en kwam er dus ook de D tuna op te zitten en een toonknop, tot grote ergenis van VH. Tevens was de Wolfgang van origine geen flattop, terwijl de musicmans dit wel zijn. Wil je een Musicman Vanhalen, moet je echter wel flink in de buidel graaien, ze worden in principe nog gemaakt, met kleine verschillen in de hals en een andere positie van de elementkeuzeschakelaar en ze heten dan Axis.

Nesker
19 april 2003, 13:26
Op 2003-04-16 21:49, schreef ildotore:
zo ver was ik ook gekomen ja,
hij is eind 1990 gestopt met zijn endorsement aldaar, en overgestapt op peavy.
mijn vraag blijft helaas nog steeds onbeantwoord,
heeft iemand ervaring met deze 2 gitaren
bij voorbaat dank
groeten edward


????? dit snap ik helemaal nie ??????

eddie is in 1991 overgestapt van Kramer naar Ernie ball music man en omdat de productie van de gitaren niet zo snel liep (wat marc_odijk zei) is hij in 1995 overgestapt naar peavey.

ik heb op alle beide gitaren gespeeld, en als het om comfort en bespaalbaarheid gaat zou ik toch kiezen voor de music man!!! een echte supergitaar

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nesker op 2003-04-19 13:28 ]</font>

ildotore
19 april 2003, 13:31
ja je hebt gelijk, ik was verkeerd geinformeerd.
ik denk ook dat ik voor de musicman ga.
echt een super mooie gitaar, ik ga er volgende week eentje testen, ben benieuwd.
groeten edward