PDA

View Full Version : Gulle Vader



HardRockBob
7 februari 2010, 16:57
Hey Mensen,
Mijn pa heeft mij belooft dat ik, als ik mijn school afmaak, een gitaar naar keuze van hem krijg. Nu is het enige probleem niet zo zeer dat ik mijn school niet ga afmaken ofzo, maar ik heb geen flauw idee welke gitaar ik dan wil...
Iemand suggesties?

P.S.
Speel voornamelijk Metal en Punk en zo(ook een beetje ska) en heb nu een Peavey Predator(Ja Peavey maakt ook gitaren)

TimS
7 februari 2010, 17:01
Wat is je budget en moet je daar ook een versterker van kopen?

grayfink
7 februari 2010, 17:02
Er zal toch wel een limiet aan het budget zitten?
Als je niet weet wat je wilt, kun je volgens mij geen gitaar kopen. Je vader wil het geld vast wel even voor je achter de hand houden tot je weet wat je wil.
Ik zou zelf iets met humbuckers kiezen (die predator is toch een strat-achtige?).

Bolder
7 februari 2010, 17:22
Hoelang moet je nog scholen?

edit: Als je dus in 1-vwo zit zou ik nog een paar jaartjes wachten met het uitkiezen van de gitaar van je dromen anders kan je 6 jaar lang niet slapen !

TimS
7 februari 2010, 17:27
En als je op VWO of HAVO zit moet je gewoon naar VMBO gaan, scheelt weer een aantal jaar ;)

Geoffrey
7 februari 2010, 17:34
Wat is je budget en moet je daar ook een versterker van kopen?

Als hij een gitaar krijgt, dan zal hij van het budget geen versterker meer moeten kopen.. :dontgeti:

TimS
7 februari 2010, 17:51
Als hij een gitaar krijgt, dan zal hij van het budget geen versterker meer moeten kopen.. :dontgeti:
Het klinkt alsof het zijn eerste gitaar is en misschien heeft zijn vader er niet bij nagedacht dat hij ook een versterker nodig heeft. Ik denk niet dat hij het dan erg vindt om een goedekopere gitaar met een versterker kado te doen ipv alleen een duurdere gitaar.

Tankman
7 februari 2010, 18:04
r(Ja Peavey maakt ook gitaren)

Vertel mij wat...Mijn Peavey HP is nu mijn grote lieveling van al mijn gitaren...En onze bassist die speelt zelf ook op 2 Peavey's...Verder heb ik er nog een beginnertje staan bij mijn ouders en er staat er een op het werk op me te wachten...Hell yeah dat Peavey gitaren maakt!

En nu weer on topic...

@TimS: Het is niet zijn eerste gitaar. Hij geeft al aan wat hij speelt en waarop hij nu speelt. Lijkt erop alsof hij nu een Peavey starterset ofzo heeft.

Als de Peavey je bevalt zou ik zeker kijken naar de HP Special EX serie. Heerlijke gitaartjes.

Als je een hoog budget krijgt, (denk aan 1200 euro) ben ik de laatste tijd erg gecharmeerd van de Framus Diablo.

Bij wat meer gangbare prijzen, zou ik voor jou muziekstijl naar Schecters kijken. Lekker veelzijdig, dankzij de coil splittable humbuckers voor rond de 400-600 euro, afhankelijk van welke serie je neemt.

HardRockBob
7 februari 2010, 22:27
Zit nu in 4 Gymnasium, dus nog 2 1/2 jaar te gaan...
Qua budget heeft me'n pa niks gezegd...maar ik denk wel dat het tot een zeker niveau gaat(tot 2000-2500).
En een versterker heb ik al, een mooie Vox VT-15(hoewel dat na de gitaar ook wel uitgebreid wordt...).

Bolder
7 februari 2010, 22:36
Als je een gitaar van 2000 hebt, moet daar ook een mooie versterker bij!
Een vox vt-15 is leuk enzo, maar niet het echte werk hè!

Gothra
7 februari 2010, 22:38
Tijd zat om na te denken dus!

Met dat budget kan je wel een mooie gitaar kopen hoor!

terrasbeest
7 februari 2010, 23:25
Hey Mensen,
Mijn pa heeft mij belooft dat ik, als ik mijn school afmaak, een gitaar naar keuze van hem krijg. Nu is het enige probleem niet zo zeer dat ik mijn school niet ga afmaken ofzo, maar ik heb geen flauw idee welke gitaar ik dan wil...
Iemand suggesties?

P.S.
Speel voornamelijk Metal en Punk en zo(ook een beetje ska) en heb nu een Peavey Predator(Ja Peavey maakt ook gitaren)

rare plaats om zo'n vraag te stellen. niet te veel reacties verwachten:seriousf:

Manuvdv
8 februari 2010, 01:01
Als je een gitaar van 2000 hebt, moet daar ook een mooie versterker bij!
Een vox vt-15 is leuk enzo, maar niet het echte werk hè!
Niet persé... Ik heb reeds een Horizon, daar komt er binnenkort een tweede bij. Aan een dijk van een versterker heb ik echter niet echt nood dus dan komt die er ook gewoon niet, 't is niet dat je die nodig hebt ofzo :p

dutch.idiot
8 februari 2010, 02:00
Dit vraagt om een Gibson Les Paul volgens mij. Perfect voor de stijlen die je speelt en binnen dit budget past zelfs een Gibson. Ik zou in elk geval voor humbuckers gaan. Als het een Gibson zou worden zou ik maar eens op hun site kijken, keuze genoeg. Mij bevallen de LP's van Gibson prima.

Als Gibson je minder bevalt kun je bijvoorbeeld ook naar Fender kijken, om maar eens wat passend bij Je budget. Daar zou ik dan wel voor een humbucker gaan.

Als ik jou was zou ik gewoon een muziekwinkel binnenstappen en een aantal modellen proberen om te kijken (en horen) welke gitaren het best bij je passen.

Antoon
8 februari 2010, 02:06
Goh, er is toch veel veranderd. Mijn vader beloofde mijn gitaar op mijn kop kapot te rammen als ik mijn school niet zou afmaken..

JTB
8 februari 2010, 10:48
Goh, er is toch veel veranderd. Mijn vader beloofde mijn gitaar op mijn kop kapot te rammen als ik mijn school niet zou afmaken..

maar dat was toch goed bedoeld? Als je het met je brains niet zou redden dan wilde hij je gewoon wel de looks geven. hahahaha


(iets met wie mooi wil zijn moet pijn....)

morty
8 februari 2010, 11:10
dat is wel een heel mooi aanbod. ik zou de ballen uit mijn broek werken voor zo'n cadeau.

persoonlijk zou ik gaan voor een PRS. deze kunnen ook goed overweg met de stijlen die jij speelt en ze zijn prachtig. je kunt gaan voor een sc250 of een mark tremonti signature(niet de SE). deze zijn 2000 dollar+ maar wel elke dollar waard. een dave navarro is natuurlijk ook mooi. opties te over in dit segment

zoals iemand al had gezegd ga naar een winkel en gewoon spelen. wil je het echt goed doen kom dan naar amerika en ga eens een dag los in een guitarcentre. in elke staat zitten ze wel en hebben veel moois op voorraad. veel meer dan een nederlandse winkel.