PDA

View Full Version : Muzikanten voor hardrockband



Gainman
7 februari 2010, 13:55
Na enig zoeken op muzikantenbanken ben ik helaas nog niet de advertenties tegengekomen die ik zoek. Vooral de matchende muzkiekinvloeden kan ik niet vinden!
Ik ben een (lead)gitarist die op zoek is naar een band die speelt in de wat hardere regionen van de rock.
Ikzelf houd erg van de moderne hardrock- en metalgeluiden van Alter Bridge, Nickelback, Avenged Sevenfold (laatste cd), Story Of the Year en Three Days Grace. Gitaargeluiden mogen zo hard mogelijk zijn, zolang er maar GEZONGEN wordt in de nummers! Geen gegrunt en geschreeuw, muv een paar ‘emotionele uitingen tussendoor’.
Wat techniek betreft, zelf ben ik geen Herman Li of Steve Vai, maar een Slash of Kirk Hammett kan ik heel redelijk bijhouden. Een paar van mijn grootste invloeden:
-Guns ‘n’ Roses (Slash!!)
-Metallica
-Iron Maiden
-Pearl Jam
-Van Halen
-Eric Clapton
-Mark Knopfler
-Alter Bridge

Mijn beeld van een vette band is het voornamelijk zelf schrijven van nummers, het coveren van enkele nummers van onze grote helden, het podium opduiken en als het even kan er flink rock n’roll op los gaan! Ingrediënten zijn toch zeker 2 gitaristen (lead en slag), bassist en drummer, en eventueel een rockende zanger, mocht het ons zelf niet lukken. Toetsenist als die iets gaafs weet toe te voegen?

Ikzelf woon in Oostzaan en kan verplaatsen binnen Zaanstad en Amsterdam.

Voor reacties, mail me gerust!

Catch33
8 februari 2010, 14:32
Jammer dat je (gezien waar ik woon) zo ver weg woont, ik woon in Sneek, Friesland.
Ik ben een 21 jarige gitarist, ik speel al zon 10 jaar, heb veel band/studio ervaring, en heb dezelfde wensen.

Misschien als je je kan vinden in het oefenen ergens in het noorden van Noord Holland, dan zou ik misschien met de bus over de afsluitdijk kunnen komen maar anders..

;)

Gainman
9 februari 2010, 09:09
Richting afsluitdijk is nog steeds een heel eind ouwe! Maar wie weet, als er zich meer muzikanten met dezelfde wensen daar bevinden...?

tilma800
11 februari 2010, 19:51
Ik zoek ook nog zoiets, maar dan in omgeving Leeuwarden/Sneek. ;D

Catch33
18 februari 2010, 11:06
Haha nice, ik ben er zeker voor in hoor, mits we gewoon een oefenruimte kunnen vinden die voor ons allen goed te doen is qua reis/afstand;)

JV

Roque
6 maart 2010, 17:40
We zitten wel in het zelfde straatje qua muziek smaak!