PDA

View Full Version : Matchless Clubman



Johnnyverbruggen
7 februari 2010, 12:37
Hi, Ik ben nieuw hier! Loop al een tijdje rond en dacht laat ik nu maar een iets plaatsen! Ik wat vragen over de clubman.Hij heeft een ef86 pre-amp en deze ef86 pre-amp tubes zijn 90% onbetrouwbaar hoorde ik van een goede vriend van me .... Zijn hier meer clubman gebruikers?? Ervaringen? Bandervaringen??

allochthomas
7 februari 2010, 12:43
Ik heb zelf geen ervaring met de versterker maar ik denk dat de heren bij Matchless wel weten wat ze doen.

schwalbe
7 februari 2010, 12:51
Ef86 is niet onbetrouwbaar. Wel vreselijk gevoelig voor microfonie.

Chris Winsemius
7 februari 2010, 12:55
Ik hoorde Michael AE hier ook over omtrent zijn Matchless (Phoenix).

NOS en moderne EF86s zijn heleaas zeer vaak microfonisch en zeker ongeveerd of in combo's is het hoorbaar. Heb zelf diverse EF86 based versterkers gebouwd en gelukkig nog niet al te veel last gehad van microfonische EF86s. Vanuit die ontwerpen ga ik binnenkort iig. een 5879 of EF184 testen, die hebben minder last van microfonie. Deze buizen hebben wel 'n andere pin-layout/etc. dus het zijn geen directe, drop-in-replacements.

Ondanks de kans op microfonie hebben die pre-amp-penthodes qua sound en reactie op pedalen iets unieks...

Johnnyverbruggen
7 februari 2010, 13:03
en is Erik v d Haar de enige die hem levert>?

guitarnijboer
7 februari 2010, 13:37
Ik heb zelf ook een versterker gebouwd met een EF86 in de voorversterker. Met een NOS philips miniwatt EF86 heb je geen enkel probleem met microfonie.

the sure thing
7 februari 2010, 16:01
en is Erik v d Haar de enige die hem levert>? VOlgens mij is Erik de impoteur en levert ie aan winkels in de Benelux.

Kijk eens bij Engelse grote muziekzaken op internet. Daar heb je keus uit HEUL VEUL Matchless tegen erg goede prijzen. In Engeland gebruiken ze ook 220V en betaal je alleen shipping-kosten, geen invoerrechten of zo. Ik had bijna een Badcat cub 2 daar gekocht!

tillens
7 februari 2010, 16:38
heb je daar ook links van?

the sure thing
7 februari 2010, 16:57
Niet direct, maar als je naar de site van Matchless gaat, en dan naar distributeurs Europa, en dan de links naar de UK, dan kom je bij bedrijven uit in de UK die Matchless amps verkopen.

tillens
7 februari 2010, 17:08
ja ik kan daar een zaak op vinden en voor 3700 pond een Independence? dan is ie goedkoper in NL.

Johnnyverbruggen
7 februari 2010, 17:58
Ik vind ze juist erg duur in Engeland! Bij Erik is die goedkoper heb ik net ontdekt

tillens
7 februari 2010, 18:08
Ah is Erik bereikbaar in het weekend? weer een plus punt wat mij betreft.
ik zelf heb de clubman ook, en moet zeggen het is een fenomenale amp.
eenmaal spelend ontdek je hoe eerlijk de amp is, en hoe vol en strak de amp klinkt. ballen, tone etc allemaal van toepassing.

Johnnyverbruggen
7 februari 2010, 18:11
Ah is Erik bereikbaar in het weekend? weer een plus punt wat mij betreft.
ik zelf heb de clubman ook, en moet zeggen het is een fenomenale amp.
eenmaal spelend ontdek je hoe eerlijk de amp is, en hoe vol en strak de amp klinkt. ballen, tone etc allemaal van toepassing.

Nee ik heb een vriend gemaild die wist het! oh oke hoelang heb je hem al? Welke cab heb je erbij?

tillens
7 februari 2010, 18:42
http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/gear2009004.jpg

Ik heb em nu zoon 3 jaar. Prachtige amp. Wil niets anders meer.:soinnocent:

tillens
7 februari 2010, 18:45
http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/gear2009019.jpg

En dit is de set waar ik momenteel over speel. Ik zelf ben nu aan het kijken naar een THC Sunset, maar ook nog aan het kijken voor een Avenger of Independence van Matchless..

the sure thing
7 februari 2010, 19:57
http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/gear2009019.jpg

En dit is de set waar ik momenteel over speel. Ik zelf ben nu aan het kijken naar een THC Sunset, maar ook nog aan het kijken voor een Avenger of Independence van Matchless.. Prachtige opstelling....

Nou nog een HOOK R40 top met een 2x12 eronder :)

tillens
7 februari 2010, 21:25
Mwoah, als ik mag kiezen ga ik voor een tweede matchless sowieso. ik vind hook erg tof, maar wel heel duur.

Johnnyverbruggen
7 februari 2010, 22:47
Mwoah, als ik mag kiezen ga ik voor een tweede matchless sowieso. ik vind hook erg tof, maar wel heel duur.

dat is matchless ook.... haha

tillens
7 februari 2010, 23:19
dat is matchless ook.... haha

beide matchless amps, dus de Indy en Avenger zijn goedkoper dan de Hook, en in mijn oren klinken de Matchless amps, ff een stukje beter dan de hook.

Johnnyverbruggen
8 februari 2010, 15:49
en reageerd de clubman op pedalen?>

tillens
8 februari 2010, 22:04
Jup daar reageert ie op. Erg goed zelfs. Kijk, het moet je smaap zijn qua sound en dergelijke maar als ik met een Klon Centaur ervoor speel word ik er erg blij van.