PDA

View Full Version : Matchless Clubman



Johnnyverbruggen
7 februari 2010, 12:37
Hi, Ik ben nieuw hier! Loop al een tijdje rond en dacht laat ik nu maar een iets plaatsen! Ik wat vragen over de clubman.Hij heeft een ef86 pre-amp en deze ef86 pre-amp tubes zijn 90% onbetrouwbaar hoorde ik van een goede vriend van me .... Zijn hier meer clubman gebruikers?? Ervaringen? Bandervaringen??

allochthomas
7 februari 2010, 12:43
Ik heb zelf geen ervaring met de versterker maar ik denk dat de heren bij Matchless wel weten wat ze doen.

schwalbe
7 februari 2010, 12:51
Ef86 is niet onbetrouwbaar. Wel vreselijk gevoelig voor microfonie.

Chris Winsemius
7 februari 2010, 12:55
Ik hoorde Michael AE hier ook over omtrent zijn Matchless (Phoenix).

NOS en moderne EF86s zijn heleaas zeer vaak microfonisch en zeker ongeveerd of in combo's is het hoorbaar. Heb zelf diverse EF86 based versterkers gebouwd en gelukkig nog niet al te veel last gehad van microfonische EF86s. Vanuit die ontwerpen ga ik binnenkort iig. een 5879 of EF184 testen, die hebben minder last van microfonie. Deze buizen hebben wel 'n andere pin-layout/etc. dus het zijn geen directe, drop-in-replacements.

Ondanks de kans op microfonie hebben die pre-amp-penthodes qua sound en reactie op pedalen iets unieks...

Johnnyverbruggen
7 februari 2010, 13:03
en is Erik v d Haar de enige die hem levert>?

guitarnijboer
7 februari 2010, 13:37
Ik heb zelf ook een versterker gebouwd met een EF86 in de voorversterker. Met een NOS philips miniwatt EF86 heb je geen enkel probleem met microfonie.

the sure thing
7 februari 2010, 16:01
en is Erik v d Haar de enige die hem levert>? VOlgens mij is Erik de impoteur en levert ie aan winkels in de Benelux.

Kijk eens bij Engelse grote muziekzaken op internet. Daar heb je keus uit HEUL VEUL Matchless tegen erg goede prijzen. In Engeland gebruiken ze ook 220V en betaal je alleen shipping-kosten, geen invoerrechten of zo. Ik had bijna een Badcat cub 2 daar gekocht!

tillens