PDA

View Full Version : versterker uitproberen bij musicstore keulen (wat een drama)



rupke
7 februari 2010, 09:14
Hallo allemaal,

Ik dacht gisteren. Laat ik eens met 3 maten gaan afreizen naar Keulen. Om bij de welbekende musicstore eens wat versterkers en gitaren te gaan uitproberen. Ik was met name benieuwd naar de Fame versterkers en prs kopien.

Wat een dramaaaaaaaaaaaaaaa zeg die winkel. IK moet zeggen de verkopers doen hun best maar ondehoud van de spullen is dramatisch belabberd.

Er stond een mooie aanbieding van een Fame studio combo. Du sik vraag mag ik er 1 uitprberen in mijn beste Duits (een geluk dat hij me naar de testruimte doorverwees ;-)). ik prik daa rmijn gitaar in..............niets. OH waarschijnlijk komt dat de kanaal schakelaar half in de versterker gevallen is en kraakt. oh ik zie dat er ook drie knoppen missen. Even terug naar de verkoper. Die sleept uit een andere testruimte de Fame studio. Zo cool, inprikken en aanzetten.............heej als het cleane kanaal op 1 staat dan gaat ie al oversturen. dat lijk tme niet goed. Laat maar zitten. IK stap even over naar de Fame GTA-40 lekker basis versterkertje. Inpuggen, aanzetten klinkt als een berm horzels.

PFFFFFFFFFFFFF nou dan maar even aar de grootste ruimte daa rmet alle losse tops. Wat het eerst opvalt is dat het erg rustig is. er zit 1 persoon. Als hij begint te spelen snap ik waarom. Kolereeeeeeeeeeee wat staat die versterker hard. Niet normaal meer.Ik zeg tegen die vriendleijke metal speler of het wat zachter kan wan tik wil ook wat uitproberen. Nee, zo klinkt het lekker. Ik zeg als je wat zachter gaat staan dan piept het wat minder en kan ik de rest van de dag ook wat horen. Maar nee mijnheer is dat niet van plan, Waarop ik hem vervolgens voor iets uitmaak wat ik hier niet kan zeggen, maar volgne smij heef thij het niet ees gehoord.

Nou ik dacht nog even die fame kopie gaan bekijken. Daar staat een mooie met een heelrijke wamre akoustische sound. Dat lijk tme wel wat. Tot ik de body goed bekijk. Overal butsen en krassen alsof ze er mee gebowld hebben of zo.

Nou weet ik dat dat wienig met de winkel te maken heeft (alleen dat ze er beter op zouden kunnen letten, maar zaterdag was het zo druk dat dat bijna niet kan) en meer met de bezoekers waar ik tegen wil zeggen:

Mensen ga eens normaal met die spullen om en stel je wat socialer op.

Positieve van de resi is dat we daarna naar Guitar Centre Colgne zijn gegaan in Keulen, waa rhet lekker rustig was, de spullen op orde waren en waar we naar hartelust alles konden uitproberen wat er stond. Een heelrijke relaxte winkel.

Latursssssssssssssssssss

Rupke

paulusdeBKB
7 februari 2010, 10:08
Dus als ik het goed begrijp kom je met z'n drieën een winkel binnen, trekt daar van alles uit het rek en zit je overal met je handen aan, maar koop je niks?

Ze zouden entreegeld moeten vragen.

Sterker nog, dat lijkt me een hartstikke goed idee voor drukke muziekwinkels! Vraag op zaterdag en op drukke middagen entreegeld. 5 euro ofzo. In ruil daarvoor mag je alles proberen, no questions asked. Koop je iets dan krijg je het entreegeld terug.

macwilliams
7 februari 2010, 10:10
Wat een on aardige en onkundige metul spelert, lelijke duitsert.

AART
7 februari 2010, 10:15
Zegt wel iets over de geweldige kwaliteit van die leuke goedkope buizenamps:soinnocent:

jutter
7 februari 2010, 10:17
Ik weet niet wat ik hier van moet denken...........:stop:

altheka
7 februari 2010, 10:44
Dus als ik het goed begrijp kom je met z'n drieën een winkel binnen, trekt daar van alles uit het rek en zit je overal met je handen aan, maar koop je niks?

Ze zouden entreegeld moeten vragen.

Sterker nog, dat lijkt me een hartstikke goed idee voor drukke muziekwinkels! Vraag op zaterdag en op drukke middagen entreegeld. 5 euro ofzo. In ruil daarvoor mag je alles proberen, no questions asked. Koop je iets dan krijg je het entreegeld terug.

En je dan verbazen dat die duitsers er niet elke week een paar nieuwe versterkers tegen aan gooien.
Ik snap die duitsers wel.

Misery Signals
7 februari 2010, 10:45
Dat is gewoon Music Store. Alles wat er staat is demo, uit te proberen en zal later ook verkocht worden. Die kapotte dingen worden heus wel allemaal netjes gerepareerd voordat ze de deur uitgaan. Niets entreegeld.

Ik probeerde altijd op een weekdag te gaan. 's Zaterdags kan het onwijs druk zijn. Over die asociale Mof in de testruimte: ik was gewoon naar een verkoper gegaan en gevraagd om dat spul daar stiller te zetten. Zelf iets eisen is klant tegen klant en dat win je niet.

Nu ga ik er niet meer naartoe. Ik probeer hier wel uit in winkels, als ze me daar de MS prijs geven (wat ze heus kunnen) koop ik het daar, anders bestel ik het online. Sinds die Milieutaks er is voor Keulen, Munchen en Berlijn (jaarlijks 40 Euro?), rijd ik er met de wagen niet meer naartoe.

MS

Rock Bottom
7 februari 2010, 10:47
Hallo allemaal,

Ik dacht gisteren. Laat ik eens met 3 maten gaan afreizen naar Keulen. Om bij de welbekende musicstore eens wat versterkers en gitaren te gaan uitproberen. Ik was met name benieuwd naar de Fame versterkers en prs kopien.

Wat een dramaaaaaaaaaaaaaaa zeg die winkel. IK moet zeggen de verkopers doen hun best maar ondehoud van de spullen is dramatisch belabberd.

Er stond een mooie aanbieding van een Fame studio combo. Du sik vraag mag ik er 1 uitprberen in mijn beste Duits (een geluk dat hij me naar de testruimte doorverwees ;-)). ik prik daa rmijn gitaar in..............niets. OH waarschijnlijk komt dat de kanaal schakelaar half in de versterker gevallen is en kraakt. oh ik zie dat er ook drie knoppen missen. Even terug naar de verkoper. Die sleept uit een andere testruimte de Fame studio. Zo cool, inprikken en aanzetten.............heej als het cleane kanaal op 1 staat dan gaat ie al oversturen. dat lijk tme niet goed. Laat maar zitten. IK stap even over naar de Fame GTA-40 lekker basis versterkertje. Inpuggen, aanzetten klinkt als een berm horzels. Wow een verkoper die je helpt, vind je bij de feedback etc. meestal niet

PFFFFFFFFFFFFF nou dan maar even aar de grootste ruimte daa rmet alle losse tops. Wat het eerst opvalt is dat het erg rustig is. er zit 1 persoon. Als hij begint te spelen snap ik waarom. Kolereeeeeeeeeeee wat staat die versterker hard. Niet normaal meer.Ik zeg tegen die vriendleijke metal speler of het wat zachter kan wan tik wil ook wat uitproberen. Nee, zo klinkt het lekker. Ik zeg als je wat zachter gaat staan dan piept het wat minder en kan ik de rest van de dag ook wat horen. Maar nee mijnheer is dat niet van plan, Waarop ik hem vervolgens voor iets uitmaak wat ik hier niet kan zeggen, maar volgne smij heef thij het niet ees gehoord.Als die persoon een wat zwaardere buizenbak aan het testen was dan zou ik hem ook niet zachter zetten want nee dan klinkt ie niet lekker, en waarom zou hij als het al rustig is. Dat je hem dan uitscheld zegt genoeg over jezelf, had je niet even kunnen wachten ofzo?

Nou ik dacht nog even die fame kopie gaan bekijken. Daar staat een mooie met een heelrijke wamre akoustische sound. Dat lijk tme wel wat. Tot ik de body goed bekijk. Overal butsen en krassen alsof ze er mee gebowld hebben of zo. Als er in zon mega toko een test exemplaar staat dan kun je verwachten dat iedereen er met zijn klauwen aanzit.

Nou weet ik dat dat wienig met de winkel te maken heeft (alleen dat ze er beter op zouden kunnen letten, maar zaterdag was het zo druk dat dat bijna niet kan) en meer met de bezoekers waar ik tegen wil zeggen:

Mensen ga eens normaal met die spullen om en stel je wat socialer op.Nee menzen voor wat ''uitmaken is zo sociaal

Positieve van de resi is dat we daarna naar Guitar Centre Colgne zijn gegaan in Keulen, waa rhet lekker rustig was, de spullen op orde waren en waar we naar hartelust alles konden uitproberen wat er stond. Een heelrijke relaxte winkel.

Latursssssssssssssssssss

Rupke

Ik begin te bereipen dat personeel in zulk soort winkels minder gemotiveerd raken als er vaker van dit soort elitaire ''funshoppers'' langskomen.

schwalbe
7 februari 2010, 10:47
En mensen zich maar afvragen waarom sommige winkels zo moeilijk doen over uitproberen.

Misery Signals
7 februari 2010, 11:05
Dat van dat tegelijk proberen die testruimte had ik overgekeken.

@ TS: Die ruimte is geïsoleerd en het is de bedoeling dat je daar hard kan testen, nog wel steeds binnen de lijntjes van het sonisch aanvaarbare natuurlijk. Het is niet de bedoeling dat er twee testers tegelijk aan het proberen zijn. Je kan die Duitser wel vragen of hij zijn test niet onnodig wil uitrekken omdat jij na hem ook wat wil proberen.

Plus, die kerels waar je zo op afgeeft zijn net zo naar hartelust aan het uitproberen als jij wil. Als ik naar MS reed was dat om effectief iets te kopen, en niet om gewoon op alles te spelen voor de lol, en met lege handen terug te rijden. Verveelde je je die dag of zo?

MS

rupke
7 februari 2010, 11:08
Dank jullie wel voor alle reacties.

Wat ik wilde aangeven is, dat ik over het geheel genomen wat teleurgesteld was. Zaterdag was misschien ook niet de beste dag om te gaan. Musicstore leek me de ideale winkel om een aantal buizenbakken, die ik op het oog had uit te proberen. Ideaal moment om ze direct naast elkaar te horen.

Rupke

strate
7 februari 2010, 11:45
het is toch niet zo raar dat je naar een winkel toe gaat, dingen uitprobeert en vervolgens niks koopt? je bent je tenslotte aan het oriënteren op wat je misschien wilt gaan kopen, en er dan nog een nachtje over slapen is toch heel normaal?

Eko
7 februari 2010, 11:48
Afgezien van allerlei gein, dit komt vaker voor. Ook bij Musikproduktiv ben ik vaker geweest op zaterdagen. Helaas vaak de enige dag dat je er voor de lol even naar toe rijdt en kunt kijken. In het Germaanse rijk zijn er nog zat mensen te vinden die denken dat je versterkers moet uitproberen , in de winkel , op volle oorlogssterkte. Das ist ja cool !
Vermijd dit soort gekte en ga in de week. Spaart je een hoop ergernis.
Ik ben er mee begonen omdat op sommige zaterdagen er niemand de customshop afdeling in mocht zonder begeleiding. Dan bleef zo`n Duitse meneer binnen 50 cm afstand staan en begon hij al zwaar te ademen als je een strat of tele ook nog aangesloten wilde hebben. Veel zuchten maakten dan duidelijk dat dit niet gewenst was.
Ook was het goed beluisteren van een goed instrument lastig als 3 meter verderop iemand een Marshall weetikveelhoeveelleadsamp openzette en er met een LP op ramde alsof z`n leven er vanaf hing. GEIL JA! Nee danke.

Dirk_Hendrik
7 februari 2010, 13:03
verder on topic zonder spellingsgestapo gezeik ajb

Misery Signals
7 februari 2010, 13:04
Bij MS is die ruimte geïsoleerd en mag dat op oorlogssterkte. Mensen die daar testen, moeten dat daar kunnen. Ik draai mijn vorig mening bij maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat daar volk bij in dat hok zit rond te draaien en nog minder dat ze tegelijk gaan pingelen. Dat hok in MS heeft een top-cab switchingsysteem dat maar één tester tegelijk toelaat. Kan je er niet tegen, ga dan buiten en wacht je beurt af en maak de vorige tester ook duidelijk dat je achter hem wil.

En mensen die op vanalles gaan spelen en vastnemen en inpluggen en dan niets kopen, ik kan er zelf moeilijk tegen. Ze degraderen enkel het materiaal en geven er op termijn niets voor terug in de plaats. En dan heb ik het niet over één keer dus TS voel je niet persé aangesproken, je zal dat best wel weten voor jezelf. Er zijn er genoeg die daar een gewoonte van maken, uit verveling in een muziekzaak alles bepotelen met vrienden.
Een muziekwinkel moet daar op zich tegen kunnen maar als je als verkoper 100 van die hautaine "probeerders" moet helpen op een dag... Zou 't niet willen doen. Vraag aan een verkoper wat de bedoeling van de testruimte is en loop niet zo direct liggen schelden.

MS

ibanez260
7 februari 2010, 18:55
nou, ik ben er overlaatst ook nog geweest,
ben in alle testruimtes geweest, en van die allemaal was er maar 1 versterker stuk...
ik moet je ook ergens gelijk geven, want heel veel versterkers waren niet voorzien van stroom waardoor ik er maar
enkele heb kunnen testen. EN, ze waren er vriendelijker dan de gemiddelde muziekwinkelverkoper...

en verder,
doe effe kalm man, als je een versterker koopt, wil ik hem ook eens goed hard zetten voordat ik hem koop hoor, zou dom zijn als je dat niet doet!

xmichielx
7 februari 2010, 19:13
Ben het met MS eens: MS keulen is een prima zaak, ben er alleen op zaterdag geweest en ben altijd uitgebreid en zeer netjes geholpen.
En als ik een goeie buizenbak wil kopen wil ik hem het liefst ook hard zetten, ik wil weten hoe dat ding klinkt op repetitie niveau (dat is zonder instrumenten echt verschrikkelijk hard maar wel de enige manier om een beetje te horen wat zo een amp kan.)
Kortom: MS is een prima zaak en je mag best je mening geven als je vind dat iets niet in de haak is. Als je ze dat vriendelijk verteld dan word je ook vriendelijk geholpen is mijn ervaring.

Rock Bottom
7 februari 2010, 19:17
Precies, als je een buizenbak koopt wil je weten wanneer hij vervormd/breakt en of gaat nekken. kom je meestal op standje 3 nog niet achter.

allochthomas
7 februari 2010, 19:21
Doe zoals ik altijd doe als ik bij feedback in rotterdam fatsoenlijk spullen wil testen: zorg gewoon dat je er optijd bent. Ik ben daar vaak al om 10 uur op een zaterdag ochtend zodat ik zeker weet dat ik een hokje heb waar kan testen en rond die tijd zijn er toch zo goed als geen mensen aanwezig.

Bolder
7 februari 2010, 19:21
Sinds ik in een muziekwinkel werk, weet ik hoe het voor verkopers is als er 'funshoppers' langs komen.

Ze komen vaak met bezweten, vieze handen binnen. Als je daarmee op een nieuwe gitaar speelt en je haalt er niet meteen een doekje overheen, gaat het roesten.
Ze gaan lekker hard zitten spelen, aan hun meisje of vrienden laten horen hoe goed ze spelen. Stoort ook erg..
En dan komen ze uiteindelijk een plectrumtje kopen met een briefje van 5 (dág wisselgeld!).

Sindsdien ga ik ook niet meer lekker op mijn vrije middag naar feedback omdat ik niks beters te doen heb. Ik namelijk hoe vervelend dat is.

hezz
7 februari 2010, 23:21
Sinds ik in een muziekwinkel werk, weet ik hoe het voor verkopers is als er 'funshoppers' langs komen.

Ze komen vaak met bezweten, vieze handen binnen. Als je daarmee op een nieuwe gitaar speelt en je haalt er niet meteen een doekje overheen, gaat het roesten.
Ze gaan lekker hard zitten spelen, aan hun meisje of vrienden laten horen hoe goed ze spelen. Stoort ook erg..
En dan komen ze uiteindelijk een plectrumtje kopen met een briefje van 5 (dág wisselgeld!).

Sindsdien ga ik ook niet meer lekker op mijn vrije middag naar feedback omdat ik niks beters te doen heb. Ik namelijk hoe vervelend dat is.

Ja maar diezelfde 'funshopper' komt als hij het naar z'n zin heeft gehad wel daarna terug voor grotere aankopen hoor! Als ik een aankoop van €600+ wil ik het toch goed getest hebben en me orienteren.

Fout is natuurlijk wel als ze je winkel als een hangplek gaan zien, je moet er wel heen gaan met de intentie überhaupt ergens in te willen investeren.

Bolder
8 februari 2010, 10:06
Ja maar diezelfde 'funshopper' komt als hij het naar z'n zin heeft gehad wel daarna terug voor grotere aankopen hoor! Als ik een aankoop van €600+ wil ik het toch goed getest hebben en me orienteren.

Fout is natuurlijk wel als ze je winkel als een hangplek gaan zien, je moet er wel heen gaan met de intentie überhaupt ergens in te willen investeren.

Af en toe komt zo'n gozer terug om die gitaar te kopen. Vaak komen ze een keer in de twee weken langs en kopen ze dan een plectrumpje of een losse D- of E-snaar..

kalmah
8 februari 2010, 10:51
Op de onvolwassen manier zoals je 't schrijft krijg ik al 't idee dat je er alleen bent gekomen om te profiteren.

Anyway,

Ben vorige week naar Musik-produktiv geweest. Alles netjes in orde (alleen zelf even kabeltje meenemen). Staan al een paar gitaren klaar in de amp-oefenruimte. Allerlei versterkers, er komt niemand bij je. Door de week was er niemand. Misschien een tip voor de volgende keer?

TimS
8 februari 2010, 11:05
Ik zou entreegeld niet eens zo'n gek idee vinden. Ik ga ook wel eens naar de Feedback om wat spullen te proberen, meestal koop ik dan gewoon een paar setjes snaren, voorbuizen, een snoer of een doos plectrums (die ik meestal niet nodig heb) omdat ik het lullig vind om wel te proberen maar niets te kopen.

cerpintaxt
8 februari 2010, 12:58
ja ben ook welles naar music-productief geweest, na veel uitgeprobeer wou ik een jaguar re-issue kopen toto er een 12 jarig jochie aankwam die de gitaar uit het rekte pakte terwijl ik nog een ander gitaartje uitprobeerde. dat jochie pakt die gitaar en loopt er zo mee :(

Maar dat terzeide er is daar een mooi hokje waar je effecten kon uitproberen. maar ik wist niet dat je dan de versterker zo hard mogelijk moest zetten.

Maar ik denk dat de conclusie is als je naar een coole muziek winkel wilt,
trek er een dagje voor uit. Maar nooit op een zaterdag. wat een rot dag om in grote muziek winkel rond te neuzen.

rupke
8 februari 2010, 13:54
Hoi,

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik wist niet dat ik zoveel los kon maken ;-). Ik wil er verder allemaal ook niet op ingaan. Maar 1 wijze tip kan ik wel trekken uit alle verhalen. Ik ga op een doordeweekse dag dan is het rustiger en kun je de tijd nemen.

Greetz Rupke

Braindead
8 februari 2010, 23:26
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik moet zeggen dat ik dat ook weleens gedaan heb met het verschil dat als ze me dat een keertje laten doen ik daar een volgende keer ook zeker wat spulletjes haal. Ik voel me anders ook gewoon ongemakkelijk dingen uit te proberen en dan niks te kopen.

Ik kan me ook goed voorstellen dat verkopers er op een gegeven moment zat van zijn. Mensen die wel als koning behandeld willen worden maar amper een cent uitgeven. Reken maar dat Music Sote en Musik Produktiv vaker dat soort mensen krijgt. Als ik naar zo;n zaak ga koop ik bijna altijd wel wat al is het alleen maar omdat ik niet voor niks een tank benzine wil verrijden naar Duitsland om dan onverrichte zaken naar huis terug te gaan. :D


En m.b.t. de TS er. Tuurlijk is het balen als er iemand anders in het hok zit te spelen waar jij dat wilt doen, maar met een beetje geduld en sociale vaardigheden kom je een heel eind. Zegt meer iets over jou dan over die spelende gitarist.


Sinds ik in een muziekwinkel werk, weet ik hoe het voor verkopers is als er 'funshoppers' langs komen.

Ze komen vaak met bezweten, vieze handen binnen. Als je daarmee op een nieuwe gitaar speelt en je haalt er niet meteen een doekje overheen, gaat het roesten.
Ze gaan lekker hard zitten spelen, aan hun meisje of vrienden laten horen hoe goed ze spelen. Stoort ook erg..
En dan komen ze uiteindelijk een plectrumtje kopen met een briefje van 5 (dág wisselgeld!).

Sindsdien ga ik ook niet meer lekker op mijn vrije middag naar feedback omdat ik niks beters te doen heb. Ik namelijk hoe vervelend dat is.

paulusdeBKB
9 februari 2010, 01:00
Als je nog eens naar muziekstore Keulen gaat, overweeg dan de ICE te nemen (als je tenminste in de buurt van de lijn Amsterdam - Utrecht - Arnhem woont). Supersnel, superrelaxed en veel preisgunstiger dan rijden met de auto als je je ticket minimaal een week van tevoren boekt.

O, en beter voor het milieu.