PDA

View Full Version : help!



niels182
6 februari 2010, 22:09
Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken om mijn ZoomG9.2 pedaal te gaan vervangen met verschillende effecten.
Ik was aan het kijken naar Harley Benton pedalen (delay and chorus) en als distortion wilde ik een Marshall guv'nor. Als ik het goed heb zijn de Hb pedalen AC en de Marshall is DC.
Nou is mijn eerste vraag is dit écht zo?
en mijn tweede vraag kan ik deze pedalen aan een Daisy Chain met AC adapter hangen en iets van een ac>dc converter gebruiken om dan ook de marshall zonder problemen te gebruiken.

Alvast Bedankt!

Niels

Gearjunkie
6 februari 2010, 22:16
Welkom Niels,
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een Marshall pedaal niet gevoed kan worden door een adapter. Ik denk dat je geen problemen zult hebben.

Dirk_Hendrik
6 februari 2010, 23:31
Nou is mijn eerste vraag is dit écht zo?


Nope.

Allemaal 9 volt DC negative center adapter. Geen problemen dus ;)

Swan
7 februari 2010, 00:43
Die HarleyBenton pedalen lijken me nou niet echt een vooruitgang, kijk ook eens naar de Danelectro CoolCat serie, betaalbare pedalen met een veel hogere kwaliteit dan die HB troep.

niels182
7 februari 2010, 09:14
Ik dacht in eerste instantie ook dat die Harley Benton pedalen écht slecht waren... totdat ik ermee speelde! Ik stond echt versteld ervan.

Maar jullie zeggen dus dat ik die Marshall er gewoon met de rest eraan kan hangen?

Weet iemand waar ik een One-spot kan kopen?

niels182
7 februari 2010, 20:49
Ik heb al een one-spot gevonden.
Maar ik blijf een beetje onzeker over dat av en dc gedoe. Maakt dat echt niet uit wat voor adapter je neemt?