PDA

View Full Version : eerste gitaar kopen voor zoon



tankard
6 februari 2010, 20:29
Na een week surfen en zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer....

Situatie is als volgt:

Mijn zoon is 14 jr. en tokkelt al ff op een oude akoustische gitaar van opa. Nu willen wij hem een gitaar met versterker kado doen als hij jarig is (over 2mnd.)

Hij is gek van metal muziek (trash en black metal).

Voor zover ik op de vele sites heb gelezen zijn de kant en klaar sets niet zo goed.

-Wat moet er op de gitaar zitten voor deze muziek? (2x humbucker?)
-wat zijn voor deze muziek goede gitaren (merk en type)
-verstandiger met vaste brug i.p.v. tremolo?

Ik ben op zoek op marktplaats omdat ik denk dat ik beter een betere 2de handse kan kopen dan een nieuwe "ïnstapper".

Budget voor de gitaar is max. 150.-tot 200.-.

Voor een versterker heb ik begrepen dat een goede keuze Roland Cube 15 of 30 Wt.zou zijn. (Op internet staat een Cube 20x voor 140,= ?)

Ook kom ik het volgende tegen als set voor 225,= :
Ibanez RG270, Fender Frontman 15R incl tas en standaard.


Hoop dat jullie me kunnen helpen, zodat we hem hiermee kunnen verrassen op zijn verjaardag.


Dank jullie alvast voor de reakties.

Keevinkos
6 februari 2010, 20:38
Een Ibanez is een goede gitaar voor metal, wel zijn dit soort gitaren veel gepiel voor een beginner. (zwevende tremolo etc. en vooral met stemmen) Hoewel dit wel te leren valt. Ibanezzen zijn (2e hands) vgm redelijk te betalen, moet je wrs wel even kijken of er een humbucker in zit. Misschien is een 2ehands stratocaster met een humbucker ook een goede keuze en misschien wel beter voor beginners dan dat gepiel van de Ibanez.

Qua versterker: de roland 20x. Die is al een stuk beter dan de 15x en klinkt heel anders, de 30x zou je kunnen doen als je het geld ervoor hebt, maar het verschil tussen de 15 en de 20 is groter dan tussen de 20 en de 30. Snap je het nog?:)

Tis gewoon en erg goede amp: niet stuk te krijgen, heel allround, maar ook een metalgeluid moet eruit te halen zijn.

Dzware
6 februari 2010, 20:49
Ik heb mn neef een Ibanez RG170DX aangeraden. Er zitten volgens mij 2 humbuckers in en het heeft een vaste brug. Ik heb zelf ook een Roland Cube 30x en daar valt zeker een goede metalsound uit te krijgen.

TimoSomers
6 februari 2010, 21:11
Ik zou inderdaad ook voor een Ibanez met vaste brug gaan en een Roland Cube, kan niet missen!

Jamman
6 februari 2010, 21:33
Dat gaat hij vast en zeker zeer tof vinden!
Zowel de roland cube als die ibanez versterkertjes zijn lekker divers, mocht hij over een jaar of 2 toch uit de metal fase komen, dan kan hij er ook prima rock, blues en pop op spelen.
Ik ben blij dat mijn ouders mij destijds gestimuleerd hebben om muziekles te nemen. (ben begonnen met pianospelen toen ik 8 was, later gitaar erbij gaan spelen)

beruk
6 februari 2010, 22:17
Ik zou inderdaad ook voor een Ibanez met vaste brug gaan en een Roland Cube, kan niet missen!
+11 Doen!
En doe er gelijk een lekkere leren broek bij! ( Toch, Timo? ;) )

Thmz
6 februari 2010, 22:37
Geen zwevende brug, alsjeblieft. Ik heb paar vrienden die een goedkope gitaar met zwevende brug hebben en hun gitaar onstemt elke halve seconde. Dit alleen is niet een probleem, het zorgt ook dat je niet graag speelt op je gitaar want die staat altijd vals.
Een Ibanez met vaste brug is zeker goed. De Cube X60 (X20 is hetzelfde alleen minder hard) heeft een vriend van me en die klinkt ook behoorlijk, en is redelijk makkelijk om mee te beginnen. (weinig knoppen, direct een redelijk geluid)

Ferraririk
7 februari 2010, 09:31
Altijd maar dat klote gebash op die tremolo's, die op de GRG170Dx is spam: die te koop is (iig bij die van mij) Goed, geen ontstemmingsproblemen, kan de noot naar boven en beneden benden, snaren vervangen is ook niet moeilijk.

Er zijn natuurlijk heus wel beginnersgitaren waar op die dingen bagger zijn, maar bij ibanez, heb ik ze nog niet gevonden.

grayfink
7 februari 2010, 09:40
Ik stem ook voor de vaste brug en Roland Cube 20/30.

oigun
7 februari 2010, 10:10
Ik heb een Ibanez gsa60 en ook geen problemo met de tremolo.

Rinze
7 februari 2010, 10:18
"Vaste brug en Cube" +1.

@ Ferraririk: die dingen doen het misschien een poosje wel aardig, zijn echter bij de goedkope gitaren van materiaal dat niet bestand is tegen langdurig misbruik. Ik vermoed ook dat als er iets niet goed is met zo'n ding jij ook niet weet wat je eraan moet doen. En dat is nou net het probleem voor beginners (het zijn net pc's): zolang ie het redelijk doet is het mooi, gaat er iets mis dan heb je geen idee wat je moet doen.

Verder is met een zwevende brug het opdrukken van een snaar terwijl je de ernaast gelegen snaar "gewoon" pakt een ramp. Gevorderde spelers leren daarmee om te gaan maar zover is de zoon van TS nog lang niet.

Just my two cents..

macwilliams
7 februari 2010, 10:38
Vaste brug !!

altheka
7 februari 2010, 10:41
Tja nog maar een keer, vaste brug.
En kijk ook is naar een tweedehands yamaha of misschien (niet vaak te koop) een godin detour.
Ibanez zal ook niet slecht zijn, maar soms is er net even wat meer.

Fender75
7 februari 2010, 11:02
Inderdaad, vaste brug, humbuckers. En nu nog een goede vinden :)

Terminus
7 februari 2010, 11:16
Bij goedkopere gitaren is een vaste brug aan te raden, je zal als beginner toch geen ingewikkelde solo's gaan spelen waarbij je een zwevende brug nodig hebt. Sowieso zul je veel moeten oefenen om thrash en black te kunnen spelen op volle snelheid, voor alleen al de slagpartijen moet je jaren gitaar hebben gespeeld.

En de tremolo op een GRG170-serie is niet in staat de divebombs te doen die je bij veel Thrash-bands hoort na te doen zonder te ontstemmen.

B0UDEWIJN
7 februari 2010, 11:40
Ik heb ook nog een goede tip aan TS: ik zou voor een vaste brug gaan.
(:D)

TimoSomers
7 februari 2010, 11:40
+11 Doen!
En doe er gelijk een lekkere leren broek bij! ( Toch, Timo? ;) )

Whaha
Nee dat kan pas in een later stadium, als je hoopt het te kunnen compenseren met je gitaarspel :D.

@ Topicstarter: ik zou gewoon een winkel inlopen met flink wat Ibanezjes en dan gewoon ff lekker testen. (Teminste, ik weet niet of je zelf ook gitaar speelt?)

paulusdeBKB
7 februari 2010, 12:06
behalve Ibanez zijn er nog meer merken die je kunt overwegen. Epiphone, OLP, Squier (budgetmerk van Fender) en Yamaha (al eerder genoemd) maken over het algemeen geen bagger. Stagg is ook een budgetmerk dat hier op het forum veel werd/wordt afgekraakt, maar mijn beperkte ervaring ermee was heel behoorlijk. Ik mocht willen dat mijn eerste gitaartje zo goed was.

Tweedehands kun je ook nog kijken naar Fernandes, Fenix, Samick, Westone en naar bovengenoemde merken natuurlijk. Vaste brug of tremolo, het kan allebei. Toen ik 14 was wilde ik per se een stunt-tremolo op mijn gitaar, dat werd dus een Fender met een Kahler Spider. Uiteindelijk heb ik de tremolo nauwelijks gebruikt. Stemmingsproblemen met tremolo's zijn door een reparateur vaak makkelijk te verhelpen. Meestal blijft er ergens een snaar klem zitten. Beetje veilen en je bent in business.

Terminus
7 februari 2010, 12:27
behalve Ibanez zijn er nog meer merken die je kunt overwegen. Epiphone, OLP, Squier (budgetmerk van Fender) en Yamaha (al eerder genoemd) maken over het algemeen geen bagger. Stagg is ook een budgetmerk dat hier op het forum veel werd/wordt afgekraakt, maar mijn beperkte ervaring ermee was heel behoorlijk. Ik mocht willen dat mijn eerste gitaartje zo goed was.

Je realiseert je toch wel dat Thrash of Black Metal op een gitaar zonder humbuckers bijna de definitie is van 'het kan, maar of het klinkt is een ander verhaal'
Al maakt hoe het klinkt over het algemeen niet uit bij zwaardere Black Metal...

Het is trouwens Thrash (in elkaar meppen) in plaats van Trash (troep, afval) Metal. Veelgemaakte fout, maar het maakt wel uit in de uitspraak. Thrash spreek je min of meer uit als 'fresh' met een iets langer gerekte 'e'.

Jasper.
7 februari 2010, 12:34
Maar als je een goedkope gitaar kan krijgen met zwevende tremolo ook doen! Die kun je namelijk heel simpel vastzetten (vaste brug van maken). Of zo maken dat hij alleen omlaag kan, dan ontstemt hij ook niet zo erg hoor.

geert1976
7 februari 2010, 13:03
pfff, ik zie heel veel voorbij komen.

Ik raad de Topicstarter ook een gitaar aan met een vaste brug, lekker simpel en hoe minder er aan een gitaar zit, hoe minder er kapot kan gaan en hoe makkelijker hij is te gebruiken.

Ik zou eigenlijk zoveel mogelijk proberen, maar gezien zijn voorkeuren voor metall, kun je bv kijken naar:

Een gitaar met een H-H of H-S-H configuratie (H staat voor humbucker en S voor single coil.), zonder tremolow.

Ik ga specifiek merk noemen omdat er duizend en 1 merken zijn die deze gitaren aanbieden, dus gewoon een beetje gaan surfen, voor E 300,00 is er echt wel een leuke gitaar te vinden.

Qua versteker is de Roland Cube genoemd, maar voor het wat zwaardere werk, zou mijn voorkeur uitgaan naar een Vox versterker, die vind ik voor het zwaardere werk beter geschikt en heeft een buisje in de voorversterking (klint toch net effe lekkerder)

Oceanborn
7 februari 2010, 13:03
Tussen de 100-200 gaat het volgens mij sowieso erg lastig worden om een echt goede solide gitaar te vinden waar je zoon een aantal jaren mee door zal kunnen (als hij serieus met gitaar verder wil). Als uitprobeer gitaar is het natuurlijk wel een optie.

Met een Tremolo in die prijsklasse heb je volgens mij een redelijk grote kans om tuning problemen te krijgen (en als je 'm vastzet, kun je 'm eigenlijk net zo goed niet hebben lijkt me).

Naast de eerder genoemde Ibanez zou je ook kunnen kijken naar één van de instapmodellen van Jackson (b.v. Dinkky JS-20) en voor meer 'metal-look' gitaren zou je de Dean Vendetta XM of een BC Rick Bronce Warlock op kunnen zoeken.

Als tip: on-line gitaren uit Duitsland zijn soms een stuk goedkoper dan in Nederland in de winkel.

Succes!

Dark_Tranquillity
7 februari 2010, 14:00
Epiphone Les Paul Special (simpel, goedkoop, stoer, en verder prima) + Roland Cube (goede versterker, en een 30 kun je ook voor 150 euro op de kop tikken).

Klaar.

tankard
7 februari 2010, 14:03
...blijft lastig merk ik...


Dat ik de muziekstijl verkeerd spel zal met mijn voorkeur te maken hebben.

Zelf testen is geen optie, kan geen noot lezen, hooguit noten eten.


Samengevat: gitaar 2de hands met 2 humb. en 1 single of alleen 2 humb.
Vox versterker klinkt lekkerder, maar een Cube volstaat voorlopig.

Het stukje mbt. versterker dat geloof ik dat ik er wel uitkom, maar een gitaar is een ander verhaaal.

Zat gisteren op guitar.com revews te lezen. Ook lees ik goeds over "schecter omen 6". Deze heb ik hier nog niet gehoord, maar vind ik onder de 200 op het net.

Epiphone Les Paul lees ik dat er veel imitatie is, waar herken ik dit aan ?


Als er iemand linkjes weet naar wat ik zoek hou ik me aanbevolen evt.via PB.

Alvast bedankt, namens mijn zoon en mezelf voor de vele reakties.

Groet Tankard

macwilliams
7 februari 2010, 14:10
Gebruik even de zoek funktie van het forum.
Mocht je het liever uitgelegd hebben kom dan maar langs.
Mocht je tweedehands niet erg vinden PM me dan maar.

Terminus
7 februari 2010, 19:17
Die Schecter zie je niet vaak langskomen op marktplaats, je ziet ze meer in Amerika dan in Europa. De Roland Cube-serie (uit ervaring) en de Vox versterkers (volgens anderen) zijn de beste versterkers die je voor het geld kunt krijgen, ze zijn voor bijna elk genre geschikt.

Nicks
7 februari 2010, 19:35
Peavey vypyr als versterker is trouwens ook een optie, ik denk dat die wat betere drive kanalen heeft.

bij de cube is dat namelijk best lastig in te stellen. Je zit al heel snel op teveel of dan weer te weinig gain. Ik ben er zelf wel tevreden mee maar ik hoor veelal geklaag van anderen.

tankard
12 maart 2010, 09:55
...een maandje verder, veel gelezen op het net en ben toch maar naar de muziekwinkels gegaan (nijmegen, oss en boekel). Situatie uitgelegd, dat het een kado betreft en evt. ruilen was geen probleem. Versterker is gekocht (vox 30)

Na een beetje vissen bij de jarige vind hij een echt rock-model wel stoer maar zijn voorkeur gaat uit voor een Les Paul model.

Situatie nu: budget max.300,=

Hoor zowel in de winkel (nijmegen en oss) goede dingen over de Vintage V100.. Hebben ook een stukje gespeeld voor me.
Ook op het forum en op google zijn hier reviews te lezen die alle positief zijn.

Epiphone is net wat duurder.


Wat is de beste optie? (als die er uberhaupt is)

-2dehands epi LP voor rond de 275,= of een nieuwe Vintage V100.
-Zijn er mensen die er zelf op spelen/gespeeld hebben?

Ervaringen met Schreven in Nijmegen ? (hier kost V100 299.=)
ervaringen met Muziekhuis Aarons? (hier kost V100 319.=)

Hoop nogmaals dat jullie e.e.a. wat helderder kunnen schetsen voor mij.

Alvast dank voor de moeite

RS-Rik
12 maart 2010, 10:22
Voor echte keiharde sounds kun je'm nog laten sparen voor een distortion pedaaltje.

Nog een beter kado is een CD met fatsoenlijke rock n roll.


btw als je bij nijmegen woont ist misschien te overwegen om naar muzik productiv of een van die andere gigatoko's in duitsland te rijden. je haalt de benzinekosten er zo uit als je 'n beetje economisch rijd. Het aanbod is er groter en de prijzen lager.

Check
http://www.musik-produktiv.nl/?gclid=CK6B7MTxsqACFUVB3godljaOTQ



ik heb toch niks te doen op mn werk dus ik denk kom help n man


http://link.marktplaats.nl/326198802


of: http://link.marktplaats.nl/328471607 (dat is wel een hele toffe vorm (james hetfield van metallica heeft m ook), je kunt er zelfs mee zitten)

tankard
12 maart 2010, 10:57
@RS-Rik, dank voor het meedenken. Maar als ik op de links kijk kosten de Vintage V100 daar 399,- en in NL 299-319.=

de essentie van mijn vraag is eigelijk:

een 2 de hands epi LP of een nieuwe Vintage V100. tevens vroeg ik me af wat de ervaringen zijn met Schreven (nijmegen) en Aarons (oss)

Thnx

McVenco
12 maart 2010, 11:59
Ik zou in jouw situatie de Vintage nemen. Je koopt dan toch een nieuw product, en mochten er zich onverhoopt kleine mankementjes voordoen heb je gewoon garantie. Als koper zonder gitaarervaring/kennis zou ik liever nieuw hebben dan tweedehands, bovendien zijn er tegenwoordig heel veel NEPiphones op de markt, dus als je niet precies weet waar je op moet letten loop je ook nog kans om een Chinese kat in de zak te kopen (en die haal ik liever bij mijn plaatselijke afhaalrestaurant ;))


Wat betreft de winkels: ik heb 1 keer een pakje snaren gekocht bij Schreeven, dus ik kan niet echt advies geven daarover :)

Exi
12 maart 2010, 13:53
Ik heb hier een Vintage V100 staan en ik vind het een heerlijke gitaar om op te spelen.
Ik had hem bij een muziekwinkel bij mij in de buurt gekocht als een gitaar voor 'erbij' (ik speel meer op strats).

Het is gewoon een degelijk ding met goede hardware en hij klinkt zowel versterkt als onversterkt zeer goed.
Je moet wel even op de afwerking van deze gitaren letten.
Hoewel alle vijf Vintage V100 gitaren die in die winkel hingen heel goed waren afgewerkt heb ik gelezen dat het niet altijd het geval is.
Men had het over de frets die hier en daar wat uitsteken (dat voel je als je met je hand langs de hals gaat) en over slordige inlays of plekjes in de lak.

Als je een goed exemplaar te pakken weet te krijgen dan is het gewoon een heerlijke gitaar voor het geld. Hij klinkt en speelt echt geweldig!:)

iWishmaster
12 maart 2010, 14:21
Die winkel in Oss ken ik niet. Schreeven is op zich wel een 'ok' winkel. Over het algemeen weten de mensen niet echt schokkend veel en ze zijn eigenlijk altijd te duur ... De winkel in Boekel (Guitarking) kan ik aanbevelen: zeer goede winkel en mensen met verstand van wat ze verkopen. Wel hebben ze voornamelijk spul dat boven je budget ligt denk ik. Zo ook Guitars&Amps (nu Max Guitars Nijmegen): uitstekende winkel, maar ze hebben vooral duurder spul.

Ik zou in dit geval eerder voor een nieuwe gitaar (icm met een tweedehands versterker) gaan. Een gitaar wordt dan toch een beetje iets meer 'eigen' voor zo'n jong ventje. Voor 300 euro kun je best leuke les paul kopieën krijgen. Als 'ie van metal houdt, kijk dan zeker naar het merk ESP: veel bands in dat genre spelen daarop en ook de budget modellen zijn prima afgewerkte gitaren! Dit is wel een leuk ding bijvoorbeeld:
http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_ec50_bch.htm

FruscianteFan
12 maart 2010, 14:27
Die winkel in Oss ken ik niet. Schreeven is op zich wel een 'ok' winkel. Over het algemeen weten de mensen niet echt schokkend veel en ze zijn eigenlijk altijd te duur ... De winkel in Boekel (Guitarking) kan ik aanbevelen: zeer goede winkel en mensen met verstand van wat ze verkopen. Wel hebben ze voornamelijk spul dat boven je budget ligt denk ik. Zo ook Guitars&Amps (nu Max Guitars Nijmegen): uitstekende winkel, maar ze hebben vooral duurder spul.

Ik zou in dit geval eerder voor een nieuwe gitaar (icm met een tweedehands versterker) gaan. Een gitaar wordt dan toch een beetje iets meer 'eigen' voor zo'n jong ventje. Voor 300 euro kun je best leuke les paul kopieën krijgen. Als 'ie van metal houdt, kijk dan zeker naar het merk ESP: veel bands in dat genre spelen daarop en ook de budget modellen zijn prima afgewerkte gitaren! Dit is wel een leuk ding bijvoorbeeld:
http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_ec50_bch.htm
Bij Schreeven moet je wel echt geholpen worden door Jaap, die is eigenlijk de enige die echt verstand heeft van gitaren. Qua prijs vind ik ze ook wel meevallen.

iWishmaster
12 maart 2010, 14:59
Bij Schreeven moet je wel echt geholpen worden door Jaap, die is eigenlijk de enige die echt verstand heeft van gitaren. Qua prijs vind ik ze ook wel meevallen.

Jaap ... Is dat die dunne rustige met het brilletje en de lange haren of die iets stevigere druktemaker met de lange haren? Moet ik onthouden dat ik volgende keer naar hem toe ga. Waarschijnlijk morgen, ze hebben een Sparrow semi-hollow staan die er voor de prijs wel heel netjes afgewerkt uitzag. Ik ken het merk niet, maar ik kreeg er toch wel een beetje GAS van vorige keer.

HaroldA
12 maart 2010, 15:48
Ik zou inderdaad ook voor een Ibanez met vaste brug gaan en een Roland Cube, kan niet missen!

Ik zou een 2e handse Ibanez SZ320 proberen te krijgen. Zeer degelijk, vaste brug, goede elementen en niet per-se een metal gitaar, maar is daar wel zeer geschikt voor!

Ze staan regelmatig te koop voor rond de 200,-

http://www.edroman.com/guitars/ibanez/images/ibanez_sz320ex.jpg

stikel
12 maart 2010, 18:50
De Olp MM 4 Sillouette. De brug humbucker kan echt knoeterhard. De Hals is lekker smal en voelt klein aan. De hele gitaar voelt klein aan trouwens. Ideaal voor de kleinere handen. De tremelohendel eraf en goed verstoppen. Goede kwaliteit voor de prijs. Heb er voor mijn zoontje ook een gehad.

Heb ze gezien bij Alphenaar te Haarlem voor euro 199 (twijfel of dit mag, maar ik waag het er maar op)

Groet Jan

tankard
12 maart 2010, 21:38
super bedankt voor het meedenken.
Ik ben in ieder geval blij met serieuze reakties i.p.v. sommige re. op andere forums waar je vaak als NOOB afgezeken wordt.

Ik ben er uit, het zal een Vintage V100 worden. Reviews zijn goed en ervaringen van mensen die vaker een gitaar in de hand hebben ook.
Idd is het veiliger een nieuwe gitaar met garantie en de mogelijkheid tot ruilen te kopen, dan als leek te moeten vertrouwen op de mooie blauwe ogen....

Nu zoeken naar een mooi exemplaar....

Thnx

Thmz
12 maart 2010, 21:47
http://www.edroman.com/guitars/ibanez/images/ibanez_sz320ex.jpg

Een vriend van me heeft deze! Enige nadeel is dat de inlay-dots niet goed te zien zijn :D

HaroldA
12 maart 2010, 21:48
Een vriend van me heeft deze! Enige nadeel is dat de inlay-dots niet goed te zien zijn :D

Da's alleen maar vervelend voor de kijker/meespeler, zelf heb je er geen last van...

flitslicht
12 maart 2010, 22:13
super bedankt voor het meedenken.


Vergeet niet hem er ook gelijk een koptelefoon bij te geven :blast:

Braindead
13 maart 2010, 00:38
Lijkt me een goede keuze. Die Vintage V100 zijn best heel aardige gitaartjes en je gaf al aan dat je zoon een voorkeur heeft voor Les Paul dus dat zit dan wel goed. Er zijn ook andere alternatieven maar als je een Les Paul wilt is die Vintage een goede keus denk ik. Ik dacht alleen niet dat ze die in het zwart hebben wat wel weer goed zou zijn gezien de voorkeur van muiziek van je zoon maar goed er is vast wel een geschikte kleuir te vinden en anders kan die eventueel ruilen toch?




super bedankt voor het meedenken.
Ik ben in ieder geval blij met serieuze reakties i.p.v. sommige re. op andere forums waar je vaak als NOOB afgezeken wordt.

Ik ben er uit, het zal een Vintage V100 worden. Reviews zijn goed en ervaringen van mensen die vaker een gitaar in de hand hebben ook.
Idd is het veiliger een nieuwe gitaar met garantie en de mogelijkheid tot ruilen te kopen, dan als leek te moeten vertrouwen op de mooie blauwe ogen....

Nu zoeken naar een mooi exemplaar....

Thnx

stikel
13 maart 2010, 01:10
Ik dacht alleen niet dat ze die in het zwart hebben wat wel weer goed zou zijn gezien de voorkeur van muiziek van je zoon.

ZWART IS ER OOK.
www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=959

Groet Jan

Jasper.
13 maart 2010, 10:47
Da's alleen maar vervelend voor de kijker/meespeler, zelf heb je er geen last van...

Als beginnend gitaarspeler denk ik toch wel hoor. Ik heb het vooral in het begin wel veel als indicatie gebruikt.

tankard
4 april 2010, 20:25
...in de zoektocht naar een gitaar voor mijn zoon als verassing hem er toch maar bij betrokken zodat ie krijgt wat hij het liefst heeft.
Hij is begonnen met gitaarles en over 2 weken jarig. Het lijstje met opties, nadat ie op verschillende Vintage V100 heeft (geprobeerd) te spelen heb ik hem dit forum laten lezen met deze discussie.

Situatie nu 3 opties waaruit hij met zijn onervarenheid en wij met ons kado niet kunnen kiezen.
Hoop dat jullie duidelijkheid/kritiek kunnen geven. (budget max 300,=)

1 Vintage v100 (nieuw)
2 Epiphone LP Stand. (een 2dehandse koreaan 4 jr.oud 275,=)
3 ESP/LTD ec 256 (nagenoeg nieuw, 300,=)

Zijn voorkeur vanwege looks is de ESP/LTD, maar we kunnen er weinig over vinden.

Wat zouden jullie doen, ervaringen met de ESP/LTD.

Helaas heeft ie de gitaren niet naast elkaar gezien, maar met enkele dagen ertussen. Bij de LTD vond ie de frets wat anders.

Dit zal mijn laatste vragenpost zijn, want meneer wil deze week toch wel een keuze maken.

Hoop op reakties/kritiek.

BVD en groetjes

nickofzo
4 april 2010, 21:08
metal? .. neem die esp!

voor het veelzijdige zou ik de 2ehands epi nemen (of vintage)

RoelSmoel
4 april 2010, 21:29
Die LTD is veelzijdig genoeg, heb 'm zelf ook..

Wat ik zeg: LTD EC-256:)

frekie
4 april 2010, 21:57
Kijk ook eens naar Cort(MGM, Zenox), Yamaha, Michael Kelly, London City Hurricane. Zeker ook de 2dehands markt in de gaten houden, crediet crisis nietwaar ;)

Andere Lp copietjes: Hohner L75, Tokai, Burny, Ibanez, Greco, Custom, Morris, Richwood, Samick.

Tip: Vox Amplug Metal(35 euro), koptelefoon inpluggen en rammen maar. MP3 speler aansluiten en meespelen met Dimebag Darrell (RIP) :rockon:

tankard
4 april 2010, 22:40
hoi,

zat ff mee te lezen met de vragen van mijn vader.

@roelsmoel, waarom heb jij voor de ec256 gekozen en wat waren de alternatieven ?

Metal=toekomst, zover ben ik nog niet.

Ik zat net op ebay en zag enkele Micheal Kelly gitaren , zijn die in NL te koop, ikheb er nog geen gezien .

iemand hier ervaring mee?


Ik kan eigelijk al niet meer wachten tot ik een eige axe heb.

Laat maar info horen,

grtz

Epiphone Casino For Life
4 april 2010, 22:46
Ik zat net op ebay en zag enkele Micheal Kelly gitaren , zijn die in NL te koop, ikheb er nog geen gezien .

iemand hier ervaring mee?
ze zijn wel degelijk in nederland te koop. ik heb een acoustische Michael Kelly via marktplaats kunnen bemachtigen. maar er zijn er inderdaad niet veel. ik weet dat muziekhuis westerhaven in Groningen een ruim assortiment heeft. specifiek in Michael kelly hebben ze er gemiddeld meer dan andere shops (to my opinion)
http://www.westerhaven.nl/shop/index.php
kleine zaakje maar prima assortiment.

frekie
5 april 2010, 11:03
Ik weet niet waar je woont maar dit lijkt me een leuk starterssetje in Arnhem, Cort gitaar en Marshall Valvestate 30 amp:

http://link.marktplaats.nl/336063872

Git Aar
5 april 2010, 11:26
Ik weet niet of je die Cube van marktplaats nog wil kopen, een nieuwe kost 159. Dat verschilt dus haast niks.