PDA

View Full Version : Tremolo arm strat vastzetten



Clox
6 februari 2010, 21:21
Ben de laatste tijd vrij veel naar Jeff Beck en David Gilmour aan het luisteren, en daarom voor de fun toch maar weer eens m'n tremolo arm erop gedraaid. Nu was ik daar al ooit eerder mee bezig gegaan, maar ben altijd snel weer gestopt vanwege mijn huidige onkunde (maargoed, dat is te oefenen) en vanwege het feit dat ik tijdens het spelen steeds mijn los bungelende tremolo armpje moest zoeken met mijn rechterhand, waardoor ik steeds te laat was met de geplande 'bewerking' van de gespeelde noot.

Waar ik dus naar op zoek ben is een manier om de arm vast te zetten als bij Jeff Beck, David Gilmour, John Mayer zodat je makkelijker bij je arm kan en precieze controle hebt over je actie. Nu is het namelijk ook zo dat ik 2/3 cm speling heb voordat ik het tremolo blok daadwerkelijk in beweging breng. Heb al geprobeerd dit te compenseren mbv tape etc, maar dit werkt maar voor korte tijd omdat de tape er steeds langzaam af gaat. Ik vroeg me dan ook af of hier misschien een soort van standaard methode/truc voor is?

Bolder
6 februari 2010, 21:27
gewoon zo ver doordraaien tot dat tie vast zit :ok:

Realeigo
6 februari 2010, 21:39
Halverwege de pagina is er ook al een topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132221

Daar staan tips in hoe je dat doet!

Clox
6 februari 2010, 21:47
Tering, sorry voor de overlast in dat geval. Kwam met de zoekfunctie niet veel verder, dus had maar meteen een nieuw topic geopend.

Stukje stof of tape (blijkbaar toch), of een stevig veertje in het blok zijn blijkbaar the way to go.