PDA

View Full Version : welke pickup?



Keevinkos
6 februari 2010, 19:16
Ik heb een eigengemaakte EVH Kramer 5150 met een Dimarzio Paf humbucker bij de brug. Het geluid wat eruit komt is geweldig, alleen gebruik ik veel (pitch)harmonics, en daar is een hogere output humbucker toch wel heel handig, dus ben ik van plan hem te gaan vervangen:)

Heeft iemand enig idee welke pickup ik het beste kan kopen? ik zie door de bomen het bos niet meer. (en aub onder de €100 dat wordt me teveel)

Ik wil dus graag een pickup die:
Mooi warm, vintage klinkt. voor classic rock. HIJ MAG NIET TE METAL KLINKEN!
Met een hot/medium output, of iig iets in de richting dat hij gewoon makkelijker harmonics pakt
Moet een 4-conductor wiring hebben, de dimarzio kan ik ook splitten, en ben daar zeer tevreden over!
Hij moet ook bruikbaar zijn voor clean, en als het kan wil ik er met distortion ook nog open akkoorden mee kunnen spelen

which one?:???:

hassent
8 februari 2010, 21:14
mmm, dat is nogal wat, Als ik het eerste deel lees zou ik direct zeggen 'SuperDistortion', maar dat is ook omdat ik redelijk fan ben van de 'oudere' rock pickups.

Maar open akkoorden en clean daar is ie niet echt voor bedoeld...
Misschien een ToneZone?

aaronstonebeat
8 februari 2010, 22:42
Eddie gebruikte (damals in ieder geval) ook niet zo'n hele hete PAF en ik zou toch menen dat hij bepaald een vroege meester in pinch harmonics is.

no 1 hops
8 februari 2010, 22:58
als ik het zo lees zou ik haast zeggen een l90 van bill lawrence
hier een citaat

so the lower inductance L-90s will without a doubt be good alternatives. The 4H/2,8H models are closer to a PAF set, but with more power, added high end chime and no mud. :-)

zou hem dan niet splitten maar serie parallel maken
en zo ziet een l90 eruit
http://fototime.com/A647B578179EB1E/standard.jpg
http://images.yuku.com/image/jpeg/399362ad5ffe08f208673fe633b9a602f51590bd.jpg

Keevinkos
9 februari 2010, 07:33
inderdaad, Eddie gebruikte ook een low ouput PAF. Maar hij heeft aan de pickup zitten sleutelen en opnieuw omwingt met draad, deze dingen hebben ervoor gezorgd dat het geluid meer zijn Brown sound wordt en dat hij makkelijker harmonics pakt. Maar Eddie is natuurlijk tot op de dag van vandaag nog onovertroffen:)

no 1 hops
9 februari 2010, 08:38
de gitarist nuno bettencourt vertelde dat hij, als groot fan van eddie de kans kreeg op eddie zijn hele setup te spelen.
hij kwam eddie tegen in een studio tijdens opnames en eddie gaf aan 'probeer maar'

dus daar stond alles, brown sound en al en nuno gaf eerlijk toe, toen hij speelde klonk het niet naar eddie.

conclusie is dat als je zijn sound wil benaderen het kan zijn dat jij daar andere ingrediënten voor nodig hebt dan eddie zelf.