PDA

View Full Version : probleempje



zium
16 april 2003, 16:18
zo ik heb net m'n nieuwe snaartjes gekocht ( http://www.music123.com/Item/?itemno=63861 ) en deze zijn veel dikker dan de snaren die ik hiervoor had (was ook de bedoeling)

dit is de eerste keer dat ik nieuwe snaren in m'n gitaar doe en het hele 'snaren erop zetten' gedeelte is geloof ik goed gegaan, ze zitten lekker stevig enzo maar het stemmen lukt echt voor geen meter, ik heb zo'n ibanez meet apparaatje, ik stem alle snaren en als ik dan de laatste snaar gehad heb staat de brug een stuk opgetilt, en dan zijn dus ook de bovenste snaren enzo weer ontstemd.

ik zie duidelijk iets over het hoofd maar wat ? ik kan ermee naar de winkel gaan ofzo en vragen of ze het ff in orde willen maken maar ik doe het liever zelf zodat ik het de volgende keer ook kan

alvast bedankt :smile:

syberen
16 april 2003, 16:27
Je ziet niks over het hoofd, dit gebeurt altijd als je nieuwe snaren erop zet. Nadat je ze een tijdje hebt ingespeeld ontstemmen ze niet meer zo gauw.

Harry
16 april 2003, 16:34
heb je een floyd rose tremolo o.i.d.? Dan zou je de snaren 1 voor 1 moeten vervangen (al heb ik daar zelf niet zo veel ervaring mee)

zium
16 april 2003, 16:34
ik begin met stemmen bij de E snaar, en tegen de tijd dat ik de e snaar gestemd heb is de E snaar weer ontstemd.. :grin:

kan toch niet goed zijn of wel ?

zium
16 april 2003, 16:35
weet niet wat voor tremolo het is, hier is een pic van de gitaar zelf (met de oude snaren btw)

http://www.addiction.nl/muiz/pictures/gitaar.jpg

dungekste
16 april 2003, 16:37
Gewone tremelo brug. Ik denk dat je als eerste je veren moet aanspannen of misschien wel 1 extra erbij.

helleke
16 april 2003, 16:46
Inderdaad,probeer eens je veren wat strakker te zetten.Zet de snaren er 1 voor 1 op en trek de snaar van je hals af,stemmen en weer rekken tot hij niet meer ontstemd en dan volgende snaar.

zium
16 april 2003, 16:55
Op 2003-04-16 16:37, schreef dungekste:
Gewone tremelo brug. Ik denk dat je als eerste je veren moet aanspannen of misschien wel 1 extra erbij.


heb de 3e veer erbij gezet, t stemmen ging prima en m'n tremolo staat goed

bedankt :smile:)