PDA

View Full Version : little wing



pasqual
6 februari 2010, 13:52
hoi,

dit is mijn versie van little wing zoals ik 'm met mijn band speel (de gitaarpartij alleen dus) . het is niet noot voor noot hetzelfde en dan ook een eigen interpretatie.

de gebruikte gitaar is een eigen bouw strat ( element standje 4 ) gespeeld over een digitech rp-1 met tubescreamer/overdrive. de effecten: compressie- delay- reverb en tubescreamer dus.
dit is opgenomen met een minidiscrecorder aangesloten op de koptelefoonuitgang van de digitech.

groeten Pasqual.

de link: http://soundclick.com/share?songid=8727335

Tho
6 februari 2010, 14:04
Ik vind het he-le-maal geweldig. Je hebt onwijs veel feel, en je weet precies wat je aan't doen bent. Super!!

Arjan12
6 februari 2010, 14:07
Heerlijke SRV-achtige intro, en een lekker solootje op het eind. Vooral die bends klinken heel erg 'Gilmour-achtig'.

Fantastisch.

pasqual
6 februari 2010, 16:45
poeh hé, jullie kunnen me erger beledigen;) ik word er een beetje verlegen van.
bedankt voor het luisteren.

groeten Pasqual.

artnaz
6 februari 2010, 17:21
Thomas en Arjan hebben het al perfect verwoord, geweldige feel, en die bends lijken inderdaad Gimourish. Komt denk ik voornamelijk door je sound en de pre-bends, maar toch...

In ieder geval, zeer naar mijn hart! :ok:

pasqual
6 februari 2010, 22:54
thanx...

dat van Gilmour is niet zo gek dat je dat denkt omdat ik sinds kort een tweede band ben begonnen met alleen Pink Floyd nummers. tot nu toe stelt het nog niet zo veel voor maar er wordt aan gewerkt. het gekke is dat ik pas een kleine 2 jaar
Pink Floyd echt ben gaan waarderen en echt ben gaan graven in de muziek, dus ook de minder bekende albums ben gaan verzamelen. met dank aan dit forum ( the pink floyd sound ) en youtube. en de sound...tja, niet typisch SRV natuurlijk. eigenlijk vrijwel dezelfde settings als wanneer ik Gilmour meespeel.

groeten Pasqual.

Henri H
7 februari 2010, 01:25
Klinkt goed, beetje teveel effecten naar mijn smaak, en ook de sound vind ik iets te helder.
Het klinkt toch wel een beetje digitaal, maar de manier van spelen is zeker niet verkeerd. Goed gedaan. :ok:

pasqual
7 februari 2010, 12:46
bedankt,

het blijft natuurlijk een kwestie van smaak wat effecten e.d. betreft. ik hou wel van een mooie delay/reverb, het maakt het allemaal iets warmer. en ik zou het niet "digitaal" willen noemen, eerder iets "gladder/gelikter" als wanneer het rechtstreeks opgenomen zou worden vanuit een buizenamp. helaas kan ik onmogelijk met een buizenamp spelen thuis vanwege het volume. dan is zo'n digitech/multieffect-unit/pre-amp een leuk alternatief.

groeten Pasqual.

beruk
7 februari 2010, 13:26
Srv meets Gilmour, onweerstaanbare combi :rockon: Erg goed! Geluid is inderdaad wel wat dunnetjes maar, dat zal aan die digitech liggen gok ik...

pasqual
7 februari 2010, 13:35
het ligt meer aan de combi digitech-tubescreamer. zogauw ik er meer gain in gooi wordt het geluid al snel modderig. de gain van de digitech zelf is nog minder mooi.

gr, Pasqual.

Riky
18 februari 2010, 18:03
goed gespeeld, maar vind het niet zo overweldigend goed als hierboven gezegd word. Mis beetje de flow die het orgineel juist zo vet maakt. Komt denk ik doordat je de slagjes vaak aan het eind veel afdempt met je hand.
Geluid vind ik ook te dun.

Hoor wel dat je lekker speelt. Heb er wel met plezier naar geluisterd met name het einde (het stukje solo) wat je speelt vond ik erg goed.

DeiDRagonas
18 februari 2010, 22:11
Ik ben het helemaal met Riky eens! Je pakt de akkoorden en loopjes nog iets 'hoekig'.. Er mag idd wel iets meer flow in. Dit is een goeie versie en klinkt op de galm na dikke prima. Mijn versie is beter (mega Hendrix fan hier..) en mede daarom ben ik ook niet zo opgetogen als de rest, maar dit is desalniettemin wel een erg lekkere poging!

D.

pasqual
18 februari 2010, 23:37
bedankt jongens voor de reacties. dat "hoekige" ben ik het wel mee eens. er hoort inderdaad een lekkere flow in. die komt echter niet vanzelf en is bij mij vaak afhankelijk van de feel wat je op dat moment hebt. voorbeeld: vooral bij dit nummer is het gevoel erg belangrijk. wij hebben met onze band soms versies gespeeld ( zowel repetities als optredens ) die ik hier niet durf te laten horen. dat heeft alles te maken hoe het nummer loopt. eigenlijk zou dit niet mogen voorkomen maar bij little wing zit ( in mijn geval ) veel improvisatie en dat pakt niet altijd geweldig uit en andere keren ook weer wel. het blijft een apart lied met een geweldige akkoorden en licks opbouw.

wat het dunne geluid betreft: dat is hoe dan ook een kwestie van smaak. ( niet vergeten dat de sound van de opname een multi-effectpedaal is met een kant en klaar stereo geluid ). ik speel nu zo'n 26 jaar gitaar en ben pas sinds een jaar of 2 serieus bezig met de ontwikkeling/ontdekking van mijn clean geluid/techniek. ik heb eerder grotendeels vanuit mijn gainkanaal gespeeld en speel nu meer en meer vanuit mijn cleankanaal. uiteindelijk wil ik er naar toe werken om gain alleen nog maar uit pedalen te halen. ( dat is trouwens ook afhankelijk met welke band ik speel: de ene band is hoofdzakelijk eigen werk en daar is mijn gainkanaal perfect voor en mijn andere band is pink floyd muziek en daar gebruik ik nauwelijks mijn gainkanaal ). best kans dat ik over een half jaar een andere mening heb en met een "vettere" versie op de proppen kom. zo zie je maar: je bent nooit te oud om te leren.;)

@DeiDRagonas: heb je een link van jouw versie?

groeten Pasqual.

schizo910
19 februari 2010, 09:36
lekker hoor, heb niets toe te voegen behalve nog een veer in den aarsch...

ateng
20 februari 2010, 11:35
bedankt,

het blijft natuurlijk een kwestie van smaak wat effecten e.d. betreft. ik hou wel van een mooie delay/reverb, het maakt het allemaal iets warmer. en ik zou het niet "digitaal" willen noemen, eerder iets "gladder/gelikter" als wanneer het rechtstreeks opgenomen zou worden vanuit een buizenamp. helaas kan ik onmogelijk met een buizenamp spelen thuis vanwege het volume. dan is zo'n digitech/multieffect-unit/pre-amp een leuk alternatief.

groeten Pasqual.

Ik zou het wel digitaal klinken ook al is het een smaakkwestie wanthet klinkt dun en kil. Je hoort alleen een strat sound maar geen amp/versterker karakter waardoor je dus de warmte mist.