PDA

View Full Version : nieuwe amp maar welke..??? hook r20 maar dan goedkoper?



classicrooock
6 februari 2010, 13:17
hey,gitaarnet ik ben opzoek naar een 2de amp. omdat ik met mijn high gain amp niets kan doen in mijn band heb ik besloten een nieuwe versterker te kopen.ik zoek iets in de richting van de hook r20 sound maar die is me wat te duur.ik heb zo'n 1300euro dat ik er aan kan besteden.mag combo of top zijn maar liefst buizen.en een goede reverb reverb.

favo artisten.
mark knopfler
eric clapton
enz enz enz
:strat:

Gjalt
6 februari 2010, 13:35
Een fender Twin reverb of een kleinere deluxe reverb oid?
Misschien ook eens de moeite waard om een kijkje bij Rivera te nemen.

the sure thing
6 februari 2010, 21:29
HOOK heeft een aparte voicing, die je bij andere amps niet (snel) terug vindt.

De artiesten die je omschrijft, klinken ook niet a la HOOK :)

Wil je 1 of 2 kanalen? Wil je de scheur uit je pedalen of uit de amp willen halen?

E-J
6 februari 2010, 23:15
Nou Clapton gebruikt al jaren een soort van Fender Tweed (Deluxe?) en Knopfler een Tone King Imperial, die ook aardig Tweed Delue kan klinken. En de Hook R20 vind ik op het oversturingskanaal wel wat van een Tweed Deluxe weghebben...

... ik zit met hetzelfde dilemma, ik vind de R20 een héle goede versterker maar hij is me gewoon te duur. Ik heb laatst een hoop versterkers geprobeerd en weinig kwamen in de buurt van die Hook. De Fender Deluxe Reverb/Twin Reverb klonken mij wat te helder, met een Tweed Fender kom je wellicht meer in de buurt, b.v. een Fender Tweed Deluxe (kloon)... maar die moet je wel opendraaien voor die oversturing plus hij is maar eenkanaals!

Wil je dus een eenkanaals: zet de versterker op een redelijke oversturing en werk met je volumeknop of zet de versterker clean en gebruik een oversturingspedaal. Wil je een goede tweekanaals versterker, succes met zoeken! Ben bang dat je die niet echt vindt voor die prijs (<1500 euro). Ik loop met het idee om een Tone King uit de VS te halen maar moet het nog allemaal even bekijken... ivm mogelijke invoerheffingen en wat er moet gebeuren wanneer het postbedrijf blundert en het ding verrot maakt...

rijsberman
7 februari 2010, 00:38
Brunetti heeft in die prijsklasse een Singleman en een Maranello. Zal je wel aanspreken, denk ik.

classicrooock
7 februari 2010, 13:58
HOOK heeft een aparte voicing, die je bij andere amps niet (snel) terug vindt.

De artiesten die je omschrijft, klinken ook niet a la HOOK :)

Wil je 1 of 2 kanalen? Wil je de scheur uit je pedalen of uit de amp willen halen?

liefst 2 kanalen ja,maar ik zoek 2dehands te kopen niet nieuw dus.

Il_Falco
7 februari 2010, 14:25
Fender supersonic. enough said :soinnocent:

Eko
7 februari 2010, 14:37
EJ NL
Er staat op dit moment een ToneKing bij Guitarcenter in Wierden. Ik heb er zelf even over gespeeld deze week. Verslavend mooi geluid met reverb. Op het andee kanaal zit een Midcut. Deze kun je dichtdraaien om een bekend Fender geluid te maken , maar door de midknop open te zetten krijg je het geluid van een Fenderamp op steroids. Beide kanalen maken gebruik van de reverb ( als die aanzet) en kunnen de tremelo gebruiken.
Mark Knopfler is inderdaad niet gek qua keuze.
Als heel goedkoop alternatief kun je kijken naar een Crate met 2 x 12 inch speakers ( 5212 o.i.d.). mark Knopfler heeft ze gebruikt tijdens de opnames van a Night in London ( live DVD) met de nummers van Golden Heart album.

E-J
7 februari 2010, 14:56
Fender supersonic. enough said :soinnocent:

Ik weet het niet hoor, ik heb er eentje eens gehoord en die klonk toch wel heel wat dunner en minder 'organisch' dan zo'n Hook... ik weet niet hoe Leendert het heeft gedaan maar die R20 klinkt zo groots en dik, ik heb geen enkel ander 1x12 combo gehoord die zo is.


EJ NL
Er staat op dit moment een ToneKing bij Guitarcenter in Wierden. Ik heb er zelf even over gespeeld deze week. Verslavend mooi geluid met reverb. Op het andee kanaal zit een Midcut. Deze kun je dichtdraaien om een bekend Fender geluid te maken , maar door de midknop open te zetten krijg je het geluid van een Fenderamp op steroids. Beide kanalen maken gebruik van de reverb ( als die aanzet) en kunnen de tremelo gebruiken.
Mark Knopfler is inderdaad niet gek qua keuze.
Als heel goedkoop alternatief kun je kijken naar een Crate met 2 x 12 inch speakers ( 5212 o.i.d.). mark Knopfler heeft ze gebruikt tijdens de opnames van a Night in London ( live DVD) met de nummers van Golden Heart album.

Bedankt! Je hebt een PM!

Misschien is zo'n Crate ook wel wat. Ze zijn enkel aardig zeldzaam, komen niet vaak op Marktplaats o.i.d. maar ik hoor er goede dingen over, al schijnen ze wel tamelijk onbetrouwbaar te zijn?

Het probleem is... voor mij en ik denk ook voor de topicstarter, dat de Hook een van die weinige versterkers is die twee subliem klinkende kanalen heeft, maarja zie dan die prijs he :sssh:

the sure thing
7 februari 2010, 15:57
De Fender Supersonic vind ik ook echt GEEN optie....

the sure thing
7 februari 2010, 16:18
Schiet mij opeens te binnen: de Badcat Cub combo's klinken ook errug goed. Het is echter maar een een-kanaals amp. Ik heb ze een jaar geleden bij Erik v/d Haar getest en als ik de Hook R20 / R40 niet was tegengekomen, was ik voor een Badcat gegaan. De 15W versie van de Cub heeft echter weinig headroom.

classicrooock
7 februari 2010, 16:24
Schiet mij opeens te binnen: de Badcat Cub combo's klinken ook errug goed. Het is echter maar een een-kanaals amp. Ik heb ze een jaar geleden bij Erik v/d Haar getest en als ik de Hook R20 / R40 niet was tegengekomen, was ik voor een Badcat gegaan. De 15W versie van de Cub heeft echter weinig headroom.

ja maar zoek echt eentje met 2 kanalen dus..

tillens
7 februari 2010, 17:41
Jammer van die site, dat je niet kan zien wat ze in stock hebben. Is die tone king een head of combo?

E-J
7 februari 2010, 18:55
Jammer van die site, dat je niet kan zien wat ze in stock hebben. Is die tone king een head of combo?

Tone King verkoopt alleen combo's. De Imperial is een soort van Fender Black Deluxe Deluxe en Tweed Deluxe in één, alleen heb je geen gainknop, dus je moet hem echt opendraaien voor oversturing. Voor mij is hij uiteindelijk toch te duur... 2000 euro voor een combo is mij wat te veel.

Il_Falco
8 februari 2010, 07:39
Misschien eens kijken naar een hughes en kettner Duotone: twee mooie kanalen, iets anders van klank dan een supersonic of een R20 maar toch de moeite waard om eens te kijken.

Mr.Bluesbreaker
8 februari 2010, 12:23
Ik roep al jaren dat mensen met zo'n zoekwens echt een Valvetech VAC bij Erik v/d Haar moeten uitproberen, maar het heeft nooit succes. Dus bij deze!:D Een van de grootst klinkende 1*12 combo die je naast de R20 zult horen. Edit: die het merk niet meer op de site, even bellen of ze nog VAC's hebben staan.

speedmusic
8 februari 2010, 12:57
Of een ritje Antwerpen als de amp al niet is verkocht.
Valvetech (http://www.marktnet.nl/Valvetech-VAC-buizenversterker-4818726.htm#Zoom)

En weer Antwerpen (Meer) (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/valvetech-vac-combo-68536142.html) en nog één, werden ze weggegeven in Antwerpen en omgeving? Antwerpen (Oud Turnhout) (http://www.instru-mental.be/advert.php?id=327)

Of gewoon in NL Apeldoorn (http://link.marktplaats.nl/314583311)

Chris Winsemius
8 februari 2010, 13:37
Mark Knopfler/Dire Straits periode:
clean brown Fender Vibrolux
overdrive: Marshall Plexi

Eric Clapton:
- bluesbreakers: Marshall 1962 combo
- Cream: diverse Marshall SuperLeads
- Daarna: Fenders, MusicMan
- tegenwoordig: Fender low power tweed Twin

-----------------------------------------------------
Misschien een silverface DeluxeReverb?

classicrooock
13 februari 2010, 14:05
ik kan aan een mesa boogie stilleto duece komen zou deze goed tot zijn recht komen in een rock/blue's band ?

ccc
14 februari 2010, 20:24
Ik roep al jaren dat mensen met zo'n zoekwens echt een Valvetech VAC bij Erik v/d Haar moeten uitproberen, maar het heeft nooit succes. Dus bij deze!:D Een van de grootst klinkende 1*12 combo die je naast de R20 zult horen. Edit: die het merk niet meer op de site, even bellen of ze nog VAC's hebben staan.

Ik kan het niet beter zeggen, zoek je een goeie vintage klinkend amp met PTP zeker checken !
Ik heb er hier 3 staan, 2 Vac's en een Hayseed. Die gaan geregeld mee als backline voor bands, en een van de Amerikaanse pro's die er op speelde heeft er al zelf een laten maken.