PDA

View Full Version : fender tremelo vraagje



YannickH
5 februari 2010, 20:20
ik heb graag dat men arm van men tremelo wat vast staat als ik hem niet gebruik en bij de tremelo van men fender malmsteen sig gaat dat,maar elke keer moet ik die verder en verder gaan draaien om hem vast te zetten.
op een andere gitaar heb ik ook een gewone tremelo en daar heb ik de tremelo arm doorgedraait omdat die ook altijd verder en verder ging en toen is het stuk waar je de tremelo indraait gewoon afgebroken.
en dat wil ik voorkomen op men fender!
is er iets aan te doen of niet?het is nu geen ramp maar als er iets aan te doen is zou ik het graag proberen

Realeigo
5 februari 2010, 20:25
Je hebt net dikkere snaren erop gezet, die hebben meer trekkracht.
Je moet dus sterkere veren/extra veer/veren-klauw verder naar binnen schroeven. Je moet ff kijken wat het beste werkt.

YannickH
5 februari 2010, 20:27
Je hebt net dikkere snaren erop gezet, die hebben meer trekkracht.
Je moet dus sterkere veren/extra veer/veren-klauw verder naar binnen schroeven. Je moet ff kijken wat het beste werkt.

kan de daardoor ervoor zorgden dat je tremelo arm niet teveel heen en weer bengelt??

jutter
5 februari 2010, 20:29
Je bedoeld de tremelo-pook?

Realeigo
5 februari 2010, 20:31
Oh wacht, nu snap ik hem :seriousf:

Ik dacht dat je tremolo blok omhoog kwam.

Eh goed aandraaien?

YannickH
5 februari 2010, 20:34
Oh wacht, nu snap ik hem :seriousf:

Ik dacht dat je tremolo blok omhoog kwam.

Eh goed aandraaien?

ja dat heb ik bij die andere gitaar ook gedaan en toen is die blok waar je hem indraait gebroken...

T-Man
5 februari 2010, 20:36
Plukje katoen (van cosmetisch watje of iets dergelijks) instoppen en dan indraaien.

jutter
5 februari 2010, 20:41
ja dat heb ik bij die andere gitaar ook gedaan en toen is die blok waar je hem indraait gebroken...

Ja, dat moet je ook niet doen! Ik doe er altijd zo'n stukje witte tape omheen die je ook voor leidingen gebruikt om af te dichten(gaskraan enzo). Even om het tapeind doen en klaar is kees.

Luigi
5 februari 2010, 21:40
Is daar niet al eens een topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=129043) over langs gekomen?

ThomasL
5 februari 2010, 22:01
Er zijn speciale (wat stevigere) veertjes bij Fender die je in het tremeloarmgat (heet dat zo?) stopt. Daarna draai je je tremoloarm erin. Als je bij het veertje komt, druk je middels de tremoloarm het veertje dus een beetje in. Zo drukt ie tegen de tremoloarm, zit 'ie wat steviger en hoef je hem niet helemaal door te draaien. Volgens mij worden ze standaard geleverd bij nieuwe Fenders...

deze dus...

http://www.axesrus.com/Hardware/Terms/Arms/FenderTremArmSprings/FenderTremArmSprings.jpg

Brent Ray Vaughan
5 februari 2010, 22:18
Die 'tremolo springs' kosten geen bal.

Misschien dom, maar een beetje teflon zou ook kunnen helpen...

Luigi
5 februari 2010, 22:37
Er zijn speciale (wat stevigere) veertjes bij Fender die je in het tremeloarmgat (heet dat zo?) stopt. Daarna draai je je tremoloarm erin. Als je bij het veertje komt, druk je middels de tremoloarm het veertje dus een beetje in. Zo drukt ie tegen de tremoloarm, zit 'ie wat steviger en hoef je hem niet helemaal door te draaien. Volgens mij worden ze standaard geleverd bij nieuwe Fenders...

deze dus...

http://www.axesrus.com/Hardware/Terms/Arms/FenderTremArmSprings/FenderTremArmSprings.jpg

..stond dus ook allemaal in dat vorige topic.
Je kan ze overigens ook gewoon in Nederland kopen hoor; klique! (http://www.marktplaza.nl/Fender-tremolo-arm-tension-springs-veren-3-stuks-10240464.php)

EGH
5 februari 2010, 23:03
Gewoon even het veertje uit een (lege) balpen pakken. Heb het ook gedaan bij mijn strat en het werkt perfect. Had eerst een veertje dat niet stug genoeg was, tweede poging was wel raak, bleef meteen goed zitten. Niet meteen opgeven na de eerste poging dus.

Comfortably Daniel
7 februari 2010, 22:25
Kijk wel uit met veren uit balpennen. De veertjes zijn erg dun en kunnen tussen het trem-blok en de arm klem komen te zitten...dus in de draad, waardoor je de draad volledig kapot draait.

Teflon tape werkt...maar naar mijn mening niet lang(als je de arm veel gebruikt)

Ik gebruik zelf de standaard Fender veertjes...werkt perfect.

ThaBluesBreaker
7 februari 2010, 22:30
Ik heb er dus ook zo'n tremelo veer in gedaan. Nou werkt voor geen meter dus. Staat ook dat het voor de american standards is. Ik heb een Mexican CP 60's dus. Maargoed, ik heb ook het idee dat het schroefdraad al aardig naar de klote is, aangezien er soms gewoon metaal mee komt als ik hetm eruit haal.

(wat de toen als het schroef draad echt versleten is?)

Ik heb nu dus een soort van tape om mijn tremelo arm gedaan. Dat spul dat je ook bij leidingen kan gebruiken bij het schroefdraad. (hoe heet dat?) Nou zit hij wat stroever.

jutter
7 februari 2010, 23:01
Ik heb er dus ook zo'n tremelo veer in gedaan. Nou werkt voor geen meter dus. Staat ook dat het voor de american standards is. Ik heb een Mexican CP 60's dus. Maargoed, ik heb ook het idee dat het schroefdraad al aardig naar de klote is, aangezien er soms gewoon metaal mee komt als ik hetm eruit haal.

(wat de toen als het schroef draad echt versleten is?)

Ik heb nu dus een soort van tape om mijn tremelo arm gedaan. Dat spul dat je ook bij leidingen kan gebruiken bij het schroefdraad. (hoe heet dat?) Nou zit hij wat stroever.

Ja sorry hoor, maar als je dat nou meteen had gedaan....

ThaBluesBreaker
8 februari 2010, 00:42
Ja sorry hoor, maar als je dat nou meteen had gedaan....

Ja maar dat is toch niet de gebruikelijke weg...eerst die veren proberen. Werd niks dus.

jutter
8 februari 2010, 01:02
Ja maar dat is toch niet de gebruikelijke weg...eerst die veren proberen. Werd niks dus.

Vroegah heb ik die veren ook geprobeerd. Dat werd niks! Stukje tape er omheen en probleem is opgelost. Ik vervang ongeveer 1 à 2 keer per jaar dat stukje tape. Werkt perfect.:)

crapton
8 februari 2010, 07:13
Een Wilkinson VS-50 trem erin. Pook kan eruit geTROKKEN worden dus niet schroeven. Soepelheid pook kan je instellen met een klein schroefje.

Realeigo
8 februari 2010, 09:47
Ik heb een gotoh vintage trem brug van 40 euro.
En ik heb nog noooooit dat probleem gehad..