PDA

View Full Version : Beste Orange voor clean



vinni
5 februari 2010, 18:15
Hoi,

Welke Orange head heeft het beste cleane geluid volgens jullie?
Zoek het 3D fender clean.

Ja ja....ik weet het...."Koop een fender"

Maar ik vind die Orange amps er zo lekker uitzien! :blast:
Vinni

Ferraririk
5 februari 2010, 18:19
laat een fender oranje tolexen >.<

caliban
5 februari 2010, 18:38
Nee: Koop een fender én een orange :)

sjaak1990
5 februari 2010, 18:48
Orange koop je toch voor scheur? Een foto van een orange op een Fender? Zou toch een amp kopen om de sound en niet voor het uiterlijk... Ik heb zelf nog geen echt goed clean gehoord uit een orange, het voelde altijd een beetje als een drive kanaal met minder gain.

Tristan
5 februari 2010, 18:57
De beste clean uit een Orange?
Oude OR series, 80 watt, keihard clean, fantastische boventonen en belletjes a la Vox maar dan met een massievere onderkant, waanzinnige amps, alleen ook wel waanzinnig zwaar.

Jorikjet
5 februari 2010, 19:00
Hoi,

Welke Orange head heeft het beste cleane geluid volgens jullie?
Zoek het 3D fender clean.

Ja ja....ik weet het...."Koop een fender"

Maar ik vind die Orange amps er zo lekker uitzien! :blast:
Vinni

ik heb een rockerverb 50, en klinkt clean wel goed, breekt alleen snel op met hoge volumes. is wel veeeel helderder/scheller dan een fender twin amp. maar een orange koop je voor de scheur zoals iemand hierboven ook al zei

Les Paul R8
5 februari 2010, 19:52
Mijn handwired AD5 gebruik ik sinds kort in mijn huiskamer. Gaat eigenlijk veel te hard, maar het clean wat er uit komt op redelijk geluidsniveau is werkelijk fantastisch. Zou die sound niet in willen ruilen voor een Fender.

Bolder
5 februari 2010, 19:54
Vriend van mij heeft ook de Rockerverb 50, en dat is werkelijk een fantastische versterker! En zeker de clean ook.
Ik had eerst een Tiny Terror, en die is ZEKER niet goed voor clean, om er maar alvast eentje weg te strepen :)

TimS
5 februari 2010, 22:25
Vriend van mij heeft ook de Rockerverb 50, en dat is werkelijk een fantastische versterker! En zeker de clean ook.
Ik had eerst een Tiny Terror, en die is ZEKER niet goed voor clean, om er maar alvast eentje weg te strepen :)

Ik vond de clean van de TT dan wel weer ok, of bedoel je dat je dan veel te weinig headroom hebt?

E-J
5 februari 2010, 23:30
Ik heb een Orange AD30TC gehad en heb geregeld op Tiny Terrors en Rockers gespeeld en dat clean geluid zul je niet vinden in een Orange. Althans niet in een nieuwe, met de oude heb ik geen ervaring.

Orange klinkt gewoon donker, dat heldere geluid wat ze zoekt hebben ze niet in zich. Ik vond de oversturing van de AD30TC geweldig maar het cleane aspect is gewoon veel anders dan bij een Fender of Vox, je moet er echt van houden!

Tristan
6 februari 2010, 00:24
Een echte oude Orange heeft wel degelijk een mooi clean...

vinni
6 februari 2010, 00:42
Welk model bedoel je dan?

Enne...ik hoop niet te oud.....zo'n ding moet het niet laten afweten op het podium.

Enne....iemand ervaring met de Thunderverb?

Vinni

hezz
6 februari 2010, 02:40
Ik vind op de TT en DT de clean sounds met een randje eigenlijk altijd wel best lekker, Gain ergens op 4/5, volume van gitaar een stukje terug... krijg je mooie indie-cleans mee hoor. Maargoed, de moderne Orange's zijn wel sterker voor OD dan cleans.

Bolder
6 februari 2010, 10:22
Ik vond de clean van de TT dan wel weer ok, of bedoel je dat je dan veel te weinig headroom hebt?

Nee hij brak gewoon ontzettend snel op.
Je kon voor maximaal 10 mensen spelen met het volume op 10 en de gain op 2...

the sure thing
6 februari 2010, 11:07
...Ja ja....ik weet het...."Koop een fender" ... Maar ik vind die Orange amps er zo lekker uitzien! :blast: Vinni

Geweldig dit soort redeneringen :) Dit heet nou GAS

Tristan
6 februari 2010, 11:47
Vinni, die oude OR series bedoel ik, ik meen de OR80, check anders even www.orangefg.com

vinni
6 februari 2010, 11:49
Ja.....en nee.....

Ik heb echt geen andere versterker nodig voor het geluid.
Maar vind het er gewoon lekker uitzien. En als het dan ook nog
klinkt zoals ik wil.....

Kijk....(hi)gainsounds.......dat zit wel snor.
Daarnaast staat me de eenvoud van de Orange versterkers me
heel erg aan.

Heb geen haast hoor.
Zit zo-wie-zo te denken aan twee heads.
Onze bassist wil wellicht ook de tube basshead van orange.
Staat natuurlijk heel leuk op het podium.
En nee......we zijn geen Moke coverband.

Vinni

TimS
6 februari 2010, 12:15
Ik zie dat er eentje op MP staat:

http://link.marktplaats.nl/311121514

Thiez
6 februari 2010, 13:40
AD30 zit aardige clean in en vond de rocker 30 ook niet onaardig.
Rockerverb en thunderverb zou ik niet snel nemen voor clean.
Het lijkt me ook erg gaaf orange te combineren met andere versterker voor high gain. Orange is heel dik en mist voor de muziek die wij in de band spelen wat snijding/scheur. Lijkt me geweldig combineren met marshall of soldano of iets dergelijks.
Maar goed dat was best offtopic ;)

vinni
6 februari 2010, 19:00
Ach off-topic.....nou en....
Wellicht wel waardevol.

Enne....die Orange op marktplaats.....
Is een combo....ik wil perse een head.
En is ook te oud......vertrouw ik niet zo.....

Vinni

sjaak1990
6 februari 2010, 19:13
Oud niet te vertrouwen? Elco's drogen uit maar verder hoef je er niet bang voor te zijn, moderne orange versterkers staan niet bepaald bekend om een goede bouwkwaliteit...slechte soldeerverbindingen, bedrading niet netjes enz...

Ik heb meerdere nieuwe orange versterkers gehoord en misschien was het clean wel aardig, ik vond het zeker niet goed. De oude, die ik nooit gehoord heb maar heel graag wil horen, staan wel bekend om een goede clean, lijkt me wel slim dat een keer te testen.

Thiez
6 februari 2010, 20:15
Bij de lokale muziekwinkel hier is er tot 2 keer toe een rockerverb 50 kapot binnengekomen.
Dat wijst idd niet erg op degelijkheid misschien. Of ze hebbe hele slechte levering.

the sure thing
6 februari 2010, 21:32
Ik zie dat er eentje op MP staat:

http://link.marktplaats.nl/311121514 Oef! Als ik het geld zou hebben, zou die morgen bij mij staan. Dit soort items kom je 2e hands eerruugg weinig tegen...

Ik heb wel vernomen dat de oude Orange versterkers onbetrouwbaar qua electronica zijn....