PDA

View Full Version : "Leuk" zo'n "tribal"...



munkie
5 februari 2010, 17:03
Zo heet zo'n sticker toch die jongetjes op hun Golfjes plakken? :dontgeti:

Een gitaartje gekocht, lekker blind adhv een wazig fotootje uit een faillissements veiling. Passief is ie nogal wollig maar het aktieve gebeuren werkt en dan ben ik al tevreden. Wat zeg ik, dit is het fretwerk in de eerste 3 posities na polijsten, op een gitaar uit 1982(!):

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Westone%20Thunder%202A/WestoneThunder2A017a.jpg

Achter op de neck bij de kop had men een zwarte beschildering gepleegd. Mooi is anders, maar goed smaken verschillen.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Westone%20Thunder%202A/WestoneThunder2A020a.jpg

Na verwijdering met papieren zakdoekjes en alcohol bleek het niet alleen decoratief te zijn maar ook vooral om een neck crack te verdoezelen:

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Westone%20Thunder%202A/WestoneThunder2A025a.jpg

Heb ik weer. Ok moet je maar zelf gaan kijken. Kon in dit geval niet, was dus een faillissements veiling. Als de muziekwinkel waar dit ding heeft gehangen dit heeft gedaan verdienen ze hun faillissement volkomen. Wie dit soort dingen doet is het doodschoppen niet waard vind ik.

RS-Rik
5 februari 2010, 17:06
Laat ze dan ook maar leven.


Vanaf de foto lijkt het alsof alleen de lak een breuk heeft. Dat kan wel met harde Poly's. Ik heb n gitaar waar de stukjes gewoon uit zijn gesprongen.

Wel f'n lelijk dat ze er zoewarte verf overheen hebben gekwakt. Tis nog net geen merkstift ;)


en
WAT VOOR GITAAR IS HET EN WAT HEB JE BETAALD????

munkie
5 februari 2010, 17:20
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Westone%20Thunder%202A/WestoneThunder2A005a.jpg

Nou vooruit dan maar. Ik had me voorgenomen hier geen "hoera kijk eens wat een mooie gitaar ik heb gekocht" posts meer te plegen. Om geen slapende honden/handelaren wakker te maken.

Westone Thunder 2A van 1982, pearl white, gelijmde neck met een supergladde hals/body overgang. Passieve hoog ohmige humbuckers maar met een aktief circuit erachter. Volume, actieve toonregeling (high/low boost) en actieve volume/boost. Coil split, tegenfase en aktief aan/uit schakelaars. Foto is van voor het poetsen, ik heb er nu een nieuwe en fatsoenlijke 3 standen schakelaar in.

Ik heb nog nooit op een aktieve gitaar gespeeld nee ook geen EMG's. Dit is dus wennen. Het is een kwestie van voorzichtig inregelen vooral de toonregeling. Het voegt toch wel wat toe. Je kan af en toe iets hoog erbij draaien, handig bij een 2HB gitaar. Met de aktieve boost moet je oppassen al is het af en toe natuurlijk wel lachen even voluit blazen.

De gitaar zelf is verder prima. Veel sustain, veelzijdig geluid. Makkelijk bespeelbaar ook bovenin. Niet te zwaar, goede balans, comfortabele body. Alleen als investering kan ik hem nu afschrijven. :(

Nicks
5 februari 2010, 17:37
Slapende handelaren.. Waar slaat dat nou weer op?
Bovendien kan iedereen aan die witte neck zien en het feit dat je hem op die veiling heb gekocht nagaan dat het die Westone was, ik snap niet waarom dat zo'n geheim moet zijn? :dontget:

DeiDRagonas
6 februari 2010, 00:48
Omdat t ding zo mega lelijk is misschien...?
Desalniettemin toch gefeliciteerd hoor.

D.


:punk:

Rock Bottom
6 februari 2010, 01:13
Slapende handelaren.. Waar slaat dat nou weer op?
Bovendien kan iedereen aan die witte neck zien en het feit dat je hem op die veiling heb gekocht nagaan dat het die Westone was, ik snap niet waarom dat zo'n geheim moet zijn? :dontget:

IDD in de topic over die veiling heeft munkie het genoeg over deze gitaar, daarnaast heeft hij een probleem met b.v. G geboren in 1976 en wonnend in N omdat hij denk dat mensen die graag diverse gitaren proberen en in handen hebben en ze ook graag opknappen meteen een stel louche handelaren zijn.

Maar munkie al je er mee zit plak er dan gewoon weer een stikker op van een bepaalde op een monument gecrashte auto op.

Nog een woord KARMA.

geert1976
6 februari 2010, 01:34
IDD in de topic over die veiling heeft munkie het genoeg over deze gitaar, daarnaast heeft hij een probleem met b.v. G geboren in 1976 en wonnend in N omdat hij denk dat mensen die graag diverse gitaren proberen en in handen hebben en ze ook graag opknappen meteen een stel louche handelaren zijn.

Maar munkie al je er mee zit plak er dan gewoon weer een stikker op van een bepaalde op een monument gecrashte auto op.

Nog een woord KARMA.

Tja als ik dit zie weet ik gelijk weer waarom veilingen tricky zijn, soms kun je leuke dingen kopen voor weinig, maar je kun dit soort dingen ook treffen.

Daarom koop ik enkel gitaren die ik eerst zie en voel en betaal ik liever een redelijke prijs.

Alleen af te geven op de gefailleerde muziekhandel en "doodschoppen" in de mond nemen vind ik erg ver gaan of zit er naast de crack in de hals nu ook een crack in je trots?

Thats the risk of doing business boy, jerk off and get over it.

EDIT: ik zie trouwens nog steeds deukjes in de frets, die je hebt gepolijst, je zult verder moeten vlakken, houdt er rekening mee dat van alle frets evenredig veel verwijderd moet worden, anders gaat de zooi kletteren straks

ThomasL
6 februari 2010, 01:56
Ach, die breukjes in de lak, dan doen customshop Gibsons ook... Vanzelf...

speuleujjjj!

Misery Signals
6 februari 2010, 02:30
Als het een scheur in de lak is, geen erg, kan je zo op spelen.

Investering? Eerlijk? Sowieso je geld aan andere modellen en merken geven als deze plank.

MS

wietse
6 februari 2010, 05:47
Investering? Eerlijk? Sowieso je geld aan andere modellen en merken geven als deze plank.

MS

je zit er behoorlijk naast met dat idee, matsumoku gitaren hebben de laatste jaren een goede investerng gebleken, terwijl de vintage ibanez hype voorbij is en de prijzen daarvan kelderen, klimmen matsumoku gitaren nog steeds in waarde.
natuurlijk zijn oude fenders, gibsons etc een betere investering maar het kan minder dan zo'n oude westone.

Misery Signals
6 februari 2010, 11:00
Geldt dat ook voor zo'n modellen? Van de LP vormen kan ik het nog wel geloven maar zoiets? Mmmm...

MS

Midwolda
6 februari 2010, 11:17
Lijkt me inderdaad een scheur in de lak, niet in het hout.
Is dat niet netjes te vullen met superlijm, en daarna heel fijn schuren?
Dat kleine plekje vooraan even bijwerken met witte lak...
volgens mij moet dat redelijk goed te repareren zijn!
En dan heb je gewoon een hele fijne gitaar, punt. :ok:

altheka
6 februari 2010, 11:25
Een hele leuke zelfs.
En dat verhaal van Wietse over de prijzen dat zal misschien best kloppen alleen zie ik het niet.
Mogelijk wordt dat betaald op speciale verzamelaars beurzen maar op marktplaats zeker niet.

Nicks
6 februari 2010, 11:27
toch wel aardig van die louche handelaren om even te kijken naar het probleem...:makeup:

Maar je kocht dus zelf een gitaar om door te verkopen? Of ga je er zelf op spelen?

Misery Signals
6 februari 2010, 11:34
Een hele leuke zelfs.
En dat verhaal van Wietse over de prijzen dat zal misschien best kloppen alleen zie ik het niet.
Mogelijk wordt dat betaald op speciale verzamelaars beurzen maar op marktplaats zeker niet.
Idd, daar zie je van die Hondo's met set neck en originele Dimarzio's amper voor 250 weggaan.

MS

munkie
6 februari 2010, 11:45
Fijne reacties weer, bedankt beste mensen :makeup:

Met investering bedoel ik echt op de lange termijn, over 10 jaar ofzo. Dit soort gitaren zijn nu nog betaalbaar. Bedenk dat er van de meeste Mat gitaren nooit reissues zijn geweest en waarschijnlijk ook nooit zullen verschijnen.

Smaken verschillen maar na 30 jaar kan ik echt wel beoordelen of een gitaar kwaliteit heeft. Dit is een heel goed gebouwde en afgewerkte 2HB gitaar die na 28 jaar nog steeds speelt als een trein en zeer goed en veelzijdig klinkt.

Misery Signals
6 februari 2010, 12:24
Dat zeg ik toch niet huiler :) Hij zal vast wel goed klinken/spelen.

Ik heb het over de verkoopbaarheid en deze aankoop als investering. Als je een LP model zelfs niet voor meer dan een habbekrats aan de straatstenen kwijtgeraakt, wat moet dat dan met modellen als dit? Zo'n modellen gaan wss nooit echt populair worden, ongeacht waar ze gemaakt zijn. Natuurlijk kan ik dit niet 100% zeker voorspellen, net zoals jij niet kan voorspellen dat ze dan enorm gewild gaan zijn, maar toch.

MS

altheka
6 februari 2010, 12:30
Idd, daar zie je van die Hondo's met set neck en originele Dimarzio's amper voor 250 weggaan.

MS

Het is te belachelijk voor woorden, vaak zitten er echt heel goede exemplaren bij. Was het een ander merk geweest dan was er snel een 4/500 euro voor betaald.

Wat dat betreft is het juist erg leuk om dit soort gitaren te kopen, alhoelwel je de meuk er ff tussen uit moet halen, je hebt een meer dan prima gitaar voor een belachelijk lage prijs (gewon puur op materialen en bouw kwaliteit).
En mogelijk zijn ze straks ook nog is een paar tientjes of meer in waarde gestegen.

Da's een stuk beter dan nu een nieuwe gitaar te kopen (waarvan de kwaliteit zelfs niet altijd op het moment van aanschaf te controleren is) die net uit de winkel al snel minimaal 30% kwijt is.
Bovendien heb je nog is wat anders dan de standaard fender of gibson, ook leuk maar je heb grote kans dat nog 10 mensen hier op het forum dezelfde hebben.

Misery Signals
6 februari 2010, 12:36
Mijn main axe is dan ook een superieure Burny Super Grade LP kopie van begin jaren 80, long neck tenon, fret edge binding,... Bezorgt het grote merk van nu schaamrood op de wangen.
En laat je geld tien jaar op de bank staan, dan is 't ook een paar tientjes gestegen :)
Deze gitaar zal een liefhebber als jij echter vast wel kunnen bekoren dat je hem niet gaat wegdoen (en zeker niet met die (lak)scheur).

MS

wietse
6 februari 2010, 12:53
Idd, daar zie je van die Hondo's met set neck en originele Dimarzio's amper voor 250 weggaan.

MS
inderdaad en die gingen een jaar of 5 geleden bog weg voor nog geen 100 euro.



Ik heb het over de verkoopbaarheid en deze aankoop als investering. Als je een LP model zelfs niet voor meer dan een habbekrats aan de straatstenen kwijtgeraakt, wat moet dat dan met modellen als dit? Zo'n modellen gaan wss nooit echt populair worden, ongeacht waar ze gemaakt zijn. Natuurlijk kan ik dit niet 100% zeker voorspellen, net zoals jij niet kan voorspellen dat ze dan enorm gewild gaan zijn, maar toch.

MS

en waarom denk je dat de les paul modellen tegenwoordig voor een habbekrats weggaan?
juist omdat je ermee dood wordt gegooid, er is keuze zat, dit spul niet, een jaar of 15 geleden kon je nog oude glitter eko's en zelfs wel een teisco spectrum 5 scoren voor een paar tientjes.
nu doet een nette gliter eko minimaal 3 a 400 euro en zo'n teisco heb je echt niet onder de 1000.
de modellen hoeven niet populair te worden zolang ze maar zeldzaam zijn, dan zijn er zat verzamelaars en gitaristen die niet conservatief zijn wat gitaren aangaat ( de meeste gitaristen kijken niet verder dan tele, les paul , strat en sg) die er dik geld voor over hebben.

Misery Signals
6 februari 2010, 12:58
Mmm ik koop en verkoop toch al een zevental jaar maar 100 Euro voor zo'n hogere lijn met Dimarzio's ben ik toch nog niet tegengekomen, welke rommelmarkten doe jij?
Soit jij bent de oude meuk expert dus ik laat jouw mening als waar gelden :)
Zoals ik zeg moet je met zo'n planken echt liefhebbers tegenkomen...

MS