PDA

View Full Version : Mastodon 5 februari, Melkweg



J-P
5 februari 2010, 11:50
Morgen gaat ie los! :blast::blast::blast::blast:

marc_o
5 februari 2010, 14:24
Ik hoop dat de geluidsman iets doet, want deze band staat of VALT door die nietsnut.
Ik zag ze in het voorprogramma van TOOL en godsamme, je kon er niets van maken, 1 grote brei, terwijl het verder prima muzikanten zijn, maar je hoorde niet eens het verschil tussen 2 nummers...en inderdaad, de geluidsman zat op een flightcase met z'n armen over elkaar zonder enige interesse te wachten tot het voorbij was.

Keesz
5 februari 2010, 14:46
al uitverkocht?

J-P
5 februari 2010, 23:03
Uitverkocht.

Marc, zag je ze toevallig in Ahoy voor TOOL? Ik ook en het geluid was inderdaad BUT met peren. Die geluidsman hadden ze wat mij betreft preventief moeten ruimen. ik zag ze een jaar geleden in voorprogramma van Slayer, Bill was uitgevallen helaas maar ze klonken en speelden perfekt.

J-P
7 februari 2010, 11:05
Zo, weergekeerd van Mastodon. Voorprogramma was amusant, niet meer of minder. Mastodon, tja, ik heb wat gemengde gevoelens na gisteravond. Muzikaal stond het als een huis, Bill en Bran waren super op dreef maar Brent Hinds had het een heel concert aan de stok met zijn gitaartech, het begon met een half handgemeen aan de zijkant van het podium net na Oblivion, vervolgens fout gestemde gitaren een nummer dat tot 4 keer (!) toe opnieuw moest worden opgestart, daarmee het geduld van de medebandleden op de proef stellend (tekenend vind ik dan dat Brent een hele gig alleen stond, Troy en Bill kwamen nooit in de buurt en bleven in de rechterhoek op 1 moment na in het 2de deel van de set, toen Bill voor een gitaarintermezzo Brent opzocht, no eyecontact, en een keer in de linkerhoek ging staan) en het werd ronduit kinderachtig toen de guitartech het micro-snoer van Brent achter de staander bevestigde en hij dat weer loshaalde, dit herhaalde zich ook 3 keer. Zie foto:

http://img111.yfrog.com/img111/319/95766833.jpg

Brent had volgens mij wat teveel wied tot zich genomen. Dat trok geen wissel op zijn spel maar wel op zijn gedrag en dat is erg jammer. Geluid was goed, zang stond alleen te zacht. Ze speelden heel Crack the skye en nog een aantal andere oudere nummers. Interactie met het publiek bleef beperkt tot een handje op het hart van de bassist tot wat commentaar over de gang van zaken van Brent. Als ik zo kijk naar hoe de band op het podium stond zag ik spanning, rond brent, en dat is jammer.
Ik kan me van vroeger nog wel herinneren dat ik in een band speelde waar de sologitarist veel te veel tot zich nam, dan heb je een ongeleid projectiel in de band. Dat leidde tot opheffing van de band. Zou in het geval van Mastodon wel erg jammer zijn.

marc_o
8 februari 2010, 00:21
Uitverkocht.

Marc, zag je ze toevallig in Ahoy voor TOOL? Ik ook en het geluid was inderdaad BUT met peren. Die geluidsman hadden ze wat mij betreft preventief moeten ruimen. ik zag ze een jaar geleden in voorprogramma van Slayer, Bill was uitgevallen helaas maar ze klonken en speelden perfekt.


Klopt inderdaad, ik vond het ronduit beschamend en dan nog wel in het voorprogramma van TOOL, die zelfs in de galmbak van het Antwerpse Sportpaleis nog goed klinken....was iets te groot verschil.