PDA

View Full Version : goede Fenders?



geert1976
4 februari 2010, 22:06
Mij zijn deze Fenders te ruil aangeboden:

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/elektrische-gitaren/fender-stratocaster-american-standard-59568866.html?q=fender

http://link.marktplaats.nl/318509525

Zijn deze helemaal correct? en wat is de waarde van deze Fenders? tussen de E 700,00 a E 800,00?

thanx voor de antwoorden

AgileGhost
4 februari 2010, 22:09
Het serienummer van die MP-fender klopt wel, maar ik heb zo m'n twijfel over de vorm van de headstock...

bat
4 februari 2010, 22:16
Wat is er mis met die headstock? Ik zie er op het eerste gezicht niet echt iets vreemds aan.

Qua prijs... 700 euro is een mooie verkoopprijs, maar het zijn geen echt bijzondere gitaren, 13 in een dozijn een beetje, dus veel competitie.

Hendriks
4 februari 2010, 22:26
die eerste weet ik niet ,combi kleur/slagplaat lijkt niet orgineel , de tweede is van Jack , bekende op MP , houdt van snelle handel , heeft ze nooit langer dan 2 dage te koop staan , lijkt mij een goede strat.
Wat ruil je in?

geert1976
4 februari 2010, 22:39
die eerste weet ik niet ,combi kleur/slagplaat lijkt niet orgineel , de tweede is van Jack , bekende op MP , houdt van snelle handel , heeft ze nooit langer dan 2 dage te koop staan , lijkt mij een goede strat.
Wat ruil je in?

Ik heb een 91er LP Studio te koop staan op MP (niet die in mijn sig staat)en hij bood mij deze Fender te ruil aan, de originele case zit ook bij de Fender

Mijn Studio verkeerd in goede staat

Hendriks
4 februari 2010, 22:59
Ik heb een 91er LP Studio te koop staan op MP (niet die in mijn sig staat)en hij bood mij deze Fender te ruil aan, de originele case zit ook bij de Fender

Mijn Studio verkeerd in goede staat

Lijkt mij dan een redelijke ruil , ook wat Bat zegt , 13 in een dozijn, maar gewoon goede degelijke strats .

geert1976
4 februari 2010, 23:02
Lijkt mij dan een redelijke ruil , ook wat Bat zegt , 13 in een dozijn, maar gewoon goede degelijke strats .

Inzake de witte Fender heb ik gemaild of hij de originele slagplaat nog heeft (hoort volgens mij een witte op te zitten) en of er een koffer bijzit

Met betrekking tot de Zwarte Fender, tja is al wat ouder en zadels lijken mij niet meer origineel, maakt op zich niet zoveel uit, maar ik wil geen verkloot ding hebben.

jutter
4 februari 2010, 23:07
Inzake de witte Fender heb ik gemaild of hij de originele slagplaat nog heeft (hoort volgens mij een witte op te zitten) en of er een koffer bijzit

Met betrekking tot de Zwarte Fender, tja is al wat ouder en zadels lijken mij niet meer origineel, maakt op zich niet zoveel uit, maar ik wil geen verkloot ding hebben.


Waarom denk je dat die zadels niet origineel zijn?

geert1976
4 februari 2010, 23:13
Waarom denk je dat die zadels niet origineel zijn?

Ik weet het niet zeker, ben geen Fender kenner, op de witte Fender lijken mij wel de originele te zitten, als ik af mag gaan op de foto´s van bv groove Factory, Peter verspuy et.

Maar wie het weet mag het zeggen, van Fenders heb ik absoluut niet de wijsheid in pacht.

Er wordt toch redelijk wat gekloot met deze gitaren, daarom ben ik een beetje op mijn hoede

jutter
4 februari 2010, 23:17
Ik weet het niet zeker, ben geen Fender kenner, op de witte Fender lijken mij wel de originele te zitten, als ik af mag gaan op de foto´s van bv groove Factory, Peter verspuy et.

Maar wie het weet mag het zeggen, van Fenders heb ik absoluut niet de wijsheid in pacht.

Er wordt toch redelijk wat gekloot met deze gitaren, daarom ben ik een beetje op mijn hoede

Ze zijn beide origineel. Fender heeft beide gebruikt. Persoonlijk zou ik voor die zwarte gaan maar dat heeft met mijn eigen smaak te maken.

geert1976
4 februari 2010, 23:21
Ze zijn beide origineel. Fender heeft beide gebruikt. Persoonlijk zou ik voor die zwarte gaan maar dat heeft met mijn eigen smaak te maken.

Zit er nog enig kwaliteitsverschil in bouwjaar, of maakt dat niet uit?

jutter
4 februari 2010, 23:29
Zit er nog enig kwaliteitsverschil in bouwjaar, of maakt dat niet uit?

Niet echt. Ik heb zo'n 35-40 Fenders 'versleten'. Er zijn hele goede nieuwe maar ook slechte nieuwe en dat geldt voor oudere ook.
Eigenlijk zou je beide moeten proberen.....

jutter
4 februari 2010, 23:30
Wil je hem zelf houden of is hij voor de handel?

grayfink
4 februari 2010, 23:40
Ik heb ook zo'n zwarte Fender gehad als op het plaatje, zelfde leeftijd ook. Had dezelfde zadels en 2-punt trem. Was gewoon een goede gitaar.

geert1976
4 februari 2010, 23:44
Wil je hem zelf houden of is hij voor de handel?

Goeie vraag, ik heb nog geen goede Fender in de verzameling dus er moet er eentje komen, mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd wel meer uit naar een Tele dan een Strat, maar ze hebben allebij wel iets.

Voor sommige nummers komen Fenders goed tot hun recht.

Daarom gaat er een LP Studio uit, onzinnig om 2 dezelfde te houden, mijn oude lelijkerd houd ik, die heeft voor mij zoveel mojo, die doe ik gewoon niet weg:ok:

jutter
4 februari 2010, 23:48
Qua looks zou ik het wel weten; die zwarte! Maar misschien klinkt die witte wel veel beter.....Maar in ieder geval, beide zijn origineel.

Arjan12
5 februari 2010, 00:14
Ik vind 700 in deze tijden wel aan de hoge kant voor die MP-strat. Je ziet regelmatig American Standards weggaan voor bedragen in de 600 euro. De tweedehandsmarkt ligt nu eenmaal op zijn gaat, en daar zou ik van proberen te profiteren.

Aan de andere kant, als het om een ruil gaat zit jij natuurlijk in hetzelfde schuitje.

jutter
5 februari 2010, 00:17
Ik vind 700 in deze tijden wel aan de hoge kant voor die MP-strat. Je ziet regelmatig American Standards weggaan voor bedragen in de 600 euro. De tweedehandsmarkt ligt nu eenmaal op zijn gaat, en daar zou ik van proberen te profiteren.

Aan de andere kant, als het om een ruil gaat zit jij natuurlijk in hetzelfde schuitje.

Normale prijs hoor. Zit ook een koffer bij.