PDA

View Full Version : Doen meer mensen dit?



hugo123
4 februari 2010, 21:34
Ik heb net iets ontdekt waardoor mijn sound echt een stuk lekkerder werd!
Mijn amp (Fender Blues Deluxe RI) heeft een hi en een lo input, en ik prik normaal altijd in in de hi, maar ik had toch last van van dat mijn sound of te warm of te scherp was met mijn strat. Dus ik heb met mijn boss dd20 mijn signaal gesplit en een kabel in de lo input geprikt en de andere eerst in mijn TOD v1, afgesteld op heel weinig gain en wat van de hoge tonen af, en dan in de hi input. Ook cut de TOD het volume een beetje, en dit scheelt echt! Ookal denk ik dat een beamblokker ook goed werkt, moet ik ook eens proberen.. Maar doen meer mensen dit?

RazorBlade
4 februari 2010, 23:09
yep, ik had vroegah wel is een switchbox tusse gitaar en diverse amps waarbij ik live kon switche tusse die 2 als soort extra kanaaltjesgeluid.. meer voor de lol dan voor de sounds toen.. ;)

Chris Winsemius
5 februari 2010, 13:20
Afhankelijk van de amp (DR rei. is idd. vrij bright/pinnig in het hoog) doe ik het weleens met gebufferde pedaaltjes. De lo-ingang heeft namelijk 'n vrij lage ingangsimpedantie en met 'n gebufferd pedaal behoud je nog steeds voldoende hoog op zo'n ingang.

Met 'n (passieve) gitaar vind ik het zelf wat te veel hoog en "punch" wegsnoepen op 'n goede amp met zulke ingangen.

reinierscheffer
5 februari 2010, 15:05
ik heb met mijn pedalen een stereo setup, ik split vanaf een Lehle Dual pedaal, en vanaf daarnaar 2 amps. (JCM800 en Fender Blues Deluxe RI) Ik heb gemerkt dat als ik beide signalen in de imputs van de Blues Deluxe doe, de sound erg dun wordt..