PDA

View Full Version : Signaal gitaar



Jordii
4 februari 2010, 20:23
Als ik mijn Squier Tele CV ondersteboven, of schuin houd, valt heel het signaal weg, dus ook het geluid. Ik heb wel zitten draaien aan die schroef van de jack output, maar ik heb niks echt geforceerd doorgedraaid.
Nu is dit een groot probleem, want ik speel dagelijks in handstand gitaar (met mijn voeten ja):punk:
Anyway.. Weet iemand hoe dit komt, want straks is heel mijn jack output naar zijn grootje. (Of noem je dat de jack input?)

Dus: Ik heb alleen geluid als ik 'm normaal hou, zoiets: :jam:

TimS
4 februari 2010, 20:36
Schroef de jack input even los dan, misschien een los contact.

snaarplukker
4 februari 2010, 22:32
Als je een gitaar in een andere niet gewoonlijke houding vasthoudt komt er zijdelingse krachten op de plug van je kabel. Hierdoor kan de tip geen contact meer maken met het lipje van je jackplug. Schroef de plug even open en buig het lipje een stuk naar binnen toe zodat het contactpunt wat steviger wordt.

schwalbe
4 februari 2010, 22:38
Waarom zou je je gitaar ondersteboven houden als je in handstand gitaar speelt?

Bolder
5 februari 2010, 09:52
rock en roll toch??

JohnLord
5 februari 2010, 16:55
Volgens mij heb je in handstand je beide handen nodig om om te staan, het woord zegt het al. Lijkt me lastig spelen.

Terminus
5 februari 2010, 17:58
En hoe sla je dan aan? En hoe pak je dan een akkoord?

Ferraririk
5 februari 2010, 18:02
Pics/Film or it didnt happen

Justinschut
5 februari 2010, 18:42
+1

:)

SRV2000
5 februari 2010, 19:14
+1

:)

Ja ik ken het ben zelf ook 1 die de gekste stunts uithaalt betreft het bespelen van mijn gitaar. Show must go on ;)
Ik heb zel een switchcraft jackje aangeschaft, maakt net wat beter contact en kost 3 euries of zo,Bij mij was het opgelost so good luck & Rock on !!!!

Jordii
5 februari 2010, 19:51
Ik heb wel een video van mijn kat; :)
http://www.youtube.com/watch?v=TZ860P4iTaM&feature=rec-rev-rn-2r-8-HM

Disclaimer: Het is niet mijn kat :(
Bedankt voor de hulp :)

Jordii
9 februari 2010, 20:47
Het wordt denk ik die Switchcraft jack output. :)