PDA

View Full Version : Boss DD-3 vs DD-7?



ThaBluesBreaker
4 februari 2010, 17:50
Ik wil een delay pedaaltje, ik ben al langs een aantal winkels geweest. Maar geen één had de Boss DD-3. Maar toch wil ik hem toch wel eens naast een Boss DD-7 gebruiken. Ik ben er namelijk niet uit, welk ik nu wil aanschaffen.

Wat vinden jullie van deze twee ten op zichte van elkaar?

http://www.ariseinstruments.com/shop/catalog/images/Boss%20DD-3.jpg

VS

http://www.audio-depot.com/images/Boss%20DD-7.jpg


?

sjazohn
4 februari 2010, 18:09
ik heb zelf gekozen voor de DD-7.
maar dat komt omdat ik die reverse mode vet vind.
(als je een solo speelt, en je doet die reverse er zachtjes bij, dan geeft het een mooie extra laag).
ik ben niet een geweldige gitaarpedaal-kenner.
die analoge en modulate modes gebruik ik eigenlijk nooit.
ik heb al een chorus, en die analoge mode heb ik gewoon nog nooit geprobeerd.

Jason

speedmusic
4 februari 2010, 18:17
De vraag is wat wil je zelf? Ga je de extra functies van de DD7 gebruiken of niet?

Wat betreft geluid zullen ze elkaar denk ik niet ver ontlopen, al weet ik dat niet zeker daar mijn ervaring zich beperkt tot de DD3.

Herman
4 februari 2010, 18:40
Het grootste voordeel wat de DD7 imo heeft is de 40 seconden Looper. Mod. delay en analoge delay imitatie zijn leuk, en wel oke, maar de praktijk leert me nu al dat ik toch voornamelijk "gewoon delay" gebruik. Als jij dat ook zou hebben zou de DD3 wel eens een betere kandidaat kunnen zijn, hoewel er niet gek veel verschil in zal zitten.

the sure thing
4 februari 2010, 18:51
Ik zou echt voor de DD-7 gaan. Daar kan je uren mee spelen. MOCHTEN er kwaliteits geluidsverschillen zijn tussen beide pedaaltjes (wat ik betwijfel), dan zal je live nooit het verschil horen. Ik heb de DD-7 meer dan een jaa intensief gebruikt en doet t perfect. Super veelzijdig! 2e hands zijn de al goed te vinden.

ThaBluesBreaker
4 februari 2010, 19:31
Waar is die input B eigenlijk voor? Bestaan er stereo gitaren? Voor elk element een output?

JER00N
4 februari 2010, 19:39
Als het effect wat voor de delay zit ook stereo outputs heeft (bijv een chorus), kan je die gewoon 1 op 1 doorlussen naar de delay zodat de stereo van het voorgaande pedaal zogezegd behouden blijft.

artnaz
4 februari 2010, 19:42
Ik heb ook stereo gitaren van Ovation gezien. Maar dat is denk ik voor twee aparte takken (één voor amp ander in DI bijv).

Rutger Molenberghs
4 februari 2010, 20:29
Die stereo in- en uitgangen zijn ook handig voor mensen met een stereo setup. Delays staan dikwijls in de effectsloop, dus iemand met een stereo-amp of dergelijke kan dan echte stereodelays gebruiken.

ThaBluesBreaker
5 februari 2010, 13:01
Ik heb de Boss DD-7 aangeschaft! Toch met het oog op de toekomst, die extra features kunnen misschien wel eens van pas komen. Vooral dat stereo ding lijkt me erg mooi op een groot podium.

Rick trodat
5 februari 2010, 13:44
Gefeliciteerd!

In iedr geval zijn de dd-3 en dd-7 wel behoorlijk verschillend qua sound. Ik vind de dd-3(en ook de dd-2, die ik zelf heb) meer analoog klinken.

De dd-7 heeft daarentegen weer veel meer mogelijkheden.

jurgend
5 februari 2010, 13:50
Ik zou niet lang moeten kiezen... op de D7 kan je een taptempo pedaaltje aansluiten. Ik kan daar echt niet zonder... . de beste uitvnding ooit om je delays in het gewenste ritme te laten uitkomen... .

ThaBluesBreaker
5 februari 2010, 14:28
Nog een ander vraagje:

In Wait until tomorrow van Hendrix:

Origineel:

http://www.youtube.com/watch?v=KPpPKfR9fpQ

Hoor je duidelijk Delay.

Maar de John Mayer Versie, bespeuren jullie daar enig delay? :

http://www.youtube.com/watch?v=bww30yl3Jps

ellisvertellis
5 februari 2010, 14:29
Ik zou niet lang moeten kiezen... op de D7 kan je een taptempo pedaaltje aansluiten. Ik kan daar echt niet zonder... . de beste uitvnding ooit om je delays in het gewenste ritme te laten uitkomen... .

Je gebruikt toch gewoon de delaypedaal zelf voor??
Zelf heb ik de DD7 en ik gebruik alle functies, behalve de modulation. De looperfunctie is echt te gek en gebruik ik evenveel als de delay zelf!