PDA

View Full Version : HNGD, HOGD, etc, etc..



Realeigo
4 februari 2010, 14:44
Al die nieuwe gitaar topics komen mij nu wel de strot uit.
Motivatie:
Als persoon X een nieuwe gitaar heeft gekocht, maakt hij een topic aan in gitaren dat hij een nieuwe gitaar heeft gekocht. Vervolgens post hij diezelfde gitaar nog eens in "Post je Strat/Tele/Les Paul" topic. Niet veel later moeten we diezelfde gitaar veelal ook nog eens in de aanwinsten topic beschouwen.

Zelf negeer ik meestal nieuwe gitaar topics, maar het aantal neemt tegenwoordig wel zo toe dat het de serieuze topics, naar mijn mening, wat overschaduwd worden.

Mijn voorstel: Post je nieuwe gitaren/amps lekker in het "Post je Strat/Tele/Les Paul" en "Nieuwe aanwinsten" topic en maak pas een apart topic aan als je er een serieus probleem/vraag bij hebt.

Of ben ik de enige die deze mening heeft?

artnaz
4 februari 2010, 15:00
Helemaal mee eens! :ok:

Rinze
4 februari 2010, 15:22
Het zal mij de reet niet roesten, kan er echt niet wakker van liggen.

Hiro
4 februari 2010, 15:44
t maakt mij ook niet uit, als ik een eniwue gitaar heb, dan wil ik dit ook uitschreeuwen naar de rest van de wereld en m zo veel mogelijk laten zien aan iedereen, als je t niet wilt zien kijk er dan niet in.

almarvk
4 februari 2010, 15:56
Het zal mij de reet niet roesten, kan er echt niet wakker van liggen.

Inderdaad, mijn punt ook.

Echter; de topic titels mogen soms wel wat duidelijker. HNGD is gewoon te algemeen waardoor je later niets meer terug kan vinden. Meestal pas ik de titels zelf nog aan, maar de topicstarter mag dat zelf ook best wel doen...

ellisvertellis
4 februari 2010, 16:12
Mij stoort het ook niet, integendeel.

JeroenSchaaf
4 februari 2010, 16:16
Het stoort mij niet, maar het zou wel handig zijn bv :

HNGD Fender Strat

Even een naampje er achter! Makkelijker te zoeken...

Maar eigenlijk maakt het me niks uit :)

artnaz
4 februari 2010, 16:29
Namen er bij zou sowieso heel wat verschil maken. Nu skip ik gewoon alle HNxD's omdat ik er al vanuit ga dat ik het toch niet interessant zal vinden.

interessander
4 februari 2010, 16:38
Namen er bij zou sowieso heel wat verschil maken. Nu skip ik gewoon alle HNxD's omdat ik er al vanuit ga dat ik het toch niet interessant zal vinden.

Hoe kom je hier dan terecht? ;)

beruk
4 februari 2010, 16:39
Al die nieuwe gitaar topics komen mij nu wel de strot uit.
Motivatie:
Als persoon X een nieuwe gitaar heeft gekocht, maakt hij een topic aan in gitaren dat hij een nieuwe gitaar heeft gekocht. Vervolgens post hij diezelfde gitaar nog eens in "Post je Strat/Tele/Les Paul" topic. Niet veel later moeten we diezelfde gitaar veelal ook nog eens in de aanwinsten topic beschouwen.

Zelf negeer ik meestal nieuwe gitaar topics, maar het aantal neemt tegenwoordig wel zo toe dat het de serieuze topics, naar mijn mening, wat overschaduwd worden.

Mijn voorstel: Post je nieuwe gitaren/amps lekker in het "Post je Strat/Tele/Les Paul" en "Nieuwe aanwinsten" topic en maak pas een apart topic aan als je er een serieus probleem/vraag bij hebt.

Of ben ik de enige die deze mening heeft?

+11 (en nog meer tekens)

artnaz
4 februari 2010, 16:41
Hoe kom je hier dan terecht? ;)Omdat ik vermoedde dat dit een discussie over HNxD was i.p.v. een "echte" HNxD! ;)

interessander
4 februari 2010, 16:43
Ach ik snap het wel, een gitaar is voor de meeste mensen niet iets wat je elke week koopt, en daar open je dan graag een topic voor.

De term is eigenlijk juist handig voor mensen die die topics graag skippen, dan weet je precies wat je moet skippen! (mits met type gitaar vermeld inderdaad)

Haaspaas
4 februari 2010, 16:45
Ik vind het altijd wel leuk om te lezen/zien, zo'n hngd topic. Misschien is het idee om een subforum aan te maken voor hngd/hnad etc etc topics zodat ze de rest niet overschaduwen.

Realeigo
4 februari 2010, 17:01
Niet iedereen houd zich aan HNGD vorm, sommige vinden ook nog andere variaties.

Laten we dan proberen af te spreken, dat als je een nieuwe gitaar hebt gekocht, gekregen, HNGD voor de topic titel te voegen gevolgd door het exacte type gitaar, zodat ik zowieso de stroom van epiphone, squiers en cheape fenders kan skippen.

Git Aar
4 februari 2010, 18:07
zeur niet man..

Bram+
4 februari 2010, 19:05
Precies, volgens mij heeft er iemand gewoon een goede beurt nodig! HGFD!


(hoewel topictitels van mij inderdaad beter mogen, maar ik kan niet (meer) wakker liggen van de wildgroei aan threads)

macwilliams
5 februari 2010, 00:08
Ik stoor mij niet aan hn.d topics. De een mag dan wel leuker zijn dan de andere maar waarom zou je zoiets willen verbieden?

jutter
5 februari 2010, 00:13
Wat een stom gelul. Ik vind het juist prachtig dat iemand een topic opent over zijn nieuwe aanwinst! Mooi houwe zo!!!

paulusdeBKB
5 februari 2010, 01:12
ik vind de hngd-topics vaak ook wel leuk. Maar een betere topic-omschrijving zou wel echt heel fijn zijn. Verzoek aan mods: kunnen jullie daar een beetje op sturen als het je opvalt?

Rinze
5 februari 2010, 07:56
Laten we dan proberen af te spreken, dat als je een nieuwe gitaar hebt gekocht, gekregen, HNGD voor de topic titel te voegen gevolgd door het exacte type gitaar, zodat ik zowieso de stroom van epiphone, squiers en cheape fenders kan skippen.

Maar dat is toch precies jouw segment? :chicken:










:cooler:

rijsberman
5 februari 2010, 10:19
Maar dat is toch precies jouw segment? :chicken:



:cooler:

Hij wil alleen iets nieuws lezen kennelijk. Of over onbereikbare dromen, zoals niet cheape 7enders

Geoffrey
5 februari 2010, 10:53
Mooi laten zoals het is met die HNxD topics..

Titels mogen misschien wel wat duidelijker.. maar een titel die niet te veel prijs heeft, lokt net uit om het topic te openen.

En zoals hier al te lezen valt.. iedereen is trots op zijn/haar nieuwe aanwinst, en wil er (terecht) een eigen topic over.

Muzieknono
5 februari 2010, 17:02
Ik ben normaal niet zo van het negatieve, maar wat een zeikert is die topicstarter.
Of ben ik de enige die deze mening heeft?
Als je iets nieuws hebt en je bent daar trots op, show it off.
Mvgr. Dirk Jan :B

berkayb
5 februari 2010, 17:38
ja, mee eens ;)!

Don Capo
5 februari 2010, 18:02
Het lijkt me niet wenselijk om hier persoonlijk te gaan worden. Als je verder niks toe te voegen hebt aan de discussie, die overigens geheel legitiem hier wodt geplaatst, reageer dan niet. Graag on-topic.

TimoSomers
5 februari 2010, 18:06
Vind het wel leuk om te lezen, en ook vaak informatief.
Wellicht indd. de topictitels duidelijker maken, zodat het niet 1 grote brij wordt.

AART
5 februari 2010, 19:40
Ik kom nooit in het Elektrische Gitaar gedeelte, maar in het amps gedeelte vind ik het juist wel leuk als iemand een nieuwe aanwinst post, liefst met een leuke review erbij, dan is het een mooie bron van informatie over de verschillende amps.

Bovendien handig om je gas aan te wakkeren :)

mikeyaxeman
6 februari 2010, 00:19
Hey niet om te zeuren of zo maar Realeigo jij bent toch ook ooit begonnen en je was toch ook zo trots als een aap met 7 lullen toen je je eerste fatsoenlijke gitaar kreeg?
Nou laat dan een ieder gewoon trots zijn als ie van zijn zuur verdiende centjes een axe koopt en die dan posten.:makeup:
Het is tenslotte een GITAAR forum en ik vind het nog steeds erg leuk om te naar kijken als iemand weer een HNGD heeft... :satisfie:

Realeigo
6 februari 2010, 11:52
Er zijn zat topics waar je nieuwe gitaar in gepost kan worden.
Het is niet zo dat je je nieuwe gitaar helemaal nergens meer mag posten.
Maar er zijn zat show je strat/tele/lespaul topics waar je nieuwe gitaar ook wel genoeg aandacht krijgt.

jutter
6 februari 2010, 12:45
Er zijn zat topics waar je nieuwe gitaar in gepost kan worden.
Het is niet zo dat je je nieuwe gitaar helemaal nergens meer mag posten.
Maar er zijn zat show je strat/tele/lespaul topics waar je nieuwe gitaar ook wel genoeg aandacht krijgt.

Volgens mij ontgaat je de hele clou van het verhaal....

Geoffrey
6 februari 2010, 13:13
Volgens mij ook.. :dontgeti:

Maar Realeigo, doe gerust wat jij wil.
Post jij je gitaar in de bestaande topics, ik maak we wel een HNGD topic aan.. ;)

Don Capo
6 februari 2010, 13:37
Goed, het punt is duidelijk. Ik vraag me af of Gitaarnet hier wat aan kan doen, en of het uberhaupt wenselijk is om dit in de regels op te nemen. Naar aanleiding van de reacties blijkt er niet voldoende draagkracht te zijn voor zo'n regel, dus ik sluit het topic.