PDA

View Full Version : Fender Classic Player Jazzmaster! It's mine all mine!!



Jay75
4 februari 2010, 00:02
Ik was al een tijdje op zoek naar een Jazzmaster of een stratocaster omdat ik geen lekkere surfgitaar had ( wat een excuus he haha )

Bijna ging ik voor de roadworn witte stratocaster, maar toch misschien net niet helemaal mijn ding, zo'n strat. Tenminste nu niet, dus dan OF een Jaguar of een Jazzmaster.

Uiteindelijk wat gaan testen en die Jaguar viel toch af omdat ik die wel te iel vond klinken.
( al zag ik zaterdag een surfband met 2 jaguars en dat was surfheaven, maar ik ga 'm toch veelzijdiger inzetten )

Omdat ik geen AVRI Jazzmaster kon kopen vanwege het budget ( heb ik wel een gehad overigens ) bleef er over, de japanse of de Classic Player. Maar zo'n japanse heb ik ook al ooit gehad en die gitaar was verder prima alleen de elementen vond ik niks. Dus die zou ik dan meteen moeten vervangen en die lastige rammelbrug die daarop zit...hmmm, ook minder.

Dus het is de Classic Player Jazzmaster geworden, en gisteren voor het eerst mee gerepeteerd en man o man, heerlijk. Niet mijn fijnste gitaar qua neck, dat blijft toch Gretsch en Gibson, maar wel heel lekker bespeelbaar. En de klank is echt fantastisch, ik heb er een setje 0.11 op gezet wat de klank zeker ten goede doet tov het dunne fabrieks setje. Hij klinkt "ietsje" dikker volgens mij als de AVRI in mijn herinnering en veeeeeeeel beter dan de Japanse. Hij gaat ook lekker om met wat extra gain en met fuzz is het helemaal sixties. Qua feel merk ik geen verschil met de AVRI, behalve dat deze hals niet plakt en die andere wel. Die lak was anders denk ik.

Als je dan naar prijs kwaliteit verhouding gaat kijken, denk ik dat een Classic Player echt een hele goede gitaar is voor het geld, zeker als je 'm vergelijkt met de AVRI.
Hij is alleen niet historisch correct, maar ik vind 'm beter, daarbij zou ik deze veranderingen waarschijnlijk ook zelf hebben gedaan bij een Jap. Ook de jengelhengel kan je er nu inschroeven, veel fijner. Dus prima gitaar voor wat ik wil!
Heb 'm bij soundslive.co.uk gehaald trouwens, goede prijzen daar!

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/BUQWrgBWkKGrHgoOKkQEjlLmVIM2BKMld46.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/BUQWt2QWkKGrHgoOKjYEjlLmYLs0BKMleP2.jpg

FruscianteFan
4 februari 2010, 00:09
Gefeliciteerd! Fijne gitaar, erg mooi ook :)

soup
4 februari 2010, 00:24
Congrats :), staat ook nog op m'n lijstje.

Jammer dat je die AVRI jazzmasters amper tegenkomt 2dehands, normaal gaan ze dan 1100 euro ipv 1800 euro nieuw (belachelijk veel imho).


Hoe vind je hem nu spelen als je vergelijkt met je SG, ik vind dat een jazzmaster je aanzet tot sloppy spelen, komt voor mij door de brug en dat de snaren verder lopen.

JeroenSchaaf
4 februari 2010, 00:40
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Jay75
4 februari 2010, 00:50
Congrats :), staat ook nog op m'n lijstje.

Jammer dat je die AVRI jazzmasters amper tegenkomt 2dehands, normaal gaan ze dan 1100 euro ipv 1800 euro nieuw (belachelijk veel imho).


Hoe vind je hem nu spelen als je vergelijkt met je SG, ik vind dat een jazzmaster je aanzet tot sloppy spelen, komt voor mij door de brug en dat de snaren verder lopen.

Ja ik had mijn AVRI toen nieuw voor 1400 euro geloof ik, via de UK toen. Ik heb 'm uiteindelijk goed kunnen ruilen met cash erbij dat het me niks gekost heeft toen :)

Maar omdat ik hier cleaner op speel dan op mijn SG speel ik niet slordig, integendeel, juist strakker hehe. Maar de snaarspanning is vrij hoog bij deze gitaar. Met 0.11 heeft deze dezelfde feel als mijn SG met 0.10, nouja bijna dan.

Maar als ik zou moeten kiezen tussen een AVRI en deze zou ik waarschijnlijk deze kiezen, alleen jammer dat deze niet in het wit is te krijgen, maar voor het prijsverschil ( deze was 650 euro ) zou ik altijd voor deze gaan boven een AVRI. Maar ik moet zeggen, dat was ook wel echt een hele toffe gitaar hoor, maar omdat je voor veeel minder een in mijn ogen zeker zo'n fijne gitaar voor kan kopen......te duur die AVRI.

soup
4 februari 2010, 01:02
En welke pickups ga je in deze plaatsen?

Nydoom
4 februari 2010, 10:07
super, deze heb ik ook op het oog en 650 euro is zeker een mooie prijs.. heb je hem gewoon laten opsturen vanuit engeland?

Harry
4 februari 2010, 10:21
En welke pickups ga je in deze plaatsen?

huh? Er zitten toch al elementen in?

Jay75
4 februari 2010, 10:34
En welke pickups ga je in deze plaatsen?

Deze zijn goed hoor! Deze klinken wel als echte jazzmaster elementen itt de japanse dus deze blijven er gewoon in ;)

Jay75
4 februari 2010, 10:37
super, deze heb ik ook op het oog en 650 euro is zeker een mooie prijs.. heb je hem gewoon laten opsturen vanuit engeland?

Ja hoor gewoon op laten sturen. Had 'm al op een paar plekken geprobeerd, en die waren allemaal okay. Verzenden is ook niet zo duur via soundslive, je kan je bestelling plaatsen en dan voordat je echt moet betalen zie je de totaalprijs.

http://www.soundslive.co.uk/product.asp?name=Fender-Classic-Player-Jazzmaster-Special---3-Colour-Sunburst&ID=9348

Hij is nu iets duurder, denk omdat de pond weer iets is gestegen.

Hier nog iets goedkoper:

de sunburst:

http://www.dv247.com/guitars/fender-classic-player-jazzmaster-special-electric-guitar-3-colour-sunburst--54840

en de zwarte:

http://www.dv247.com/guitars/fender-classic-player-jazzmaster-special-electric-guitar-black--54841

Nydoom
4 februari 2010, 10:43
bedankt! ik hou ze even in de gaten.. :ok: scheelt behoorlijk met de prijzen hier in muziekwinkels rond de 800 euro..

Venlonaer
4 februari 2010, 12:25
Mooie plank!!:cooler:

Maar persoonlijk ga ik toch voor een jaguar:D een rode is nu met zn cruise bezig om naar mij te komen:mmmm:

Jay75
4 februari 2010, 12:39
Ja Jaguar is ook vet hoor! Maar voor mij minder geschikt toch. Al heb ik wel ooit een Fender Cyclone II gehad, maar die is ooit gestolen bij een inbraak, die had ook 3 jaguar elementen. Was een cool ding!

humbucker
4 februari 2010, 12:43
Nice, zo'n jazzmaster. Lijkt me een superfijn plankje voor erbij. Heb jammer genoeg geen geld op overschot, anders wist ik het wel :)

Gefeliciteerd!

Wabbie
4 februari 2010, 13:05
Vette plank hoor! Alhoewel ik toch mijn volledig gemodificeerde Japanse jazzmaster prefereer boven de classic player. De elementen die in de Mexicanen zitten klinken inderdaad een stuk beter dan de Japanse elementen, alhoewel ik die ook niet heel slecht vond klinken eerlijk gezegd. Mijn jazzmaster heeft ondertussen alweer een jaartje Novaks erin zitten en dat klinkt echt geweldig.

Jay75
4 februari 2010, 13:25
Die zijn echt gebaseerd op de vintage Jazzmasters toch?
Zal wel vet klinken, fotootje? En wat heb je er allemaal aan gedaan?

Wabbie
4 februari 2010, 14:46
Ja zijn jazzmaster elementen zijn gebaseerd op elementen uit zijn eigen '62 jazzmaster dacht ik. Novaks en Lollars worden over het algemeen gezien als de beste vintage correcte elementen dacht ik. Leuke van Novak is dat hij ook nog van allerlei andere optie's bouwt voor jazzmasters. Ik gebruik zelf de combi JM-V in de neck en JM90 in de brug van Novak. Das een vintage neckelement en een p90 in de brug.

Ik heb verder de brug een tijd vervangen met een mustang brug en ik heb laatst graphtech zadels geïnstalleerd. Neck heeft een kleine shim om de actie wat lager te krijgen. Ik zit eraan te denken om op een gegeven moment de brug te vervangen door een Mastery brug (http://www.masterybridge.com/home.html) maar daar heb ik voorlopig even geen geld voor.

Pickups zijn van orgineel Japans naar Seymour Duncan 1/4pounders naar de huidge Novaks gegaan.

Owhjah de bespeelbaarheid is er behoorlijk op vooruit gegaan sinds ik een setje 012 erop heb gezet.

Plaatje van de huidige staat:

http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/lucyrosie002.jpg

Luke-wannabe
4 februari 2010, 14:53
Ik heb een keer op zon zwarte gespeeld, maar die had echt een dunne neck, dunner dan mijn tele custom die al niet zo fors is. Hebben ze dat allemaal?
Wel erg mooi instrument hoor! Congrats!

VanMeekeren
4 februari 2010, 15:27
Gefeliciteerd! .. Lijkt mij ook nog wel eens leuk zo'n plank erbij voor de leuk! MOJO!!!

macwilliams
4 februari 2010, 15:29
Dan zul jay wel blay zayn:cheerup:
gayfelicitayrd jay:)

euroboy
4 februari 2010, 18:01
Ja Jaguar is ook vet hoor! Maar voor mij minder geschikt toch. Al heb ik wel ooit een Fender Cyclone II gehad, maar die is ooit gestolen bij een inbraak, die had ook 3 jaguar elementen. Was een cool ding!

Ja dat zijn idd toffe gitaartjes! Had je ook zo een bluawe met racing stripes.



Mooie jazzmaster! Het blijft toch een gitaar die ik ooit zal moeten kopen... Een vriend van me heeft een rooie jag (MEX) Erg goeie gitaren inderdaad!

Jay75
7 februari 2010, 16:35
[QUOTE=euroboy;2280513]Ja dat zijn idd toffe gitaartjes! Had je ook zo een bluawe met racing stripes.
QUOTE]

Nope de rode! Vette dingen, wel dun geluid maar was vet ding om te zien met die witte competition stripes, maar qua sound verkies ik toch echt de jazzmaster.