PDA

View Full Version : Paul Reed Smith PRS Tremonti



Yawp
3 februari 2010, 23:28
Ik speel al jaren op een fender strat met humbucker.
Nu zoek ik een extra gitaar met een zwaardere donkere sound ala Les Paul.
Alleen niet met het zware gewicht van een Les Paul en betaalbaar.

Na wat browsen kwam ik op een PRS Tremonti SE van rond de 600 euro.

Mijn vraag is wie ervaringen hebben met PRS SE gitaren.
Zijn ze goed gebouwd? Is het stem mechaniek betrouwbaar etc?

Vadim
4 februari 2010, 00:29
Ik heb zelf een PRS SE Custom. Bevalt me erg goed. Ik heb af en toe wel wat problemen met de stemming door een niet helemaal goed uitgefreesde topkam, maar dat is zo verholpen en zal zeker niet bij elke SE gitaar het geval zijn. Ze zijn zeker goed gebouwd en ook heel goed afgewerkt. Heb hem nou 3 of 4 jaar en, behalve de topkam, nog nooit problemen mee gehad. :blast:

Orpheo
4 februari 2010, 00:39
een les paul, zwaar? aansteller. :hippie: een LP zit rond de 3,8 tot 4.2, een beetje strat of tele idem dito. hij is alleen compacter, en daarom lijkt ie massiever. de gibsons zijn toch allemaal uitgehold, dus beetje, ja, crap, imho.

verder: de PRS tremonti SE is leuk, maar ik zou wachten tot de nieuwe lading SE's te koop zijn. Die hebben imho leukere specs: dikkere body, ebben toets, trem, leukere inleg....zelfde prijs, dus ik zou 't wel weten.

Johannes
4 februari 2010, 04:50
Een strat is al snel een kilo lichter dan een les paul. Ook zijn lang niet alle les pauls voorzien van "tone"chambers/gaten, deze zijn pas van de laatste jaren. Waarom zouden uitgeholde les pauls crap zijn?

PRS SE's heb ik helaas geen ervaring mee. Ik ben in het bezit van een Burny Les paul, imo een waanzinige gitaar, helaas wel erg zwaar. Een paar holle ruimtes zouden geen kwaad kunnen.

DeiDRagonas
4 februari 2010, 06:25
Ik persoonlijk vind de nieuwe 'uitgeholde' LP's vaak een beetje beter klinken dan de massieve. En niet zwaar. Ook niet extreem licht btw. Dat de holle LP's bij voorbaat kut zouden zijn is een internetfabeltje.

D.

TimoSomers
4 februari 2010, 08:25
Ik persoonlijk vind de nieuwe 'uitgeholde' LP's vaak een beetje beter klinken dan de massieve. En niet zwaar. Ook niet extreem licht btw. Dat de holle LP's bij voorbaat kut zouden zijn is een internetfabeltje.

D.

+1

:lovelove:Tonechambers

Je zou btw ook kunnen kijken naar een (al dan niet 2ehandse) Gibson Les Paul BFG; enorm lekkere sound, een echte Gibson, vele zijn erg licht (probeer ze wel, het gewicht verschilt onderling heel erg) en betaalbaar (door de afwezigheid van eigenlijk onnodige specs zoals lak, binding, etcetc)

Yawp
4 februari 2010, 08:41
een les paul, zwaar? aansteller. :hippie: een LP zit rond de 3,8 tot 4.2, een beetje strat of tele idem dito. hij is alleen compacter, en daarom lijkt ie massiever. de gibsons zijn toch allemaal uitgehold, dus beetje, ja, crap, imho.

verder: de PRS tremonti SE is leuk, maar ik zou wachten tot de nieuwe lading SE's te koop zijn. Die hebben imho leukere specs: dikkere body, ebben toets, trem, leukere inleg....zelfde prijs, dus ik zou 't wel weten.

Wanneer is de nieuwe lading dan te koop? Wachten op de boot uit indonesie?

Tankman
4 februari 2010, 09:39
Ik heb zo'n PRS Tremonti SE hier staan in het zwart. Na 5 jaar vind ik hem nog steeds een heerlijk gitaartje. Ik gebruik hem alleen wat minder tegenwoordig, omdat ik er geen metal geluid uit kan halen die mij tevreden stelt. Daar zijn mijn Schecter en Peavey eerder voor geschikt.

De Tremonti SE's zijn goed gebouwde gitaren. De stemmechanieken zijn betrouwbaar. Ze ontstemmen echt niet zo snel. De intonatie is eigenlijk out of the box altijd goed geweest. Zelfs met drastische aanpassing aan de brughoogte, werd mijn intonatie niet aangetast. De brug is nog zo'n pluspuntje. Makkelijk om snaren te vervangen, en nog makkelijker om deze af te stellen. Je hebt alleen een schroevedraaier met een platte kop nodig. Ik heb nooit problemen gehad met de gitaar. Zeker een aanrader.

Herman
4 februari 2010, 09:45
Ik heb ook een SE, een Singlecut, dus ik denk dat die redelijk overeen komt met zo'n Tremonti SE.

Ik vind het een erg fijne gitaar, de tuners zijn prima, de afwerking is erg goed, en de sound is ook meer dan goed! De topkam had misschien inderdaad iets beter uitgeveilt kunnen worden, maar het is op zich te doen.. en een nieuwe topkam kost je ook geen klauwen vol geld, terwijl je met de SE imo toch echt een hele fijne gitaar hebt!

Ik heb wel eens getwijfeld om hem weg te doen voor een andere gitaar, maar dat lukt me op het moment gewoon nog niet, daar krijg ik zeker spijt van!