PDA

View Full Version : Paul Reed Smith PRS Tremonti



Yawp
3 februari 2010, 23:28
Ik speel al jaren op een fender strat met humbucker.
Nu zoek ik een extra gitaar met een zwaardere donkere sound ala Les Paul.
Alleen niet met het zware gewicht van een Les Paul en betaalbaar.

Na wat browsen kwam ik op een PRS Tremonti SE van rond de 600 euro.

Mijn vraag is wie ervaringen hebben met PRS SE gitaren.
Zijn ze goed gebouwd? Is het stem mechaniek betrouwbaar etc?

Vadim
4 februari 2010, 00:29
Ik heb zelf een PRS SE Custom. Bevalt me erg goed. Ik heb af en toe wel wat problemen met de stemming door een niet helemaal goed uitgefreesde topkam, maar dat is zo verholpen en zal zeker niet bij elke SE gitaar het geval zijn. Ze zijn zeker goed gebouwd en ook heel goed afgewerkt. Heb hem nou 3 of 4 jaar en, behalve de topkam, nog nooit problemen mee gehad. :blast:

Orpheo
4 februari 2010, 00:39
een les paul, zwaar? aansteller. :hippie: een LP zit rond de 3,8 tot 4.2, een beetje strat of tele idem dito. hij is alleen compacter, en daarom lijkt ie massiever. de gibsons zijn toch allemaal uitgehold, dus beetje, ja, crap, imho.

verder: de PRS tremonti SE is leuk, maar ik zou wachten tot de nieuwe lading SE's te koop zijn. Die hebben imho leukere specs: dikkere body, ebben toets, trem, leukere inleg....zelfde prijs, dus ik zou 't wel weten.

Johannes
4 februari 2010, 04:50
Een strat is al snel een kilo lichter dan een les paul. Ook zijn lang niet alle les pauls voorzien van "tone"chambers/gaten, deze zijn pas van de laatste jaren. Waarom zouden uitgeholde les pauls crap zijn?

PRS SE's heb ik helaas geen ervaring mee. Ik ben in het bezit van een Burny Les paul, imo een waanzinige gitaar, helaas wel erg zwaar. Een paar holle ruimtes zouden geen kwaad kunnen.

DeiDRagonas
4 februari 2010, 06:25